صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۶
کد خبر: 5089
گزارشگر: 213
۱۳۰۲
۰
۰
۵
هیات ایرانی آمریکایی درباره مسایل ایران گفت و گو خواهد کرد

سفر گروهی از ایرانیان و مقامات دولت ترامپ به اسرائیل

سفر گروهی از ایرانیان و مقامات دولت ترامپ به اسرائیل
یک هیئت از ایرانیان خارج از کشور همراه با برخی از مقامات دولت پیشین آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به دلیل صحبت درباره مسایل ایران هفته آینده به اسرائیل می روند.
به گزارش آسیانیوز، روزنامه اسرائیلی جروزالم پست روز گذشته، خبر داد که یک هیئت از ایرانیان خارج از کشور همراه با برخی از مقامات دولت پیشین آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، درباره مسایل ایران هفته آینده به اسرائیل می روند. اعضای این گروه مدعی هستند که با ابراز همبستگی با اسرائیل در برابر حماس و جهاد اسلامی فلسطین به اسرائیل سفر می‌کنند.

به گزارش جروزالم پست، برای این هیئت دیدارهایی با اعضای وزارت خارجه، بازدید از واحدهایی از ارتش و همچنین نشست‌هایی با کارشناسان امنیتی اسرائیلی تعیین شده‌است.

آنها همچنین به نزدیکی نوار غزه و مرز با لبنان و سوریه برده خواهند شد و از اماکن باستانی اورشلیم نیز دیدار خواهند کرد.

بیژن رفیع کیان، ارشدترین عضو اندیشکده «آوای آزادی» که یک مقام پیشین آمریکایی ایرانی‌زاده و از مهره‌های مرتبط با برخی از چهره‌های سیاسی آمریکایی است، مدعی شد که «ما این دیدار تاریخی را ترتیب دادیم تا همبستگی ایرانیان آزاد با اسرائیل را بیان کنیم».

بیژن کیان و سام کرمانیان، دو تن از ۳۰ نفری بودند که هفته گذشته نیز در یک نامه بی‌سابقه به نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید اسرائیل، دولت او را برحذر داشتند از این‌که سیاست فشار و سخت‌گیری شناخته شده اسرائیلی در ارتباط با ایران را تغییر دهد.

نامه این افراد به نفتالی بنت در روزهایی منتشر شد که درگیری لفظی شدید میان بنیامین نتانیاهو از یک‌سو با نفتالی بنت و بنی گانتز، نخست‌وزیر و وزیر دفاع دولت جدید از سوی دیگر، بر سر ایران، شدیداً در جریان است.

نامه با امضای ۳۰ نفر در موقعیت زمانی جاری این شائبه را ظاهراً ایجاد کرده که آنها سیاست‌های بنیامین نتانیاهو را در قیاس با دولت جدید اسرائیل، در قبال ایران، کارسازتر می‌دانند.

چهار تن از مقامات دولت دونالد ترامپ شامل ویکتوریا کوتس، الی کوهانیم، لن خودرووسکی و آدام لوینگر هشت ایرانی عضو هیئت ایرانی عازم اسرائیل را در این سفر همراهی می‌کنند. جروزالم پست نوشته که ایرانیان این هیئت برای اولین بار است که به اسرائیل سفر می‌کنند.

لن خودرووسکی، عضو دیگر هیئت، سال گذشته در مقاله‌ای برای روزنامه جروزالم پست خواهان «پیمان کوروش کبیر» میان اسرائیل و ایرانیان شده بود./
https://www.asianews.ir/u/34j
اخبار مرتبط
نخست‌وزیران جدید و پیشین اسرائیل بر سر ایران و برنامه هسته‌ای وارد یک جدال لفظی تند شده‌اند.
رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، موساد را به عنوان «رقیب اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران» دانست و گفت: وجود «موازی‌کاری و دودستگی در حوزه کارهای اطلاعاتی کشور» «واقعیتی انکارناپذیر» است.
یک وبسایت اسرائیلی ادعا کرد که ساختمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع در محدوده جام‌جم و مجاورت ساختمان مرکزی صداو سیما تهران هدف حمله قرار گرفته است.
صدای انفجار مهیبی در نخستین دقایق بامداد شنبه در شمال و شمال غربی تهران شنیده شد و بسیاری از شهروندان همزمان گفتند که علاوه بر صدا، لرزش این انفجار را حس کرده‌اند؛ این انفجار در مجاورت ساختمان مرکزی صدا و سیما و ساختمان مرکزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران روی داده است.
فرماندار شوش امروز اعلام کرد که انفجار در ایستگاه خط لوله انتقال نفت‌وگاز در بخش «فتح‌المبین» این شهرستان سه کشته و چهار زخمی بر جای گذاشته است.
سخنگوی دولت گفت: خرابکاری در یکی از مراکز سازمان انرژی اتمی منجر به آسیب انسانی و تجهیزاتی نشده و آنچه اتفاق افتاده این است که سقف یکی از سوله‌ها سوراخ شده است؛ در حالی که شبکه خبری کان اسرائیل گزارش داد که این حمله باعث خسارت گسترده، تخریب یا از کار افتادن تمام تجهیزات در این تاسیسات شده است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون نظامی اسرائیل گفت: «اسرائیل در حال رویارو شدن با ایران است و آماده دفاع از خود است».
علی یونسی، وزیر پیشین اطلاعات، گفت در ۱۰ سال گذشته، نفوذ موساد در بخش‌های مختلف ایران به حدی رسیده که جا دارد همه مسئولین جمهوری اسلامی برای جان خودشان نگران باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید