صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۹
کد خبر: 5282
گزارشگر: 213
۷۸۳
۰
۰
۱۰
اعتراض نایب رییس کمیسیون عمران به گرانی های بی سابقه اخیر

شناسایی مقصران تورم و گرانی؛ مردم فقط نیم کیلو میوه می خرند!

شناسایی مقصران تورم و گرانی؛ مردم فقط نیم کیلو میوه می خرند!
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز گفت: هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم که این روزها گرانی ها به سیمان و میلگرد و حتی میوه رسیده که مردم نمی توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طولانی شدن رسیدگی به جزییات طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان گفت که مسائل مهمتری در کشور از اصلاح آیین نامه وجود دارد که بارزترین آن گرانی های اخیر است.

مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند
به نقل از ایسنا، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان در تذکری اظهار کرد: مسائل مهمتری در کشور از اصلاح آیین نامه وجود دارد که بارزترین آن گرانی های اخیر است. هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم که این روزها گرانی ها به سیمان و میلگرد و حتی میوه رسیده که مردم نمی توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت سیمان به کیسه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده که در بازار هم پیدا نمی‌شود، طبق اظهارات مسئولان مربوطه ۱۵ تا ۲۰ نفر دلال در بازار قیمت سیمان را تعیین‌ می کنند آن هم در شرایطی که تولید سیمان بیش از نیاز داخلی است و مشخص نیست چرا سیمان گران شده است.

نماینده اردبیل همچنین با تاکید بر اینکه باید فکر اساسی برای موضوع آب کشور کرد، گفت: ممکن است مسائل خوزستان در استان های دیگر هم رخ دهد پس باید فکری اساسی درباره موضوع آب کرد. باید پیش‌بینی دقیق و مطالعات مناسبی درباره اقلیم کشور و بارش‌ها داشته باشیم، پیشنهاد می‌کنم مرکز پژوهش‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و کمک از کارشناسان خارجی مطالعات بسیار دقیقی در این باره داشته باشند از جمله اینکه آب از دریای خزر به دریای عمان و خلیج‌فارس با احداث کانالی ویژه ای انتقال یابد.

بدری تاکید کرد که انتظار از مجلس انقلابی رسیدگی به مسائل کلان است. هیات رییسه اولویت های کشور را در دستور رسیدگی مجلس قرار دهد. اکنون ۳۰۰ طرح در اولویت اعلام وصول از سوی هیأت رئیسه است.

مجلس به مشکل خوزستان و پاداش۵۰۰ میلیونی اعضای هیات مدیره بانک تجارت بپردازد

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز مساله خوزستان یکی از مسائل مهم کشور است و مسئولان باید در این قبال پاسخگو بوده و مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه دارد که بر پاسخگویی وزرا و مسئولان عالی‌رتبه نظارت کند.

اخبار جلسه علنی مجلس,نطق نمایندگان مجلس

حجت الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حفظ شأن مجلس و جایگاه نماینده‌ها در اختیار هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی است، امروز مسائل مهمی در کشور وجود دارد که مجلس باید با اقتدار برای حل آنان ورود کند.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که اعضای هیات مدیره بانک تجارت ۴۰۰ میلیون تومان برای خودشان پاداش تعیین می‌کنند و بعد در عرض ۱۵ ثانیه آن را به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسانند، این مساله‌ی مهم کشور است که باید به آن پرداخته شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساله خوزستان که امروز مردم با مشکل روبه‌رو شده‌اند از مسائل روز کشور است، مسئول عالی‌رتبه‌ای که به خوزستان می‌رود و می‌گوید ما در توسعه کشور موفق نبودیم چه دردی از مردم دوا می‌کند. شما در توسعه زندگی خود موفق بوده‌اید. باید از آنها پرسید در سال ۵۷ کجا بوده است و امروز در کجا قرار دارد؟ مردم حق اعتراض دارند و مسئولان باید پاسخگو باشند.

نیک‌بین تاکید کرد: زمانی که پارسال ما از استیضاح صحبت کردیم، عده‌ای به ما خندیدند. باید هرچه زودتر مقصر اصلی این وضعیت مشخص شود. این‌که می‌گویند مصوبه مجلس شورای اسلامی باعث شده دست و پای آنها برای برداشتن تحریم‌ها بسته شود حرفی خنده دار است، اگر مصوبه مجلس شورای اسلامی نبود شما به قهقرا رفته بودید./
https://www.asianews.ir/u/38v
اخبار مرتبط
مرکز آمار ایران اعلام کرد که نرخ تورم سالانه در تیرماه به ۴۴/۲ درصد رسیده که نسبت به ماه گذشته ۱/۲ درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که قیمت خوراکی‌ها در تیرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه ۵۹.۶ درصد گران تر شده است.
گسترش اشتغال و کاهش معضل بیکاری با توسعه تولید و چرخاندن پر قدرت چرخ های صنعت تحقق خواهد یافت؛ اما در این میان دغدغه اصلی کارآفرینان، صنعتگران و تولیدکنندگان وجود موانع، چالش ها و مشکلاتی است که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد.
اگر دولت و مجریان امر نخواهند تسلیم کاهش سرمایه‌گذاری در ازای رشد مصرف شوند، آن وقت ناگزیر خواهند بود که به کسری بودجه و تامین مالی تورمی آن تن دهند که اقتصاد را به شدت بی ثبات خواهد کرد.
نمایندگان مجلس طی دو روز گذشته کلیات طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» را تصویب کردند که از این پس طبق مدت تملک، اگر فردی طلا، ارز، مسکن و خودرو خریداری و سپس اقدام به فروش آن کند، باید از محل سود این معامله، بخشی را به عنوان مالیات پرداخت کند؛ در حالی وقتی اقتصادی به نرخ تورم نزدیک ٥٠ درصد رسیده، کاملا مشخص است که سود واقعی سرمایه گذار در بازارهای گفته شده حتی در برخی از موارد منفی است!
علیرضا حیدری، نایب رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری در خصوص مهم‌ترین مطالبات کارگران از دولت آینده گفت: بزرگترین مشکل کارگران امنیت، معیشت و تامین اجتماعی است. این سه موضوع دغدغه‌ی جامعه‌ی کارگری و متاثر از سیاست‌هایی است که توسط دولت به اختیار یا اجبار، انجام می‌شود.
اهمیت فضای اقتصاد، تولید و نوآوری در شرایط فعلی کشور به حدی است که امسال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید به عنوان شعار سال از سوی رهبر انقلاب مطرح شده و سمت و سو‌ی برنامه ریزی و خط مشی اداره کشور برای قوای سه گانه مشخص شد.
با پایان یافتن سال 99 یکی از سخت‌ترین دهه‌های اقتصادی ایران به پایان رسید. رشد اقتصادی با میانگین نزدیک به صفر، کاهش رشد سرمایه‌گذاری و افزایش خروج از سرمایه، تحریم‌های اقتصادی، جهش‌های ارزی و تورم بالا از ویژگی‌های اقتصادی شاخص این دهه است؛ اما به نظر می‌رسد در میان همه این مشکلات تورم نقش پررنگ‌تری داشته باشد و در مقایسه آمار دهه‌های گذشته، اصلی‌ترین شاخص دهه 90، تورم بالای آن است.
به گفته رئیس شورای رقابت، قیمت جدید خودروهای تولیدی بر اساس «تورم ۱۴ درصدی زمستان به اضافه تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی» اعلام خواهد شد، افزایش نرخ خواهند گرفت.
در اثر شوک کرونا، مشاغل غیررسمی، بخش خدمات و بنگاه‌های کوچک بیشتر آسیب دیدند. 65درصد اشتغال‌زایی مربوط به بنگاه های کوچک است. بنابراین 65 درصد اشتغال ما در معرض آسیب است، زیرا بنگاه‌ها بسیار آسیب‌پذیرند؛ بالای 81 درصد هم در برخی شهرهای ایران مشاغل غیررسمی دارند؛ از سوی دیگر هر میزانی که بانک مرکزی یا مرکز آمار به عنوان رقم تورم اعلام می‌کند باید همان میزان به اضافه مبلغی دیگر به رقم دستمزد کارگری اضافه شود تا اوضاع معیشتی کارگران دچار بحران نشود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید