صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۴
کد خبر: 5303
گزارشگر: 310
۳۰۴۹
۳
۰
۷
ادامه شگفتی های المپیک توکیو

جودو کار ایرانی مدال خود را به مردم اسراییل تقدیم کرد!

جودو کار ایرانی مدال خود را به مردم اسراییل تقدیم کرد!
سعید مولایی، جودوکار ایرانی که پناهنده کشور مغولستان است در اقدامی مدال نقره المپیک توکیو خود را به مردم اسراییل تقدیم کرد.

به گزارش آسیا نیوز، سعید مولایی، جودوکار پناهنده کشور مغولستان، مدال نقره المپیک توکیو خود را به مردم اسراییل تقدیم کرد.

سعید ملایی هم که پیش از این ارتباطش با اسرائل را علنی کرده بود، مدالش را به مردم این کشور پیش کش کرد.

سعید ملایی، جودوکار ایرانی-مغولستانی، متولد سال ۱۳۷۰ است و سابقه حضور در المپیک ۲۰۱۶ را در پرونده دارد. او به نمایندگی از ایران در مسابقه‌های جهانی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مدال برنز و طلا گرفته است.

وی در سال ۲۰۱۹ هم در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور یافت اما با وجود آنکه برای کسب مدال بسیار شانس داشت، برای اجتناب از روبه‌رو شدن با نماینده اسرائیل از حریفش عمدا شکست خورد. موضوعی که پیش‌تر برای برخی دیگر از ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی هم پیش‌ آمده بود. این اتفاق باعث شد که ملایی تصمیم بگیرد ایران را ترک کند. او از سال ۲۰۱۹ با پرچم تیم ملی مغولستان در رقابت‌های جهانی حضور یافته و چند مدال برنز و نقره نیز به دست آورده است.

ملایی در فوریه سال ۲۰۲۱ برای شرکت در مسابقه‌های «گرند اسلم» به اسرائیل رفت و در این کشور بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این قهرمان جودو در رقابت‌های المپیک توکیو در دسته ۸۱ کیلوگرم با پرچم تیم ملی مغولستان به میدان آمد؛ در حالی است که طبق تصمیم و اعلام کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو، تیم ملی جودوی ایران به چهار سال تعلیق محکوم شده است./

https://www.asianews.ir/u/39c
اخبار مرتبط
ناهید کیانی، تکواندوکار و نماینده ایران در المپیک توکیو بعد از شکست مقابل کیمیا علیزاده، تکواندور کار و قهرمان المپیک ایرانی که با پرچم پناهندگان در المپیک توکیو شرکت کرد، درباره رقابتش در اینستاگرام متنی نوشت.
ثریا آقایی، بدمینتون باز عضو تیم زنان ایران، در اولین بازی مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف فاطیما عبدالرزاق از مالدیو رفت و توانست در دو ست پیاپی با نتیجه ۲ بر صفر مسابقه را به سود خود به پایان رساند.
گزارشگری تلویزیون برای رقابت کیانی و علیزاده برای زیرسؤال‌بردن کیمیا علیزاده تهیه و طراحی شده بود و تلاش کارشناسان بر این قرار گرفت تا چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده، دختری که تنها مدال تاریخ المپیک را برای ایران گرفته، به تصویر بکشد.
همراه با از دست رفتن مدال برای کیمیا علیزاده و شکست ناهید کیانی، مربی تیم ملی تکواندوی زنان ایران درباره رویارویی ها در المپیک توکیو اظهار نظرهایی متفاوت داشت و گفت: نمی توانم به طور صد در صد بگویم اما فکر می‌کنم کمیته بین المللی المپیک می خواست که حتما این دیدار برگزار شود.
کیمیا علیزاده پس از سه پیروزی پیاپی، در برابر حریف روسی متوقف شد و از راه‌یابی به مرحله نهایی بازماند، ولی برای به دست آوردن مدال برنز به میدان خواهد رفت.
کیمیا علیزاده، تکواندوکار ایرانی که با پرچم تیم پناهجویان در رقابت‌های المپیک توکیو شرکت کرد با پیروزی مقابل ناهید کیانی، تکواندوکار ایرانی و جید جونز، تکواندوکار بریتانیایی، به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم صعود کرد.
جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدال طلا رسید و نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازیهای المپیک به نام او ثبت شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
احمد
۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
0
0

خاک تو سر همچین بشرایی که بخاطر لجبازی با کسایی، چشمشو رو ظلم و حقیقت بسته.

بهرام
۱۴۰۲/۰۱/۰۴
0
0
0

چرا اینقدر دروغ می‌نویسید گفت من این مدال رو به مردم کشورم و همچنین مردم اسراییل تقدیم میکنم

aaaaaa
۱۴۰۲/۰۷/۰۱
0
0
0

دمش گرم که از ایران رفته، ورزش چه ربطی به روابط سیاسی داره؟ درضمن دشمنی ایران با اسرائیل بسیار مسخره و بدون دلیل منطقی هستش، اگه قرار باشه با کشوری مسابقه ندیم اون کشور باید عراق باشه که به ایران حمله کرد و هشت سال با ایران جنگید و لطمه های غیر قابل جبرانی به کشور ایران زد ولی الان میگیم کشور دوست و برادر «عراق» حالا یکی بگه اسرائیل چه ظلمی به مردم ایران کرده که باهاش دشمنی میکنیم؟ و عراق و بقیه کشورهای عربی در تمام طول تاریخ غیر از ظلم و زور و دشمنی و تجاوز و... چه چیزی برای ایران و ایرانی داشتن که الآن به عنوان دوست و برادر ایران خطابشان میکنیم؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید