صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۷
کد خبر: 5362
گزارشگر: 213
۹۹۸
۱
۰
۴
اظهارات جنجالی روحانی در آخرین روز های ریاست جمهوری اش

ترامپ پس از سرقت آرشیو هسته ای از توافق خارج شد/مقام اسراییلی:سرقت کنندگان یهودی و اسراییلی نبودند

ترامپ پس از سرقت آرشیو هسته ای از توافق خارج شد/مقام اسراییلی:سرقت کنندگان یهودی و اسراییلی نبودند
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین سخنرانی خود در دولت دوازدهم تایید کرده است که آرشیو هسته‌ای را اسرائیلی‌ها سرقت کردند و پیش ترامپ بردند که او از توافق هسته ای خارج شد.
به گزارش آسیانیوز، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین سخنرانی خود در دولت دوازدهم تایید کرده است که آرشیو هسته‌ای ایران توسط اسرائیلی‌ها سرقت شده است.

 او که صبح امروز در جمع مدیران دولت دوازدهم سخنرانی می‌کرد، گفت: « اسرار را اسرائیلی ها از کشور خارج کردند و پیش ترامپ بردند و ترامپ هم از توافق خارج شد».

خبر سرقت آرشیو هسته‌ای ایران را بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر پیشین اسرائیل، در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ اعلام کرد و گفت در جریان یک عملیات مخفی، «بیش از نیم تُن مدرک» شامل ۵۵ هزار سند روی ۱۸۳ سی‌دی، از تحقیقات هسته‌ای مخفیانه ایران در پروژه موسوم به «عماد» از یک انبار در نزدیکی تهران ربوده شدند.

برخی از مسوولان ایران ابتدا نخست وزیر اسرائیل را «چوپان دروغگو» توصیف کردند و خبر این عملیات را «بچگانه، مسخره و ادعایی نخ‌نما» خواندند، ولی سرانجام محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز ۲۵ فروردین امسال برای نخستین‌ بار سرقت اسناد هسته‌ای توسط اسرائیل را تایید کرد و گفت که کشور دچار «آلودگی امنیتی» شده است.

نخست‌وزیر اسرائیل در زمان پرده‌برداری از «آرشیو هسته‌ای ایران»

اخیرا یوسی کوهن، رئیس پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، با تشریح جزئیات عملیات سرقت آرشیو هسته‌ای ایران گفت که ۲۰ مامور موساد در این عملیات مشارکت داشتند که همه زنده هستند و برخی از آنها از ایران خارج شده‌اند.

به گفته این مقام عالی‌رتبه، هیچ یک از این ۲۰ نفر اسرائیلی و یهودی نبودند.

او در مصاحبه‌ای که روز ۲۱ خرداد از کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل پخش شد، توضیح داد که در جریان این عملیات ۳۲ گاو صندوق حاوی اسناد آرشیو برنامه اتمی در طول ۷ ساعت باز شدند و ماموران شرکت‌کننده در این عملیات، تمام مدت با فرماندهی عملیات در تل‌آویو در تماس مستقیم بودند.

کوهن تاکید کرد که سازمان موساد برای انجام این عملیات دو سال برنامه‌ریزی کرده بود و برای موفقیت بیشتر پیش از عملیات، این انبار را شبیه‌سازی کرده بود.

در نشست امروز مدیران دولت روحانی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران، با اشاره به برخی رویدادهای دوران دولت روحانی گفته است در مقطعی « اسرائیل آدم می‌فرستاد داخل نفت کش ما و آن را منفجر می‌کرد».

او بدون ارائه جزییات گفت که در این دوران «به ۱۲ نفتکش ما آسیب زده و منفجر کردند». ادعای حمله به ۱۲ نفتکش را اسحاق جهانگیری روز ۱۰ اردیبهشت امسال نیز در نشستی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس مطرح کرده بود ولی تاکنون جزییات این حملات و اینکه توسط چه گروه یا کشوری انجام شده، توضیح نداده است.

ادعای انفجار نفتکش ایران توسط اسرائیل در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر ایران از سوی اسرائیل و بریتانیا و آمریکا به عنوان طرح و مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی در ساحل عمان معرفی شده است./

https://www.asianews.ir/u/3aw
اخبار مرتبط
پس از اسرائیل و بریتانیا، ایالات متحده آمریکا نیز امروز به حمله مرگبار به نفتکش اسرائیلی در ساحل عمان کرد و قول داد که «پاسخی مناسب» به این حمله در راه است.
نخست‌وزیر اسرائیل گفت: من اعلام می‌کنم که ایران پشت حمله به کشتی مرسر استریت است؛ شواهد و اطلاعاتی در این باره وجود دارد و ما انتظار داریم جامعه جهانی برای ایران روشن سازد که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ است.
وزیر خارجه اسرائیل روز گذشته ادعا کرد حمله به کشتی متعلق به یکی از شرکت‌های این کشور در سواحل عمان، کار ایران بوده و می‌بایست «پاسخ سختی» به جمهوری اسلامی داده شود.
سعید مولایی، جودوکار ایرانی که پناهنده کشور مغولستان است در اقدامی مدال نقره المپیک توکیو خود را به مردم اسراییل تقدیم کرد.
سازمان گزارشگران بدون مرز از نفتالی بنت نخست‌ وزیر اسرائیل خواست که مجوز صادرات تکنولوژی‌های «خطرناک» مانند نرم‌افزار پگاسوس را که توسط شرکت «گروه ان‌اس‌او» ساخته شده، لغو کند.
یک هیئت از ایرانیان خارج از کشور همراه با برخی از مقامات دولت پیشین آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به دلیل صحبت درباره مسایل ایران هفته آینده به اسرائیل می روند.
نخست‌وزیران جدید و پیشین اسرائیل بر سر ایران و برنامه هسته‌ای وارد یک جدال لفظی تند شده‌اند.
رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، موساد را به عنوان «رقیب اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران» دانست و گفت: وجود «موازی‌کاری و دودستگی در حوزه کارهای اطلاعاتی کشور» «واقعیتی انکارناپذیر» است.
یک وبسایت اسرائیلی ادعا کرد که ساختمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع در محدوده جام‌جم و مجاورت ساختمان مرکزی صداو سیما تهران هدف حمله قرار گرفته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مجتبی
۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
0
0

این رو همه میدونن که جاسوس ها،خائنین و وطن فروش هایی که در دولت نفوذ داشتند اینکار رو انجام دادن البته سر دسته شون شما هستید،حسن روحانی ملعون و منافق یک خائن به ملت و کشور و اسلام و رهبر و خون شهدا هست که باید محاکمه و مجازات بشود.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید