صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۲
کد خبر: 5383
گزارشگر: 213
۷۶۹
۱
۰
۵
آسوشیتدپرس از سرگردانی مبهم چهار کشتی خبر داد

«ربایش احتمالی» و از کنترل خارج شدن کشتی ها در سواحل امارات

«ربایش احتمالی» و از کنترل خارج شدن کشتی ها در سواحل امارات
چند روز پس از حمله به کشتی مرسر استریت در سواحل عمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که دست‌کم چهار کشتی در سواحل امارات متحده عربی هشدار دادند که کنترل هدایتشان را از دست داده‌اند و اعلام کرد که هنوز مشخص نیست در این منطقه چه حادثه‌ای در جریان است.
به گزارش آسیانیوز، پنج روز پس از حمله به کشتی مرسر استریت در سواحل عمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که دست‌کم چهار کشتی در سواحل امارات متحده عربی هشدار داده‌اند که کنترل هدایتشان را از دست داده‌اند.

این خبرگزاری روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد نوشت که هنوز مشخص نیست در این منطقه چه حادثه‌ای در جریان است و ناوگان پنجم ارتش آمریکا در خاورمیانه و دولت امارات در این زمینه هنوز اظهارنظری نکرده‌اند.

وبسایت مارین ترافیک نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشتی‌ها «تحت فرمان نبوده‌اند». بر اساس این گزارش، یکی از این کشتی‌ها «گلدن بریلیانت» نام دارد.

بر اساس داده‌های وبسایت فلایت رادار۲۴، یک هواپیمای گشت دریایی نیروی هوایی عمان بر فراز مطقه‌ای که کشتی‌ها در حال حرکت بودند، پرواز کرده است.

همزمان داده‌های شرکت «ریفینیتیو» که در زمینه ردیابی کشتی‌ها فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد بعدازظهر سه‌شنبه کشتی گلدن بریلیانت با پرچم سنگاپور در نزدیکی بندر فجیره در امارات وضعیت خود را «خارج از کنترل» اعلام کرد.این وضعیت نشان می‌دهد که کشتی به دلیل شرایط استثنایی قادر به هدایت خود نیست.

گروه عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد حادثه در نزدیکی بندر فجیره در امارات یک «ربایش احتمالی» است.این گروه پیشتر گفته بود یک «حادثه» غیرمرتبط با دزدی دریایی در سواحل بندر فجیره در جریان است.

در اعلامیه هشدار این گروه که بر مبنای منبع ثالث است، به کشتی‌ها توصیه شده بیشترین احتیاط را در محدوده حدود ۶۱ مایلی شرق فجیره در نظر بگیرند.

گروه عملیات تجارت دریایی بریتانیا درباره کشتی یا کشتی‌های درگیر در این حادثه جزییاتی ارائه نکرد.

همزمان کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد به نظر می‌رسد یک کشتی در آب‌های امارات از کنترل خارج شده، اما هنوز مشخص نیست که دلیل امر مشکل تکنیکی است یا حمله خارجی.

وقوع این حادثه پس از حمله به نفتکش مرسر استریت است که طی آن دو نفر از خدمه کشتی کشته شدند. آمریکا، اسرائیل و بریتانیا ایران را مسئول این حمله دانسته‌اند.

جمهوری اسلامی دست داشتن در این حمله را رد و اعلام کرده به هرگونه تهدید علیه امنیت ملی خود واکنش نشان می‌دهد.

اما آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد واکنش به حمله ایران به مرسر استریت به صورت جمعی خواهد بود.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه پس از این اظهارات با اشاره به حمله به مرسر استریت مدعی شد: «درباره کشتی و کلا درباره ایران، ما می‌کوشیم حمایت جهانی را کسب کنیم اما همزمان می‌دانیم و می‌توانیم که به تنهایی نیز دست به اقدام بزنیم.»

او بار دیگر ایران را مسئول حمله به این کشتی قلمداد کرد و مدعی شد کشورش فورا پس از حمله ایران، اطلاعات خود را با بریتانیا، آمریکا و دیگر کشورها به اشتراک گذاشته است.

بنت ادعا کرد: « ایران می‌داند که تهدید امنیت ما چه بهایی دارد. آنها باید بدانند که نمی‌شود در تهران در آرامش بنشینند و از آنجا در کل خاورمیانه آتش به پا کنند. زمان این موضوع دیگر گذشته است.»/

https://www.asianews.ir/u/3bf
اخبار مرتبط
همچنانکه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران حمله اخیر به کشتی مرسر استریت در دریای عرب را انجام داده است و گفت ایالات‌متحده با شرکای بین‌المللی خود در حال همکاری است تا این کشورها به این حمله واکنشی مشترک نشان دهند، کانادا و انگلستان نیز این حادثه را محکوم کردند و به بیانیه مشترک آمریکا و اسراییل پیوستند.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین سخنرانی خود در دولت دوازدهم تایید کرده است که آرشیو هسته‌ای را اسرائیلی‌ها سرقت کردند و پیش ترامپ بردند که او از توافق هسته ای خارج شد.
پس از اسرائیل و بریتانیا، ایالات متحده آمریکا نیز امروز به حمله مرگبار به نفتکش اسرائیلی در ساحل عمان کرد و قول داد که «پاسخی مناسب» به این حمله در راه است.
نخست‌وزیر اسرائیل گفت: من اعلام می‌کنم که ایران پشت حمله به کشتی مرسر استریت است؛ شواهد و اطلاعاتی در این باره وجود دارد و ما انتظار داریم جامعه جهانی برای ایران روشن سازد که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ است.
وزیر خارجه اسرائیل روز گذشته ادعا کرد حمله به کشتی متعلق به یکی از شرکت‌های این کشور در سواحل عمان، کار ایران بوده و می‌بایست «پاسخ سختی» به جمهوری اسلامی داده شود.
سعید مولایی، جودوکار ایرانی که پناهنده کشور مغولستان است در اقدامی مدال نقره المپیک توکیو خود را به مردم اسراییل تقدیم کرد.
سازمان گزارشگران بدون مرز از نفتالی بنت نخست‌ وزیر اسرائیل خواست که مجوز صادرات تکنولوژی‌های «خطرناک» مانند نرم‌افزار پگاسوس را که توسط شرکت «گروه ان‌اس‌او» ساخته شده، لغو کند.
نخست‌وزیران جدید و پیشین اسرائیل بر سر ایران و برنامه هسته‌ای وارد یک جدال لفظی تند شده‌اند.
رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، موساد را به عنوان «رقیب اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران» دانست و گفت: وجود «موازی‌کاری و دودستگی در حوزه کارهای اطلاعاتی کشور» «واقعیتی انکارناپذیر» است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
امیر کلانتر
۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
0

شک نکنید به احتمال زیاد شیخ حسن ناجور وباندش با انگلیس وآمریکا وموساد درتماس است، تنها راه چاره دستگیری این گاندوی عنتربوزینه خنزیراست!٪البته خیلی خیلی فوری، همین الان و الساعه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید