صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۵
کد خبر: 5403
گزارشگر: 213
۸۸۲۳
۱
۱
۱۱
اظهارات وزیر دفاع اسرائیل درباره حمله نظامی

اسرائیل گفت زمان حمله به ایران فرا رسیده است

اسرائیل گفت زمان حمله به ایران فرا رسیده است
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل امروز گفت زمان پاسخ دادن به اقدامات ایران «فرا رسیده» و اسرائیل برای حمله علیه ایران آمادگی دارد.

به گزارش آسیانیوز، وزیر دفاع اسرائیل در گفت‌وگو با وب‌سایت وای‌نت گفت زمان پاسخ دادن به اقدامات ایران «فرا رسیده» و اسرائیل برای حمله علیه ایران آمادگی دارد. بنی گانتز همچنین گفت باید یک واکنش جهانی به تهدید جمهوری اسلامی نشان داده شود.

وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه سعید آقاجانی، فرمانده واحد پهپادی سازمان هوافضای سپاه پاسداران ایران را مجری اصلی حمله اخیر به کشتی اسرائیلی «مرسر استریت» در آب‌های دریای عمان معرفی کرد. در این حمله یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانیایی کشته شدند. ایران دخالت در این حمله را رد کرده است.

این حمله باعث شدت گرفتن تنش میان ایران و اسرائیل شده است.

گانتز در مصاحبه تازه‌ای که انجام داده ادعا کرده است که «دیگر حرف زدن کافی نیست، زمان عمل فرا رسیده است. باید به اقدامات دیپلماتیک، اقتصادی و حتی نظامی روی آورد، در غیر این صورت این وضع ادامه پیدا خواهد کرد.»

گانتز هشدار داده است که «من به دنیا می‌گویم، توجه کنید. این در راه است.»

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز روز سه‌شنبه گفت اسرائیل در حال بسیج کشورها برای دادن پاسخی بین‌المللی علیه ایران به دلیل حمله به نفتکش تحت مدیریت اسرائیل است، اما در صورت لزوم می‌تواند به تنهایی پاسخ دهد.

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه نیز مدعی شد دوره‌ای که «آسوده در تهران بنشینند و از آنجا خاورمیانه را شعله‌ور کنند» تمام شده است.

نفتالی بنت روز سه‌شنبه در جریان سفر خود به مرزهای شمالی اسرائیل با سوریه و لبنان، در کنار مقام‌های بلندپایه نظامی کشورش گفت که اسرائیل اطلاعاتی را با ایالات متحده، بریتانیا و سایرین در ارتباط با ایران در حمله به کشتی اسرائیلی به اشتراک گذاشته است.

 بنت گفت: «ما در تلاش برای بسیج جهان هستیم، اما در عین حال قادریم به تنهایی عمل کنیم.»

او مدعی شد که «ایران تا اینجا هم خبر دارد ما بر روی دست کسی که ما را تهدید می‌کند چه بهایی می‌گذاریم. ایرانی‌ها باید درک کنند که نمی‌توان آسوده در تهران نشست و از آنجا خاورمیانه را شعله‌ور کرد. این [دوره] دیگر تمام شد.»

تأکید کشورهای مختلف بر مقصر بودن جمهوری اسلامی در این حمله در حالی است که روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه با تکذیب نقش داشتن ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی گفته است که حکومت ایران به هر اقدام تلافی‌جویانه‌ کشورهای دیگر «بی‌درنگ و با قوت و جدیت» پاسخ می‌دهد./

https://www.asianews.ir/u/3by
اخبار مرتبط
بریتانیا، رومانی و لیبریا در نامه شکایت به شورای امنیت نوشتند: حمله به کشتی اسراییلی باعث اختلال و ایجاد خطر برای امنیت و ایمنی کشتیرانی بین‌المللی شد و نقض آشکار قوانین بین المللی است؛ این در حالی است که نیروی دریایی بریتانیا از احتمال «ربوده شدن» یک کشتی دیگر نیز با پرچم پاناما در خلیج عمان خبر داده است.
چند روز پس از حمله به کشتی مرسر استریت در سواحل عمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که دست‌کم چهار کشتی در سواحل امارات متحده عربی هشدار دادند که کنترل هدایتشان را از دست داده‌اند و اعلام کرد که هنوز مشخص نیست در این منطقه چه حادثه‌ای در جریان است.
همچنانکه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران حمله اخیر به کشتی مرسر استریت در دریای عرب را انجام داده است و گفت ایالات‌متحده با شرکای بین‌المللی خود در حال همکاری است تا این کشورها به این حمله واکنشی مشترک نشان دهند، کانادا و انگلستان نیز این حادثه را محکوم کردند و به بیانیه مشترک آمریکا و اسراییل پیوستند.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین سخنرانی خود در دولت دوازدهم تایید کرده است که آرشیو هسته‌ای را اسرائیلی‌ها سرقت کردند و پیش ترامپ بردند که او از توافق هسته ای خارج شد.
پس از اسرائیل و بریتانیا، ایالات متحده آمریکا نیز امروز به حمله مرگبار به نفتکش اسرائیلی در ساحل عمان کرد و قول داد که «پاسخی مناسب» به این حمله در راه است.
نخست‌وزیر اسرائیل گفت: من اعلام می‌کنم که ایران پشت حمله به کشتی مرسر استریت است؛ شواهد و اطلاعاتی در این باره وجود دارد و ما انتظار داریم جامعه جهانی برای ایران روشن سازد که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ است.
وزیر خارجه اسرائیل روز گذشته ادعا کرد حمله به کشتی متعلق به یکی از شرکت‌های این کشور در سواحل عمان، کار ایران بوده و می‌بایست «پاسخ سختی» به جمهوری اسلامی داده شود.
سعید مولایی، جودوکار ایرانی که پناهنده کشور مغولستان است در اقدامی مدال نقره المپیک توکیو خود را به مردم اسراییل تقدیم کرد.
سازمان گزارشگران بدون مرز از نفتالی بنت نخست‌ وزیر اسرائیل خواست که مجوز صادرات تکنولوژی‌های «خطرناک» مانند نرم‌افزار پگاسوس را که توسط شرکت «گروه ان‌اس‌او» ساخته شده، لغو کند.
یک هیئت از ایرانیان خارج از کشور همراه با برخی از مقامات دولت پیشین آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به دلیل صحبت درباره مسایل ایران هفته آینده به اسرائیل می روند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ص
۱۴۰۲/۰۱/۰۳
0
0
0

من ضد انقلابی ولی اسرائیل توان حمله زمینی و دریایی به ایران رو نداره و در جنگ طولانی مدت شکست میخوره ولی از لحاظ نیروی هوایی از ایران برتری داره و همینطور کیفیت جت هاش بیشترخ


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید