صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۶ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۴
کد خبر: 5419
گزارشگر: 213
۷۵۴
۰
۰
۳
علت سفیر شدن برادر رئیس جمهور اسرائیل در آمریکا

ماموریت سفیر جدید اسراییل در واشنگتن؛ «جلوگیری» از بازگشت به برجام است!

ماموریت سفیر جدید اسراییل در واشنگتن؛ «جلوگیری» از بازگشت به برجام است!
رسانه‌های اسرائیل تاکید کرده‌اند که در انتصاب سرهنگ هرتسوگ به مقام سفیر در آمریکا، «تجربیات» و «شناخت عمیق» او در ارتباط با ایران موثر بوده و احتمالا مهم‌ترین ماموریت او در واشینگتن، جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام است.
به گزارش آسیانیوز، نفتالی بنت و یائیر لاپید، نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل، روز جمعه پانزدهم مرداد اعلام کردند که میخائل هرتسوگ را به عنوان سفیر جدید در آمریکا تعیین کرده‌اند.

نظر به این‌که تقابل با ایران در صدر اولویت‌های دیپلماتیک و نظامی اسرائیل قرار دارد، رسانه‌های اسرائیل تاکید کرده‌اند که در انتصاب سرهنگ هرتسوگ به مقام سفیر در آمریکا، «تجربیات» و «شناخت عمیق» او در ارتباط با ایران و در زمینه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، تعیین کننده بوده است.

جزییات بیشتری در خصوص «شناخت عمیق» میخائل هرتسوگ در ارتباط با ایران داده نشده است.

نفتالی بنت در بیانیه انتصاب میخائل هرتسوگ تاکید کرده که دوران سفارت میخائل هرتسوگ، بعد از آن‌که یائیر لاپید نیز در دولت چرخشی نخست وزیر شود، کماکان معتبر خواهد بود.

از آنجا که سرهنگ ذخیره میخائل (مایک) هرتسوگ، ۶۹ ساله، برادر بزرگ‌تر اسحاق هرتسوگ، رئیس جمهور جدید اسرائیل است، انتصاب او حرف و حدیث‌هایی را در صحنه سیاست اسرائیل به دنبال داشت. اسحاق هرتسوگ ماه گذشته پست ۷ ساله ریاست جمهوری را آغاز کرد.

اما دولت اسرائیل گفته که سرهنگ میخائل هرتسوگ، پیشتر در پست‌های ارشد سیاسی و نظامی بوده و تجارب کافی را دارد و انتصاب او به عنوان سفیر بی‌ارتباط با برادر رئیس جمهورش است.

سفیر جدید اسرائیل در آمریکا، فرزند حییم هرتسوگ، از روسای جمهور دهه‌های هشتاد و نود میلادی اسرائیل است. انتصاب او روز یکشنبه هفدهم مرداد در نشست دولت بنت تصویب خواهد شد.این نخستین بار در حدود ۱۳ سال اخیر است که چهره‌ای که وابسته به حزب لیکود نیست، مقام سفارت اسرائیل در آمریکا را بر عهده می‌گیرد. سفیران اسرائیل در واشینگتن، در سال‌های گذشته از نزدیک‌ترین افراد به بنیامین نتانیاهو بودند و در مواردی، دیدگاه‌های افراطی‌تر از او داشتند.

گیلعاد اردان، سیاستمدار ارشد عضو حزب لیکود که از سوی بنیامین نتانیاهو سفیر اسرائیل در واشینگتن و سازمان ملل بود، به تازگی و بعد از تشکیل دولت بنت- لاپید اعلام کرد که آماده کنار رفتن از سفارت در واشینگتن است. اما به نظر می‌رسد که دولت او را از مقام سفارت در سازمان ملل نیز کنار بگذارد.

اسرائیل آمریکا را مهم‌ترین متحد خود در جهان می‌داند و پست‌های سیاسی در سفارتش را معمولا به افرادی محول می‌کند که از بیشترین اعتماد نخست وزیر و کادر سیاسی و نظامی برخوردار باشند.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین ماموریت سفیر جدید اسرائیل در واشینگتن، جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام باشد./
https://www.asianews.ir/u/3ce
اخبار مرتبط
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل امروز گفت زمان پاسخ دادن به اقدامات ایران «فرا رسیده» و اسرائیل برای حمله علیه ایران آمادگی دارد.
بریتانیا، رومانی و لیبریا در نامه شکایت به شورای امنیت نوشتند: حمله به کشتی اسراییلی باعث اختلال و ایجاد خطر برای امنیت و ایمنی کشتیرانی بین‌المللی شد و نقض آشکار قوانین بین المللی است؛ این در حالی است که نیروی دریایی بریتانیا از احتمال «ربوده شدن» یک کشتی دیگر نیز با پرچم پاناما در خلیج عمان خبر داده است.
چند روز پس از حمله به کشتی مرسر استریت در سواحل عمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که دست‌کم چهار کشتی در سواحل امارات متحده عربی هشدار دادند که کنترل هدایتشان را از دست داده‌اند و اعلام کرد که هنوز مشخص نیست در این منطقه چه حادثه‌ای در جریان است.
همچنانکه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران حمله اخیر به کشتی مرسر استریت در دریای عرب را انجام داده است و گفت ایالات‌متحده با شرکای بین‌المللی خود در حال همکاری است تا این کشورها به این حمله واکنشی مشترک نشان دهند، کانادا و انگلستان نیز این حادثه را محکوم کردند و به بیانیه مشترک آمریکا و اسراییل پیوستند.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین سخنرانی خود در دولت دوازدهم تایید کرده است که آرشیو هسته‌ای را اسرائیلی‌ها سرقت کردند و پیش ترامپ بردند که او از توافق هسته ای خارج شد.
پس از اسرائیل و بریتانیا، ایالات متحده آمریکا نیز امروز به حمله مرگبار به نفتکش اسرائیلی در ساحل عمان کرد و قول داد که «پاسخی مناسب» به این حمله در راه است.
نخست‌وزیر اسرائیل گفت: من اعلام می‌کنم که ایران پشت حمله به کشتی مرسر استریت است؛ شواهد و اطلاعاتی در این باره وجود دارد و ما انتظار داریم جامعه جهانی برای ایران روشن سازد که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ است.
سعید مولایی، جودوکار ایرانی که پناهنده کشور مغولستان است در اقدامی مدال نقره المپیک توکیو خود را به مردم اسراییل تقدیم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید