صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۲
کد خبر: 5441
گزارشگر: 213
۶۲۶
۰
۰
۴
کارزار اسراییل در اتحاد کشورها علیه جمهوری اسلامی

پاسخ به ایران چندگانه است!

پاسخ به ایران چندگانه است!
نخست وزیر اسرائیل، با استقبال از بیانیه‌ها و اظهارات مقام‌های آمریکایی و اروپایی درباره حمله پهپادی ایران به کشتی مرمر استریت، ادعا کرده است اکنون زمان آن است که اسرائیل در «جبهه‌های متعدد» به ایران پاسخ دهد.

به گزارش آسیانیوز، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، با استقبال از بیانیه‌ها و اظهارات مقام‌های آمریکایی و اروپایی درباره حمله پهپادی ایران به کشتی مرمر استریت، ادعا کرده است اکنون زمان مبدل شدن «بیانیه‌ها به عمل» است و اسرائیل در «جبهه‌های متعدد» به ایران پاسخ می‌دهد.

او که روز یک‌شنبه، ۱۷ مرداد، در جلسه دولت اسرائیل سخن می‌گفت، به حمله موشکی اخیر حزب‌الله لبنان نیز اشاره کرد و مدعی شد اسرائیل دولت لبنان را مسئول این تعرضات می‌داند و ادامه این تعرض‌های راکتی به خاک خود را «تحمل نخواهد کرد».


نخست وزیر اسرائیل از اینکه برخی از مردم روستاهای جنوب لبنان در جریان حملات راکتی روز جمعه شبه‌نظامیان حزب‌الله به سوی اسرائیل، مانع از پرتاب راکت‌های بیشتر شدند، ابراز خرسندی کرد و آن را نشانه «بیداری مهمی» در میان مردم لبنان دانست.

دولت آمریکا نیز روز جمعه حملات راکتی حزب‌الله لبنان را در خاک اسرائیل محکوم کرد و از دولت لبنان خواست برای مهار تنش در مرزهای جنوبی این کشور اقدامات بیشتری انجام دهد. وی مدعی شد ایران باید بفهمد که ادامه این وضعیت «بدون پرداختن قیمت این شیطنت‌ها، محال است».

 بنت اقدامات ایران را موجب به خطر افتادن «شاهراه‌های بین‌المللی» دانست و گفت همزمان با این تعرضات، در حالی که لبنان به وخیم‌ترین شرایط اقتصادی و سیاسی خود سقوط کرده، ایران و متحد اصلی آن در منطقه، حزب‌الله، در روزهای اخیر تلاش کردند تا مردم لبنان را نیز در برابر اسرائیل «به خطر بیندازند».

با وجود تاکید نخست‌وزیر اسرائیل درباره پاسخ به حملات حزب‌الله لبنان، روزنامه الشرق‌الاوسط روز یکشنبه در گزارشی نوشته است که دولت نفتالی بنت تحت فشار آمریکا، واکنش شدیدی به آخرین حمله گروه حزب‌الله لبنان نشان نداده است.

بر اساس این گزارش، واشینگتن نگران بود که واکنش سخت اسرائیل به حملات راکتی حزب‌الله کار را به آستانه یک جنگ بکشاند که در آن صورت، احتمال ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

در دور تازه درگیری‌ها، روز ۱۳ مرداد چندین راکت به مناطق شمالی اسرائیل شلیک شد و ارتش اسرائیل در واکنش ارتش اسرائیل در واکنش به آن با آتش زمینی و سپس با حملات هوایی، جنوب لبنان را مورد حمله قرار داد.

گروه حزب‌الله، روز جمعه ۱۵ مرداد اقدام به پرتاب ده‌ها راکت به مناطق شمالی اسرائیل کرد و این حمله را واکنش به حملات هوایی ارتش اسرائیل دانست. ارتش اسرائیل در واکنش به این حملات، با آتش توپخانه مناطق لبنانی نزدیک شهرک اسرائیلی «مطولا» که منبع شلیک راکت‌ها بودند را هدف قرار داد.

حسن نصرالله، رهبر گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان، نیز شنبه شب در یک سخنرانی از مخفیگاه خود، گفت سازمان او در صدد وخیم کردن وضع نیست و در وضعیت جاری برنامه‌ای برای جنگ جدید با اسرائیل ندارد.

او همچنین با انتقاد از برخی از مردم روستاهای جنوب لبنان که مانع از حملات راکتی بیشتر به اسرائیل شدند، خواهان تحقیق در این باره شد و آزادی چهار مظنون وابسته به حزب خود در ارتباط با حملات راکتی را نیز از دولت لبنان درخواست کرد.

روز جمعه ۱۵ مرداد، ساکنان شهرک شویا در بخش حاصبیا واقع در جنوب لبنان، ضمن تجمع و مخالفت با شلیک راکت‌ توسط اعضای گروه حزب‌الله لبنان به سوی اسرائیل، خواستار ترک منطقه از سوی این نیروها شدند.

ویدئوهای منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که حضور نیروهای نزدیک به حزب‌الله لبنان در این منطقه به شدت مورد اعتراض مردم قرار گرفت و آنها با ابراز نگرانی از واکنش اسرائیل به حملات راکتی حزب‌الله لبنان، مخالفت خود با آغاز جنگ را اعلام می‌کنند./

https://www.asianews.ir/u/3cx
اخبار مرتبط
رسانه‌های اسرائیل تاکید کرده‌اند که در انتصاب سرهنگ هرتسوگ به مقام سفیر در آمریکا، «تجربیات» و «شناخت عمیق» او در ارتباط با ایران موثر بوده و احتمالا مهم‌ترین ماموریت او در واشینگتن، جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل امروز گفت زمان پاسخ دادن به اقدامات ایران «فرا رسیده» و اسرائیل برای حمله علیه ایران آمادگی دارد.
بریتانیا، رومانی و لیبریا در نامه شکایت به شورای امنیت نوشتند: حمله به کشتی اسراییلی باعث اختلال و ایجاد خطر برای امنیت و ایمنی کشتیرانی بین‌المللی شد و نقض آشکار قوانین بین المللی است؛ این در حالی است که نیروی دریایی بریتانیا از احتمال «ربوده شدن» یک کشتی دیگر نیز با پرچم پاناما در خلیج عمان خبر داده است.
چند روز پس از حمله به کشتی مرسر استریت در سواحل عمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که دست‌کم چهار کشتی در سواحل امارات متحده عربی هشدار دادند که کنترل هدایتشان را از دست داده‌اند و اعلام کرد که هنوز مشخص نیست در این منطقه چه حادثه‌ای در جریان است.
همچنانکه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران حمله اخیر به کشتی مرسر استریت در دریای عرب را انجام داده است و گفت ایالات‌متحده با شرکای بین‌المللی خود در حال همکاری است تا این کشورها به این حمله واکنشی مشترک نشان دهند، کانادا و انگلستان نیز این حادثه را محکوم کردند و به بیانیه مشترک آمریکا و اسراییل پیوستند.
پس از اسرائیل و بریتانیا، ایالات متحده آمریکا نیز امروز به حمله مرگبار به نفتکش اسرائیلی در ساحل عمان کرد و قول داد که «پاسخی مناسب» به این حمله در راه است.
نخست‌وزیر اسرائیل گفت: من اعلام می‌کنم که ایران پشت حمله به کشتی مرسر استریت است؛ شواهد و اطلاعاتی در این باره وجود دارد و ما انتظار داریم جامعه جهانی برای ایران روشن سازد که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید