صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۸
کد خبر: 5662
گزارشگر: 2
۶۶۱
۱
۰
۳
کمک آلمان به برنامه جهانی غذا برای حمایت از پناهندگان

آلمان به پناهندگان افغانستانی و عراقی در ایران کمک می‌کند

آلمان به پناهندگان افغانستانی و عراقی در ایران کمک می‌کند
برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک مالی ۲ میلیون یورویی جمهوری فدرال آلمان در حمایت از برنامه بلندمدت کمک به پناهندگان آسیب‌پذیر افغانستانی و عراقی در ایران استقبال می‌کند.

به گزارش آسیانیوز، برنامه جهانی غذا از این بودجه برای تأمین کمک‌های نقدی و غذایی در جهت برآورده نمودن نیازهای مبرم تغذیه‌ای ۳۱ هزار پناهنده‌ی ساکن در ۲۰ مهمان شهر سراسر کشور و حمایت از پناهندگان احتمالی جدید، استفاده خواهد کرد. این کمک مالی به موقع، فعالیت‌های نجات بخش برنامه جهانی غذا را افزایش داده و به ما اجازه می‌دهد تا به سرعت به هرگونه نیاز احتمالی مضاعف پاسخ دهیم.
نگار گرامی، نماینده و مدیر کشوری برنامه جهانی غذا در جمهوری اسلامی ایران گفت: "ما از دولت و مردم آلمان به خاطر حمایت‌های مستمرشان از سال ۲۰۱۴ از عملیات‌مان در ایران بسیار سپاسگزاریم." وی افزود: "ظرفیت بالای پاسخگویی در شرایط بحرانی و تجربه کار میدانی ما این اطمینان را می‌دهد که این کمک به درستی و در زمان مناسب برای رفع نیازهای پناهندگان آسیب پذیر و آوارگان خصوصا در این برحه‌ی زمانی حساس، استفاده شود."
هانس اودو موتسل سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: "آلمان یکی از بزرگترین حامیان مالی برنامه جهانی غذا در سطح جهانی است." وی در ادامه گفت: "ما به همکاری مستحکم خود با برنامه جهانی غذا برای مبارزه با گرسنگی و سوء تغذیه در سراسر جهان افتخار می‌کنیم. در ایران، این سازمان به پناهندگان و سایر افراد آسیب‌پذیر که عمدتا از افغانستان هستند، کمک‌های غذایی مهمی ارائه کرده است، تا از آنها در برابر ناامنی و فقر محافظت کند. در بحبوحه‌ی بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ که باعث ایجاد وضعیت انسانی چالش برانگیزی شده، آلمان آماده است تا از برنامه جهانی غذا در ماموریت مهم خود برای پاسخگویی به نیازهای فزاینده پناهندگان، حمایت کند."
ایران میزبان یکی از بزرگترین جمعیت‌های پناهنده برای طولانی مدت ترین بازه زمانی در جهان است و بیش از چهار دهه مامنی برای پناهندگان، عمدتا از افغانستان، بوده است. تحولات سریع اخیر در افغانستان باعث ایجاد تحرکات جمعیتی، آوارگی خانواده‌ها و در نهایت سوق دادن آنها برای پناهندگی به کشورهای همسایه شده است.
برنامه جهانی غذا از زمان ورود نخستین پناهجویان از افغانستان و عراق در اواخر دهه ۱۹۸۰، به پناهندگان در ایران کمک می‌کند. این سازمان با تشکر از حامیان مالی خود تا یافتن راه حلی پایدار متعهد به ادامه‌ی تلاش‌های خود است.
-------------                                                                 
برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۲۰ است. ما بزرگترین سازمان بشردوستانه در جهان هستیم که در مواقع اضطراری جان انسان ها را نجات می‌دهیم و از کمک‌های غذایی برای ایجاد راهی به سوی صلح، ثبات و رفاه افرادی که در گذر از مناقشات، بلایا و تغییرات اقلیمی می‌باشند، استفاده می کنیم.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/3j4
اخبار مرتبط
اقتصاد کشور طی سال های اخیر با فراز و نشیب های فراوانی مواجه بوده است که بر فضای تولید و صنعت کشور بی تأثیر نبوده است و تولیدکنندگان و صنعتگران شریف ایرانی دوران های سخت بسیاری را در طول این سالها پشت سرگذاشته اند؛ در این حال امنیت غذایی مهم ترین مفهومی است که جامعه جهانی بشدت به تمرکز بر روی آن نیاز دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
.
۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
0

در واقع آلمان دارد به خودش کمک میکند و منتش را بر ایران می گذارد!!!


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید