صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۴
کد خبر: 5666
گزارشگر: 213
۷۵۷
۰
۰
۴
یارانه دولت رییسی چگونه بیشتر می شود

افزایش یارانه ها در دولت جدید با «غربالگری یارانه بگیران»

افزایش یارانه ها در دولت جدید با «غربالگری یارانه بگیران»
دولت سیزدهم اولین مرحله از پرداخت یارانه‌های معیشتی را انجام خواهد داد؛ در حالی که در گفته های پراکنده مقامات دولت جدید به نظر می‌رسد اصلاح رویه و غربالگری یارانه بگیران مد نظر باشد.

به گزارش آسیانیوز، دولت سیزدهم اولین مرحله از پرداخت یارانه‌های معیشتی را ساعت 24 روز چهارشنبه، دهم شهریور انجام خواهد داد

روال پرداخت یارانه های نقدی ۴۵ هزار و ۲۴۵۰۰ تومانی طی ۱۰ سال تغییری نکرده بود که دولت دوازدهم به آن یارانه معیشتی را هم اضافه کرد.


در آبان ۱۳۹۸ طی افزایش قیمت بنزین، مقرر شد که مابه‌التفاوت آن در قابل پرداخت نقدی مردم صورت بگیرد،از این رو ۶۰ میلیون از جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه بگیران مشمول دریافت یارانه بنزینی شدند.

به گزارش پایگاه خبری خانه فوتبال، برای پرداخت یارانه معیشتی برخلاف یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان که برای هر نفر ثابت و مشخص است، براساس تعداد اعضای خانوار، مبالغی متفاوتی تعیین شد؛به طوری که برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بالاتر ۲۰۵ هزار تومان است.
هزینه سالانه دولت بابت پرداخت این یارانه به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در کنار هزینه حدود۴۲ هزار میلیاردی یارانه نقدی در سال بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی به صورت مستقیم انجام می‌شود.

تا کنون دولت سیزدهم موضع صریح خود درباره پرداخت یارانه معیشتی به روش و مجموعه فعلی را اعلام نکرده ولی در اظهارات پراکنده مطرح شده به نظر می‌رسد اصلاح رویه و غربالگری یارانه بگیران در دستور کار باشد ولی اینکه تا چه حد جدی پیش رفته و تحت تاثیر برخی عوامل از آن دست نکشد در عمل مشخص خواهد شد.

این در حالی است که در دولت گذشته با وجود تکالیف قانون بودجه برای حذف یارانه‌بگیران پردرآمد و اصلاح روند پرداخت و با همه انتقاداتی که در این رابطه وجود داشت دولت اقدام موثری انجام نداد و احتمال حذف نیازمندان را بهانه آن قرار داده بود./


https://www.asianews.ir/u/3j8
اخبار مرتبط
ظاهرا افزایش مبلغ یارانه نقدی یکی از برنامه‌های جدی دولت ابراهیم رئیسی است و او در برنامه‌های انتخاباتی خود بارها گفته بود که مبلغ یارانه خانوارهای ایرانی را کافی نمی‌داند و به معیشت سخت مردم اشاره کرده بود.
یارانه معیشتی در دولت روحانی تصویب شد و بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی 10 شهریور ماه پرداخت می شود؛ در حالی که ثبت نام جاماندگان نیز ظاهرا در حد یک وعده انجام نشده ماندو اگر دولت به طور جدی تصمیم به این ثبت نام داشت حتما در سال های قبل که در قانون مکلف شده بود اقدام می‌کرد نه در روزهای پایانی.
ابراهیم رئیسی در وعده‌های انتخاباتی خود گفت که کارت رفاهی معیشت خانوار پرداخت می‌‌کند و براساس زمان‌بندی اجرای وعده‌های دولت سیزدهم، قرار است یارانه جدید از آذر امسال پرداخت شود.
براساس نگاه برخی کارشناسان پرداخت یارانه‌های نقدی در دولت گذشته نه تنها براساس قانون پیش نرفت، بلکه یارانه جدیدی تحت عنوان یارانه معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین نیز به آن اضافه شد.
بیش از 10سال است که یارانه نقدی به صورت مداوم هر ماهه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛در حال حاضر شرایط جدیدی برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی و معیشتی فراهم شده که اطلاع‌رسانی خواهد شد.
یارانه معیشتی بنزین امشب ۱۰ خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید