صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۴
کد خبر: 5679
گزارشگر: 213
۴۱۴۴۷
۱۳
۱۵
۱۷
جاماندگان از یارانه ها ثبت نام کنند

«جزییات» آغاز ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی و معیشتی+سایت ثبت‌نام

«جزییات» آغاز ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی و معیشتی+سایت ثبت‌نام
طبق طرح‌هایی حمایتی که دولت‌ها برای خانوارها در نظر می‌گیرند؛ فرصت ثبت‌نام جاماندگان هم برای یارانه نقدی فراهم شده است و هم متقاضیان برای دریافت یارانه معیشتی بنزین می توانند ثبت درخواست کنند.

به گزارش آسیانیوز، در ابتدای خرداد هیات وزیران مصوب کرد که به همه‌ کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت داده شود که برای دریافت یارانه نقدی و معیشتی ثبت نام کنند.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

وضعیت «جاماندگان یارانه» و نخستین واریز در دولت رئیسی
-------------------------------------------------------------------------------

طبق این طرح قرار بوده این فرصت ثبت‌نام فقط مختص یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی نباشد و متقاضیان برای دریافت یارانه معیشتی بنزین نیز ثبت درخواست کنند.

طبق طرح‌هایی حمایتی که دولت‌ها برای خانوارها در نظر می‌گیرند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه شناسایی مشمولان را به عهده دارد.

در واقع پس از تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌های یارانه‌ای و حمایتی چند سازمان و وزارتخانه از جمله وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و … از مرحله ثبت‌نام، پالایش اطلاعات متقاضیان تا مرحله نهایی واریز را انجام می‌دهند.
از آنجایی که این موضوع به مصوبه هیات وزیران دولت دوازدهم در خرداد امسال مربوط می‌شود، پیش‌بینی می‌شد که اجرایی شدن آن به دولت رئیسی واگذار شود.

ابراهیم رئیسی و تیم اقتصادی دولتش از جمله حجت عبدالمکلی وزیر کار نیز روی حمایت معیشتی از خانوارها تاکید دارند. اما طبق این مصوبه جدای از طرح‌های معیشتی جدیدی که دولت قصد دارد اجرا کند، باید فرصتی را برای ثبت‌نام برای جاماندگان یارانه نقدی و بنزین را فراهم کند.

نجارت نیوز نوشت به احتمال زیاد ثبت‌نام به صورت پیامکی یا از طریق سامانه انجام می‌شوند. همچنین براساس این مصوبه همه کسانی که به هر دلیلی یارانه نمی‌گیرند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

آغاز پیش ثبت‌نام جاماندگان یارانه
پیگیری تجارت‌نیوز از وزارت کار حاکی از این است که هنوز ثبت‌نام نهایی آغاز نشده، اما دولت اعلام کرده که قرار است به کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت ثبت‌نام داده شود. به گفته وزارت کار در حال حاضر متقاضیان می‌توانند مراحل پیش ثبت‌نام را انجام دهند.

برای انجام این پیش ثبت‌نام افراد باید به سامانه حمایت معیشت به آدرس «https://hemayat.mcls.gov.ir/» مراجعه کنند. افراد باید در این سامانه روی گزینه «ثبت خانوار جدید» کلیک کنند و اطلاعات خود را وارد کنند تا پیش ثبت نام انجام شود./

https://www.asianews.ir/u/3jl
اخبار مرتبط
دولت سیزدهم اولین مرحله از پرداخت یارانه‌های معیشتی را انجام خواهد داد؛ در حالی که در گفته های پراکنده مقامات دولت جدید به نظر می‌رسد اصلاح رویه و غربالگری یارانه بگیران مد نظر باشد.
در حالی که مسعود نیلی، اقتصاددان در دیدار خود با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم هشدار داده که تورم در حال نزدیک شدن به شرایط غیرقابل مهار است؛ اظهار نظرها و وعده های عجیب کابینه رئیسی درباره افزایش درآمدها و یارانه ادامه دارد.
وزارت کار مشغول است تا شرایط معیشتی خانوارها شناسایی کند که یارانه چه کسانی قطع شود؛ این در حالی است که عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ارسال سوخت و فرآورده‌های نفتی ایران به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفت: «ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است، دچار آسیب نشوند.»
ظاهرا افزایش مبلغ یارانه نقدی یکی از برنامه‌های جدی دولت ابراهیم رئیسی است و او در برنامه‌های انتخاباتی خود بارها گفته بود که مبلغ یارانه خانوارهای ایرانی را کافی نمی‌داند و به معیشت سخت مردم اشاره کرده بود.
یارانه معیشتی در دولت روحانی تصویب شد و بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی 10 شهریور ماه پرداخت می شود؛ در حالی که ثبت نام جاماندگان نیز ظاهرا در حد یک وعده انجام نشده ماندو اگر دولت به طور جدی تصمیم به این ثبت نام داشت حتما در سال های قبل که در قانون مکلف شده بود اقدام می‌کرد نه در روزهای پایانی.
ششمین یارانه معیشتی سال ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز می ‌شود.
ابراهیم رئیسی در وعده‌های انتخاباتی خود گفت که کارت رفاهی معیشت خانوار پرداخت می‌‌کند و براساس زمان‌بندی اجرای وعده‌های دولت سیزدهم، قرار است یارانه جدید از آذر امسال پرداخت شود.
براساس نگاه برخی کارشناسان پرداخت یارانه‌های نقدی در دولت گذشته نه تنها براساس قانون پیش نرفت، بلکه یارانه جدیدی تحت عنوان یارانه معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین نیز به آن اضافه شد.
واردات یک نوع کالا با دو نرخ ارز موجب ایجاد بی‌نظمی در بازار خواهد شد و نیازمند طراحی سازوکارهای خاصی است که فعلاً در کشور وجود ندارد و اقتصاد ایران در مسائل ارزی باید بر اساس یک بازار آزاد کنترل شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
عباس بهرامی
۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
0
0

من یک بازنشسته هستم ولی متاسفانه با 4300هزارتومان زندگی میکنم باسابقه 38سال سابقه بیمه دارمخدار خوش میاد نماینده مجلس یارانه میگیره من کارگر یارانم رادولت قطع مرده

م
۱۴۰۰/۰۷/۰۸
0
0
0

ما از سال ۹۳ ثبت نام کردیم باهمسرم اما زارانه نمیگیریم و مستاجریم هیچکسم پاسخگو نیست چیکار کنیم الانم که بچه دارشدیم..

محمد
۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
0
0

من کمک معیشتی میگیرم علت چیست ؟ ثبت نام برای یارانه کردم اما برای کمک معیشتی میزنه اطلاعات صحیح نمی باشد، لطفا راهنمایی کنید

رقیه عباسیانکزق
۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
0

باسلام ببخشیدمن طلاق گرفتم ازسال۹۲تاالانم اصلادنبالش نرفتم گفتم حتماخودش درست می شه وبمنم یارانه میدهندکه تاالانم نگرفتم تروخدا ثبت نامم کنیدبه نام رقیه عباسیانکزق باتشکراز شماهیچ درآمدی هم ندارم تروخداثبت نامم کن یدحتمامنتظریارانه هستم این ماه ان شاالله

علیرضامحمدزاده
۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
0

سلام‌خسته‌نباشیدمن‌ازسال‌92یارانه‌نمیگیرم‌الان‌زن‌وبچه‌دارم‌‌هنوزهیچ‌یارانه‌ای‌نگرفتیم‌چیکارکنیم‌کجاثبت‌نام‌کنیم.

عباس مهماندوست
۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
0

باسلام بنده ۲ میلیون حقوق میگیرم هیچ یارانه‌ای هم دریافت نمیکنم چندین بار رفتم فرمانداری شهرستان ثبت نام کردم خبری نمیشه لطفاً راهنمایی بفرمائید

ازادی
۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0
0

با سلام منم شوهرم از پا مشکل داره یارانه نداره لطفا کمک کنید خونه هم نداریم ی دختر دوسالو نیم داریم دستمون خالیه

پرویز نجفی
۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
1

خود دولت دریافت حقوق 12 میلیون را زیر خط فقر اعلام می کند موقع ثبت نام طرح معیشتی اعلام می کنند دریافتی 7 میلیون شامل طرح معیشتی نمی شود ولی خیلی از مردم شاید حقوق ثابت نداشته باشند ولی درامد میلیاردی دارند چون جایی ثبت نمی شود یارانه معیشتی می گیرند ولی مستاجری که حقوق 7 میلیونی دارد شامل طرح معیشت نمی شود چه عدالتی است نمی دانم

امیر
۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
0

سلام حتما باید صد نفر جلوی استانداری جمع شوند که شما به فکر این باشین یارانه چندر غاز بدین آب برق گاز صد برابر یارانه میدین پس میگیرید لطفا اگه حق حقوق سرتون میشه ب فکر ما بیچاره ها باشین ۴۵تومن دردی دوا نمیکنه اما جلوی حسرت چند نفر میگیره

اسماعیل پیوندی
۱۴۰۰/۱۰/۰۳
0
0
0

من هر وقت نام نویسی میکنم میگوید ۲۰۶ داری بله دویست شش مدل پایین دارم ک حقوق ۷ میلیون تومانی میگیرم پس چرا یارانه بنزین به من نمیدهند


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید