صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
کد خبر: 5718
گزارشگر: 213
۱۹۱۶۷
۱
۶
۱۱
سود سهام عدالت پرداخت می شود

«جزییات» زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

«جزییات» زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد
رئیس سازمان بورس درباره ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، رئیس سازمان بورس در خصوص ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.

محمدعلی دهقان دهنوی در حاشیه نشست «هم‌اندیشی شرکت‌های سبدگردان» که روز گذشته با حضور مدیران عامل شرکت‌های سبدگردانی برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت آزادسازی باقیمانده سهام عدالت گفت: 40 درصد باقیمانده سهام عدالت در آینده آزادسازی می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره واریز باقیمانده سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: بخشی از عدم پرداخت سود سهام عدالت ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌ها بود و در این میان با شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکرده اند به طور حتم از نظر انضباطی برخورد می‌شود.

وی افزود: مقدار سود باقیمانده کم است و با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال 1399 پرداخت می‌شود.

رییس سازمان بورس در ادامه به فروش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: همچنان امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد، از آنجا که در ماه‌های قبل خریدار نداشت، اکنون با توجه به وجود خریدار بالقوه فروش بلوکی امکان پذیر است.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: سهام عدالت چند ماه است که فروش نرفته است، در این زمینه اطلاع رسانی شد تا افرادی که درخواست فروش داده بودند، درخواست خود را بررسی کنند، زیرا امکان لغو فروش سهام برای این افراد در نظر گرفته شد.

به نقل از تسنیم، رئیس سازمان بورس در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تاسیس یک هلدینگ برای 30 شرکت غیربورسی سهام عدالت گفت: تا کنون هیچ هلدینگی تاسیس نشده و در این مسیر برخی موانع ایجاد شده است.

30 درخواست در صف تاسیس کارگزاری
وی همچنین به آخرین وضعیت درخواست تاسیس کارگزاری اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون 30 درخواست تاسیس کارگزاری به سازمان آمده است. از چهار درخواست که در ابتدا آمد، یک مورد پذیرفته و دو مورد دیگر رد شد و درخواست دیگر نیز پس از تکمیل مدارک، بررسی خواهد شد.

پذیرش سهام سرخابی‌ها در بورس
این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت بورسی شدن سهام سرخابی ها تصریح کرد: پیگیری این موضوع از مدت ها قبل در حال انجام است و مراحل زیادی برای نهایی شدن این اقدام اجرا شده است.

دهقان دهنوی با بیان اینکه پذیرش این شرکت ها از مدت ها قبل در حال انجام بوده و تاکنون پذیرش بخشی از آن انجام شده است، گفت: تلاش ما ورود شرکت‌هایی به بورس است که ساختار مالی مناسبی داشته باشند. در این راستا مشکلاتی درباره ورود این دو تیم به بورس وجود دارد که اکنون درحال رفع آن هستیم./ع: تسنیم


https://www.asianews.ir/u/3km
اخبار مرتبط
دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن سال گذشته برای مشمولان این سهام امکان‌پذیر شده است و تا کنون فقط دو بانک برای اعطای این کارت اعلام آمادگی کرده‌اند؛ در حالی که متقاضیان جدید نیز می‌توانند کارت خود را دریافت کنند.
امروز نماد سپید، شستا و کاما بیشترین تراکنش را ثبت کردند؛ این در حالی است که به گفته برخی کارشناسان افزاد سبد سهام عدالت خود را نگه دارند و با شرکت در مجامع ۳۶ شرکت بورسی سالانه سودی را کسب کنند و از سهام عدالت به عنوان دارایی در پرتفوی خود سالانه انتفاعی را ببرند.
بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: متاسفانه متاسفانه پس از یک سال موضوع بازارگردانی سهام عدالت اجرایی نشد که همین موضوع سبب افت ارزش سهام سرمایه‌گذاری‌های استانی تا ۶۰ درصد کمتر از ارزش ذاتی سهام‌ های مردم و خلق فرصت نامشروع برای سرمایه‌داران بزرگ شد.
درحالی که بسیاری از سهامداران سهام عدالت از سقوط سنگین شاخص بورس در یک سال اخیر متضرر شده‌اند اما آنها در این مدت حتی امکان فروش سهام خود را نداشتند. در این وضعیت رئیس سازمان بورس خبر جدیدی را اعلام کرده است.
مطابق با مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، تمامی مشمولان سهام عدالت در روش مستقیم از تمامی حقوق و مزایای سهامداری برخوردار شدند.
در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان رسید.
آن دسته از مشمولان اعم از روش مستقیم و غیرمستقیم که به دلیل اشکالات موجود در حساب بانکی آنها امکان واریز سود سهام عدالت برایشان فراهم نشده بود باید با ارائه‌ اطلاعات صحیح نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
براساس تصمیم مدیران بازار سرمایه مرحله دوم سود سهام عدالت واریز می شود، اما پی گیری‌ها نشان می‌دهد که این واریزی مانند مرحله اول نیست و مبلغ آن تغییر کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حسین خیاط
۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
0
0

سلام من 30درصدسهام عدالت دوم خودم روازطرق گوشی خودم وکالت به کارگزار بانک صادرات وکالت دادم که بفروشه چون30درصداول خودم را هم به کارگزار بانک صادرات فروختم پول30درصداول وواریزکردن ولی ازعیدغدیروکالت فروش30درصددوم و دادم زمانیکه که قیمت سهام من که 532هزارتومان بود21000000میلیون تومان بود من وکالت30درصددوم و دادم ولی تاحالاهیچ مبلغی واریزنکردن تقاضای پیگیری دارم با تشکر کد ملی0934590461متولد1358موبایل09055012539


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید