صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۱
کد خبر: 5740
گزارشگر: 213
۱۴۹۳۱
۱
۰
۶
واریز یارانه یک میلیونی برای خانواده های خاص

یارانه ۹۰۰ هزار تومانی به خانوارها اختصاص داده شد

یارانه ۹۰۰ هزار تومانی به خانوارها اختصاص داده شد
خانواده‌هایی مشمول دریافت یارانه ۹۰۰ هزار تومانی شده اند که البته باید دارای چند ویژگی باشند!
به گزارش آسیانیوز، آنگونه که مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی گفته مبلغ مستمری یارانه خانوارهای دارای فرزند چند قلو امسال افزایش یافته است.

خانواده‌هایی که دارای فرزند دو قلو یا چند قلو هستند مستمری و یارانه ماهانه دریافت می‌کنند. مبلغ این یارانه و اینکه کدام خانوارها شامل آن می‌شود بستگی به تعداد چندقلوها دارد. یارانه ماهانه خانواده‌های دارای فرزند دو قلو تنها به خانواده‌های دهک‌های یک تا سه درآمدی تعلق می‌گیرد. اما درباره خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بیشتر هیج محدودیت دهکی وجود ندارد و به همه این خانواده در هر دهک درآمدی که باشند، یارانه تعلق می‌گیرد.

به گفته فاطمه عباسی مبلغ مستمری این خانواده‌ها سال گذشته ۴۷۹ هزار تومان بود. اما در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته و مبلغ آن با توجه به بُعد خانوار چندقلوها بین ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین به گفته این مقام مسئول در بهزیستی، در ارتباط با خانواده‌هایی که دارای فرزند چهارقلو و بیشتر هستند با همکاری و مساعدت ستاد مسکن سازمان و سازمان‌های دیگر، در ارتباط با تأمین مسکن آنها اقداماتی صورت گرفته است.

به نقل از تجارت نیوز، این تنها طرح جدیدی است که برای نوزادان و خانوارهای دارای فرزند چند قلو اجرا می‌شود. اما سوال دیگر درباره مبلغ یارانه نوزادان در سال ۱۴۰۰ است. با توجه به آنچه تاکنون اعلام شده یارانه نوزادان تازه متولد شده مانند دیگر اعضای خانواده است و مبلغ آن تغییر نکرده است.

همچنین قرار بود دولت به نوزادان تازه متولد شده در سال ۱۴۰۰ سهام یک میلیون تومانی بدهد که سرنوشت این طرح هم هنوز مشخص نیست./

https://www.asianews.ir/u/3l8
اخبار مرتبط
طبق طرح‌هایی حمایتی که دولت‌ها برای خانوارها در نظر می‌گیرند؛ فرصت ثبت‌نام جاماندگان هم برای یارانه نقدی فراهم شده است و هم متقاضیان برای دریافت یارانه معیشتی بنزین می توانند ثبت درخواست کنند.
دولت سیزدهم اولین مرحله از پرداخت یارانه‌های معیشتی را انجام خواهد داد؛ در حالی که در گفته های پراکنده مقامات دولت جدید به نظر می‌رسد اصلاح رویه و غربالگری یارانه بگیران مد نظر باشد.
در حالی که مسعود نیلی، اقتصاددان در دیدار خود با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم هشدار داده که تورم در حال نزدیک شدن به شرایط غیرقابل مهار است؛ اظهار نظرها و وعده های عجیب کابینه رئیسی درباره افزایش درآمدها و یارانه ادامه دارد.
وزارت کار مشغول است تا شرایط معیشتی خانوارها شناسایی کند که یارانه چه کسانی قطع شود؛ این در حالی است که عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ارسال سوخت و فرآورده‌های نفتی ایران به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفت: «ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است، دچار آسیب نشوند.»
ظاهرا افزایش مبلغ یارانه نقدی یکی از برنامه‌های جدی دولت ابراهیم رئیسی است و او در برنامه‌های انتخاباتی خود بارها گفته بود که مبلغ یارانه خانوارهای ایرانی را کافی نمی‌داند و به معیشت سخت مردم اشاره کرده بود.
یارانه معیشتی در دولت روحانی تصویب شد و بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی 10 شهریور ماه پرداخت می شود؛ در حالی که ثبت نام جاماندگان نیز ظاهرا در حد یک وعده انجام نشده ماندو اگر دولت به طور جدی تصمیم به این ثبت نام داشت حتما در سال های قبل که در قانون مکلف شده بود اقدام می‌کرد نه در روزهای پایانی.
ششمین یارانه معیشتی سال ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز می ‌شود.
ابراهیم رئیسی در وعده‌های انتخاباتی خود گفت که کارت رفاهی معیشت خانوار پرداخت می‌‌کند و براساس زمان‌بندی اجرای وعده‌های دولت سیزدهم، قرار است یارانه جدید از آذر امسال پرداخت شود.
براساس نگاه برخی کارشناسان پرداخت یارانه‌های نقدی در دولت گذشته نه تنها براساس قانون پیش نرفت، بلکه یارانه جدیدی تحت عنوان یارانه معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین نیز به آن اضافه شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
فتحعلی عربلو
۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
0

سلام .من یک سرایدارم بدون بیمه حقوقم ماهی دوتومن هست .چرا کسی به داد سرایدارای ساختمان نمیرسد.امروزبرنج نتونستم بخرم کیلو45000تومن بود ماناراحتی معده داریم برنج پاکستانی نمیتونیم بخوریم صرب دارد برنج عنبر بو اهوازی میخریدیم نه هزارتومن امروز45شده یه مسلمون اگه وجود داره به داد سرایدارا برسه..


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید