صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۱
کد خبر: 5754
گزارشگر: 213
۱۲۲۶
۰
۰
۳
جزییات جدید و قیمت بلیط سفر هوایی متقاضیان سفر به کربلا

پیاده روی اربعین ممنوع؛ همه مرزها بسته است!

پیاده روی اربعین ممنوع؛ همه مرزها بسته است!
در حالی که امسال کشور عراق تنها پذیرای ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم با سفر هواپیمایی و احیانا بلیط ۴.۵ میلیون تومانی است، یک مقام مسوول در این باره گفت مردم تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند و هیچ موکبی در مرزها یا مسیر منتهی به مرزها مستقر نشده است و همه مرزها در ایام اربعین بسته است

به گزارش آسیانیوز، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: مردم تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند؛ هیچ موکبی در مرزها یا مسیر منتهی به مرزها مستقر نشده است و خدماتی ارائه نمی‌شود. مرزها نیز در ایام اربعین حسینی بسته خواهند بود.

ولی‌اله حیاتی اظهار کرد: بنا بر اعلام کشور عراق، امسال این کشور از طریق مرزهای زمینی پذیرای زائران اربعین حسینی نیست.

وی افزود: برای حضور زائران در مراسم اربعین حسینی، سهمیه ۳۰ هزار نفری به ایران اختصاص داده شده است که این افراد از طریق مرزهای هوایی عازم عراق خواهند شد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: با توجه به محدود بودن سهمیه، ثبت نام عمومی زائران منتفی است و این سهمیه صرفا در اختیار خادمان مواکب ایرانی ارائه‌دهنده خدمت در کشور عراق است.
ایسنا نوشت افراد باید از طریق سازمان عتبات عالیات کشور معرفی شوند و ۷۲ ساعت قبل از سفر باید تست PCR بدهند.

حیاتی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: مردم تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند؛ هیچ موکبی در مرزها یا مسیر منتهی به مرزها مستقر نشده است و خدماتی ارائه نمی‌شود. مرزها نیز در ایام اربعین حسینی بسته خواهند بود.به گزارش آسیانیوز، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: مردم تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند؛ هیچ موکبی در مرزها یا مسیر منتهی به مرزها مستقر نشده است و خدماتی ارائه نمی‌شود. مرزها نیز در ایام اربعین حسینی بسته خواهند بود.

زائران تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند
ولی‌اله حیاتی اظهار کرد: بنا بر اعلام کشور عراق، امسال این کشور از طریق مرزهای زمینی پذیرای زائران اربعین حسینی نیست.

وی افزود: برای حضور زائران در مراسم اربعین حسینی، سهمیه ۳۰ هزار نفری به ایران اختصاص داده شده است که این افراد از طریق مرزهای هوایی عازم عراق خواهند شد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: با توجه به محدود بودن سهمیه، ثبت نام عمومی زائران منتفی است و این سهمیه صرفا در اختیار خادمان مواکب ایرانی ارائه‌دهنده خدمت در کشور عراق است.

وی افزود: این افراد باید از طریق سازمان عتبات عالیات کشور معرفی شوند و ۷۲ ساعت قبل از سفر باید تست PCR بدهند.

حیاتی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: مردم تحت هیچ شرایطی به مرزها مراجعه نکنند؛ هیچ موکبی در مرزها یا مسیر منتهی به مرزها مستقر نشده است و خدماتی ارائه نمی‌شود. مرزها نیز در ایام اربعین حسینی بسته خواهند بود.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: برای ارائه خدمات به ۳۰ هزار زائر ایرانی که مجوز پرواز به عراق را از دولت این کشور دریافت کردند، آمادگی کامل داریم.

همچنین  حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور روز گذشته با اشاره به موافقت دولت عراق برای اعزام ۳۰ هزار زائر ایرانی به مراسم اربعین امسال گفت: تمامی ۳۰ هزار نفر اعزامی از طریق مرز هوایی به عراق خواهند رسید و تمامی مرزهای زمینی بسته است.

به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره اظهار کرد: برای پروازهای اربعین همه شرکت‌های هواپیمایی فعال هستند و می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند. از سوی دیگر ۱۰ فرودگاه بین‌المللی در کشور داریم که می‌توان پروازهای اربعین را برای ۳۰ هزار زائر، برنامه‌ریزی کرده و انجام داد.

حسن خوشخو افزود: تاکنون سهمیه هر استان مشخص نشده و باید جزییات بیشتری از این مساله روشن شود تا ببینیم با چه ظرفیتی از هر یک از شرکت‌های هواپیمایی یا فرودگاه‌های کشور می‌توانیم برای پروازهای اربعین استفاده کنیم. بنابراین جزئیات بیشتر منوط به تصمیمات و پروتکل‌های ابلاغی در ساعات و روزهای پیش رو است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه در هر شرایطی آمادگی کاملی برای انجام پروازهای اربعین داریم، ادامه داد: یکی از مسائل و پروتکل‌هایی که بر آن تاکید شده، این است که بلیت فقط به زائرانی ارائه می‌شود که ضمن واکسینه شدن کامل (یعنی دریافت هر دو دز واکسن) تست منفی PCR کرونا را که بیشتر از ۷۲ ساعت از زمان آن نگذشته باشند، در اختیار داشته باشند.

خوشخو با اشاره به اینکه ابلاغیه رسمی از سوی وزارت کشور مبنی بر مجوز پروازهای اربعین تا ۳۰ هزار نفر به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در ادامه برای این پروازها صورت خواهد گرفت و جزئیات بیشتر آن در ادامه اعلام خواهد شد.

 

همچنین سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام پروازهای اربعین امسال توسط ۱۲ ایرلاین داخلی خبر داده است.

تسنیم نوشت محمدحسن ذیبخش اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته 30 هزار زائر ایرانی که دولت عراق مجوز ورود آنها را برای اربعین صادر می‌کند از تاریخ 28 شهریور 1400 تا 10 مهر از طریق 6 فرودگاه حضرت امام(ره)، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز به این کشور منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه "در صورت نیاز می‌توانیم تعداد فرودگاه‌ها را افزایش دهیم" افزود: در مجموع 400 پرواز رفت و برگشت در ایام اربعین امسال برای جابه‌جایی زائران ایرانی انجام خواهد شد.

ذیبخش با اعلام اینکه زائران عتبات عالیات باید تست منفی PCR هفتاد و دو ساعته داشته باشند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی قشم، تابان، زاگرس، وارش، معراج، ماهان، آسمان، کاسپین، فلای پرشیا، هما و کیش‌ایر 400 پرواز اربعین امسال را انجام خواهند داد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به این پرسش که قیمت بلیط پرواز اربعین به‌چه‌میزان است، تصریح کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی در حال بررسی قیمت پروازهای اربعین است.

پیگیری‌ها حاکی از آن است احتمالاً قیمت بلیط رفت و برگشت پروازهای اربعین حدود 4.5 میلیون تومان خواهد بود./

https://www.asianews.ir/u/3lo
اخبار مرتبط
عراق اعلام کرد برای مراسم اربعین امسال، در مجموع فقط چهل هزار زائر خارجی و از جمله سی هزار ایرانی را در خاک خود و فقط با سفر هوایی خواهد پذیرفت؛ در حالی که در سال ۱۳۹۸ حدود چهارده‌ میلیون زائر برای این مراسم به عراق رفتند.
همزمان با افزایش ۹۵ نفر به جان باختگان کرونا در فاصله یک روز، مسوولان جمهوری اسلامی از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اربعین و اعزام زائران به عراق خبر دادند؛ این در حالی است که دولت عراق هنوز مجوزی برای ورود زائران ایرانی صادر نکرده است.
رئیس جمهور برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد، بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین بروند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.
محمد شیرکوند، فعال گردشگری گفت: کشور ما در بالاترین خط تحریم ممکن قرار دارد و حوزه سیاسی و دیپلماسی آن دچار پیچیدگی‌های مخصوص به خود است؛ به طوری که در ظرف مدت ۱۵ روز در مراسم اربعین بالاترین سطح خدمات گردشگری اعم از خدمات ارزی، بیمه، پزشکی و حتی خدمات ویزا را حتی به اقوام غیر ایرانی و به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ارائه می دهد؛ اما زمانی که نوبت به گردشگری داخلی و ورودی می‌رسد، مدام می گویند که می‌خواهیم اما نمی‌توانیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید