صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۱
کد خبر: 5760
گزارشگر: 213
۱۲۰۶
۰
۰
۶
علت صدرنشینی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی

تیم ملی ایران شکست‌ناپذیر شد!

تیم ملی ایران شکست‌ناپذیر شد!
ملی‌پوشان ایران که در اولین بازی در ورزشگاه آزادی با یک گل از سد سوریه گذشته بودند، این بار در دوحه با نتیجه ۳-۰ عراق را شکست دادند.
به گزارش آسیانیوز، در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی قاطعانه مقابل عراق، جایگاه نخست خود را در گروه A حفظ کرد.

ملی‌پوشان ایران که در اولین بازی در ورزشگاه آزادی با یک گل از سد سوریه گذشته بودند، این بار در دوحه با نتیجه ۳-۰ عراق را شکست دادند.

از جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۷۲ تاکنون، این بهترین برد ایران مقابل عراق است. در آن بازی ایران با هت‌تریک حسین کلانی از سد عراق گذشت.

ایران حالا با این نتیجه تنها تیم ۶ امتیازی در گروه A است. کره جنوبی با ۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته. امارات ۲ امتیاز اندوخته و تیم‌های سوریه، لبنان و عراق یک امتیازی‌اند.

این نهمین برد پیاپی ایران با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ است. او از آغاز پذیرش مسئولیت در ایران، تاکنون همه بازی‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

تغییرات ایران نسبت به بازی با سوریه، باعث شد نمایشی زیباتر را ارائه کند و نتیجه‌ای دور از انتظار را به جا بگذارد.

ایران خیلی زود و در دومین دقیقه به گل رسید. پاس عمقی نورافکن به طارمی و ارسال او از سمت چپ با ضربه سر جهانبخش وارد دروازه فهد طالب شد.

گل زودهنگامی که به نظر می‌رسید استراتژی بازی عراق با سرمربیگری دیک ادووکات هلندی را به هم ریخت.

عزت‌اللهی در پنجاه و هشتمین دقیقه به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد. ایران در بازی نخست هم میلاد سرلک هافبک دفاعی‌اش را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد تا عزت‌اللهی جای او را بگیرد.

در نیمه دوم بازی با عراق و در هفتادمین دقیقه، پاس نوراللهی به آزمون و ارسال او با وجود ارتفاع بسیار زیاد، با مهار عالی طارمی همراه شد. مهاجم پورتو توانست با هدفگیری دقیقش اختلاف را افزایش دهد.

در نودمین دقیقه کریم انصاری‌فرد از زمین خودی فرار کرد و با پاس زیبای خود قلیزاده را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد تا نتیجه را ۳-۰ کند. جالب اینکه هر دو بازیکن فقط دو دقیقه قبل وارد میدان شده بودند.

در ترکیب ایران علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن
سعید عزت‌اللهی (سامان قدوس) احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری (علی قلیزاده) مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد) و سردار آزمون (مهدی قایدی) بازی کردند.

در سایر بازی‌های این گروه کره جنوبی ۱-۰ لنبان را شکست داد و سوریه مقابل امارات به تساوی ۱-۱ رسید.

در گروه B استرالیا ۱-۰ ویتنام را برد و عربستان نیز با همین نتیجه از سد عمان گذشت. استرالیا و عربستان با ۶ امتیاز صدرنشینند.

ژاپن با یک گل از سد چین گذشت تا همراه با عمان، با ۳ امتیاز در رده سوم گروهش بایستد. ویتنام و چین هنوز امتیازی به دست نیاورده‌اند./
https://www.asianews.ir/u/3lu
اخبار مرتبط
یزد - معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در آیین تجلیل از دست اندر کاران برگزاری جشنواره رسانه و عدلیه با حضور مدیرکل دادگستری، دادستان، رییس سازمان بازرسی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دادگستری استان یزد تجلیل شد
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، واحدهای پنجگانه سازمان برای تهیه و تولید برنامه های متناسب با حال و هوای محرم و با تاکید بر تولید محتوا بصورت مجازی در شور افزایی محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تهیه بهداشتی مشارکت کردند.
یزد ، «امین زندگانی» در نشست خبری عوامل تولید فیلم سینمایی «کتاب سرخ» که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در هتل داد برگزار شد، با اشاره به ​نوع پند این فیلم سینمایی به نسل جوان در مورد واقعه عاشورا، اظهار کرد: اصولاً وظیفه سینما و فیلم سینمایی پند دادن نیست بلکه آدرس دهی برای شهود است
درحالیکه دیدار پرسپولیس و تراکتور قرار بود بدون تماشاگر برگزار شود، تعدادی از طرفداران تیم تهرانی در ورزشگاه آزادی حضور دارند.
ورزشکاران ایران از جمعه اول مرداد تا شنبه ۱۶ مرداد در بازی های المپیک توکیو به رقابت می‌پردازند.
رییس پلیس فتای تهران، برخی ورزشکاران فعال در اینستاگرام را تهدید کرده است که اگر مطالبی منتشر کنند که «باعث تحریک جامعه و هواداران فوتبال» شود، با آنها برخورد می‌شود.
تیم ملی فوتبال ایران دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی را با برتری مقابل هنگ‌کنگ آغاز کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید