صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۹
کد خبر: 5845
گزارشگر: 213
۶۷۰
۰
۰
۳
واکنش یک روزنامه به تهدید تروئیکای اروپا

کیهان هشدار داد «شتر مجنون به کوی لیلی» نمی رود!

کیهان هشدار داد «شتر مجنون به کوی لیلی» نمی رود!
روزنامه کیهان، در شماره امروز این نشریه نوشته؛ «آژانس شتر مجنون است پیاده شوید» و توطئه پیمان NPT را رها کنید!

به گزارش آسیانیوز، حسین شریعتمداری، مدیر و نماینده ولی‌فقیه در روزنامه کیهان، در شماره امروز این روزنامه نوشته؛ «آژانس شتر مجنون است پیاده شوید»

 او با یادآوری یادداشتش در سال ۸۲، که در آن پیشنهاد خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، ان‌پی‌تی، را برای مقابله با توطئه‌های هسته‌ای غربی‌ها، داده‌بود، دوباره این پیشنهاد را تکرار کرده.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

تروئیکای اروپایی اعلام کرد «پیشرفت‌های هسته‌ای» جمهوری اسلامی را قبول نمی کنیم!

----------------------------------------------------------------------
او در یادداشت سال ۸۲ نوشته بوده: «شواهد موجود از توطئه جدید و خطرناکی علیه جمهوری اسلامی حکایت می‌کند که آمریکا و متحدانش با همکاری نزدیک سازمان ملل و بهره‌گیری از یک جریان مرعوب یا آلوده داخلی در پی آن هستند. ابراز نگرانی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، فقط پوشش ظاهری این توطئه است و نه موضوع اصلی آن»

از آن‌جا که بستر این توطئه، حضور جمهوری اسلامی در پیمان NPT است، تنها راه‌چاره و عاقلانه‌، خروج جمهوری اسلامی از پیمان NPT است.»


شریعتمداری به دوره کنونی پرداخته و نوشته: «دستاورد ایران اسلامی از دو دهه چالش هسته‌ای (با تروئیکای اروپا و با۱+۵) چه بوده؟ بعد از برجام نوشتیم: « اسب زین کرده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم» و «هسته‌ای رفت و تحریم‌ها ماند»

------------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------

امروزه با ابتکار مجلس چالش هسته‌ای از انفعال بیرون آمده؛ حریف بر ادامه مذاکرات تاکید دارد و لغو همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن از جانب ایران، شرط ادامه مذاکرات است.


اما آمریکا از تحریم‌ها به عنوان یک اهرم بهره می‌گیرد و حاضر به از دست دادن این اهرم فشار نیست. از این رو ادامه چالش هسته‌ای فقط اتلاف وقت و تحمیل هزینه گزاف به ملت و نظام است.

فراز و نشیب‌های چالش هسته‌ای نشان می‌دهد که آژانس- به قول ملای رومی- شتر مجنون است که هرگز به کوی لیلی نمی‌رود...» و شریعتمداری باز تکرار کرده که بنابر ماده ۱۰ پیمان ان‌پی‌تی همین الان می‌توان و باید از آن خارج شد.»/

روزآروز
https://www.asianews.ir/u/3oa
اخبار مرتبط
کیهان در شماره امروز خود برخی مبالغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی را منتشر کرده است.
برخی رسانه های نزدیک به اصول گرا هجمه های بسیاری در مخالفت با سگ گردانی مطرح کرده اند؛ در حالی که دلیل این موضع گیری در شرایط فعلی کشور با بحران های اقتصادی و معیشتی نامشخص است.
روزنامه کیهان در اعتراض به سریال «زخم کاری» نوشت: در ادامـه تولیـد انبوه ســریال‌هایی بــا رویکرد تخریــب فرهنگ و شاخص‌های اخلاقی و خانوادگی توســط پلتفرم‌ها، این‌بار تولیدکنندگان یکی از این محصولات در مقام شــاکی ظاهر شده و به اصلاحات و ممیزی حداقلی نیز معترض است.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به مخالفت برخی اصولگرایان با لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، گفت: به نظر می‌رسد که خیلی هوشمندانه و در زمانی که لایحه برای تصویب نیاز به اجماع دارد، چنین خطی را به رسانه‌ها کشیده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید