صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
کد خبر: 5912
گزارشگر: 213
۷۶۳
۰
۰
۱
درخواست غیرممکن ایران از طرفین برجام

«رویای جمهوری اسلامی در وین»؛ لغو همه تحریم ها برای آغاز مذاکرات!

«رویای جمهوری اسلامی در وین»؛ لغو همه تحریم ها برای آغاز مذاکرات!
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، گفت که کشورهای ۱+۴ هیچ نشستی با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نخواهند داشت و اصرار آنها بر مذاکرات وین است؛ این در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با لحنی متفاوت از لغو همه تحریم ها برای آغاز مذاکرات سخن می گوید.

به گزارش آسیانیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، گفت که کشورهای ۱+۴ هیچ نشستی با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نخواهند داشت.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

تروئیکای اروپایی اعلام کرد «پیشرفت‌های هسته‌ای» جمهوری اسلامی را قبول نمی کنیم!

----------------------------------------------------------------------

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) با رد سخنان «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، گفت که وزرای خارجه کشورهای ۱+۴ هیچ نشستی با ایران در حاشیه مجمع سالیانه سازمان ملل نخواهند داشت.


به نوشته خبرگزاری رویترز، او گفت: «مهم نیست که این نشست در سطح وزرای خارجه برگزار شود یا نه، بلکه موضوع حائز اهمیت، تمایل تمامی طرف‌ها برای آغاز مذاکرات وین است.»

«جوزپ بورل» همچنین به دیدار امروز خود با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک اشاره کرد.

 

------------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------

 

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بامداد امروز طی نشست خبری در مقر سازمان ملل مدعی شد که احتمال برگزاری نشستی با ایران درباره توافق هسته‌ای، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک وجود دارد.

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به حضور ایران و فرانسه در اجلاس بغداد و بیان اینکه این حضور نشانه مثبتی داشت، از دیدار خود با وزیر خارجه ایران در حاشیه مجمع سالیانه سازمان ملل خبر داد. پیش از او، «حسین امیرعبداللهیان» نیز گفته بود که دیدار با لودریان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، در برنامه کاری او قرار دارد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز یکشنبه در خصوص احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای ۱+۴ با آقای امیر عبداللهیان گفته بود: «درباره نشست وزرای خارجه ۱+۴ باید تأکید کنم اگر ببینیم این ملاقات می‌تواند در مسیر آن‌چه گفتیم، یعنی مذاکره سودمند باشد، تصمیم آن را اتخاذ خواهیم کرد. الان تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم و باید ببینیم موضوع جلسه چه می‌تواند باشد و بعد براساس آن تصمیم بگیریم.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رأس هیأتی وارد نیویورک شد و مورد استقبال «مجید تخت‌روانچی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

این در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد، ایالات متحده باید تمام تحریم های خود علیه ایران را لغو کند تا مذاکرات متوقف شده برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، از سر گرفته شود.

شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن روز سه شنبه (امروز) در صفحه اینترنتی خود از مصاحبه با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد.

محمد اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری «ان. اچ. کی» ژاپن تاکید کرد که آمریکا باید آنچه را که او سیاست های نادرست خواند، اصلاح کند.

وی گفت که ‌آمریکا به وظایف و تعهداتی که در توافق هسته ای ۲۰۱۵ با آنها موافقت کرده بود عمل نکرد. اسلامی اضافه کرد که آمریکا باید همه تحریم هایش را لغو کند و سریعا به برجام بازگردد.

رئیس انرژی اتمی ایران اعلام گفت: ایران متناسب با آنچه که آمریکا انجام می دهد گام به گام اقدام خواهد کرد.

گزارش می افزاید: برنامه هسته ای ایران در صدر دستور کار کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد که روز دوشنبه در وین آغاز شد.

بر اساس این گزارش، رافائل گروسی مدیر کل آژانس از ایران خواسته است در بازرسی های آژانس از تاسیسات هسته ای این کشور همکاری کند.

تلویزیون ژاپن در پایان آورده است: دولت بایدن برای نجات برجام، مذاکرات غیرمستقیمی را با ایران در ماه آوریل شروع کرد اما این گفتگوها به دلیل عدم توافق بر سر موضوعاتی از جمله میزان کاهش تحریم ها متوقف ماند./

https://www.asianews.ir/u/3q2
اخبار مرتبط
گروه شانگهای 5 در 26 آوریل 1996 با امضاء پیمان تعمیق اعتماد نظامی در مناطق مرزی در شهر شانگهای كشور چین شکل گرفت، این گروه به منظور همکاری های چند جانبه اقتصادی، امنیتی و فرهنگی توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان تشکیل شد.
روزنامه کیهان در واکنش به برخی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی داخلی نسبت به عضویت ایران در شانگهای گفت: گروهی مدعی هستند که عضویت در این سازمان، برای ایران منفعت خاصی در پی نخواهد داشت و اصلاً چیز دندان‌گیر و مهمی ‌نیست!
در حالی که حضور ایران در نشست اخیر پیمان شانگهای می‌تواند نوعی موفقیت در سیاست منطقه‌ای کشور لحاظ شود، ولی برخی کشورهای عضو حتی در صورت عضویت رسمی در پیمان شانگهای، به دلیل تحریم های جهانی حاضر به همکاری همه‌جانبه با ایران نخواهند بود و نپیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی ( پولشویی) نیز از موانعی است که حضور فعال ایران در این پیمان را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.
فرمول رایجی از قانون مورفی در فرهنگ غربی تحت عنوان قانون موفقیت برالِک وجود دارد با این مضمون که تنها به کسانی اعتماد کنید که در صورت بروز مشکل به ‏اندازه شما زیان می ‏بینند.
نخست وزیر اسراییل با تأکید بر این که برنامه هسته‌ای ایران به پیشرفته‌ترین نقطه رسیده از طرف‌های مذاکرات خواست که به جای بازگشت به توافق هسته‌ای، برای تهران مهلت تعیین کنند.
وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به اینکه مذاکرات وین نتوانست جلوی برنامه هسته ای ایران را بگیرد، تاکید کرد که کشورهای دیگر همسایه راه ایران را پیش می گیرند و اوج‌گیری اسلام‌گرایی افراطی در افغانستان که همسایه پاکستانِ و دارای سلاح اتمی است، بحران امنیتی را وخیم‌تر خواهد کرد و ما دست روی دست نمی گذاریم!
در فهرست پیشنهادی وزیران کابینه ابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان برای وزارت امور خارجه انتخاب شده است و به گفته یک مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، او دیپلماتی تندرو است که با وجود وی، تهران در مذاکرات هسته ای عملکرد سختیگرانه ای را دنبال می کند.
رسانه‌های اسرائیل تاکید کرده‌اند که در انتصاب سرهنگ هرتسوگ به مقام سفیر در آمریکا، «تجربیات» و «شناخت عمیق» او در ارتباط با ایران موثر بوده و احتمالا مهم‌ترین ماموریت او در واشینگتن، جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام است.
چند منبع رسمی آمریکا گزارش داد که دولت جو بایدن در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای است؛ در حالی که برخی از تحلیل‌گران فنی نیز با توجه به رشد روزهای اخیر اعتقاد دارند که موج افزایشی جدیدی آغاز شده است و دلار به زودی از مقاومت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی نیز عبور خواهد کرد.
گری کاسپاروف، شطرنج‌باز مشهور جهان از ایالات متحده خواست که مذاکرات با تهران را متوقف کند و این گفت‌وگوها را اشتباهی وحشتناک توصیف کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید