صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۰ / ۰۷:۴۸
کد خبر: 6143
گزارشگر: 213
۸۳۲
۰
۰
۱
عدم تمایل ایالات متحده به ادامه مذاکرات وین

آمریکا گفت احیای برجام بی‌فایده است!

آمریکا گفت احیای برجام بی‌فایده است!
در حالی که امیرعبداللهیان چند روز گذشته گفت آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند، وزیر خارجه آمریکا امشب اذعان کرد که که احیای برجام بی‌فایده خواهد بود!

به گزارش آسیانیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، هشدار داد با توجه به اقدام‌هایی که جمهوری اسلامی در نقض تعهدات خود در برجام انجام می‌دهد، فرصت برای احیای این توافق در حال پایان است و تلاش‌ها دارد به نقطه‌ای نزدیک می‌شود که در آن احیای برجام بی‌فایده خواهد بود.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

برجام بی برجام!
----------------------------------------------

وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه  در نشستی خبری در پاریس گفت: «در حال نزدیک و نزدیک‌تر شدن به نقطه‌ای هستیم که دیگر صرف بازگشت به تعهدات برجام، منافع ناشی از این توافق را تضمین نخواهد کرد.»

بلینکن با اشاره به اینکه در تماس اخیر با همتای روسی خود، سرگی لاوروف، درباره برجام بحث و تبادل‌نظر کرده‌اند گفت: «فکر می‌کنم آمریکا و روسیه منافع مشترکی درباره بازگشت متقابل به تعهدات برجام دارند.»

----------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه روسیه در روند مذاکرات برجام مشارکت «مهمی» داشته است گفت که در دیدار با لاوروف درباره بازگشت آمریکا به تعهدات خود در برجام و نیز لزوم تمایل متقابل ایران برای انجام این کار گفت‌وگو کردند.


بلینکن گفت که به همتای روسی خود خاطر نشان کرده که با توجه به اقداماتی که ایران در برنامه هسته‌ای خود انجام می‌دهد، فرصت برای احیای برجام و رسیدن به منافع مشترک واشینگتن و مسکو در این توافق در حال محدودتر شدن است.

پس از گفت‌وگوی لاوروف و بلینکن، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، نیز که به مسکو سفر کرده، با همتای روسی خود درباره تلاش‌های جاری برای احیای برجام گفت‌وگو کردند.

 

---------------------------

 بیشتر بخوانید

وزیر خارجه اسرائیل: در برابر تروریسم اسلامی دست روی دست نمی گذاریم!

----------------------------------------------------

لاوروف در این دیدار بر انجام سفرهای بیشتر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به تهران تاکید دارد. شنبه هفته گذشته، امیرعبداللهیان گفته بود آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند.

اما وب‌سایت اکسیوس به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت که واشینگتن صرفا برای از سرگیری مذاکرات برجام به ایران امتیاز نمی‌دهد./

https://www.asianews.ir/u/3vv
اخبار مرتبط
مقامات آمریکایی و اروپایی با اعلام به خبرگزاری رویترز گفتند که آمریکا مذاکراتی با چین جهت کاهش خرید نفت خام از ایران انجام داده است.
وزیر خارجه فرانسه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به رسیدن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به مراحل خطرناک‌تر گفت: دیگر نباید به ایران اجازه داد فکر کند تا هر وقت که بخواهد برای مذاکره زمان دارد.
سخنان وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئیسی در هنگام ترک نیویورک حاکی از آن است که او پس از دیدار با وزرای خارجه آلمان، بریتانیا، فرانسه و همچنین مسئول سیاست خارجی اروپا، چشم‌اندازی روشنی از بازگشت احتمالی به مذاکرات وین ندارد.
جو بایدن که برای نخستین بار در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: ایالات متحده آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است؛ مشروط بر اینکه تهران نیز به صورت کامل آن را اجرا کند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، گفت که کشورهای ۱+۴ هیچ نشستی با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نخواهند داشت و اصرار آنها بر مذاکرات وین است؛ این در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با لحنی متفاوت از لغو همه تحریم ها برای آغاز مذاکرات سخن می گوید.
عرضه‌های اولیه یکی از پررنگ‌ترین دلایلی است که افت بازار سرمایه را در پی داشته است به عقیده کارشناسان بازار سرمایه انتخاب روش ترکیبی و عرضه به صندوق‌ها رانت جدیدی را در بازار سهام ایجاد کرده است.
در حالی که انتقادهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسراییل به عملکرد نفتالی بنت، نخست وزیر جدید در قبال جمهوری اسلامی ادامه دارد، وی روز یکشنبه در یک نشست زنده در فیس بوک از «چرت زدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار رسمی اش با «نفتالی بنت» انتقاد و آن را تمسخر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید