صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۱
کد خبر: 6163
گزارشگر: 213
۴۸۱۵
۰
۰
۶
مرگ بازیگر «هیولا» پس از مبارزه طولانی با کرونا

درگذشت عزت‌الله مهرآوران با وجود تزریق واکسن برکت+زندگی و فیلم

درگذشت عزت‌الله مهرآوران با وجود تزریق واکسن برکت+زندگی و فیلم
عزت‌الله مهرآوران، بازیگر سینما و تلویزیون، شب گذشته شانزدهم مهر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت؛ این در حالی است که وی پس از تزریق دو دوز واکسن به این بیماری مبتلا شد و بارها گفته بود در شرایط کرونایی به اجبار و با وحشت کار می کند.

به گزارش آسیانیوز، «عزت‌الله مهرآوران»، بازیگر سینما و تلویزیون، شب گذشته (جمعه، شانزدهم مهر) بر اثر سکته قلبی ناشی از کرونا در سن هفتادودوسالگی درگذشت.

به نقل از مهر نیکنام حسینی‌پور، مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: متاسفانه عزت‌الله مهرآوران هنرمند خوب کشورمان بر اثر سکته قلبی که ناشی از فشار بیماری کرونا بود دار فانی را وداع گفت و از خاکسپاری وی فردا (یکشنبه، ۱۸ مهر) خبر داد.

مهرآوران جزو هنرمندانی بود که هر ۲ دوز واکسن خود را از طریق موسسه هنرمندان پیشکسوت تزریق کرده بود اما با این حال از روز چهارم مهر به واسطه عوارض ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد.

عزت‌الله مهرآوران از پنجم مهر ۱۴۰۰ به علت ابتلا به کرونا و درگیری بالای ۹۰ درصد ریه در بیمارستان آتیه بستری بود که کماکان بنا به نظر پزشکان با توجه به شرایط درگیری ریه در خواب مصنوعی به سر می‌برد.

 مهرآوران در طول چند دهه فعالیت هنری هم بر صحنه تئاتر حضور داشته است و هم در سینما و تلویزیون. او در سینما با کارگردانان مختلفی چون رضا عطاران، محمدرضا هنرمند و ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته است که می‌توان به «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی» و «خوابم می‌آد» اشاره کرد.

مهرآوران همچنین در سریال‌های مختلفی در فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخته و نقش‌های به یادماندنی از خود به جای گذاشته است که از جمله آنها می‌توان به سریال «لیسانسه‌ها»، «دزد و پلیس»، «وضعیت سفید» و… اشاره کرد.

مهرآوران در سریال‌های خانگی همچون «هیولا» و «می‌خواهم زنده بمانم» نیز به نقش آفرینی پرداخته بود و «ساخت ایران ۳» از آخرین پروژه‌های سریالی او بود.

عزت الله مهرآوران متولد 18 اردیبهشت 1328 در مسجد سلیمان ، بازیگر کارگردان است.

بیوگرافی عزت الله مهرآوران+asianews فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه 1 هنر از وزارت ارشاد می باشد که از قبل انقلاب بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد


عزت الله مهرآوران در شهر نقت خیز اما محروم مسجد سلیمان در استان خوزستان به دنیا آمده است ، پدرش اصالتا کُرد و کارمند شرکت نفت و مادرش خانه دار بود..

در سال 1350 وقتی 22 ساله بود در نمایش «حجله بید» بروی صحنه حرفه ای تئاتر رفت تا اینکه سال 1353 در فیلم «سایه به سایه» بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد

سال 1361 بعد از انقلاب اسلامی با فیلم «فیدوس» بعنوان کارگردان و بازیگر به عرصه هنر بازگشت و سال 1365 با سریال «داستان زندگی» وارد قاب تلویزیون شد

عزت الله مهرآورن و همسرش asianewsمهرآوران و همسرش

خودش اولین کار حرفه ایش را بازی در فیلم سینمایی «ایلیا، نقاش جوان» در سال 1370 به کارگردانی ابوالحسن داوودی می داند

شهرت مهرآوران از سال 1383 با فیلم «غریبانه» به کارگردانی قاسم جعفری شروع شد سپس بازی در او در سریال «دزد و پلیس» سال 91 هم خاطره انگیز شد..

 

او درباره وضعیت مالی خویش گفته است:
«در این شرایط کرونایی با وحشت بازی می کنم ، اما پول نداشتن هم سخت است ، اجاره نشینی و همه این موارد روی هم جمع می شود و آدم در یک اجبار قرار می گیرد..
من از ابتدای کرونا سرکار بودم و خیلی از حوادث را پشت سرگذاشتم و خیلی از دوستان و همکاران به این بیماری مبتلا شدند ولی با این شرایط بازم کار کردیم»



تزریق واکسن عزت الله مهرآوران

از تزریق واکسن تا ابتلا به کرونا

مهرآوران در 9 خرداد 1400 اولین دوز واکسن کرونای خود را از نوع برکت دریافت کرد و سپس بعد از مدتی دوز دوم را هم تزریق کردند.(فتوکده)

با این وجود اوایل مهر ماه 1400 ایشان به دلیل ابتلا به کرونا و درگیری 90 درصد ریه در بیمارستان بستری شد

علت فوت

متاسفانه عزت الله مهرآوران روز شنبه 17 مهر 1400 بخاطر عدم تاب آوری بد در مقابل ویروس کرونا در سن 72 سالگی در بیمارستان «آتیه» تهران درگذشت./


https://www.asianews.ir/u/3wf
اخبار مرتبط
آذرتاش آذرنوش، نویسنده و محقق در زبان و ادبیات عرب، استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و همچنین چهره ماندگار ادبیات عرب درگذشت.
علی گلستانه، هنرمند سرشناس نقاش، صبح چهارشنبه به علت عوارض ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت.
فتحعلی اویسی، بازیگر و کارگردان تلویزیونی، صبح سه‌شنبه، ۱۳ مهر، در ۷۶ سالگی درگذشت و رییس بیمارستان لاله درباره علت مرگ این هنرپیشه کشورمان توضیحاتی داد.
ویروس کرونا در ایران قربانی دیگری از میان هنرمندان گرفت؛ این بار سیامک اطلسی، بازیگر و کارگردان و صداپیشۀ پیش‌کسوت، که صبح یک‌شنبه، چهارم مهرماه، در پی ابتلا به این ویروس در ۸۵ سالگی درگذشت.
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آمل اعلام کرد که علامه حسن زاده آملی که از صبح روز شنبه در بیمارستان امام رضا (ع) این شهرستان بستری شده بود، درگذشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید