صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۹
کد خبر: 6192
گزارشگر: 213
۶۱۷
۰
۰
۴
اظهارات قایرات توربایف درباره تجارت موثر با ایران

برپایی مجمع تجاری و اقتصادی قزاقستان و ایران/همگرائی صدها شرکت کوچک و متوسط

برپایی مجمع تجاری و اقتصادی قزاقستان و ایران/همگرائی صدها شرکت کوچک و متوسط
معاون وزیر تجارت و همگرائی قزاقستان در مجمع تجاری و اقتصادی قزاقستان و ایران گفت: قزاقستان به طور سیستماتیک اهداف استراتژیک را با هدف توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و همگرائی صدها شرکت کوچک و متوسط اجرا می کند.

به گزارش آسیانیوز، مجمع تجاری قزاقستان و ایران با حضور رییس اتاق ایران در محل اتاق بازرگانی ایران افتتاح شد.

در این مجمع دوازده شرکت قزاقستانی نماینده محصولات ماشین سازی، صنایع غذایی، دارویی و تولید مصالح ساختمانی فرصت های صادراتی خود را ارائه داده اند.

برپایی مجمع تجاری و اقتصادی قزاقستان و ایران asianews

در این برنامه قایرات توربایف ، معاون وزیر تجارت و همگرائی قزاقستان گفت: "قزاقستان به طور سیستماتیک اهداف استراتژیک را با هدف توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و همگرائی صدها شرکت کوچک و متوسط اجرا می کند.

به گفته وی، سال گذشته، محدودیت های کووید تأثیر منفی بر تجارت متقابل بین قزاقستان و ایران گذاشت و آن را تا 37 درصد کاهش داد. اما در حال حاضر در 8 ماه امسال ، ما توانستیم از حجم گردش مالی کل سال گذشته فراتر برویم. قیرات توربایف گفت که این موضوع پتانسیل بالای تجارت کشورهای ما را نشان می دهد.

برپایی مجمع تجاری و اقتصادی قزاقستان و ایران asianews

توربایف خاطرنشان کرد: این تجزیه و تحلیل از پتانسیل افزایش صادرات کالاهای قزاقستانی در رشته های صنایع متالورژی، صنایع غذایی، ماشین سازی، شیمیایی و دارویی به ایران به مبلغ 162.3 میلیون دلار را نشان می دهد. همچنین منطقه آزاد تجاری به یک توافق نامه کامل تبدیل می شود و رشد تجارت بین کشورها رشد تعامل بین دو کشور با بهره برداری از راه آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران تسهیل خواهد شد. 

به گفته وی، این ارتباط فرصتی برای انتقال 10 میلیون تن محموله فراهم می کند. از طریق این جاده ، ایران این فرصت را دارد که وارد بازارهای روسیه و چین شود و به نوبه خود ، قزاقستان- به تمام کشورهای خلیج فارس. این بزرگراه تأثیر مثبتی در ارتقای سطح همکاری های تجاری و اقتصادی دو جانبه و منطقه ای داشته است.

همچنین آسخات اورازبای, سفیر جمهوری قزاقستان در ایران خاطرنشان کرد: توجه مشاغل ایرانی در نمایندگی تجاری و اقتصادی قزاقستان "حضور علاقه متقابل عظیم بین کشورهای ما در توسعه روابط تجاری و اقتصادی" را نشان می دهد.

وی افزود: سرمایه گذاران ایرانی در سال گذشته 4.3 میلیون دلار سرمایه مستقیم در اقتصاد قزاقستان جذب کردند. این رقم در سه ماهه اول سال جاری 1.7 میلیون دلار بوده است و بسیاری از پروژه های جدید در حال انجام است. به عنوان مثال ، به تازگی ، قراردادی بین بندر آقتائو و اتاق بازرگانی قزوین برای ساخت مجتمع تجاری و لجستیکی در قلمرو بندر امضا شد.

اورازبای گفت که تفاهم نامه تجارت گندم بین قزاقستان و ایران و روسیه امضا شد که اجازه واردات موقت ، ترانزیت و مبادله گندم قزاقستان به این کشورها را می دهد و این مکانیزم باید تا حد امکان مورد استفاده قرار گیرد.

در همین حال این هیات قزاقستانی اظهار داشت: ما همه سازوکارهای لازم برای تقویت همکاری خود را داریم و مهم تر از همه میل و اراده سیاسی قوی رهبران دو کشور هستیم و شرکت های قزاقستانی و ایرانی به توافقات متعددی دست یافته اند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3x8
اخبار مرتبط
مجید تخت‌روانچی، سفیر ایران در سازمان ملل، خبر داد که ابراهیم رئیسی به نیویورک نمی‌رود و سه‌شنبه آینده به صورت ویدیویی در اجلاس مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد.
در حالی که سفیر ایران پیشنهاد ارسال برق به لبنان داد و محموله سوخت از ایران به تازگی به لبنان رسیده است، سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان گفت:حزب‌الله می‌داند که دلیل اصلی بحران سوخت در لبنان، قاچاق عمدی برای خدمت به رژیم سوریه است.
بعد از آنکه لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران، عکسی از خودش و سفیر جدید بریتانیا در سفارت روسیه که مشابه عکس چرچیل، روزولت و استالین در «کنفرانس تهران» است را منتشر کرد، مسوولان در تهران واکنش گسترده ای به آن نشان دادند.
رسانه‌های اسرائیل تاکید کرده‌اند که در انتصاب سرهنگ هرتسوگ به مقام سفیر در آمریکا، «تجربیات» و «شناخت عمیق» او در ارتباط با ایران موثر بوده و احتمالا مهم‌ترین ماموریت او در واشینگتن، جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام است.
سفیر ارمنستان در ا,یران برای نخستین‌بار به موضوع تزریق رایگان واکسن کرونا به گردشگران خارجی در آن کشور پرداخته و گفته است موردی که باید به آن توجه داشت، مجاز بودن تزریق واکسن کرونا به افرادی است که بیش از ۱۰روز در ارمنستان اقامت داشته‌اند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان در یک توییت واکنش قاطعی به اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی در باکو علیه سید ابراهیم رئیسی نشان داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید