صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
کد خبر: 6242
گزارشگر: 213
۷۹۲
۰
۰
۲
پیش بینی قیمت دلار و تغییرات بازار سرمایه

سرنوشت بورس در چند ماه آینده

سرنوشت بورس در چند ماه آینده
تغییرات در اعضای شورای عالی و مدیر عامل بورس در مقابل احتمال ارزانی بیشتر دلار و شدت گرفتن خروج سرمایه از بورس هرکدام به نوبه خود باعث افزایش نااطمینانی در بازار سهام شده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، همزمان با کاهش قیمت دلار و نزدیک شدن به مذاکرات جدی ایران، خروج سرمایه از بازار سهام شدت گرفته است. با این حال برخی نیز علت اصلی این اتفاق را فروش اوراق دولتی می‌دانند. در ادامه بورس با تغییرات مدیریتی چه خواهد شد؟

------------------------------

بیشتر بخوانید:

جنجال افشاگری «کشف ماینر شخصی» در سازمان بورس

--------------------------------------------------------------------------------

قیمت دلار در هفته گذشته بیش از سه درصد افت کرد و در آخرین نرخ به ۲۷ هزار تومان رسیده است.

به نقل از تجارت نیوز، همزمان با کاهش قیمت دلار و نزدیک شدن به مذاکرات جدی ایران، خروج سرمایه از بازار سهام هم شدت گرفته است. طبق آخرین آمار اعلام شده بیش از ۳٫۷ هزار میلیارد تومان پول حقیقی‌ها در هفته گذشته از بازار سهام خارج شده است. این رقم معادل کل بودجه ماهانه دولت برای پرداخت یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت است.

در همین حال برخی نیز علت اصلی این اتفاق در بازار سهام را فروش اوراق دولتی می‌دانند و در هفته گذشته نسبت به این رویه در بازار سهام انتقاد کردند. با این حال رئیس سابق بازار بورس علت این اتفاق را مرتبط با سیاست‌های بانک مرکزی اعلام کرده بود.

اما در ادامه بورس با تغییرات مدیریتی چه خواهد شد؟ اعضای شورای عالی بورس و مدیر عامل بورس تغییر کرده‌اند و این اتفاق شاید تنها عامل در راستای کاهش نااطمینانی در بازار سهام باشد. در مقابل چهار عامل ارزانی دلار در هفته گذشته، احتمال ارزانی بیشتر دلار همزمان با نزدیک شدن به مذاکرات، شدت گرفتن خروج سرمایه از بورس و فروش اوراق دولتی هرکدام به نوبه خود باعث افزایش نااطمینانی در بازار سهام شده‌اند.

برای آینده بورس دنیای اقتصاد نوشته است: با ورود مجدد بازار سرمایه طی معاملات هفته گذشته به مدار نزولی ترس سهامداران بار دیگر آشکار شد و به افزایش فشار فروش در بازار انجامید؛ به طوری که افت ۱/ ۶درصدی شاخص کل در هفته گذشته رقم خورد. علاوه بر این، بورس در روزهای اخیر با کاهش قیمت ارز روبه‌رو شد و از سوی دیگر، تغییر اعضای شورای عالی و رئیس این سازمان، شاخص کل را تحت‌تاثیر قرار داد. افت بیشتر شاخص کل هموزن نسبت به شاخص کل نشان می‌دهد که علاوه بر روند منفی گروه‌‌‌های بزرگ بازار، گروه‌‌‌های کوچک هم وضعیت خوبی ندارند و روند کاهشی را در پیش گرفته‌اند. کارشناسان معتقدند، بازار تا نیمه اول آبان و تا زمان انتشار کامل گزارش شرکت‌ها تغییری نمی‌‌‌کند و در یک رنج خنثی و شاید منفی باقی خواهد ماند.

آیا بازار سهام طبق انتظار عمل خواهد کرد؟/


https://www.asianews.ir/u/3yj
اخبار مرتبط
مجید عشقی، قائم مقام سابق شرکت بورس کالای ایران و دانش آموخته دانشگاه امام صادق به عنوان رییس بعدی سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.
هیئت دولت، علی صالح آبادی، رئیس پیشین سازمان بورس را به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی کرد.
امروز شاخص کل در کمتر از یک ساعت حدود ۰٫۵ درصد رشد داشته است؛ در حالی که در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل در ادامه روند صعودی خود در این هفته حدود پنج هزار واحد مثبت شده و به سطح یک میلیون و ۴۸۹ هزار واحدی رسیده است
بر اساس اطلاعیه سازمان بورس، تجهیزات تحت عنوان «سِرور‌های پردازشگر مورد نیاز مرکز داده» خریداری شده بود اما «کاربرد چندگانه» دارد و موجب «سوء استفاده» شد.
همچنانکه خبر کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ساختمان بورس تهران افشا شد، مدیرعامل این سازمان روز گذشته از سمت خود استعفا داد؛ این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی درباره این موضوع از سوی مسوولان مختلف این سازمان مطرح شده بود.
با وجود افشای کشف دستگاه ماینر شخصی در سازمان بورس، در نهایت مدیرعامل شرکت بورس تهران، صحت این موضوع را رد کرد و روابط عمومی بورس تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد وجود ماینر در این سازمان تنها برای یک دوره فعالیت تحقیقاتی بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید