صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۵:۱۲
کد خبر: 7105
گزارشگر: 213
۱۰۰۱
۰
۱
۴
ادعای وزیر دفاع اسرائیل درباره اقدام علیه جمهوری اسلامی

زمان حمله به ایران فرا رسید!

زمان حمله به ایران فرا رسید!
در حالی که علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران روز جمعه ۱۹ آذر گفته است که موضع ایران نسبت به هفته قبل تغییر نکرده است؛ وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد که ایران قوای نظامی خود را در غرب کشور تقویت می‌کند تا از آنجا به اسرائیل و سایر کشورهای خاورمیانه «حمله کند» و الان زمان اقدام علیه ایران است!

 به گزارش آسیانیوز، وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد که ایران قوای نظامی خود را در غرب کشور تقویت می‌کند تا از آنجا به اسرائیل و سایر کشورهای خاورمیانه «حمله کند» و الان زمان اقدام علیه ایران است.

----------------------

بیشتر بخوانید:

رئیس موساد برای ارایه «اطلاعات درباره ایران» به آمریکا رفت

----------------------------------------

بنی گانتز شامگاه پنج‌شنبه ۱۷ آذر، در دیدار با مدیران رسانه‌ها و پژوهشگران ارشد اندیشکده‌های آمریکایی ادعا کرد: «ایران در کاشان نیروهای تروریستی را برای کار با پهپادهای تهاجمی آموزش می‌دهد. مقرهای پهپادهای تهاجمی علیه خلیج فارس را در قشم مستقر کرده و نیروها و تجهیزات خود را در غرب کشور تقویت می‌کند که به سراسر خاورمیانه، و در صدر آنها به اسرائیل، حمله کنند.»

 

----------------------

بیشتر بخوانید:

برجام بی برجام!
----------------------------------------------

این سخنان در حالی است که اسرائیل بارها تهدید کرده است که در صدد تقویت آمادگی نظامی خود برای حمله به ایران است و به‌زودی رزمایش بزرگی را برای «شبیه‌سازی حمله به ایران» برگزار خواهد کرد.

بنی گانتز نیز در سخنرانی خود از نقشه‌ها، نمودارها و تصاویر بهره برد که معمولا در توجیه عملیات نظامی کاربرد دارد. از این رو احتمال آن وجود دارد که وزیر دفاع اسرائیل با هدف توجیه حمله به ایران این اظهارات را در جمع مدیران ارشد رسانه‌ها و مسئولان اندیشکده‌های آمریکایی بیان کرده است.

ببنا بر ادعای وی، ایران در سال ۲۰۱۸ درصدد برآمد تا از آسمان سوریه پهپادی را با مواد انفجاری به‌دست «سازمان‌های تروریستی» در کرانه باختری برساند.

گانتز مدعی شد که پهپادهای تهاجمی ایران از مقر قشم عملیاتی را علیه اهداف غربی از جمله اهداف آمریکایی در آب‌های خلیج فارس انجام داده‌اند. او گفت این پهپادها از نوع پیشرفته «شاهد» بودند.

----------------------

بیشتر بخوانید:

بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد

---------------------------------------------------

وزیر دفاع اسرائیل افزود که در یک‌سال اخیر در تماس با وزیران دفاع بسیاری از کشورهای جهان، از آمریکای لاتین گرفته تا آفریقا، از آنها شنیده که «از برنامه‌های ایران برای ترور، چه از طریق نیروهای نیابتی و سازمان‌های تروریستی نگران هستند».

بنی گانتز به «نگرانی عمیق» امیرنشین‌های خلیج فارس از ایران اشاره کرد و دغدغه خاطر آنها را در حد «وحشت» نامید!

وزیر دفاع اسرائیل افزود که «ایران در حال حاضر قوی نیست و بنابراین الان زمان اقدام علیه آن است و من درباره این مسائل، امروز با مقامات ارشد آمریکا گفت‌وگو کردم».

اشاره بنی گانتز به دیدارهای جداگانه‌ای بود که او روز پنج‌شنبه بلافاصله پس از رسیدن به واشینگتن، ابتدا با لوید آستین، وزیر دفاع، و سپس با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، انجام داد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، آقای گانتز در دیدار با همتای آمریکایی خود با اشاره به مذاکرات احیای برجام که در وین در جریان است گفت که ایران با این مذاکرات «زمان می‌خرد و برنامه اتمی خود را به پیش می‌برد». به گفته وی، ایران «پوکر را با ورق‌های بد بازی می‌کند».

هر چند ژنرال آستین و آنتونی بلینکن در دیدار با بنی گانتز بر حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل تاکید کرده و از وجود «گزینه‌های دیگر» در صورت «شکست دیپلماسی» در برابر ایران، سخن گفتند اما سخنگوی پنتاگون گزارش‌های پیشین در مورد سفر بنی گانتز به آمریکا برای تدارک رزمایش نظامی مشترک و آمادگی برای «بدترین سناریو» در قبال ایران را تایید نکرد.

سخنگوی پنتاگون گفت که دو کشور همواره رزمایش‌های مشترک داشته‌اند و «موضوع خاصی» در میان نیست.

اسرائیل آشکارا برای شکست مذاکرات جاری وین تلاش می‌کند و از احتمال بازگشت آمریکا به برجام نگران است. پیش از وزیر دفاع این کشور داوید بارنئا، رئیس موساد، در روزهای گذشته با هدف مشابه به واشینگتن رفت اما به نظر می‌رسد که ملاقات‌های این دو مقام ارشد نظامی و اطلاعاتی اسرائیلی فعلا تاثیری بر موضع دولت جو بایدن نداشته است. مذاکره‌کننده ارشد ایران گفت که موضع تهران هیچ تغییری نکرده است.

با این حال، اسرائیل امیدوار است که سرسختی خود ایران شکست مذاکرات وین را رقم بزند و در آن صورت، سفرهای مقاماتش به آمریکا، زمینه‌ساز هماهنگی‌های بیشتر برای آینده باشد. در چنین سناریویی اسرائیل احساس خواهد کرد که دست بالا را دارد و از حمایت آمریکا برای اقدامات نظامی آتی خود نیز برخوردار خواهد شد.

 

این در حالی است که علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران روز جمعه ۱۹ آذر گفته است که موضع ایران نسبت به هفته قبل تغییر نکرده است.

به‌گزارش رویترز، مذاکره‌کننده ارشد ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص متنی که تهران هفته گذشته در اختیار طرف روبه‌رو قرار داده، گفت، بله پیش‌نویسی که هفته گذشته ارائه کردیم اکنون توسط طرف های مقابل به بحث گذاشته شده است./

https://www.asianews.ir/u/4lr
اخبار مرتبط
رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره عربستان نوشت: نیروهای مسلح ایالات متحده در پادشاهی عربستان سعودی مستقر شده‌اند تا از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه در برابر اقدامات جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور محافظت کنند.
با شکست دور هفتم مذاکرات هسته ای، داوید بارنئا، رئیس موساد، به واشنگتن سفر کرد تا با مقام‌های ارشد دولت بایدن درباره ایران گفت‌وگو کند.
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل روز امروز خطاب به نمایندگان کشورهای طرف مذاکره با ایران مدعی شد: «امروز جمهوری اسلامی که در اصفهان به مردم خود نیز شلیک کرد با یک هدف مشخص وارد مذاکرات در وین خواهد شد برای پایان دادن به تحریم‌ها و در ازای تقریبا هیچ.»
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور خارجه به دنبال توافقی برای نصب مجدد چهار دوربین از کارافتاده در تاسیسات اتمی کرج بود که گفت این توافق به دست نیامده است.
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام ادعاهایی بیان کرد و بار دیگر تأکید کرد که کشورش به هیچ توافق هسته‌ای جدید ایران با قدرت‌های جهانی پایبند نخواهد بود و مدعی شد آزادی عمل خود برای اقدام علیه رژیم اسلام‌گرای افراطی را به کار می گیرد.
آمریکا و متحدانش در اقدامی بی سابقه جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از باج‌افزار متهم کرده‌اند؛ آنها هشدار دادند که هکرهای مورد حمایت دولت ایران شمار وسیعی از قربانیان در بخش‌های مختلف آمریکا از حمل و نقل تا خدمات درمانی را هدف گرفته‌اند.
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید با پاسخ رد ایران به درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های یکی تاسیسات اتمی کلیدی این کشور، دیگر نمی‌توان نظارت آژانس بر برنامه اتمی ایران را «بی‌کم‌وکاست» دانست و امکان دارد هرگز نشود «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده است به دست آورد.
آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور داده تا نیروی هوایی در شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سخت آموزش ببیند.
در حالی که نیروی هوایی ایالات متحده آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب پیشرفته ۲.۵ تُنی به نام جی‌بی‌یو ۷۲ در حمله به مراکز هسته‌ای ایران را علنی کرده است، شبکه تلویزیونی اسرائیل از اختصاص بودجه‌ برای آماده‌سازی نظامی اسرائیل با هدف حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران خبر داد.
مقام نظامی اسرائیل گفت در مقابله با تهدید ایران خود را برای همه گزینه‌ها ازجمله گزینه نظامی آماده می‌کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید