صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۰
کد خبر: 7114
گزارشگر: 213
۸۳۶۷
۰
۰
۵
یادگار فیلم های قدیمی ایران خاطره شد

درگذشت بازیگر نقش «کریم آب منگل» در فیلم قیصر/فقدان جلال پیشوائیان پیشکسوت سینما+ویدیو

درگذشت بازیگر نقش «کریم آب منگل» در فیلم قیصر/فقدان جلال پیشوائیان پیشکسوت سینما+ویدیو
جلال پیشوائیان، بازیگر پیشکسوت سینما ایران در آلمان درگذشت؛ از نقش های او بازی در نقش «کریم آب منگل» در فیلم «قیصر» از فیلم های پیش از انقلاب او بود و بسیاری از ایرانیان با بازی های او خاطره دارند.

به گزارش آسیانیوز، جلال پیشوائیان، بازیگر پیشکسوت سینما ایران در ۹۱ سالگی در آلمان درگذشت. به گزارش ایرنا، این بازیگر سینمای ایران به علت شکستگی از ناحیه لگن در بیمارستان بستری بود.

درگذشت بازیگر نقش «کریم آب منگل» در فیلم قیصر/فقدان جلال پیشوائیان پیشکسوت سینما+ویدیو

جلال پیشوائیان در سال ۱۳۰۹ در تهران متولد شده بود. در کتاب دانشنامه سینمای ایران آمده است که او فعالیت سینمایش را با بازی در فیلم «دختری فریاد می کشد» به کارگردانی خسرو پرویزی آغاز کرد.

وی با بازی در فیلم سینمایی «خداحافظ تهران» به کارگردانی «ساموئل خاچیکیان» به چهرهٔ شناخته شده‌ای مبدل شد.

 

جلال همچنین در آثاری چون «ضربت» ، «بیگانه بیا» ، «قیصر»، «رضا موتوری»، «داش آکل»، «بلوچ» ، «خاک» (مسعود کیمیایی)، «خداحافظ رفیق» (امیر نادری)، «ستارخان» (علی حاتمی)،« صبح روز چهارم» کامران شیردل ، «صادق کرده» (ناصر تقوایی) و فیلم‌های دیگر بازی کرده بود.

بازی در نقش «کریم آب منگل» در فیلم «قیصر» از کارهای شاخص پیش از انقلاب او بود.

این پیشکسوت سینمای ایران در بیش از ۸۰ فیلم سینمایی بازی کرد که از جمله می‌توان به کارهای پس از انقلاب ۱۳۵۷ او مانند «سفیر»، «تیغ و ابریشم»، «ضیافت»، «زاد بوم»، «اخراجی‌ها۲»، «جرم»، «بی‌پولی» و «حکم»اشاره کرد.

آخرین فیلمی که جلال پیشوائیان در آن نقش ایفا کرد، فیلم «فقط صدا می‌ماند» به کارگردانی علی چاری بود که در سال ۱۳۹۰ ساخته شد./


https://www.asianews.ir/u/4m0
اخبار مرتبط
داوود فرجی پور، معروف به عمو داوود اولین پیتزا فروش تهران درگذشت؛ او سبک کاری و صمیمیت خاصی در کارش داشت و به دلایلی خاطره انگیز شد.
صحبت های زنده یاد میناوند در ویدیوی عروسی اش/مهرداد میناوند ۹ آذرماه سال ۹۹ در پستی اینستاگرامی از ازدواجش خبر داده بود و تصویری از کارت عروسی خود را منتشر کرد؛ او در در روز تولدش داماد شده بود!
اکبر خرمدین که به اتهام قتل و مثله کردن سه نفر از اعضای خانواده در زندان به‌سر می‌برد، صبح روز یک‌شنبه، ۳۰ آبان در زندان رجایی‌شهر کرج فوت کرده است.
اردشیر زاهدی، وزیر خارجه و سفیر پیشین ایران در بریتانیا و آمریکا در دوران پهلوی؛ امروز در سوئیس درگذشت.
در حالی که بسیاری از هنرمندان و نخبه های صاحبنام کشور به دلیل نبود واکسن معتبر کرونا در ایران جان باخته اند، امروز ۱۵ آبان نیز کامبیز درم‌بخش، طراح و کاریکاتوریست مطرح ایرانی، در پی ابتلا به کرونا در تهران جان خود را از دست داد.
سیروس آموزگار، روزنامه‌نگار پیش‌کسوت و تحلیل گر سیاسی درگذشت.
ایران درودی، نقاش نامدار و معاصر ایران، روز جمعه، هفتم آبان‌ماه درگذشت؛ در حالی که آخرین توصیه های این نقاش به مردم معاصر قدر دانستن هویت ایرانی و دوست داشتن آزادی و انسانیت بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید