صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۸
کد خبر: 7368
گزارشگر: 213
۲۴۳۷
۰
۰
۴
امروز رخ داد

مرگ دو مأمور سپاهی در درگیری مسلحانه با افراد مسلح زاهدان

مرگ دو مأمور سپاهی در درگیری مسلحانه با افراد مسلح زاهدان
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد که شامگاه شنبه، نیروهای این قرارگاه در منطقه زاهدان با افراد مسلح درگیر شدند که بر اثر آن دو نیروی سپاهی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش آسیانیوز،  قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرده است که شامگاه شنبه، چهارم دی، نیروهای این قرارگاه در حوالی زاهدان با افراد مسلح درگیر شدند که بر اثر آن دو تن از نیروهای سپاه جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری فارس نام دو مأمور کشته‌شده سپاه پاسداران را «مهران شوری‌زاده» و «محسن کیخوایی» ذکر کرده است. 

قرارگاه قدس از نظر حوزه جغرافیایی وسیع‌ترین مناطق تحت امر یک قرارگاه یعنی دو استان بزرگ سیستان و بلوچستان و کرمان را فرماندهی می‌کند و دو سپاه استانی ثارالله کرمان، و سلمان سیستان و بلوچستان، را تحت امر دارد.

منطقه مرزی سیستان و بلوچستان منطقه‌ای پرتنش است و روز دهم آذرماه امسال رسانه ها از وقوع درگیری مسلحانه بین قوای طالبان با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در این منطقه مرزی و «سقوط شماری از پاسگاه‌های مرزی ایران» خبر دادند.

استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، همچنین در سال‌های اخیر بارها شاهد درگیری‌ مسلحانه میان نیروهای دولتی و قاچاقچیان مواد مخدر بوده و شماری از نیروهای پلیس در جریان این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

ازجمله روز ۲۷ آبان فرمانده انتظامی استان کرمان از کشته‌ شدن «عالی‌ترین» مقام قرارگاه عملیاتی ابوذر این استان در درگیری با «اشرار مسلح» خبر داد./

https://www.asianews.ir/u/4sq
اخبار مرتبط
در حالی که کارشناسان ترس خارجی ها از سرمایه گذاری و نبود روابط بین المللی اقتصادی را از دلایل محقق نشدن بودجه سال آینده بیان می کنند، اساس لایحه بودجه، علاوه بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، موارد دیگری نیز گنجانده شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش چشمگیر بودجه سپاه پاسداران و صداوسیما اشاره کرد.
ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی امروز سه‌شنبه، ۹ آذر، اعلام کرد که یک «سایت مخفی» متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را بمباران کرده است.
همچنانکه برخی از مشتریان شرکت هواپیمایی ماهان پیامکی درباره «حمله سایبری» دریافت کرده‌اند و سایت این شرکت نیز از دسترس خارج شد؛ ضمن آنکه اعلام شده است این حمله به کنترل در آمده؛ گروهی در شبکه های اجتماعی آن را با ادعای عملیات تروریستی ماهان در حمل سلاح بر عهده گرفته اند.
در حالی که بارها آتش‌سوزی و انفجار در مراکز هسته‌ای، امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران رخ داده است، عصر روز گذشته نیز درپی آتش‌سوزی در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران دو نفر کشته شدند.
محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰، از روز چهارشنبه ۳ شهریور با حکم ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور، به سِمت معاون اقتصادی او، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید