صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۲
کد خبر: 7412
گزارشگر: 213
۷۹۰
۰
۰
۳
در ادامه تجمعات سراسری

بازنشستگان مقابل مجلس شعار دادند

بازنشستگان مقابل مجلس شعار دادند
در حالی که تجمع اعتراضی بازنشستگان امروز در شهرهای مختلف برگزار شد، گروهی از بازنشستگان مستمری بگیر که به وضعیت معیشتی خود و پایین بودن حقوق و مستمری‌ها معترض هستند، نیز در ادامه تجمع‌های اعتراضی خود امروز مقابل مجلس شورای اسلامی ایران تجمع کردند.

به گزارش آسیانیوز، گروهی از بازنشستگان مستمری بگیر که به وضعیت معیشتی خود و پایین بودن حقوق و مستمری‌ها معترض هستند، در ادامه تجمع‌های اعتراضی خود امروز مقابل مجلس شورای اسلامی ایران تجمع کردند.

در این تجمع معترضان شعارهایی چون «ما همه باهم هستیم تا پیروزی می ایستیم» و ««اجرای همسان‌سازی حق مسلم ماست» سر دادند و خواستار اجرای طرح همسان‌سازی حقوق خودشان شدند.

------------------------

بیشتر بخوانید:

به صراحت به مجلسیان می گوییم: همسان سازی را اجرا کنید!
----------------------------------------------------

تجمع بازنشستگان در شهرهایی چون ساری، قزوین، لردگان شیراز، اصفهان، همدان، اردبیل، سنندج، شهرکرد و ... نیز در مقابل صندوق‌های بازنشستگی این شهرها برگزار شد و معترضان شعارهایی چون «یک اختلاس کم بشه، حقوق ما پاس میشه» و «دستای ما خالیه، وضع شما عالیه» به وضعیت موجود اعتراض کردند.

خواسته اصلی بازنشستگان مستمری‌بگیر که دو روز گذشته نیز در شهرهای مختلف تجمع کرده بودند، برخورداری از مستمری متناسب با سطح متوسط هزینه‌های زندگی خانوار ۴ نفره شهری و اصلاح مستمری‌ها است. آنها همچنین به گرانی فزاینده و فساد دولتی در ایران معترض هستند.

اردیبهشت امسال در جریان تجمعات اعتراضی اعلام شده بود که مستمری‌ها باید در سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان پایه حقوق و سبد معیشت در نظر گرفته شود ولی با توجه به سطح تورم کنونی در ایران، احتمالا این رقم افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، محور این اعتراض‌ها «مطالبات مزدی اصناف، اعتراض به شرایط بد اقتصادی و اعتراض به مدیریت ناکارآمد نهادهای دولتی» بوده است.

بالا گرفتن اعتراضات سراسری فرهنگیان و بازنشستگان در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران با مشکلات اقتصادی بسیاری از جمله به‌دلیل تحریم‌های اقتصادی ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای دست‌به‌گریبان است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در آبان ۴۴.۴ درصد بوده و بر پایه آمارهای رسمی وزارت کار، متوسط قیمت بیش از ۸۳ درصد اقلام خوراکی در ایران از حد بحران هم فراتر رفته است.

ای در حالی است که چندی پیش بازنشستگان گفتند  که مطلع شده ایم که حدود پنجاه نماینده مجلس شورا در حال امضا جمع کردن هستند تا لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از دستور کار مجلس خارج کنند.

 ایلنا نوشت گفته می‌شود که برخی نمایندگان مجلس در حال امضا جمع کردن برای خارج کردن لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی از دستور کار هستند.

این در حالی است که این اقدام مخالف اصل 29 قانون اساسی است.

این بازنشستگان با بیان اینکه این اقدام مخالف اصل 29 قانون اساسی و برنامه ششم توسعه است، تاکید کردند: همسان‌سازی که بعد از سال‌ها غفلت و کوتاهی دولت‌ها اجرا شد، برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران همه‌ی صندوق‌ها، دستاورد بزرگی است و اجازه نمی‌دهیم نمایندگان مجلس حقوق حقه‌ی بازنشستگان و این دستاورد تاریخی را نابود کنند.

------------------

بیشتر بخوانید:

اجرای دائمی شدن همسان‌سازی از آبان ماه ۱۴۰۰

-----------------------------------------

بازنشستگان تاکید کردند: لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی باید با فوریت بالا تصویب شود.

همچنین رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است که؛ دولت‌ها و مجالس احساس کرده‌اند که قلکی به نام سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که هر زمان که بخواهند به سمت آن دست‌درازی کنند. ۴۶ سال است که این کار را را انجام می‌دهند. برایشان تفاوتی نمی‌کند که هیئت امنا مستقر باشد یا شورای عالی.

سازمان تامین اجتماعی در امنیت به سر می‌برد یا درگیر مخاطره است؟ این پرسشی است که بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان که عمر و دستمزد خود را در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مطرح می‌کنند؛ انگار که سازمان از آغاز پیدایش خود تا امروز، چتر رفاهی و بانک مادام‌العمر آنها است؛ البته سازمان در تهدید بوده و هست و حیات جمعی بیمه‌شدگان آن در معرضِ مخاطرات بیشتری است؛ چه این مخاطرات از جنس تورم و افزایش هزینه‌‌های اقتصادی باشد و چه از ناحیه مقررات و قوانین بالادستی و موازیِ مغایر با قانون تامین اجتماعی. اولیا علی‌بیگی (رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار و عضو کارگری هیئت امنای این سازمان)، در گفتگو با ایلنا، زمینه‌های تاریخی پیدایش این مخاطرات و بایدهای لازم برای رهایی از آنها را تشریح می‌کند.

سازمان تامین اجتماعی از ناحیه نحوه مدیریت و پرداخت طلبش توسط دولت، تحت فشار است.

این در حالی که دولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که روی کار آمدند، یکی از بزرگترین بدهکاران کشور محسوب می‌شوند که مهمر‌ترین میراث‌شان برای دولت‌های آینده «بدهی به سازمان تامین اجتماعی» است. این بدهی تمام ذخایر که قاعدتا باید سرمایه‌گذاری شوند تا اساس بیمه‌ای و بنیان بین النسلی سازمان را حفظ کنند، بلیعده. به نظر می‌رسد که دولت‌‌ها، هیچگاه نخواستند که بدهی اسلاف خود را بپذیرند و در جهت کاهش آن قدم بردارند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4tw
اخبار مرتبط
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید صورت خواهد گرفت که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند.
نتایج ثبت‌نام وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری هفته آینده اعلام می‌شود.
دولت در نظر دارد برای کارمندان، حقوق‌بگیران و مستمری بگیران با افزایش پلکانی حقوق‌ها تا ۲۵ درصد را در سال ۱۴۰۱ اعمال کند و افزایش دستمزد ها برای حقوق ها ی بالا کمتر خواهد بود.
دولت باید سهم هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی را در لایجه بودجه در نظر می گرفت؛ در حالی افزایش سن بازنشستگی هم عادلانه و منطبق با قانون نیست و نباید اجرا شود.
دولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که روی کار آمدند، یکی از بزرگترین بدهکاران کشور محسوب می‌شوند که مهمر‌ترین میراث‌شان برای دولت‌های آینده بدهی به سازمان تامین اجتماعی است.
رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان تهران درباره افزایش عیدی امسال گفت: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند؛ همچنین درباره افزایش حقوق بازنشستگان نیز توضیحاتی ارایه کرد.
براساس گزارش های بازنشستگان، واریز پاداش پایان خدمت مستمری بگیران استان تهران آغاز شده است.
یزد - رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در طی سفر به استان یزد در جمع مسئولان و مدیران مخابرات منطقه یزد با اعلام این خبر افزود: تا پایان سال 1400 پرداخت مطالبات بازنشستگان و شاغلین شرکت مخابرات ایران ساماندهی می شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید