صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۲
کد خبر: 7420
گزارشگر: 213
۱۶۲۴
۰
۰
۳
یک نظر درباره آینده هسته‌ای ایران

بعد از مکانیسم ماشه چه می شود؟

بعد از مکانیسم ماشه چه می شود؟
مشاور تیم هسته‌ای ایران گفت: ضرب‌الاجل طرف مقابل ارزشی برای ما ندارد، چرا که حتی اگر به فرض، طرف مقابل از برجام خارج شده و مکانیسم ماشه اجرا شود؛ آیا اتفاقی برای ما می افتد؟

به گزارش آسیانیوز، مشاور تیم هسته‌ای ایران می‌گوید جمهوری اسلامی عجله‌ای برای رسیدن به توافق هسته‌ای ندارد و انتظار دولت ابراهیم رئیسی از مذاکرات، بیش از دولت حسن روحانی است.

-----------------------

بیشتر بخوانید 

آمریکا مکانیسم ماشه را فعال کرد
------------------------------------------------
محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده روز سه‌شنبه ۷ دی‌ماه در ادامه تصریح کرد «ضرب‌الاجل طرف مقابل ارزشی برای ما ندارد، چرا که حتی اگر به فرض، طرف مقابل از برجام خارج شده و مکانیسم ماشه اجرا و چند قطعنامه علیه ایران احیا شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟».

قبلا اروپا و آمریکا اعلام کرده بودند که زمان زیادی برای توافق نمانده و طی چند هفته باید مذاکرات به نتیجه برسد.

محمد مرندی در گفت‌وگو با «خبر فوری» گفته است٬ غربی‌ها «تمام» اهرم‌های خود را علیه ایران به کار گرفته‌اند و در واقع اهرم جدیدی ندارند، این در حالی است که ایران اهرم‌هایی از جمله پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود و سایر اقدامات را دارد».

-----------------------

بیشتر بخوانید 

دشواری پیش بینی قیمت دلار در سایه مذاکرات نامعلوم/ تمایل پول خارجی به جهش از ۳۰ هزار تومان
-------------------------------------------

وی به طرح پیشنهادات جدید از طرف ایران اشاره کرده و گفته است همین که غربی‌ها مجبور شده و یا به هر دلیلی انعطاف داشته‌اند که موارد جدید مطرح شده از سوی ایران مورد بحث قرار گیرد، اتفاق خوبی است.

مشاور تیم هسته‌ای ایران در ادامه گفته است٬ غرب برای رسیدن به توافق عجله دارد، اما ایران عجولانه رفتار نمی‌کند و باید اطمینان حاصل کند که هر گونه توافق باید منجر به اجرای کامل برجام شود.

بگفته وی زمان دقیقی برای توافق نمی‌توان تعیین کرد، اما اگر طرف مقابل رفتار «معقولانه‌ای» داشته باشد، می‌توان به مذاکرات امیدوار بود.

مذاکرات احیای توافق برجام از فروردین ماه سال جاری با حضور کشورهای حاضر در این توافق در وین پایتخت اتریش آغاز شد. ایران در این مذاکرات حاضر نشده است با آمریکا به طور مستقیم گفت وگو کند و ایالات متحده در این مذاکرات به صورت غیر مستقیم حضور دارد.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

آینده مبهم ایران با صعود دلار از ۳۰ هزار تومان!

---------------------------------------------------------

دور هفتم مذاکرات احیای برجام که اولین مورد از این گفت‌وگوها پس از آغاز ریاست جمهوری ابراهیم رییسی بود از هشتم آذرماه آغاز شده است و ادامه آن از روز دوشنبه از سرگرفته شد.در دور جدید گفت‌وگوها٬ مذاکره کنندگان ایرانی مطالبات جدیدی را مطرح کرده‌اند.

ایران بر لغو کامل تحریم‌های آمریکا، امکان فروش آزادانه نفت خود و بهره‌برداری از ارز خارجی برای معاملات با سایر کشورها تاکید می‌کند. در مقابل نمایندگان کشورهای غربی می گویند رفع تحریم‌های هسته‌ای باید در موازات با اجرای کامل تعهدات ایران در قبال برجام صورت بگیرد./

https://www.asianews.ir/u/4u4
اخبار مرتبط
در حالی که قیمت دلار در حال عبور از مرز ۳۰ و ۳۱ هزار تومان است، اخبار جدید رسیده پیرامون مذاکرات هسته‌ای وین شاید بتواند معادلات بازار را در هفته جاری تغییر دهد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در هفته جاری به اسرائیل و کرانه باختری سفر می‌کند و محور این سفر گفت و گو درباره ایران است.
در حالی که تیم مذاکره کننده ایرانی به تهران بازگشته است، دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند که وقفه‌ای ناامید کننده در روند گفت‌و‌گوها در حال رخ دادن است.
اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت یکی از مشکلات اصلی مذاکرات برجام سانتریفیوژهای پیشرفته ایران است و روسیه سه گزینه از جمله نابودی سانتریفیوژها را برای حل این مشکل پیشنهاد کرده است.
دیپلمات‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان گفتند نتوانسته‌ایم وارد مذاکره واقعی بشویم؛ مواضع جدید ایران مغایر با توافق برجام یا فراتر از آن است و همین باعث می‌شود که وقت گران‌بها را از دست بدهیم.
در حالی که علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران روز جمعه ۱۹ آذر گفته است که موضع ایران نسبت به هفته قبل تغییر نکرده است؛ وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد که ایران قوای نظامی خود را در غرب کشور تقویت می‌کند تا از آنجا به اسرائیل و سایر کشورهای خاورمیانه «حمله کند» و الان زمان اقدام علیه ایران است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید