صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۰۳:۲۳
کد خبر: 7514
گزارشگر: 213
۱۳۶۱۹
۱
۱
۵
نامه طاهرکاملی؛وکیل دیوان عالی ایالات متحده به آسیانیوز ارسال شد

مشکلات سربازان خدمت کرده در بسیج و سپاه برای مهاجرت به آمریکا/ثبت شکایات در دادگاه فدرال

مشکلات سربازان خدمت کرده در بسیج و سپاه برای مهاجرت به آمریکا/ثبت شکایات در دادگاه فدرال
مهاجرت و تردد افرادی که به اجبار، دوران خدمت سربازی شان مشمول حضور در بسیج و یا سپاه پاسداران بوده است، به ایالات متحده آمریکا، موضوعی است که در چند سال اخیر برای بسیاری دردسرساز و منجر به رفت و آمدها و مراجعات دادگاهی و قانونی شده است؛ در این باره، نامه و توضیحاتی در راستای دادخواست شکایت به دادگاه فدرال، از سوی دفتر وکالت طاهر کاملی، وکیل دیوان عالی ایالات متحده آمریکا برای آسیانیوز ارسال شده است.

به گزارش آسیانیوز، پروانه توکلی:مهاجرت و تردد افرادی که به اجبار دوران خدمت سربازی شان مشمول حضور در بسیج و یا سپاه پاسداران بوده است، به ایالات متحده آمریکا، موضوعی است که در چند سال اخیر برای بسیاری دردسرساز و منجر به رفت و آمدها و مراجعات دادگاهی و قانونی شده است.

در واقع بسیاری از این دسته هموطنان که به صرف گذراندن دوران سربازی، به طور غیر ارادی در دسته بندی تشکل های بسیج یا سپاه کشور تقسیم شده اند، و اکنون برای مهاجرت به آن کشور یا تغییر وضعیت اقامتی خود در آمریکا، با مشکلات بسیاری مواجه هستند، به رغم اطلاعات سیاستمداران آمریکا، وابستگی به این نهادها و ارگان های وابسته برایشان تعربف نشده است؛ این در حالی است که دولت قبلی ایالات متحده، سپاه و بسیج کشور را به فهرست گروه های تروریستی اضافه کرده اند و از این حیث مهاجرت و حالت اقامتی بسیاری از ایرانیان در پیچ و خم های عدیده و اداری معطل مانده است.

در این باره دفتر وکالت طاهرکاملی، وکیل دیوان عالی ایالات متحده آمریکا که سرشلوغ مراجعات و تماس های متعدد متقاضیان مهاجرت است، شکایت نامه ای را به طرفیت یکی از اتباع ایرانی که مهاجرت وی به دلیل گذراندن اجباری در سپاه با مشکلاتی مواجه شده، تنظیم و در دادگاه فدرال آمریکا ثبت کرده است.

طاهر کاملی asianews

 طاهرکاملی وکیل دیوان عالی ایالات متحده آمریکا

 

در همین حال، نامه و توضیحاتی در این باره از سوی این دفتر وکالت برای آسیانیوز ارسال شده است که در ادامه می خوانید:

«دفتر وکالت دکتر طاهرکاملی وکیل دیوان عالی ایالات متحده آمریکا واقع درشیکاگو پس از فعالیت چند ماهه و همچنین هزاران تماس دریافتی روز پنج شنبه مورخ ۲ دی ماه ۱۴۰۰ ؛ اولین شکایت خود را در رابطه با تعیین سپاه به عنوان گروه تروریستی (توسط وزیر پیشین امور خارجه آمریکا) به طرفیت از یکی از اتباع ایرانی که مهاجرت وی به آمریکا به دلیل خدمت سربازی در سپاه پیش از تعیین سپاه به عنوان گروه تروریستی با مشکل مواجه گشته است، در دادگاه فدرال ایالات متحده به ثبت رسانیده است.

هدف این دفترحقوقی؛ فارغ از هرگونه جبهه گیری، عقاید و باور های سیاسی و مذهبی صرفا جهت کمک به هموطنانی است که خدمت وظیفه عمومی اجباری خود را در این ارگان یا نهاد های وابسته گذارنده و اکنون تحت عنوان ارائه حمایت اساسی به سپاه یا نهادهای وابسته از ورود آنها به آمریکا جلوگیری شده است.

این دفترحقوقی بر این باور است که چندین میلیون نفر از هموطنان از زمان پیدایش سپاه پاسداران، دوران خدمات وظیفه عمومی اجباری خود را در سپاه گذرانده و درصد قابل توجهی از آنها پس از اتمام دوره خدمت دیگر هیچ ارتباطی با سپاه و یا ارگانهای وابسته و زیر مجموعه سپاه نداشته اند و امروزه پرونده مهاجرتی آنان اعم از ویزاهای خانوادگی، توریستی، نخبگی، کار و سرمایه گذاری تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است.

 

این قانون تنها شامل هموطنان خارج از ایالات متحده که پرونده مهاجرتی آنها در یکی از کنسولگری های این کشور تحت بررسی بوده، نیست؛ بلکه اشخاص داخل آمریکا نیز ممکن است هنگام درخواست تابعیت یا درخواست تغییر وضعیت غیر اقامتی به اقامتی دچار چالش بزرگی شوند.

دفاتر وکالت کاملی و همکاران تحت هیچ عنوان ؛ گرایش و دید سیاسی به این موضوع نداشته و نخواهند داشت و این اقدام صرفا جهت کمک به اتحاد مجدد خانواده ها و مهاجرانی است که در این بحران گرفتار و قربانی سیاست های بین دو کشور شده اند.

دکترطاهر کاملی، مدیر دفترحقوقی گفته است گروه حقوقی کاملی هیچ موضعی در رابطه با روابط سیاسی بین ایالات متحده و ایران و انگیزه‌های زیربنای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دولت ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی اتخاذ نمی‌کند.

با این حال، محدودیت ورود به آمریکا به دلیل خدمت سربازی در سپاه یا سابقه پیشین در سپاه بدون معافیت‌های اساسی مربوط به خدمات غیر ارادی و یا پیش از تعیین سپاه به عنوان گروه تروریستی، سردرگمی و عدم اطمینان برای صدها هزار شهروند ایالات متحده، مقیمان دائمی و کارفرمایان ایالات متحده ایجاد کرده است.

شکایت فعلی ارائه شده توسط گروه حقوقی کاملی به دنبال کمک به کاهش چنین مشکلات فزاینده ای بوده است./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/4wp
اخبار مرتبط
یزد - مراسمی در آموزشکده فنی امام علی(ع) با همکاری بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان و بسیج اساتید استان یزد به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد که شامگاه شنبه، نیروهای این قرارگاه در منطقه زاهدان با افراد مسلح درگیر شدند که بر اثر آن دو نیروی سپاهی جان خود را از دست داده‌اند.
سفیر ایرانی چگونه در یمن درگذشت؟/در حالی که برخی، حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران و از اعضای سپاه پاسداران در یمن را مسوول هماهنگی کمک‌های ایران به حوثی‌ها برمی شمرند، نماینده مجلس از به شهادت رساندن وی توسط عربستان خبر می دهد.
رضا شفیعی جم بازیگر نقش بامشاد(در یکی از سریال ها به کارگردانی مهران مدیری) به رامبد جوان درباره وضع معیشتی و زندگی در ایران با کلامی طنزآمیز کنایه زده است.
رشد اقتصادی تنها از طریق عوامل مرسوم؛ مانند سرمایه و نیروی کار، نتایج دقیقی به دست نمی دهد و سرمایه انسانی به عنوان یک متغیر اصلی باید وارد مدل های رشد شود؛ به همین خاطر سیاست گذار باید توجه بیشتری برای جلوگیری از مهاجرت سرمایه انسانی متخصص اختصاص دهد.
ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی امروز سه‌شنبه، ۹ آذر، اعلام کرد که یک «سایت مخفی» متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را بمباران کرده است.
در حالی که مهم‌ترین نوع مهاجرت ایرانیان، مهاجرت اقتصادی به دلیل تورم بی سابقه و نبود قدرت خرید مردم است، افرادی که تمایل جدی برای مهاجرت دارند، باید مالیات سنگینی بابت استفاده از امکانات کشور در سال‌های رشد خود پرداخت کنند.» این راهکاری است که اخیرا در یادداشت روزنامه ایران برای خروج مهاجران اعلام شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمد
۱۴۰۲/۰۲/۲۲
0
0
0

سلام اگر شخصی سرباز ارتش باشد و از کسری خدمت بسیج استفاده کند . آیادر مهاجرت دچار مشکل میشود؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید