صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۱
کد خبر: 7804
گزارشگر: 213
۷۰۰
۰
۰
۲
بنا بر اظهارات رئیس کل گمرک

کارزار ممنوعیت واردات گوشی‌های گران قیمت

کارزار ممنوعیت واردات گوشی‌های گران قیمت
رئیس کل گمرک می‌گوید به علت حفظ تعادل ارز کشور، واردات خودروهای لوکس و موبایل‌های گران‌تر از ۶۰۰ دلار در سال آینده پیش‌بینی نشده است.

به گزارش آسیانیوز، واردات رسمی گوشی‌های «بالای ۶۰۰ دلار» به ایران ممنوع می‌شود. این در حالی است که رئیس کل گمرک ایران می‌گوید به علت حفظ تعادل ارز کشور، واردات خودروهای لوکس و موبایل‌های گران‌تر از ۶۰۰ دلار در سال آینده پیش‌بینی نشده است.

بدین ترتیب از سال آینده واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار به کشور از مجاری رسمی ممنوع می‌شود.

------------

بیشتر بخوانید

عرضه «آیفون ۱۳» در ایران و تنوع قیمت ها
--------------------------------------

اظهارات روز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران در حالی است که بنابر گزارش انجمن واردکنندگان موبایل، گوشی‌های با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار تنها سهمی پنج درصدی در کل واردات موبایل دارد و رقم قابل توجهی نیست.

همچنین رهبر انقلاب شهریور ۹۹ از دولت حسن روحانی خواست تا جلوی واردات گوشی «لوکس» گرفته شود؛ اما دولت تنها عوارض گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را دو برابر کرد و عوارض این گوشی‌ها ۱۲ درصد شد.

این در حالی است که استفاده گسترده مسوولان ارشد کشور از گوشی‌های گران قیمت، خصوصا تولیدی شرکت اپل آمریکا، تاکنون واکنش‌های زیادی داشته است.

 

------------

بیشتر بخوانید

چند نکته مهم در به روزرسانی آیفون
--------------------------------------

بنابر آمارهای گمرکی، طی هشت ماهه امسال، ۲.۵ میلیارد دلار گوشی همراه وارد ایران شده است که سهمی «هشت درصدی» در کل واردات کشور دارد و نسبت به دور مشابه پارسال ۱۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد./


https://www.asianews.ir/u/54g
اخبار مرتبط
ریلمی اعلام کرده است که قصد دارد گوشی‌های هوشمند با قیمت مناسب، طراحی‌ شیک و فناوری فوق‌العاده برای نسل جوان تولید کند، که البته، باتوجه به توانایی‌های ریلمی در فناوری‌های پیشرفته، این هدف بسیار قابل دسترس به نظر می‌رسد.
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 2 تن از اعضای باند 3 نفره خبر داد که پس از طرح دوستی با مال باختگان تلفن همراهشان را با تهدید سرقت می کردند.
iOS 15.0.1 اپل برای تمام دستگاه‌های سازگار با iOS 14 ارائه شده است و این به روزرسانی شامل گوشی‌های آیفون 6S و جدیدتر می‌شود؛ در حالی که به منظور ارتقای دستگاه، معمولا به طور خودکار اطلاع‌رسانی می‌شود، اما در غیر این صورت، گزینه به روزرسانی خودکار در تنظیمات گوشی را می توان فعال کرد.
گوشی موبایل آیفون ۱۳ که چند هفته ای از ارایه آن در بازارهای خارجی نمی گذرد، به تازگی وارد بازار ایران شده است.
سخنگوی شیائومی ادعا کرد که این شرکت به‌ صورت موقت، برخی از گوشی‌های هوشمند را قفل کرده است؛ این در حالی است که برخی از رسانه‌ها در روزهای گذشته گزارش کردند که این تولیدکننده چینی، گوشی‌های هوشمند خود را در کشورهای مذکور که در آنجا نمایندگی رسمی ندارد، قفل کرده است.
گوشی های شیائومی به مناطق مختلف جهان صادر می شوند؛ مگر به کشورهای کوبا، سوریه، کره شمالی، سودان، جزایر کریمه و البته «ایران»!و در هفته اخیر نیز این شرکت چینی، مشغول مسدودسازی دستگاه ها و جلوگیری از ورود کامل این گوشی ها به این کشورها شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید