صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
کد خبر: 7805
گزارشگر: 213
۹۱۸
۰
۰
۳
طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اعلام شد

«جزییات» عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی/پرداخت عیدی معادل با کارگران به کجا رسید؟

«جزییات» عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی/پرداخت عیدی معادل با کارگران به کجا رسید؟
طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ میزان عیدی کارکنان دولت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است و در جلسه هیات دولت نیز مبلغ عیدی بازنشستگان به تصویب نهایی می‌رسد؛ این درحالی است که رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران از تلاش ها از پرداخت عیدی به بازنشستگان معادل کارگران صحبت کرد.

به گزارش آسیانیوز، هر رقمی که به عنوان عیدی کارکنان دولت در بودجه تعیین شود همان رقم به عنوان عیدی بازنشستگان کشوری مشخص خواهد شد و سازمان تامین اجتماعی نیز براساس رقم عیدی که هیات دولت برای بازنشستگان کشوری تعیین می‌کند، به بازنشستگان خود پرداخت می‌کند.

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ میزان عیدی کارکنان دولت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است و در جلسه هیات دولت نیز مبلغ عیدی بازنشستگان کشوری به تصویب نهایی می‌رسد.

------------

بیشتر بخوانید 

جدیدترین اخبار درباره افزایش حقوق، عیدی و همسان سازی
------------------------------

در بودجه سال ۹۹ عیدی کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده بود، ولی در نهایت با توجه به تغییرات ضریب، هیأت دولت در پایان سال میزان عیدی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرد. در بودجه ۱۴۰۰ نیز برآورد عیدی کارکنان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده که ممکن است با تغییرات اعمال شده در هیات دولت رقمی بالاتر مصوب شود.

هر رقمی که به عنوان عیدی کارکنان دولت در بودجه تعیین شود همان رقم به عنوان عیدی بازنشستگان کشوری مشخص خواهد شد و سازمان تامین اجتماعی نیز براساس رقم عیدی که هیات دولت برای بازنشستگان کشوری تعیین می‌کند، به بازنشستگان خود پرداخت می‌کند.

همچنین رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران گفت: بارها پیگیری کردیم که بازنشستگان تأمین اجتماعی مانند کارگران عیدی دریافت کنند که نتیجه بخش نبود.

 

----------------

بیشتر بخوانید

حداقل حقوق بازنشستگان باید ۱۱ میلیون تومان باشد

---------------------------------------------

 به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که چند روز گذشته علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران درباره عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: رقم عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی همانند عیدی بازنشستگان کشوری و لشکری است که دولت باید رقم آن را اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه رقمی که دولت برای عیدی بازنشستگان کشوری و لشکری اعلام کند همان رقم عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز خواهد بود، گفت: بارها پیگیری کردیم که بازنشستگان تأمین اجتماعی مانند کارگران عیدی دریافت کنند که نتیجه‌بخش نبود، به همین دلیل عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی مانند بازنشستگان کشوری و لشکری است.

به گفته وی، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان با شرایط فعلی اقتصادی و گرانی ها و حتی مسکن و غیر ه تامین کنند اما یک حداقل بگیر تامین اجتماعی با ۳۰ سال سه درحال حاضر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و با ۳۵ سال سابقه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و این شکافی است که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است./

آسیانیوز، اقتصاد آنلاین
https://www.asianews.ir/u/54i
اخبار مرتبط
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تصمیم دولت برای افزایش حقوق‌ها و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبرهای تازه ای داد.
رئیس جمهور در راستای برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستور کار این سازمان دستور فوری صادر کرد.
مکانیسم چگونگی افزایش حقوق، عیدی و همسان سازی بازنشستگان در سال جاری و ۱۴۰۱ و همچنین بهبود وضعیت صندوق تامین اجتماعی در ابعاد بدهی و موضوعات مرتبط دیگر در گزارش نشست دست اندرکاران این حوزه تشریح شده است.
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان با شرایط فعلی اقتصادی و تورم تامین کنند.
رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران درباره میزان عیدی بازنشستگان توضیحاتی داده است.
کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی به نام «نقل وانتقال سوابق بیمه ای» را در دست بررسی دارد که این طرح به دلیل ابهاماتی که دارد می تواند روند بازنشستگی افراد را دچار چالش هایی کند.
مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۹۱ درصد پرتفوی شستا بورسی است، گفت: وظیفه اصلی شستا حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده‌هاست و تلاش داریم با افزایش شفافیت و میزان سودآوری شستا از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید