صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
کد خبر: 7904
گزارشگر: 213
۸۵۳
۰
۰
۳
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اعلام کرد

تعیین حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده

تعیین حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ حداقل حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت را در سال آینده اعلام کرد.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که حداقل حقوق بازنشستگان ۵ میلیون تومان و حداکثر حقوق کارکنان حدود ۳۹ میلیون تومان تعیین شد.

---------------

بیشتر بخوانید

«جزییات» افزایش حقوق کارمندان در ۱۴۰۱ اعلام شد/افزایش ۶۰ درصدی حقوق کارکنان دولت
--------------------------------------------

رحیم زارع در توضیح جلسه عصر دیروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده ۵ میلیون تومان شد و حقوق کارکنان دولت در سال آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین هرگونه افزایش هزینه‌های پرسنلی با استفاده از اختیارات مجامع عمومی شرکت‌ها و موسسات در مغایرت با قانون بودجه سال ۱۴۰۱ غیرقانونی است و موجب پیگرد خواهد بود. حداکثر حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ نیز هفت برابر حداقل حقوق پرداختی خواهد بود. با توجه به اینکه حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، حداکثر حقوق نیز حدود ۳۹ میلیون تومان می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت که دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود که کارکنان دولت تا سقف دریافتی ماهیانه ۵ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شوند که کمیسیون به آن رای نداد. پیشنهادات متعددی در این باره مطرح شده اما هنوز به جمع بندی نرسیدیم.

وی در پایان گفت: کمیسیون تلفیق در نوبت شب جلسه ای با رییس مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای به نتیجه رسیدن ارز ترجیحی تشکیل خواهد داد./


https://www.asianews.ir/u/575
اخبار مرتبط
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی شرایط دریافت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان برای گروه های مختلف شاغل و بازنشسته و مستمری بگیر را با اعتبارسنجی تشریح کرد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از تعیین مقدار افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال آینده در این کمیسیون خبر داد.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: همکاران و مستمری بگیران ما در دستگاه‌های اجرایی در رتبه بندی قرار دارند و می‌توانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند.
شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند، تنها با یک نامه کسر از حقوق ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.
براساس نامه بازنشستگان کلانشهر اصفهان به رئیس امور حقوقی و مجلس سازمان برنامه و بودج هر روشی به غیر از اعمال افزایش مستمری بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی موجب بروز ظلم و بی‌عدالتی و تعدی به حقوق حقه و شرعی بازنشستگان است.
نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کردند با تسویه پرداخت بدهی دست سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و حقوق بازنشستگان باز می شود.
طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ میزان عیدی کارکنان دولت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است و در جلسه هیات دولت نیز مبلغ عیدی بازنشستگان به تصویب نهایی می‌رسد؛ این درحالی است که رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران از تلاش ها از پرداخت عیدی به بازنشستگان معادل کارگران صحبت کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تصمیم دولت برای افزایش حقوق‌ها و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبرهای تازه ای داد.
رئیس جمهور در راستای برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستور کار این سازمان دستور فوری صادر کرد.
مکانیسم چگونگی افزایش حقوق، عیدی و همسان سازی بازنشستگان در سال جاری و ۱۴۰۱ و همچنین بهبود وضعیت صندوق تامین اجتماعی در ابعاد بدهی و موضوعات مرتبط دیگر در گزارش نشست دست اندرکاران این حوزه تشریح شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید