صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

محمدرضا حیاتی

روشی نوین برای کاشت ایمپلنت و پروتزهای دندانی در یک جلسه
 
با کمک فناوری دیجیتال، کاشت ایمپلنت در یک روز و بدون باز کردن لثه امکان پذیر است. در این روش نیازی به شکافتن لثه نیست و در نتیجه درد، خونریزی، بخیه زدن و دوران نقاهت طولانی مدت وجود نخواهد داشت. همچنین مراحل کاشت ایمپلنت از چند ماه به یک روز کاهش پیدا می‌کند.
در روش ایمپلنت دیجیتال، با کمک اسکنرهای داخل دهانی، تصاویر سه‌بعدی از دندان و لثه بیمار تهیه می‌شود. سپس تصاویر دیجیتال به همراه عکس رادیولوژی دندان‌ها و فک، در نرم‌افزارهای مخصوص شبیه‌سازی می‌شود. به این ترتیب محل ورود ایمپلنت به استخوان فک با دقت بالا در نرم‌افزار مشخص خواهد شد.
بر اساس طول و زاویه جایگیری پایه ایمپلنت درون استخوان، یک گاید جراحی (Surgical Guide) به صورت سه‌بعدی ساخته می‌شود. با کمک گاید جراحی، دیگر نیازی به شکافتن لثه برای دسترسی به استخوان فک نیست. تنها محل ورود ایمپلنت به لثه به اندازه چند میلیمتر پانچ می‌شود و از همان حفره کوچک، ایمپلنت درون استخوان فک قرار خواهد گرفت. به این ترتیب بیمار با درد و خونریزی جراحی لثه روبرو نخواهد شد. همچنین نیازی به بخیه لثه نیست. 
در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری، علاوه بر استفاده از فناروی دیجیتال در کاشت ایمپلنت، تزریق داروهای بی‌حسی نیز با کمک دستگاه دیجیتال تزریق بدون درد انجام می‌شود. این تکنیک، درد انجام عمل کاشت ایمپلنت را بسیار کاهش خواهد داد.

آدرس وبسایت کلینیک دندانپزشکی دکتر نصیری :https://www.asianews.ir/u/1Q9 

 جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفا ویدیو زیر را مشاهده فرمایید:

 
 محمدرضا حیاتی 

با آسیانیوز در ارتباط باشید