صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

اخبار اقتصادی

هندی‌ها ثروت چابهار را بردند!
بندر به حال خود رها شده غارت شد
هند بدون آنکه به تعهدات خود در بندر چابهار عمل کند، ۹۹ درصد از درآمد تخلیه و بارگیری کالا و کانتینرهای این بندر را صاحب شده؛ بندری که به اعتقاد برخی نمایندگان مجلس، دولت آن را به حال خود رها کرده است.
 
برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی از کجا شروع کنیم؟
درآمدزایی از اینترنت
در این مقاله قصد داریم، به تمامی سوالات شما در مورد راه اندازی کسب و کار اینترنتی پاسخ دهیم. مطمئن باشید پس از مطالعه این نوشته، با قدرت برای شروع فعالیت اینترنتی خود اقدام خواهید کرد.
 
افزایش قیمت دلار شدت گرفت/در آستانه بی نتیجه ماندن دور پایانی برجام
با وجود نوسان کاهشی تا دیروز
دلار توافقی نیز همچنان در کانال ۲۸ هزار تومان نوسان دارد اما روند آن در مقایسه با روز گذشته افزایشی است؛ در حالی که دلار هرات هم در کانال ۲۹ هزار تومانی نوسان دارد.
 
افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری
سازمان‌های برنامه و بودجه به دولت پیشنهاد کرد
سازمان‌های "امور اداری و استخدامی" و "برنامه و بودجه" در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارایه کرده اند.
 
با ایران در «کمربند خشکسالی»؛ چه بکنیم؟
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
ایران با توجه به قرار گرفتن در کمربند خشک جهانی، تغییر پذیری شدید اقلیمی، بارش تنها معادل یک سوم متوسط جهانی، خشکسالی‌های متعدد، مصرف بالای آب و محدودیت‌هایی از این قبیل، به تنوع کشت محصولات غذایی و کشاورزی به روش‌های متنوع نیاز دارد.
 
افراد دارای ۱۰ سال حق بیمه و کمتر؛ حقوق دریافت می‌کنند/امکان درخواست «مستمری جمع» تصویب شد
صبح امروز با رأی نمایندگان مجلس
براساس رأی نمایندگان مجلس امکان درخواست «مستمری جمع» برای افرادی که رابطه استخدامی آن‌ها با دستگاه‌ها قطع شده، امکان‌پذیر شد و فرد بیمه شده بازنشسته بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال باشد می تواند با پرداخت کسری ماه‌ها و یا سنوات تا ۱۰ سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده کند.
 
یارانه شهریور چگونه واریز می شود؟+تازه ترین جزییات درباره کالابرگ
پرداخت شکل جدید کمک معیشتی ها
در مرحله جدید یارانه‌های نقدی به حساب خانوار واریز می شود که هنوز حذف‌شدگان یارانه امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را دارند و اعطای کالابرگ در دست بررسی است.
 
«جزئیات» درباره توقف کارتخوان هایی که مالیات پرداخت نکرده اند
تعیین تکلیف کارتخوان ها در ساز و کار جدید مالی
براساس بندی از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با محور شفافیت اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، و زمینه‌های فسادزا، تعداد کارتخوان‌های فروشگاهی فعال تا دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به ۹ میلیون و ۸۸۳ دستگاه رسیده بود که در حال حاضر تعداد آن با غیرفعال شدن کارتخوان‌هایی که مالکان آنها تشکیل پرونده نداده‌اند، به ۸ میلیون و ۲۵۹ هزار دستگاه رسید.
 
شرایط پرداخت وام بدون ضامن+جزئیات و مبالغ
بانک‌های دولتی به اعطای تسهیلات مکلف شدند
در حالی که بانک‌های دولتی مکلف به پرداخت وام بدون ضامن به حقوق‌بگیران دولتی، خصوصی و بازنشسته‌ها است که در برخی بانک‌ها شرایط متفاوت و عجیبی نسبت به این تسهیلات اعلام شده است.
 
چرا این قدر تعلل؟!/مجلس به اجرای مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ورود خواهد کرد
تعلل دولت در عدم ابلاغ مصوبه حقوق مستمری بگیران
نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انتظار داریم سرپرست وزارت تعاون کار هفته بعد تکلیف حقوق سایر سطوح را معلوم نماید در غیر این صورت مجلس ورود می‌کند.
 
مراکز فروش پارچه‌ عمده در تهران کجاست؟
خرید پارچه به‌صورت عمده
برای این‌که با این مراکز پارچه فروشی در تهران آشنا شوید و مناسب‌ترین آن‌ها را از لحاظ مسافت، تنوع محصولات، صرفه‌ی اقتصادی و... انتخاب کنید این مقاله را تا انتها بخوانید.
 
انتظار طولانی شد!/مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان هر چه زودتر ابلاغ شود
اظهارات رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری گفت: در انتظار ابلاغ مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان هستیم؛ نامه‌ی محمدباقر قالیباف بیست و نهم تیرماه صادر شده و اکنون هجدهم مرداد است؛ چرا این انتظار تا این اندازه طولانی شد؟
 
غرب باید از سیاست تغییر رژیم ایران دست بکشد!+ویدیو
اظهارات استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل
یک کارشناس روابط بین الملل گفت: علت شکست اقتصادی ایران در سیاست های غرب است و غرب باید از سیاست تغییر رژیم در ایران دست بکشد!
 
گران شدن دلار همزمان با بی نتیجه ماندن برجام
افزایشی شدن قیمت پول آمریکایی
همزمان با بی نتیجه ماندن مداکرات برجام، قیمت‌ دلار امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، در بازار آزاد افزایشی شد.
 
جزئیات پرداخت وام بدون ضامن+مبلغ
ضرورت پرهیز از روش سنتی واریز تسهیلات
احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی بانک‌های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صرفا اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.
 
واریز یارانه نقدی مرداد و مبلغ آن/کالابرگ منتفی است!
پرداخت کمک معیشتی در تابستان
قرار بود یارانه نقدی جدید دو ماه نقدی باشد و پس از آن به صورت کالابرگ توزیع شود. اما حالا به نظر می‌رسد یارانه های تابستان نقدی واریز شوند.
 
دلایل وقوع سیل در ایران/لایروبی نشدن سدها مخفی می شود؟!
نقش عدم مدیریت رها سازی آب در سیلاب های مرگبار کشور
یک متخصص منابع آب و خاک از سانسور آمار سدها پس از سیل سال ۱۳۹۸ خبر داد و نوشت که سدهای ایران به دلیل لایروبی نشدن پایین دست و مدیریت نامناسب رهاسازی آب، نمی توانند سیل را مهار کنند!
 
علت وقوع سیل های اخیر در ایران/غافلگیری در میانه تابستان!
با سعید آگشته؛کارشناس شهرسازی درباره بارش های سیل آسا در کشور
سیل در میانه تابستان! یک غافلگیری بزرگ؛ سیلی که تاکنون بیش از ۶۹ کشته و ده ها مفقودی داشته و بیش از بیست استان را درگیر کرده است؛ به گفته کارشناسان این سیل نتیجه باران‌های موسمی یا «مونسان» است که آخرین بار سال ۶۶ در تهران رخ داده است؛ در این باره «آسیانیوز» با سعید آگشته، کارشناس مسکن و شهرسازی گفت و گویی انجام داده است.
 
آغاز بارندگی و وقوع سیلاب در سراسر کشور از هفته آینده
هشدار سازمان هواشناسی ایران
براساس گزارش سازمان هواشناسی، سامانه بارشی از روز شنبه، ۱۵ مرداد، تا روز دوشنبه، ۱۷ مرداد، موجب سیلاب‌های ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در بیشتر استان های کشور خواهد شد.
 
پرواز پول آمریکایی در روزهای آینده/پیش بینی قیمت طلا و سکه
نوسان بازارهای مالی در ادامه مذاکرات ناموفق برجامی
کارشناس بازارهای مالی گفت:پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار همچنان با نوسان و افزایش همراه شود و بین کانال ۳۰ هزار تومان تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان متغیر باشد.
 
پشت پرده نابودی تدریجی اینترنت در ایران/آیا عاملان دستگیر خواهند شد؟/قطع دسترسی کاربران به شبکه جهانی صحت دارد؟
به دنبال اختلال گسترده اینترنت در ماه اخیر
در حالی که برخی مسئولان در ایران از اقدامات علیه عاملان اختلال در اینترنت خبر داده اند، برخی کارشناسان بر این باورند که اختلال ایجاد شده در شبکه اینترنت ایران ناشی از برنامه هایی به‌منظور ایجاد محدودیت دسترسی کاربرهای ایرانی به شبکه اینترنت جهانی است.
 
چک‌های ثبت نشده در صیاد تعیین تکلیف شدند
اعلامیه بانک مرکزی درباره چک های جدید
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای شعب شبکه بانکی را مکلف به صدور «اعلامیه عدم ثبت برگه چک در سامانه صیاد» کرد.
 
قانون رتبه‌بندی معلمان از امروز اجرا می شود
بنا بر اظهارات وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش پس از نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: آئین نامه رتبه بندی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نهایی و ایرادات این هیات تطبیق به این آیین نامه طی دو جلسه مطرح و برطرف شد.
 
هشدار بنجامین فراکلین و تهدید اتحادیه اروپا/همه ما جداگانه آویزان خواهیم شد؟
مرور دیدگاه بنجامین فرانکلین؛ در حاشیه جنگ اوکراین و بحران انرژی
بنجامین فرانکلین معروف در سال در سال 1776 گفت: «ما باید همه با هم آویزان شویم، یا مطمئناً همه ما جداگانه آویزان خواهیم شد»؛ این در حالی است که با پیامدهای جنگ اوکراین که انسجام اروپا را تهدید می کند، هشدار فرانکلین اهمیت جدید و شدیدی پیدا کرده است.
 
ادامه باران های شدید و سیل از هفته آینده/تداوم طغیان رودخانه‌ها و تلفات جانی و مالی
سازمان هواشناسی هشدار داد
سازمان هواشناسی گفت که ایران از روز شنبه آینده شاهد سامانه بارشی جدید خواهد بود در مورد طغیان آب رودخانه‌ها هشدار داده است.
 
تعلل دولت در ابلاغ مصوبه‌ «افزایش حقوق بازنشستگان» معنای خوبی ندارد/در صورت بی تفاوتی رئیس جمهور افزایش ۳۸ درصد اجرا خواهد شد!
اظهارات مقام کانون بازنشستگان و مجلس درباره مصوبه ۳۸ درصدی
در حالی که ولی اسماعیلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد اگر اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان صورت نگیرد، پس از یک هفته آن مصوبه خود به خود ملغی می شود و باید افزایش ۳۸ درصد حقوق انجام شود، علیرضا حیدری، نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان گفت: پاسکاری و بلاتکلیف نگه داشتن بازنشستگان اصلاً صحیح نیست.
 
چرا ایرانی ها دیگر نمی توانند تفریح کنند؟
براساس مرور وضعیت اخیر تبلیغات آژانس‌‌های مسافرتی
گشت‌وگذاری ساده در سایت‌ها و بررسی تبلیغات آژانس‌‌های مسافرتی حاکی از آن است که حداقل هزینه یک سفر داخلی برای یک خانواده‌ چهارنفره پنج میلیون تومان است؛ سفر خارجی سه یا چهار روزه به کشورهای همسایه نیز برای چهار نفر دست‌کم ۴۰ میلیون تومان آب می‌خورد.
 
کالابرگ به حساب یارانه بگیران واریز خواهد شد؟+جزئیات مبلغ
براساس اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره یارانه جدید
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین سیاست دولت در حمایت بازار سرمایه، اجرای همان بسته ١٠ گانه است و همان کارت های بانکی، صرفا برای خرید کالاهای اساسی شارژ خواهد شد.
 
توضیح ایران درباره رای ممتنع به قطعنامه «برخورداری از محیط زیست سالم»/علی رغم شدیدترین بحران های آب و هوایی در کشور
با وجود کاستی های بسیار در حوزه مدیریت آب و منابع زیستی و طبیعی
در حالی که در دهه های اخیر بحران مدیریت آب و مشکلات محیط زیست، به اساسی ترین دغدغه های اقتصادی، انسانی و اجتماعی کشورمان بدل گشته، قطعنامه «حق برخورداری از محیط زیست سالم و پایدار» با رای ممتنع ایران مواجه شده است!
 
با افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان موافقت شد/مصوبه عالی کار اجرا می شود
اظهارات هیئت مدیره کانون بازنشستگان درباره زیاد شدن مستمری
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود؛ مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار و ضامن افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.
 
اجاره کردن «پانسیون‌‌ و تخت» به جای خانه/نابودی تدریجی معاش مستاجران!
در ادامه بحران اجاره بها در ایران
با افزایش نرخ اجاره بها در ایران، اجبار به زندگی در پانسیون‌ها برای برخی اقشار افزایش پیدا کرده است؛ کولرگازی و صندلی‌های فلزی داخل حیا‌ط‌ها جزو آپشن‌هایشان به شمار می‌آید؛ برای ۸۰ نفر فقط یک لباسشویی وجود دارد و بعضی‌ اوقات صف طولانی برای شست‌وشوی لباس ایجاد می‌شود!
 
جزئیات تخصیص عرضه‌های اولیه‌ جدید به صندوق‌ها
مدیرعامل فرابورس مطرح کرد:
در حال حاضر برخی موارد عرضه‌ اولیه پس از مجوز سازمان، توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشف قیمت می‌شود و سهامدار می‌تواند با قیمتی که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای کشف کرده‌اند، سهام را خریداری کنند.
 
اینترنت جهانی استارلینک به گوشی های موبایل رسید
اینترنت ماهواره‌ای در دسترس تلفن های همراه اندروید و iOS
طبق اسنادی که در FCC به ثبت رسیده، اسپیس ایکس قصد دارد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در دسترس گوشی‌های موبایل اندرویدی و iOS قرار دهد.
 
جزئیات وام ۲۰۰ میلیونی یارانه چیست؟
وام یارانه یا سهام عدالت
براساس برخی گزارش ها قرار است وام ۲۰۰ میلیونی یارانه پرداخت شود؛ ولی آیا یارانه‌بگیران می‌توانند با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند؟
 
کشته و مفقود شدن چند«تبعه خارجی» در سیل شمال/نابودی بافت تاریخی یزد در اثر سیلاب شدید/آبگرفتگی مرگبار تابستانی ادامه دارد
در ادامه خسارات سیل در سراسر ایران
هم‌زمان با هشدارباش سیل و تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف ایران در روز جمعه هفتم مرداد ماه، سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران از کشته و مفقود شدن شماری «تبعه خارجی» در سیلاب چالوس خبر داد.
 
واریز سود سهام عدالت و واگذاری به ۴ میلیون نفر از جاماندگان
[خرین وضعیت پرداختی های سهام و شناسایی بازماندگان
بخش دوم از بازماندگان کسانی از دهک‌های بعدی تا دهک ششم درآمدی هستند که بر اساس اولویت این طرح به جلو می‌رود.
 
سیلاب مرگبار و آبگرفتگی کل ایران را دربرمی گیرد/احتمال افزایش قربانیان سیل فیروزکوه به بیش از ۱۰ شهروند/تعداد مفقودان نامعلوم است
جاری شدن سیلاب در همه نقاط کشور ادامه دارد
در حالی که از تعداد کشته ها و مفقودان سیل استان تهران و نقاط دیگر اخبار دقیقی ارائه نمی شود، محسن منصوری، استاندار تهران، درباره سیل شب گذشته در شهرستان فیروزکوه گفت: دیروز بعد از ظهر سیل دامنه جنوبی البرز و شهرستان‌هایی مثل فیروزکوه را درنوردید و خسارت‌های فراوانی در این شهرستان‌ها برجای گذاشت.
 
تخریب و بسته شدن راه‌آهن تهران-شمال در اثر سیل
مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن خبر داد:
مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن گفت: راه‌آهن تهران-شمال در اثر سیل تخریب و مسدود شد.
 
احتمال وقوع سیل ویرانگر در مترو/آماده‌باش کامل مدیریت بحران تهران
براساس اظهارات مقام مسئول درباره جاری شدن سیلاب در کشور
مصوبات جلسه اضطراری مدیریت بحران شهر تهران از آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی درپی پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل تا سه روز آینده خبر دادند.
 
در کدام استان های کشور سیلاب های مرگبار خواهد آمد؟/تعطیلی محورهای منتهی به تهران هراز، کرج، چالوس و امامزاده داوود
اظهارات رئیس جمعیت هلال احمر درباره وقوع سیل در ایران
در حالی که تلفات مالی و جانی سیل منطقه کن تهران و امامزاده داوود بسیار سنگین گزارش شده است، رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده تهران گفت: طبق پیش بینی هواشناسی و گزارش های ارسالی از سراسر کشور، ۱۸ استان درگیر سیلاب های خطرناک هستند.
 
علت بی خبری و مرگ شهروندان در سیل کَن/بیش از ۸ کشته و ۱۵ مفقود در سیلاب مرگبار تهران+ویدیو
تعداد قربانیان سیل امامزاده داوود رو به افزایش است
هلال احمر تهران همزمان با پیدا شدن جسد هفتمین قربانی سیل کَن در تهران که بامداد روز پنج‌شنبه، ششم مردادماه، رخ داد از احتمال افزایش شمار قربانیان و مفقودین خبر داد.
 
افزایش قیمت بنزین با طرح جدید؟!
حواشی طرح بنزینی و شایعات گران شدن سوخت
اجرای طرح بنزینی دولت بر مبنای اختصاص ۲۰ لیتر سهمیه بنزین به هر کد ملی، نیاز به اختصاص سهمیه یارانه‌ای بیشتری به افراد نسبت به وضع کنونی دارد و همین مسئله نه‌تنها «امنیت انرژی» و «کسری بودجه» ناشی از فروش بیشتر بنزین یارانه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مخاطرات «درگیرکردن ۸۵ میلیون ایرانی با «تشدید جریان قاچاق سوخت» را در پی خواهد داشت.
 
تمدید یک روزه اقامت ایرانیان در آکتائو/علاوه بر 14 روز سفر در قزاقستان
اطلاعیه مهم سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران
طی رایزنی سرکنسولگری ج.ا.ایران در آکتائو با دپارتمان مهاجرت استان مانگیستائو؛ این مرجع پذیرفته است با توجه به شرایط موجود، فقط برای یک روز به ایرانیانی که به آکتائو سفر می کنند و بر این اساس این فرصت داده می شود تا اضافه بر 14 روز (به مدت 15 روز- صرفا یک روز بیشتر) در قزاقستان بمانند.
 
شاهزاده عربستان «شهر جادویی» را آماده می کند!+عکس ها
ولیعهد سعودی و معجزه «ابرپروژه نئوم»
ولی‌عهد سعودی طراحی‌های ویژه ساخت شهری هوشمند و جادویی را اجرا می کند که ساکنان این شهر در عرض پنج دقیقه به همه خدمات مورد نظرشان می رسند!
 
علت سوءتغذیه و مرگ های ناگهانی در ایران!
بر اساس اطلاعات جدید مرکز آمار
بر اساس اطلاعات جدید مرکز آمار، یک خانواده ایرانی در تیر ۱۴۰۱ نسبت به تیر ۱۴۰۰، برای تامین کالا و خدمات ۵۴ درصد بیشتر هزینه کرده است؛ با حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی که به افزایش قیمت بسیاری از اقلام خوراکی منجر شد، مردم ایران از اردیبهشت ۱۴۰۱ تا به امروز، افزایش روزافزون میزان تورم افسارگسیخته را شاهد بوده‌اند.
 
قیمت «سرسام آور» برنج تامل برانگیز شد!
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
در حالی که دولت از گرانی تنها 4 کالای اساسی صحبت کرده بود، گرانی برنج و قیمت سرسام آور آن این روزها براستی تامل انگیز شده است؛ این در حالی است که برنج ایران در رتبه ششم برنج های گران دنیا و بعد از ثروتمندترین کشورهای دنیا قرار دارد.
 
حمایت دولت از افزایش حقوق بازنشستگان در ماه آینده/واریز مابه التفاوت چهار ماه اول سال
حواشی ابطال مصوبه ۱۰ درصدی حقوق
در پنج روز گذشته ابراهیم رئیسی دست کم دو نوبت در مورد بازنشستگان و افزایش حقوق مواضعی حمایتی اتخاذ کرده است.
 
تأمین مالی شهرداری‌ها از طریق مجوز انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰
قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تأمین مالی شهرداری‌ها برای پروژه‌های مترو، اتوبوس‌رانی و بازآفرینی بافت فرسوده از طریق مجوز انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ خبرداد.
 
مسترکالا ، خرید مطمئن لوازم جانبی موبایل و گجت های دیجیتال
فروشگاه اینترنتی مسترکالا
فروشگاه اینترنتی مسترکالا مطمئن ترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل و گجت های دیجیتال با ارسال سریع و ۶ ماه گارانتی
 
جان‌باختن بیش از ۳۲ نفر در سیل استهبان فارس/چرا سازمان هواشناسی وقوع سیلاب را اعلام نکرد؟!+ویدیو
آخرین وضعیت فاجعه انسانی سیل در شیراز
مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات روز دوشنبه، سوم مرداد از پیدا شدن سی و دومین و آخرین پیکر مفقودی در سیل استهبان خبر داد؛ این در حالی است که یوسف کارگر، فرماندار استهبان از این که سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل هشدار نداد، انتقاد کرده است.
 
مرگ دلخراش یک زن جوان زیر چرخ های کامیون+ویدیوی هولناک
روز گذشته در جاده امام زاده هاشم
یک زن جوان روز گذشته در اثر واژگونی کامیون جان باخت.
 
اطلاعیه تامین‌ اجتماعی درباره «افزایش حقوق» همه بازنشستگان و متوسط بگیران/دولت تسلیم شد
مصوبه غیرقانونی دولت باطل شد
سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در از افزایش حقوق کلیه حقوق بازنشستگان و متوسط بگیران صندوق خبر داد.
 
راه اندازی کسب و کار ساده و پربازده با پرورش اردک
پرورش طیور
پرورش طیور از جمله شغلهایی می باشد که به صورت محلی نیز امکان راه اندازی آن و رسیدن به درآمد مناسب وجود دارد ، در این بین داشتن یک برنامه مدون و اصولی می تواند سرعت دستیابی به سود مناسب را در این شغل افزایش دهد. در ادامه ی این مقاله به بررسی اصول پرورش اردک به صورت محلی و محدود خواهیم پرداخت .
 
مذاکره مقامات ارشد آمریکا و اسرائیل برای مقابله با ایران
با مرور «بیانیه اورشلیم»
همچنانکه در «بیانیه اورشلیم» دولت آمریکا مدعی و متعهد شد حق اسرائیل برای دفاع از خود را به‌رسمیت می‌شناسد؛ در حاشیه برگزاری اجلاس امنیتی اندیشکده «اسپن» در ایالات متحده، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی «کاخ سفید» در واشنگتن درباره مقابله با جمهوری اسلامی ایران گفت و گو کردند.
 
بازنشستگان و افزایش ۳۸ درصدیِ حقوق سایر سطوح/با نامه‌ رئیس مجلس اصلاحیه باید در هفته جاری اجرا شود!
حواشی ابطال مصوبه غیرقانونی دولت
شامگاه سی و یک تیرماه، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از اصلاح مصوبه‌ افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد و موجی از خوشحالی میان بازنشستگان به وجود آورد! در حالی که باید دید این اصلاحیه چه زمانی اجرایی می شود.
 
تورم در خوراکی‌ ها از ۹۰ درصد گذشت!
گزارش مرکز آمار از افزایش نجومی قیمت ها در ۱۴۰۱
در حالی که دولت اردیبهشت امسال نرخ برخی از اقلام خوراکی مانند آرد، روغن، مرغ و تخم مرغ، همچنین شیر و پنیر را به صورت چشمگیری افزایش داد؛ مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود از تورم ۹۰.۲ درصدی اقلام خوراکی در تیر ماه امسال نسبت به تیر ماه پارسال خبر داده است.
 
افزایش قیمت دلار در روزهای آینده/سرنوشت پول آمریکایی در تابستان ۱۴۰۱
حواشی گرانی ارز
در یک ماه گذشته قیمت دلار در دو کانال مختلف در رفت و برگشت بود؛ این در حالی است که برخی کارشناسان می‌گویند بازار در نیمه دوم سال و اواخر تابستان روند افزایشی در پیش دارد.
 
«جزییات» کشته شدن برادر مالک ساختمان متروپل در پی حمله مسلحانه
امروز اول مرداد؛ در آبادان
بر اساس گزارش‌ها چند فرد خودروی مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان را به رگبار بستند و او پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
 
اجرای مصوبه شورای کار و افزایش حقوق بازنشستگان/مستمری کدام گروه ها بیشتر می شود؟
در ادامه ابطال مصوبه دولت از سوی مجلس
ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت‌: براساس مخالفت مجلس با مصوبه غیر قانونی دولت، بازنشستگان از مرداد ماه حقوقشان را بر مبنای مصوبه شورای‌عالی کار دریافت می‌کنند.
 
«جزئیات و زمان» قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه
امروز اول مرداد ماه ۱۴۰۱
قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه امروز اول مرداد ماه انجام می‌شود.
 
ویدیویی تکان دهنده از وقوع سیل ویرانگر در بستر رودخانه استهبان فارس/جان باختن بیش از ۲۱ نفر/از مفقودی ها خبری در دست نیست!
حادثه وحشتناک سیلاب در عصر جمعه
ویدیویی هولناک از لحظات وقوع سیل مرگبار عصر روز گذشته در شهرستان استهبان فارس منتشر شده است؛ در این حادثه تاکنون ۱۵ نفر جان باخته اند.
 
از رئیس مجلس تشکر می کنیم/قالیباف مصوبه دولت درباره «حقوق بازنشستگان» را غیر قانونی اعلام کرد
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی گفـت: اقدام رئیس مجلس در ابطال مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیانگر حقانیت این جامعه شریف است.
 
چرا اهمیت «مبلمان» بی شمار است؟یک صنعت و نمایشگاه آینده دار
گزارش «آسیانیوز» از نمایشگاه بین المللی مبلمان
در دوره سی و یکم نمایشگاه بین المللی مبلمان کشور همراه با استقبال های فراوان اتفاقات مهمی رقم خورده و آسیانیوز در گزارشی مروری به دستاوردهای این رویداد مهم داشته است.
 
جزییات فروش فوری خودرو/چه خودروهایی از قرعه کشی حذف شدند؟
براساس اظهارات سخنگوی وزارت صنعت
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت به دنبال افزایش تولید و کاهش تعهدات، پس از سه سال، برای اولین بار، خودروی شاهین بصورت فروش فوری عرضه می‌شود.
 
مجلس با «مصوبه غیرقانونی دولت» مخالفت کرد؛ همزمان با ادامه اعتراضات سراسری بازنشستگان
وعده افزایش حقوق و مطالبات مستمری بگیران
در حالی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خیابانی خود در ماه‌های اخیر، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و خواستار افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود مطابق با رأی شورای عالی کار شدند.
 
علت تصادف هولناک خودروی وزارت خارجه و جانباختن شهروندان+عکس های حادثه
انحراف مرگبار بنز تشریفات دولتی در خیابان ولیعصر
انحراف خودروی وزارت خارجه از مسیر به دلیل حرکت در خط ویژه، منجر به جان باختن دو شهروند و از جمله آسیب دیدن یک کودک کار شد.
 
مهم ترین پاسپورت های جهان/سقوط آزاد گذرنامه ایران
مکان های معتبر دنیا براساس گذرنامه
براساس آخرین خبرها ژاپن، سنگاپور و چند کشور دیگر مهم ترین و معتربرترین پاسپورت‌های جهان را دارند.
 
واریز قطعی سود سهام عدالت با ثبت شبا
بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی
از میان حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند که بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی چنانچه جاماندگان به برطرف کردن شماره شبای بانکی خود اقدام کنند سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز خواهد شد.
 
پوتین در ایران چه می خواهد؟/روسیه به امضای چه قراردادی اصرار دارد؟
علت سفر رئیس جمهور روسیه به تهران
خبر رسید که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، قانونی را برای تصویب پروتکل الحاقی توافق‌نامه منطقه آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران امضا کرده است.
 
هجوم متقاضیان برای ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو+مهلت ثبت نام
بنا بر اظهارات سخنگوی وزارت صمت
سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد تا ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۷ تیر، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده‌اند.
 
تنش‌ میان دولت عراق و کردستان
در ادامه بحران در حوزه انرژی
کارشناسان حوزه انرژی می‌گویند تنش بغداد و اربیل صنعت انرژی عراق را متزلزل و سرمایه‌گذران خارجی را فراری داده است.
 
مقدار حقوق بازنشستگان بعد از متناسب سازی
تشریح آخرین وضعیت درباره اجرای همسان سازی
با تمدید قانون برنامه ششم توسعه، یعنی متناسب‌سازی، یک بار دیگر باید برای جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی عملیاتی خواهد شد.
 
یک سرطان در کمین عاشقان سوسیس!
هشدار جدی سازمان جهانی بهداشت درباره گوشت فرآوری شده
هشدار جدی سازمان بهداشت جهانی درباره به خطر افتادن سلامتی افراد، تمام گوشت‌های فراوری‌شده مانند هات‌داگ، ژامبون، سوسیس و سس‌ها را دربر‌می‌گیرد.
 
واریز یارانه معیشتی برای جاماندگان/آغاز دوباره ثبت نام اعتراض به دهک‌بندی ها+سایت ثبت نام و جزئیات
مهلت متقاضیان معترضان یارانه نقدی
در حالی که در شرایط جدید، پرداخت یارانه برای ٧٨ میلیون نفر طبق ۹ دهک در دستور کار قرار گرفت؛ با وجود بررسی‌های صورت گرفته و تعیین‌تکلیف اعتراض‌ها و درخواست‌های جدید، متقاضیان یارانه معیشتی و نقدی فرصت دارند برای ثبت‌نام اعتراض نسبت به حذف یارانه خود از طریق سامانه‌های تعیین شده اقدام کنند.
 
سنتکام درباره سامانه یکپارچه هوایی با اسرائیل متحد شد
تجمیع نظامی و منطقه ای
مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، اعلام کرد در جریان تازه‌ترین سفرش به اسرائیل با مقام‌های دفاعی این کشور درباره «اهمیت سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی» سخن گفت.
 
شگرد جدید «گران کردن»؛ مردم تاوان می دهند!
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
متاسفانه یکی از شیوه های اقتصاد بیمار فعلی کشور، کمیاب و گاها نایاب شدن برخی محصولات در بازار است؛ به اینصورت که کالای اساسی مورد نیاز مردم برای مدتی بسیار کم و نایاب می شود و پس از مدتی با یک افزایش قیمت جدید و حتی نجومی به بازار عرضه می شود.
 
واریز سود سهام عدالت در هفته جاری/پرداخت برای جاماندگان
براساس درج اطلاعات حساب مشمولان
سود سهام عدالت جاماندگان براساس درج اطلاعات حساب افراد تا پایان تیرماه واریز خواهد شد.
 
برق عربستان به عراق خواهد رفت
در چالش صادرات انرژی از ایران به بغداد
همچنانکه موضوع انتقال انرژی از ایران به عراق، در سال های اخیر همواره موضوعی مناقشه آور میان ایران و عراق بوده است، مقام‌های عراقی و سعودی یک توافق‌نامه اتصال برق میان دو کشور را امضا کردند.
 
بازنشستگان در تجمع اعتراضی برای تحقق مطالباتشان شعار دادند
حضور جمعیت پرتعداد مستمری بگیران
بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در شماری از شهرهای ایران در اعتراض به محقق نشدن خواسته های قانونی خود تجمع اعتراضی برگزار و در انتقاد به پاسخ نگرفتن مطالباتشان شعارهایی سر دادند.
 
واریز مابه تفاوت حقوق بازنشستگان در تیر/افزایش حقوق و متناسب سازی کی عملیاتی خواهد شد؟
بنا بر جلسه مشترک شورای کار با مجلس
تیرماه به روزهای آخر نزدیک می‌شود؛ در یکی دو روز آینده پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری به ترتیب حروف الفبا و با واریز بخشی از مابه تفاوت آغاز خواهد شد اما هنوز مناقشه بر سر افزایش مستمری ۱۴۰۱ به پایان نرسیده است.
 
تا زنجان باید تخلیه شود!
براساس اظهارات کارشناس محیط زیست
کامبیز مهدیزاده، کارشناس محیط زیست گفت: اگر دریاچه ارومیه خشک شود تا زنجان باید تخلیه شود.
 
علت انفجار شدید در پمپ بنزین اصفهان+ویدئو
هنگام تخلیه سوخت
ساعاتی پیش پمپ بنزینی در اصفهان دچار انفجار و آتش سوزی شدید شد.
 
چرا ارزش یورو و دلار برابر شد؟
در ۲۰ سال اخیر
با ادامه روند کاهشی یورو، برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، ارزش یورو و دلار آمریکا ، برابر شد.
 
ثبت نام برای یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی
پرداخت کمک معیشتی برای جاماندگان
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی مشمول دریافت یارانه ۳۰۰ -۴۰۰ هزار تومان برای ثبت نام اقدام کنند.
 
چرا و به چه دلیل باید شرکت ثبت کرد؟
ثبت شرکت با راهکاری آسان
آیا راهکاری است که بدون ثبت شرکت بتوانیم از تسهیلات بانکی بهره ببریم؟این نمونه ای از پرسش پرتکرار سوی متقاضیان ثبت شرکت ها است که باید برای پاسخ آن ها ابتدا ماهیت ثبت شرکت را برای تجارت بدانید،زیرا موضوعی مهم برای کسب و کار تجاری است.از این رو در متن زیر باارائه نکات تخصصی و حقوقی راهنمای شما خواهیم بود تا بصورت تخصصی به امر ثبت شرکت و در ادامه برای معرفی محصول و خدمات خود و متمایز سازی آن از دیگر خدمات رقبا،ثبت برند و علامت تجاری را قانونمند اجرا کنید تا بتوانید در قالب شخصیت حقوقی تجارت کنید.
 
انواع برج خنک کننده
کولینگ تاور
انواع برج‌ خنک کننده یا همان کولینگ تاور نوعی مبدل حرارتی بزرگ به حساب می‌آیند؛ که امروزه آنها جهت دفع حرارت از دستگاه‌ها یا فرآیندهای صنعتی کارایی دارند.
 
زمان واریز یارانه جاماندگان و معترضان در تابستان 1401
پرداخت کمک معیشتی ثبت نام کنندگان در هفته جاری
تمامی سرپرستان خانواری که تا ۱۵ خرداد ماه جهت دریافت یارانه کمک معیشتی ثبت‌نام کرده‌اند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول دریافت یارانه شناخته شده‌اند، تا پایان هفته یارانه و معوقات خود را دریافت می‌کنند.
 
خبر جدید همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان
اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره متناسب سازی
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تایید اجرای درصدی از همسان سازی به افزایش حقوق بازنشستگان گفت: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند.
 
مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!/پشت پرده سرپیچی یک سازمان دولتی از قانون
ادامه حواشی خلع ید منطقه وسیع گردشگری شمال ایران
به دنبال پیشینه نامه نگاری های سازمان هایی از قبیل محیط زیست و اجرای احکام قوه قضائیه و درج گزارش «آسیانیوز» در خصوص غیر قانونی بودن خلع ید محوطه گردشگری چالدره، هفته گذشته برگزاری مزایده چالدره موقتا متوقف شد، ولی جای تعجب است که چرا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندارن-نوشهر برمزایده گذاشتن این پارک جنگلی در شمال ایران پای می کوبد؟
 
واریز وام با ضمانت سهام عدالت+جزئیات و مبلغ
بخشی عمده‌ای از افراد جامعه سهامدار هستند
بخشی عمده‌ای از افراد جامعه سهامدار سهام عدالت هستند و اکنون بانک‌ها به واسطه کارت اعتباری سهام عدالت وام می‌دهند.
 
متقاضیان و معترضان یارانه منتظر واریزی باشند/پرداخت کمک معیشتی فردا؛ ۲۱تیرماه
اطلاعیه جدید سازمان هدفمندی
براساس اطلاعیه جدید سازمان هدفمندی یارانه ها برای تیرماه، شماری از جاماندگان و معترضان به نیز به فهرست یارانه بگیران اضافه می شوند؛ در حالی که یارانه معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فردا؛ ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
 
درب ضد سرقت لوکس، مقاوم و ارزان قیمت را از کجا بخریم؟
امنیت ساختمان
خرید یک درب ضد سرقت امن و با کیفیت می تواند امنیت زیادی برای ساختمان شما فراهم آورد. اما اگر درب خریداری شده قلابی باشد ارزش نصب نخواهد داشت.
 
واریز سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۳۹۹
براساس اعلامیه شرکت سپرده گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه
مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی ۱۳۹۹ را دریافت نکرده‌اند، اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند.
 
مصوبه ۱۰ درصدی افزایش حقوق بازنشستگان باطل شود!
نامه مقام سازمان تامین اجتماعی در نامه به رئیس مجلس
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان در نامه به رئیس مجلس نوشت: مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی می‌تواند نسبت به ابطال مصوبه ۱۰ درصدی افزایش حقوق بازنشستگان اقدام کند.
 
علت ریزش ساختمان ورزشگاه در اصفهان/جان باختن یک زن+فیلم
توضیح مدیرکل سابق سازمان زمین شناسی استان درباره فرونشست زمین
بخش زیادی از ساختمان یک ورزشگاه در اصفهان فروریخت؛ و در این باره مدیرکل سابق سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان اصفهان توضیحاتی داد.
 
واریز پرداخت‌های جبرانی بازنشستگان/آخرین وضعیت افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان توضیحاتی درباره جبرانی و افزایش حقوق بازنشستگان توضیحاتی داد و گفت: به بازنشستگان اعلام کردم که ما اینجا هستیم که بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی حق بازنشستگان را ادا کنیم،
 
چرا سرمایه گذاران باید بخش تولید را تقویت کنند؟
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
تولید بخش مولد اقتصاد است؛ اما در ایام اخیر اغلب سرمایه گذاران ترجیح می دهند در بخش های دیگری سرمایه گذاری کنند و همین امر منجر به رکود تولید و تضعیف اقتصاد کشور می شود.
 
جزئیات و زمان برداشت یارانه جاماندگان اعلام شد/پرداخت کمک معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در ۲۰ تیرماه
براساس برنامه سازمان هدفمندی یارانه ها
در حالی که بیستم تیرماه یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب ۹ دهک درآمدی اول جامعه واریز می‌شود، یارانه جاماندگان هم قابل برداشت خواهد بود.
 
ثبت‌نام مجدد متقاضیان طرح نهضت مسکن ملی در سامانه حمایتی
اظهارات معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه درباره خرید خانه دولتی
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام مجدد متقاضیان طرح نهضت مسکن ملی را در سامانه طرح‌های حمایتی تشریح کرد.
 
جزییات و زمان عرضه اولیه های سال ۱۴۰۱/عرضه سهام تدبیر و زرنام
اظهارات سرپرست پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران
سرپرست مدیریت پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: برای انجام ۱۶ عرضه اولیه برنامه‌ریزی شده است.
 
واریز یارانه ۴۰۰ هزار تومانی
آخرین وضعیت پرداخت کمک معیشتی ها در تیرماه
برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند،ولی ظاهرا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.
 
کاهش تورم در علاج زخم های تولید است
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
این روزها حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی خالی است؛ این موضوع باعث کاهش تولید و اشتغال در کشور شده و تورم را تشدید کرده است.
 
آیا پوتین کاملا دیوانه می شود؟رهبران G7 دقیقا چه کاری قرار است انجام دهند؟
یادداشت
در حالی که به اعتقاد برخی برخی از کارشناسان معتقدند که قیمت نفت به هر حال افزایش خواهد یافت؛ G7 دقیقاً چه کاری قرار است انجام دهد؟ آیا باید در حالی که پوتین سیاست توسعه‌طلبانه‌اش را دنبال می‌کند، بیکار بمانند و تصور کنند که این اوایل دهه 1700 است و او پطر است؟ و آیا باید منتظر بمانیم تا او کاملاً دیوانه شود و از سلاح هسته‌ای استفاده کند؟
 
میلگردهای ارزان و باکیفیت بازار کدامند؟
نظر کارشناسان آهن آنلاین:
دراین مقاله به بررسی میلگردهایی که در عین کیفیت بالا، قیمت مناسبی دارند و ارزان هستند، پرداخته ایم؛ توجه به قیمت در کنار کیفیت، می تواند برای خرید میلگرد بسیار اهمیت داشته باشد.
 
از مزایا تا خرید ساینا
خودروی محبوب و پرفروش سایپا
سایپا تمام تلاش خود را کرد تا ساینا را به عنوان جایگزین تیبا به بازار عرضه کند، اما می‌توان گفت در این کار چندان موفق نبوده است. با این‌حال، خرید ساینا با توجه به امکانات، ظاهر جذاب و کم بودن قیمت قطعات، منطقی به‌نظر می‌رسد.
 
سخنان جنجالی و تکان دهنده فاطمه معتمدآریا در یک فایل لو رفته با موضوع تعرض جنسی+ویدئو
فایل صوتی درباره تجاوز به زنان
فاطمه معتمدآریا که مسئولیت رییس هیات مدیره صنف بازیگران سینمای ایران را نیز بر عهده دارد، در یک فایل صوتی موضوعات جنجالی را درباره آزار و تعرض جنسی به زنان مطرح کرده است.
 
واریز یارانه جدید در تیرماه/تعیین تکلیف جاماندگان؛ معترضان و کمک معیشتی عید قربان
براساس اظهارات ابراهیم رئیسی در برنامه تلویزیونی
همچنانکه یارانه جاماندگان و معترضان همچنان با گذشت بیش از ۵۰ روز، قابل برداشت نیست و به گفته رئیس جمهور تا پایان تیر کمک معیشتی آنان واریز خواهد شد، چند گروه نیز در عید قربان مشمول یارانه خواهند شد.
 
نماینده مجلس هشدار داد که افزایش حقوق بازنشستگان با تورم همخوان شود/تعیین تکلیف اصلاح مصوبه دستمزد
اظهارات رئیس نمایندگان استان فارس درباره مستمری بگیران
در حالی که تا چند روز دیگر تکلیف مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان مشخص خواهد شد، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس گفت: افزایش حقوق کارکنان دولتی، سایر شاغلان و بازنشستگان باید با تورم هم خوانی داشته باشد.
 
پرداخت وام ۱۲ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی با بهره ۴ درصد!/مستمری بگیران در پی رسیدن به مطالبات اصلی
معاون امور استان‌ها از اعطای تسهیلات خبر داد
در حالی که یک مقام سازمان تأمین‌ اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان و افزایش ۷۰درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد، مطالبات اصلی این قشر که اجرای قانونی مصوبه و جلوگیری از تضییع حقوق اصلی آنان است، هنوز روی زمین مانده است.
 
«جزئیات» ثبت نام در فراخوان جاماندگان سهام عدالت
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: دولت در حال شناسایی سهام قابل واگذاری به جاماندگان سهام عدالت است.
 
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در تیرماه؟/مهلت ۱۰ روزه به مجلس برای ارسال مصوبه
اظهارات رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری درباره ضرورت اصلاح دستمزد
بعد از آنکه مجلس به نحوه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ایراد گرفت، کارگران بازنشسته انتظار دارند که حقوق بازنشستگی تیرماه تغییر کند؛ این در حالی است که رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت با توجه به نظر هیات تطبیق مقررات مجلس، رئیس مجلس بین ۱۰ روز تا یک ماه مهلت دارد موضوع ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را به دولت ابلاغ کند.
 
آخرین تکلیف افزایش حق مسکن سال ۱۴۰۱ کارگری/شکایت از دولت
مصوبه دچار اختلال است
یکشنبه بیست و یک خردادماه، هیات دولت با ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن سال ۱۴۰۱ کارگران، آخرین تکه از پازل افزایش حقوق و دستمزدها را تکمیل کرد؛ در حالی که این اقدام دولت رضایت کارگران را تامین نکرد که دلیل این نارضایتی نحوه افزایش این قسمت از دستمزد‌های سال جدید بود.
 
آتش سوزی مهیب در پتروشیمی گلپایگان/ادامه انفجارها در مراکز هسته ای و نفتی!/جزییات+ویدیو
در ادامه آتش سوزی های اخیر مراکز نفتی و هسته ای
امروز بعداز ظهر و در ادامه آتش سوزی های اخیر مراکز نفتی و هسته ای، مجتمع پتروشیمی گلپایگان دچار آتش سوزی مهیب شد.
 
پشت پرده خبر بازار سیاه بنزین و احتمال تعطیلی پمپ بنزین ها
توضیحات شرکت ملی نفت ایران درباره گرانی سوخت
هرچند روز یکبار دوباره موضوع بنزین در شبکه‌های اجتماعی مطرح می شود و خبر تعطیلی پمپ‌های بنزین در تهران در شب گذشته و ایجاد بازار سیاه بنزین دست به دست شد.
 
مرگ کسب و کارهای آنلاین
نظرات متفاوت درباره کارشناسان اجرای طرح صیانت
به عقیده کارشناسان و صاحبان کسب و کارها اجرای این طرح باعث متضرر شدن و تعطیلی صاحبان کسب و کار آنلاین خواه شد.
 
آخرین تلفات زلزله و شکاف زمین در جنوب ایران/تعداد کشته های احتمالی و مجروحان/تعطیلی هرمزگان+ویدیو
زمین لرزه شدید در بندرعباس
برخی گزارش‌های اولیه حاکی است که در زلزله شدید در جنوب ایران پنج نفر جان‌باخته و ۴۴ نفر مجروح شدند.
 
تیشه بر ریشه «چالدره» و خالق آن ؟!
مخالفت با برگزاری مزایده
چالدره تنکابن، یکی از محوطه های وسیع جنگلی و توریستی شمال ایران، محصور در میان دو رودخانه و مأمن مطبوع هزاران خانواده ایرانی است که کشف و ساخت و‌ ساز بناهای ویلایی آن توسط مهندس بهروز شهابی و با ملاحظات بسیار غیر تجاری و تنها استفاده توریستی و طبیعت گردی یافته، قرار است با ضرب العجل تصمیم عجیب یک سازمان دولتی تا چند روز دیگر به مزایده ای غیرقانونی گذاشته شود و از بخش خصوصی خارج و مورد تمتع دولتی و احیانا تخریب قرار گیرد!
 
بررسی بُعد اجتماعی عملکرد مراکز خرید، از دید مدیران آن
مطالعه موردی در خصوص مراکز خرید جمهوری چک
هدف این مقاله شناسایی و ارزیابی رویکردهای مدیریتی و استراتژی‌های بازاریابی مراکز خرید در جمهوری چک در زمینه ابعاد اجتماعی است که منجر به عملکرد پایدار مراکز خرید می‌شود. این تحقیق از نظر روش شناختی بر اساس یک بررسی پرسشنامه آنلاین با مدیران ارشد و راهبران مراکز خرید است که در آستانه سال های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ صورت پذیرفته است.
 
اوج گرفتن قیمت پول آمریکایی در ایران پس از بیانیه «گروه ۷»
نظر تحلیلگران درباره تاثیر بیانیه های جهانی در گرانی بیشتر دلار
به اعتقاد تحلیلگران بیانیه «گروه ۷» سبب افزایش قیمت دلار خواهد شد.
 
کارخانه الکل سازی قم در آتش سوخت+تعداد کشته شدگان حادثه
عصر امروز
کارخانه الکل سازی در شهرک شکوهیه قم عصر امروز طعمه حریق شد و تلفات انسانی بر جای گذاشت.
 
ساز و کار سوئیچ بیمه
صنعت بیمه صد ساله ایران هنوز نو پا است
سوئیچ بیمه اساساً نتیجه جلسه‌های مشترک سه جانبه بیمه مرکزی ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایندگانی از حوزه استارت آپ ها است؛ این در حالی است که صنعت بیمه با قدمت یک قرن در ایران ، علیرغم تنوع شرکت های بیمه گر و تلاش های پیشکسوتان این حوزه به عنوان صنعتی نوپا به جهت اقبال عمومی محسوب می شود.
 
علت آتش سوزی مهیب در خیابان ولیعصر+وضعیت قربانیان
اظهارات سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره انفجار در ساختمان اداری
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: بعدازظهر امروز یک ساختمان ١٣ طبقه در پارک وی که هفت طبقه روی زمین و شش طبقه زیر زمین داشت، دچار آتش سوزی و تلفات مالی و جانی بسیار شد.
 
توقف پروژه نهضت ملی مسکن!/پیمانکاران از کار انصراف دادند
ایجاد مسکن دولتی بلاتکلیف شد
یک سازنده پروژه نهضت ملی مسکن در استان تهران از انصراف برخی پیمانکاران طرح جهش تولید مسکن از پروژه‌ها و توقف احتمالی این طرح خبر داد.
 
زمان پرداخت وام اجاره در تابستان ۱۴۰۱ +جزییات جدید وام ودیعه مسکن
شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی ارائه شد
بر اساس اعلام بانک مرکزی، با شیوه نامه‌ای که امروز وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد و قرار شد تا امروز نهایی و به شبکه بانکی ابلاغ شود، پرداخت وام کمک ودیعه مسکن نیز به‌زودی عملیاتی می‌شود.
 
پاساژ رویال در الهیه آتش گرفت
امروز بعداز ظهر
دقایقی پیش پاساژ رویال در منطقه الهیه تهران دچار حریق شد.
 
حمله هکری «گنجشک درنده» به شرکت فولاد خوزستان!
بنا بر ادعای یک گروه سایبری
شرکت فولاد خوزستان صبح امروز، از حمله سایبری علیه این شرکت خبر داد و اعلام کرد به‌دلایل فنی قادر به ادامه فعالیت نیست و تا شرکت اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود؛ این در حالی است که یک گروه هکری موسوم به «گنجشک درنده» با ارسال پیام و ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفت.
 
تشریح جزییات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت
براساس تصویب مجلس
یک بار دیگر مجلس به تنظیم روابط دولت با کارکنانش ورود کرد و روز گذشته نمایندگان مجلس کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را تصویب کردند که در صورت تبدیل شدن به قانون می‌تواند به بهبود موقعیت شغلی برخی از کارکنان شاغل در دستگاه‌های دولتی منجر شود.
 
۵ ایده راه اندازی کسب و کارهای جدید و پر درامد
تیم تحقیقاتی سایت ماهان تیموری:
تیم تحقیقاتی سایت ماهان تیموری:
شاید این موضوع را شنیده اید که می گویند صنعت چرخ اقتصاد را می چرخاند، این در حالی است که راه اندازی کسب و کار جدید تولیدی بیش از پیش در ایران رونق گرفته است. درست است که ما در ایران دچار مشکلات اقتصادی شدیدی هستیم، اما این موضوع باعث نشده است تا مانعی برای کارآفرینی افراد شود و شاید با این شرایط سخت ، افرادی هستند که تلاش خود را دو چندان کرده اند تا بتوانند در این مسیر پر پیچ و خم موفق شوند.
 
یارانه تیرماه برای معترضان واریز می شود
براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها
معترضان از سوی وزارت رفاه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی شده‌اند تا در لیست یارانه‌بگیران تیرماه قرار بگیرند.
 
«جزییات» ثبت‌نام مجدد نهضت ملی مسکن از ۱۵ تیرماه
اظهارات وزیر راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بعد از ۱۵ تیرماه سامانه طرح‌های حمایتی مسکن برای متقاضیان جدید به مدت ۱۵ روز باز می‌شود تا همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان پالایش شده، امکان ثبت‌نام از افراد جدید نیز فراهم باشد.
 
آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن در تابستان ۱۴۰۱+جزییات مبلغ و سود بانکی
شرایط جدید اعطای وام اجاره بها
بانک مرکزی اعلام کرد که بخشنامه اعطای وام ودیعه مسکن ابلاغ شده و بانک‌ها منتظر دریافت آیین‌نامه وزارت راه‌ و شهرسازی برای پرداخت وام هستند.
 
گوسفند زنده و تامین سلامت آن
خرید غیر حضوری گوسفند
مرکز دامکالا با عرضه گوسفند زنده تحت نظارت وزارت بهداشت و واکسیناسیون کامل؛ اطمینان شما را جلب خواهد کرد. بهترین خرید را با این مرکز می توانید تجربه کنید.
 
چگونه نان «کارتی» می شود؟/نانوایی‌ «پول نقد» قبول نمی‌کند!
در ادامه طرح نان یارانه ای
برخی مسوولان تخمین زدند که نانوایی‌های دولتی دیگر «پول نقد» قبول نمی‌کنند!
 
درباره مجتمع «صنایع غذایی گلها»؛ پیشرو در صنعت بسته بندی
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
زمانی که ادویه جات و سبزیجات خشک در کاغذهای قیفی شکل به فروش می رسید، بنیانگزار «صنایع غذایی گلها» اولین کسی بود که از ملوان های روسی نایلون های یک طرف دوخت خریداری و موادغذایی را با کمک اتوهای ذغالی در آن بسته بندی کرد.
 
یارانه های نقدی تیر ماه افزایش می یابند/جزئیات پرداخت کمک معیشتی برای جاماندگان
براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها
براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه های تیرماه در میان گروه های مختلف افزایش می یابد.
 
«جزییات» افزایش مستمری بازنشستگان براساس دسته بندی/مصوبه حقوق تا پایان تیرماه اصلاح می شود
مصوبه هیات‌وزیران درباره حقوق بازنشستگان
در حالی که عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران از اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان تا تیرماه اصلاح سخن گفت، مصوبه هیات‌وزیران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و سایر گروه‌های مستمری‌بگیر از سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش سال‌جاری مستمری این گروه از بازنشستگان را در سه دسته جداگانه در نظر گرفته و به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ کرده است.
 
واریز مرحله سوم سهام عدالت در اواخر تیر
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری
برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند و مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.
 
بزرگترین «ضرر دلاری» تحقق‌یافته در تاریخ بیت ‌کوین
همزمان با سقوط تکان دهنده مهم ترین ارز دیجیتال
هولدرهای بیت ‌کوین همزمان با سقوط قیمت این ارز دیجیتال به ۱۷،۵۰۰ دلار، بیش از ۷٫۳ میلیارد دلار ضرر کردند که «بزرگترین ضرر دلاری تحقق‌یافته در تاریخ بیت ‌کوین» است.
 
دلیل تخلیه بزرگترین بیمارستان‌ تهران
به دلیل دارا بودن ساختمانی ناایمن
یکی از بزرگترین بیمارستان‌های تهران در حالی تخلیه می شود که تعطیلی آن بسیاری از بیماران را سرگردان و بخشی از خدمات درمانی را دچار اختلال خواهد کرد.
 
آخرین قیمت سهام عدالت/اختصاص سهام به جاماندگان از تیرماه
گران شدن سهام در پایان بهار
بر اساس اعلام مسوولان قرار است از تیر امسال، اختصاص سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود؛ این در حالی است که ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم ۲۷ میلیون و ۲۴۴ هزار تومان ایستاد.
 
جزییات توافق اصناف با سازمان امور مالیاتی!
توضیحات حمیدرضا رستگار
حمیدرضا رستگار، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: به نظر می‌رسد اختلاف روزهای گذشته اصناف و سازمان امورمالیاتی در مراحل پایانی قرار دارد، انتظار می‌رود از طریق راه‌حل موقتی که برای اصلاح ضرایب مالیاتی صنوف پیدا شده است، مشکل مالیات‌ستانی امسال برطرف شود.
 
سقوط دوباره فولاد ایران در ادامه ریاکاری روسیه
کاهش ۱۸ درصدی تولید فولاد خام
در ادامه تخفیف‌های روسیه به مشتریان، تولید فولاد ایران باری دیگر سقوط کرد.
 
همه چیز درباره کارتن سازی + معرفی بهترین شرکت برای خرید کارتن بسته‌بندی آماده
این کارتن‌ها معمولاً هزینه پایین‌تری دارند
با گسترش کسب‌وکارهای آنلاین و خرید اینترنتی، ارسال بسته‌ها و سفارش‌ها به‌صورت پستی روزبه‌روز بیشتر شد. فروشگاه‌های آنلاین برای ارسال محصولات خود معمولاً از کارتن‌ها استفاده می‌کنند.
 
عذاب «جانکاه» متروسواری در تهران/چرا مترو پایتخت آسانسور و پله برقی ندارد؟
دلایل مشکلات عدیده حمل و نقل شهری
با وجود اینکه مشکلات ناشی از خرابی پله‌ برقی‌ها و آسانسورها برای تعداد زیادی از شهروندان دردسر جدی ایجاد می‌کند، شهردار تهران در شورای شهر حامیان سفت و سختی دارد که مقابل هرگونه انتقاد علیه او می‌ایستند!
 
واریز یارانه تیرماه و معترضان/آخرین وضعیت پرداخت کمک معیشتی
تکلیف یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی
بیش از یک ماه است که وضعیت پرداختی یارانه‌ها متفاوت شده است و دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی نیست.
 
رای هیات تطبیق برای دولت لازم الاجراست/ضرورت اجرای قانون و اصلاحیه افزایش مستمری بازنشستگان
رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران:
رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت:وقتی رای ابطال هیات تطبیق به رئیس مجلس می‌رسد، دیگر برای دولت لازم‌الاجراست.
 
مطالبه مالیات از تراکنش های بانکی به شیوه ای کاملا اشتباه
یادداشت/امید یاهو
اخیرا تشخیص مالیات ناشی از تراکنش های بانکی تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی صاحبان مشاغل شده؛ از طرفی سازمان امورمالیاتی در سال های اخیر مدعی بوده که امکان دسترسی قانونی به تراکنش های بانکی برای تشخیص و مطالبه مالیات وجود داشته و با شناسایی تراکنش های بانکی مودیان، سازمان امورمالیاتی به تشخیص درآمد مشمول مالیات و صدور برگه تشخیص مالیات اقدام می کرد.
 
ادامه دردسر بازنشستگان و فرار مسوولان از قانون/دولت باید مصوبه افزایش مستمری‌ها را اصلاح کند!
بنا بر اظهارات رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: انتظار داریم رئیس جمهور به هیات دولت دستور بدهد به رای مجلس تمکین کنند و مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان را براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اصلاح کند.
 
جزییات آتش‌سوزی شدید در ساختمان تجاری شهرک غرب
تخلیه پاساژ لیدوما
یک ساختمان تجاری(پاساژ لیدوما)صبح امروز در تهران دچار آتش سوزی شدید و آسیب دیدن چندین شهروند شد و با تخلیه محل همراه بود.
 
ابطال مصوبه ضد کارگری دولت و افزایش حقوق بازنشستگان/رای هیات تطبیق مجلس لازم‌الاجراست!
بنا بر اظهارات عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران
هیات تطبق قوانین مجلس، مصوبه‌ی دولت در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان کارگری را به دلیل مغایرت با قانون باطل کرد؛ و در این حال افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح ملغی شده است و به گفته عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران گفت: رای هیات تطبیق قوانین مجلس لازم‌الاجراست.
 
پاسخ به پرسش های قانون جدید چک
توضیحات بانک مرکزی
بانک مرکزی به پرسش های بسیاری در خصوص قانون جدید صدور چک پاسخ داد؛ این در حالی است که با تمهیدات اخیر بانک مرکزی، مشتریان می‌توانند برای ثبت، تایید و انتقال چک‌های زیر ۱۵ میلیون تومان از سامانه پیامکی به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ استفاده کنند.
 
رشد بورس با افزایش نرخ بهره بانکی
اظهارات کارشناسان درباره رونق بازار سرمایه
کارشناسان عقیده دارند که افزایش نرخ بهره بین بانکی تاثیر مثبتی روی بورس و معاملات آن دارد.
 
چطور صاحبخانه می‌تواند اجاره خانه را افزایش دهد؟
توضیحات عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران ‌املاک
عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران ‌املاک گفت: طبق قانون اصلا امکان ندارد که فردی بخواهد قرارداد را دوبار در سال افزایش دهد؛ این در حالی است که با تایید سقف اجاره بهای ۹ و نیم میلیون تومانی توسط دولت، نماینده مجلس گفت علما برای مستاجران در حال اشک ریختن هستند!
 
مراسم تشییع «سفره خالی» در ایران
ادامه اعتراضات سراسری بازنشستگان و کسبه در اغلب شهرهای کشور
در حالی که تجمع دوباره بازنشستگان در چند شهر ادامه دارد، معترضان کرمانشاه «سفره خالی» را به طور نمادین تشییع کردند.
 
«طوفانی تاریخی» در راه است؛ هشداری به دوستداران ایران!
یادداشت/امید یعقوب زاده
این روزها اتفاقات و خبرهای خوبی را شاهد نیستیم؛ از وضعیت فاجعه بار اقتصادی تا مشکلات سیاسی و فرهنگی و محیط زیستی، کم آبی و مشکل ریزگردها در کشور؛ چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی؛ و همه این ها پدیده های جدیدی هستند که تاریخ چنین مسایلی را در این سطح به یاد ندارد!
 
منطقه ویژه انرژی عسلویه توسط «افراد ناشناس» به آتش کشیده شد+جزییات
انفجار در ساختمان سازمان منطقه انرژی پارس
بخشی از ساختمان سازمان منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه شامگاه شنبه، ۲۸ خرداد از سوی «افراد ناشناس» آتش زده شد.
 
تایید اجاره خانه «۱۰ میلیون تومانی» در تهران و اشک علما!
سقف اجاره بها را دولت تعیین کرد
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گزارشی اعلام کرد متوسط قیمت واحد مسکونی در تهران در اردیبهشت امسال به متری ۳۶ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان رسیده است و با تایید سقف اجاره بهای ۹ و نیم میلیون تومانی توسط دولت نماینده مجلس گفت اشک علما برای مردم درآمده است!
 
ادامه اعتصابات سراسری بازاریان تهران و شهرهای مختلف/تجمع هر روزه بازنشستگان در چند استان کشور/تعطیلی «پاساژ بزرگ کاشانی»
راهپیمایی های معترضان؛ امروز ۲۸ خرداد
اعتصابات سراسری بازاریان و فعالان برخی صنف‌ها در شهرهای مختلف و تهران ادامه دارد؛ این در حالی است که تجمع و راهپیمایی سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در برخی از استان های کشور هر روز برگزار می شود.
 
حذف برنج ایرانی
فعالیت واسطه‌ها و شبکه‌های بزرگ در احتکار کالاهای اساسی
محمد قربانی، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: واسطه‌ها و شبکه‌های بزرگ با ذخیره‌سازی و انبار کردن نقش مهمی در تعیین قیمت برنج دارند.
 
جزییات قیمت جدید اوراق مسکن اعلام شد
هزینه های جدید خانه دار شدن
مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ این در حالی است که متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه اوراق مسکن باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.
 
حضور خلافکاران در زندگی مردم
دارک وب و حریم شخصی کاربران
در دارک وب حریم شخصی کاربران کاملا رعایت می‌شود و اگر کاربری بخواهد به طور ناشناس در آن قدم بگذارد مانع بزرگی پیش‌رو نخواهد داشت؛ به همین دلیل، این شبکه محبوبیت ویژه‌ای در بین خلافکاران دارد.
 
حذف کارت سوخت از پمپ بنزین ها صحت دارد؟+اطلاعیه
توضیحات شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی
شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اطلاعیه‌ای درخصوص موضوعات مطرح شده در برخی در رسانه‌ها مبنی بر حذف کارت سوخت آزاد جایگاه‌ داران منتشر کرد.
 
گران شدن خودرو در چند ماه آینده
نوسان و افزایش قیمت
نوسان و گرانی قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه‌دار است و تاثیرات مختلفی درباره آن عنوان شده است.
 
جزییات زمین لرزه های عجیب در کیش و زندگی مردم در چادرها+ویدیو و عکس
طی چند روز اخیر رخ داد
جزیره کیش و منطقه چارک در سرزمین اصلی طی دو روز اخیر بیش از ۵۰ بار لرزیده است و هراس مردم سبب شده که در چادرهای اطراف شهر و استادیوم ها اسکان داده شوند.
 
جزییات واریز ما‌به‌التفاوت و افزایش حقوق بازنشستگان در خرداد
شرایط پرداخت دستمزد مستمری بگیران
پرداخت ما‌به‌التفاوت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از دیروز به صورت استانی آغاز شد.
 
پشت پرده تغییر سن بازنشستگی
اظهاراتی از رئیس مرکز پژوهش های مجلس
بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: طرح جامعی برای ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی ارائه کرده‌ایم تا بار مالیشان از بودجه عمومی کشور برداشته شود؛ یکی از آنها مربوط به تغییر سن بازنشستگی است.
 
تامین «غذا» در بیمارستان ها و خوابگاهها غیرممکن خواهد شد
براساس پیش بینی برخی مسوولان و کارشناسان اقتصادی
به گفته برخی نمایندگان و کارشناسان گرانی‌ها کمر مردم را شکسته است و پیش‌بینی می‌شود که به دلیل گرانی‌، تامین غذای گرم در بسیاری از مراکز درمانی، غیرممکن شده و تامین غذای زندان‌ها و خوابگاه‌ها هم با مشکل زیادی روبرو خواهد شد.
 
افزایش سرسام آور قیمت شیرینی!
براساس گزارش مرکز آمار ایران
بررسی گزارش مرکز آمار ایران در رابطه با تغییر قیمت کالاهای خوراکی در اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو شیرینی خشک به طور متوسط ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و تا بیش از ۶۷ هزار و ۶۰۰ تومان هم فروش رفت.
 
ادامه اعتراضات بازاریان تهران و بازنشستگان در چندین شهر
اعتصاب به دلیل افزایش نرخ مالیات‌ بخش خصوصی
علاوه بر اعتراضات بازنشستگان، بازاریان در تهران، ایلام و فسا نیز در اعتراض به افزایش نرخ مالیات‌ بخش خصوصی، با بستن مغازه‌های خود و تجمع، دست به اعتراض زدند.
 
افزایش حقوق کارگران یا شکایت علیه دولت؟
به دنبال زیاد شدن حق مسکن کارگری سال ۱۴۰۱
در روزهای گذشته موضوع افزایش حق مسکن کارگری سال ۱۴۰۱ به دلخواه هیات دولت و متفاوت با مصوبه شورای عالی کار ابلاغ شد؛ که به نظر می رسد این اقدام کارگران ناراضی را مقابل خود قرار بدهد.
 
علت «انفجار عظیم» در کارخانه شیمیایی فیروزآباد/جان باختن و مفقودی چندین نفر بنا بر گزارش های مردمی
آخرین وضعیت حادثه در مجتمع کربنات سدیم فیروزآباد
برخی گزارش‌های مردمی، از جان باختن برخی مجروحان انفجار در مجتمع کربنات سدیم فیروزآباد خبر می‌دهند.
 
چرا وزیر «پر وعده و وعید» دولت رئیسی برکنار شد؟
دلایل استعفای حجت‌الله عبدالملکی
حجت‌الله عبدالملکی، وزیر پرحاشیه تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، که وعده های بسیاری برای بهبود شرایط کار و معیشت داده بود، روز سه‌شنبه، ۲۴ خردادماه، از جایگاه خود استعفا کرد.
 
جزییات واریز یارانه معترضان/زمان پرداخت کمک معیشتی اعتراض کنندگان
آخرین وضعیت مشمولان یارانه
آخرین وضعیت افرادی که نسبت به ثبت اعتراض برای عدم دریافت یارانه و یا دهک‌بندی اقدام و برایشان یک مرحله واریز شده است، اعلام شد.
 
ضرب العجل ارایه «اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دولت» در سامانه پاکنا به مجلس
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت سازمان های دولتی باید هر چه سریع تر نسبت به ثبت حقوق و مزایا کارکنان در سامانه پاکنا اقدام کرده و آن را در قالب گزارشی به مجلس ارائه دهند.
 
بنزین گران می شود/پشت پرده طرح مخفیانه نصب بنر در پمپ بنزین ها
ماجرای اطلاعیه‌ها در جایگاه های سوخت
این روزها اطلاعیه‌هایی که در برخی جایگاه‌های سوخت نصب شده و می‌گوید که کارت سوخت جایگاه‌داران را جمع‌آوری کرده‌اند؛ اما مدیران دولتی توضیحات متناقضی درباره این اتفاق داده‌اند و حالا این شائبه را برای مردم ایجاد کرده‌اند که دولت احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای یک طرح مخفیانه بنزینی است!
 
پیام مهم بعد از صلح اوکراین
یادداشت
درخواست از روسیه برای پرداخت غرامت برای جنگ بی دلیل خود در اوکراین از نظر اخلاقی قانع کننده است، اما روسیه احتمال کمتری دارد که خود را با استقلال و تمامیت ارضی اوکراین آشتی دهد.
 
چرا «غول تاریخی» تولید گندم؛ آن را وارد می کند؟
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
با اینکه ایران از اولین کشورهای جهان در تاریخ تولید گندم است و بخشی از تمدن دنیا با تولید گندم در ایران شکل گرفته و به سایر جهان گسترش یافته، چرا ایران علیرغم داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و خاک حاصلخیز و پتانسیل های بالای کشاورزی هنوز در تولید این محصول به خودکفایی کامل نرسیده و چرا هم اکنون یکی از وارد کنندگان اصلی گندم در جهان است؟
 
دلار از ۳۳ هزار تومان عبور کرد/پرواز پول خارجی ادامه دارد
در بازار آزاد فروش ارز در تهران
قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد فروش ارز در تهران روز شنبه با ثبت رقم ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان، به بالاترین قیمت تاریخی خود رسید و افزایش قیمت آن ادامه دارد؛ در حالی که امروز تا مرز ۳۳ هزار تومان نوسان داشت؛ همچنین جانشین پلیس امنیت اقتصادی، گفت که « ۳۱ نفر از عناصر فعال در این بازار نیز با همکاری بانک مرکزی و مراجع قضایی شناسایی شدند.»
 
افزایش میزان دریافتی بازنشستگان با دستور رئیس جمهور
توییت علی بهادری جهرمی درباره حقوق مستمری بگیران
سخنگوی دولت در یک توییت از دستور رئیس جمهوری به معاون اول برای بررسی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان در خصوص میزان دریافتی آنان خبر داد.
 
جزییات افزایش حداقل حقوق بازنشستگان؛ ازکارافتادگی و بازماندگان
در جلسه چهارم هیأت دولت تصویب شد
هیأت دولت در جلسه چهارم خرداد ماه امسال و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، افزایش مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را تصویب کرد.
 
زمان فروش و توزیع نان به صورت کیلویی+ویدیو
وزارت جهاد کشاورزی خبر داد
وزارت جهاد کشاورزی خبر داده است که طرح توزیع کیلویی نان در جلسه اخیر شورای آرد و نان در حال عملیاتی شدن است.
 
گندم؛ «قوی تر» از اسلحه!
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
گندم، مستقیماً با تغذیه و اقتصاد جهانی رابطه دارد و بیش از ۳۵ درصد از جمعیت جهان، از لحاظ تغذیه ای به گندم وابسته اند، در حالی که از نظر تهیه نان و ارزش نانوایی، آرد هیچ یک از غلات به پای آرد گندم نمی رسد.
 
جزییات واریزی 400 هزار تومانی و زمان برداشت
آخرین وضعیت پرداخت کمک معیشتی جدید و رسیدگی به اعتراض ها
دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد و برای هر نفر از مشمولان یارانه جدید 400 هزار تومان واریز شد؛ این در حالی است که برخی یارانه های مسدودی به صورت کالاکارت پرداخت خواهد شد.
 
علت عدم فروش طلا و سکه از سوی طلافروشان
از روزهای پایانی هفته گذشته
براساس برخی خبرها از روزهای پایانی هفته گذشته طلافروشان از فروش طلا و سکه به متقاضیان امتناع می‌کنند.
 
نخستین تورنومنت ترید ایران، یک دانشگاه تریدینگ و تحلیل بازار خواهد بود
محمد هلاکوئی از چشم اندازهایی ویژه در رویداد مهم ترید ایران گفت:
محمد هلاکوئی از تحلیلگران شناخته شده و صاحب نام بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال، کسی است که به تازگی "نخستین تورنومنت ترید ایران" را طراحی کرده و قرار است در روزهای ابتدایی ماه آینده به مرحله اجرا و برگزاری برساند. به همین بهانه با او به گفت و گویی نشستیم تا از دغدغه هایش برای برگزاری رویداد مهم "نخستین تورنومنت ترید ایران" بگوید.
 
آب شرب سهمیه بندی و قطع می شود
بنا بر اعلام مدیرعامل آب و فاضلاب
مدیرعامل آب و فاضلاب اعلام کرد که آب شرب خانوارهای بدمصرف و پرمصرف در فصل تابستان، قطع خواهد شد.
 
جزییات واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹
پرداخت در نیمه دوم تیرماه
سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹) در نیمه دوم تیرماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود ؛ این در حالی است که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت به مردم هشدار داد.
 
هویت بیشتر جانباختگان قطار مشهد-یزد قابل شناسایی نیست
مراسم تشییع پیکر هشت نفر از قربانیان حادثه طبس برگزار شد
مراسم تشییع پیکر هشت نفر از مسافران قطار مشهد-یزد که جسدشان شناسایی شده، در شهر یزد برگزار شد، در حالی که مسوولان وعده داده‌اند نتیجه آزمایش دی.ان.‌ای پیکرهای غیرقابل شناسایی تا روز یک‌شنبه ۲۲ خرداد مشخص شود.
 
نام استان های «ناامن» ایران فاش شد
تحقیق کمیته امنیت غذایی جهانی سازمان ملل
طبق تعریف کمیته امنیت غذایی جهانی سازمان ملل، امنیت غذایی به این معنا تعریف می‌شود که همه مردم در همه زمان‌ها دسترسی فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی به غذای کافی، ایمن و مغذی داشته باشند که ترجیحات غذایی و نیازهای غذایی آن­ها را برای یک زندگی فعال و سالم برآورده کند.
 
یارانه مسدود متقاضیان قابل برداشت است
بنا بر اظهارات سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: برداشت یارانه مسدودی واریزی به متقاضیان منوط به پایش اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بلافاصله پس از اعلام این وزارتخانه افراد می‌توانند آن را برداشت کنند.
 
واریز معوقه حقوق بازنشستگان/زمان افزایش مستمری ها در پی فریاد اعتراضات سراسری مشخص می شود؟
آخرین وضعیت پرداخت دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی
حقوق معوقه بازنشستگان تا چند روز دیگر واریز می شود؛ این در حالی است که 24 میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی و اعضای خانواده آنها منتظر عملی شدن وعده‌ای بودند که سررسید آن اردیبهشت ماه بود و در نهایت فریاد اعتراض سراسری آنان در همه شهرهای کشور طنین انداز شد.
 
نامشخص بودن ریزش مرگبار ساختمان چهارطبقه در کرمانشاه/تکرار متروپل خونین دیگر
فروریختن بنای چهار طبقه جان چند نفر را گرفت
در حالی که سازمان اورژانس ایران از ریزش ساختمانی چهارطبقه در نوسود کرمانشاه در صبح روز پنج‌شنبه، ۱۹ خرداد، بر اثر نشت گار و کشته شدن دست‌کم دو نفر در این حادثه خبر داد، هنوز علت دقیق این حادثه مرگبار مشخص نیست!
 
نحوه محاسبه و «نرخ مالیات مشاغل» تغییر کرد
از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام شد
سازمان امور مالیاتی با صدور اطلاعیه‌ای از تغییر رویکرد دولت در خصوص محاسبه مالیات صنوف خبر داد.
 
جزییات تغییر مبلغ یارانه معیشتی/زمان واریز نقدی
آخرین وضعیت ثبت اعتراض مردم در سامانه حمایتی
داریوش ابوحمزه در مورد آخرین وضعیت ثبت اعتراض مردم در سامانه حمایتی وزارت تعاون اظهار داشت: از زمان ثبت اعتراضات مردم تا کنون در قالب دو فهرست سه میلیون نفری و یک میلیون نفری که در مجموع بیش از چهار میلیون نفر می‌شوند، به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای بررسی وضعیت خانوار معرفی شده‌اند.
 
ضرورت و اهمیت طرح توجیهی و امکان سنجی
موفقیت و یا شکست پروژه ؟
طرح امکان سنجی دربرگیرنده شرح صورت حساب ها، توضیحات در مورد محصول و خدمات، داده‌های مالی، جزئیات عملیاتی و مدیریتی، الزامات قانونی و تعهدات مالیاتی و تحقیقات بازاریابی می باشد.
 
سقوط تابلوی غول آسای بزرگراه بر روی خودروها در طوفان تهران+ فیلم و عکس
تلفات تندباد شدید در پایتخت
باد و طوفان شدید عصر امروز در تهران موجب سقوط تابلوی غول آسای بزرگراه شد و خساراتی وارد کرد.
 
صنعت فولاد ایران «تعطیل» شد/دلیل آغاز قطعی های برق
ابراز نگرانی انجمن فولاد در یک نامه مطرح شد
امروز انجمن فولاد نامه‌ای را منتشر و نسبت به تعطیلی تمام کارخانه‌ها و توقف تولید فولاد ایران ابراز نگرانی کرد؛ همچنانکه بررسی کارشناسی نشان می‌دهد که به مدت سه ماه کارخانجات تعطیل و تولید فولاد ایران متوقف می‌شود.
 
مسدود شدن کارت های بانکی؟/شرایط جدید «تمدید»چگونه است؟
توضیحات بانک مرکزی درباره وضعیت انقضای کارت ها
یک مدیر بانک مرکزی اعلام کرد بانک مرکزی قصد ندارد کارت‌های بانکی مردم را در ازای عدم تمدید مسدود کند و درباره شرایط جدید «تمدید کارت‌های بانکی» بعد از دوران کرونا توضیحاتی داد.
 
واریز «ما به التفاوت» افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد/همراه با ادامه اعتراضات سراسری بیمه شدگان
پرداخت اضافه دستمزد مستمری بگیران از ۲۵ خرداد
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ و ۲۶ خرداد خبر داد و گفت: معوقات فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد؛ این در حالی است که امروز و روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی با برگزاری تجمع‌های سراسری در کشور به مصوبه هیات وزیران درباره مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض کردند.
 
جزییات حذف یارانه نقدی
آخرین اخبار در مورد واریز کمک معیشتی جدید
از ابتدای دولت یازدهم با هدف کمک هزینه مالی به خانوارها داده شد و یارانه نقدی که الان پرداخت می شود مبلغ 45500 تومان می باشد که هر ماه به حساب خانوار ها واریز می شود.
 
صفحه ۱۴ از ۲۵