صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

اخبار اقتصادی

۲۹ بهمن| قیمت طلا امروز یکشنبه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۱۳ (دو هزار و سیزده) دلار رسید که نسبت به روز قبل ثبات داشته است.
 
ورود اتحادیه اروپا به بازنویسی قوانین کسب‌و‌کار مجازی
قوانین جدید؛
قوانین جدید اتحادیه اروپا، اصول اساسی کسب‌و‌کار در اینترنت و موبایل را بازنویسی کرده و نحوه درآمدزایی شرکت‌های بزرگ فناوری و دسترسی مصرف‌کنندگان به خدمات آن‌ها را تغییر می‌دهد.
 
چرا برخی همیشه در بورس ضرر می‌کنند؟ آیا می‌شود هر سهمی را خرید؟
سهام بورسی
در بازه ۲۰ سال گذشته، بورس پربازده‌ترین بازار مالی ایران بوده است اما این گفته بدین معنی نیست که با خرید هر سهمی در بورس می‌توان به سود رسید. خرید و فروش سهام در بازار سرمایه ایران یکی از روشهای سرمایه‌گذاری است که در صورت تسلط افراد بر نحوه تحلیل سهام، می‌تواند نسبت به سایر بازارهای مالی در ایران یعنی طلا، دلار، خودرو و مسکن بازدهی بیشتری نصیب افراد کند. با این حال برخی افراد بدون توجه به قواعد معامله‌گری وارد بورس شده و ضرر می‌کنند.
 
پول‌های بلوکه شده متقاضیان خودروی وارداتی رفع مسدودی می‌شود
مدیر سامانه یکپارچه خودرو:
به گفته مدیر سامانه یکپارچه خودرو، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سیستم بانکی نسبت به برداشت ۵۰۰ میلیون تومان خود اقدام کنند.
 
در کلاهبرداری کوروش کمپانی چه کسانی باید پاسخگو باشند؟
مسئولیت چهره‌های مشهور
در موضوع کوروش کمپانی چنانچه شکات یا مدعی العموم بتوانند قصد مجرمانه اشخاص مشهور را ثابت کنند، سلبریتی ها به عنوان معاونت در ارتکاب بزه تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
 
۲۸ بهمن | قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه
بازار در نخستین روز از معاملات
قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۸۶,۴۰۰ (دو میلیون و هفتصد و هشتاد و شش هزار و چهارصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۹۱ درصدی داشته است.
 
آخرین جزئیات پیش فروش لاماری ایما
پیرو پیش ثبت نام نوبت دوم؛
متقاضیان خرید خودروی لاماری می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی در بخش "استعلام نوبت دهی" نسبت به استعلام و مشاهده نوبت ثبت نام خود اقدام نمایند.
 
شروع فروش فوق العاده سایپا
دومین طرح سامانه یکپارچه
پیرو اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی در دومین طرح سامانه یکپارچه فروش فوق العاده سایپا آغاز شد.
 
پنجمین اجلاس روسای صنعت حمل و نقل، ساختمان و راه و شهرسازی، تهران – بهمن ۱۴۰۲
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما:
در پنجمین اجلاس روسای صنعت حمل و نقل، ساختمان و راه و شهرسازی (HETCO) که در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، اهمیت حاکمیت و بخش خصوصی در مدیریت شهری و ساختمان به تصویب گذاشته شد.
 
غول‌های اقتصاد در جهان چندقطبی
بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول؛
به‌نظر می‌رسد دیگر در جهانی چندقطبی به‌ سر می‌بریم و برخلاف دوران پرالتهاب و پرکشاکشِ جنگ سرد، تنها شاهد دو ابرقدرت شرق و غرب نیستیم که جهان را بین خود تقسیم کنند.
 
آخرین جزییات وام ۱۰۰ میلیونی فرهنگیان
مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد؛
به گفته مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛ فرهنگیان واجد شرایط مبلغ تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ویژه فرهنگیان را دریافت خواهند کرد.
 
۲۷ بهمن| قیمت طلا امروز جمعه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۰۴ (دو هزار و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۵۹ درصدی داشته است.
 
معرفی انواع هدایای تبلیغاتی + نکات مهم خرید هدایای تبلیغاتی
خرید انواع هدایای تبلیغاتی
در عصر امروز که رقابت در عرصه‌های تجاری به اوج خود رسیده است، هدایای تبلیغاتی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در ایجاد و تقویت ارتباطات بین برند‌ها و مشتریان ایفا می‌کنند. از هدایای اداری گرفته تا هدایای خاص روز‌های مهم مانند روز پزشک، هر کدام می‌توانند پیام‌های متفاوتی را منتقل کنند و برداشت‌های مختلفی را در ذهن دریافت‌کننده ایجاد نمایند. اهمیت انتخاب هدایایی که نه تنها با ارزش‌های برند شما همخوانی داشته باشند بلکه به طور مستقیم با نیاز‌ها و علایق مخاطبانتان نیز ارتباط برقرار کنند، بیش از پیش مورد توج...
 
افزایش ۲۷ درصدی پرداخت وام
طبق اعلام بانک مرکزی؛
طبق اعلام بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۰ ماهه امسال ۲۶.۹ درصد افزایش داشته که سهم بخش خانوار با احتساب کارت‌های اعتباری اعطا شده به ۲۰.۱ درصد کل تسهیلات پرداختی در این مدت افزایش یافته است.
 
بازار خودروهای الکتریکی جهان به کدام سو می‌رود؟
شرکت تحقیقاتی Rho Motion توضیح داد
شرکت تحقیقاتی Rho Motion اعلام کرد که فروش خودروهای الکتریکی جهانی در ژانویه نسبت به سال قبل ۶۹ درصد افزایش یافت، اما نسبت به دسامبر ۲۶ درصد کاهش داشته که منعکس‌کننده کاهش یارانه‌ها یا قوانین سختگیرانه در آلمان و فرانسه و فروش ضعیف‌تر فصلی در چین است.
 
یکی از مصائب پرشمار صنعت فرش دستباف ایرانی
رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌ دستی اتاق بازرگانی ایران:
رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌ دستی اتاق بازرگانی ایران گفت: «فرش دستباف ایرانی در نقاطی از جهان مازاد بر تقاضا عرضه شده و قیمت آن شکسته شده است، با این حال دولتی‌ها بر سر راه فعالان بخش خصوصی که شرایط وارد کردن، مرمت و فروش دوباره فرش‌های دستباف ایرانی موجود در سراسر جهان را دارند مانع‌تراشی می‌کنند.»
 
چشم‌اندازِ بلندمدتِ طلای سیاه
جدیدترین گزارش ماهانه اوپک
تقاضای جهانی برای طلای سیاه با توجه به ضرورت استفاده از سوخت‌های پاک، تحلیل‌های گوناگونی را درباره دورنمای بلندمدت این بازار استراتژیک مطرح کرده است.
 
راهنمای خرید تابلو فرش از بهترین برندها
انتخاب فرش
تابلو فرش‌ها در دکوراسیون نقش بسزایی دارد. تابلو فرش تنوع گوناگونی دارد و در سبک‌ها، جنس‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود. در انتخاب و خرید تابلو فرش باید معیارهایی را در نظر بگیرید که از بسیاری از آنها مطلع نیستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید تابلو فرش از بهترین برندها آشنا شوید.
 
هر واریزی مشمول مالیات نیست
سازمان امور مالیاتی:
سازمان امور مالیاتی تاکید کرد هر واریزی مشمول مالیات نیست و اگر اسناد و مدارک متقن در این زمینه وجود داشته باشد، در رسیدگی های مالیاتی پذیرفته شود.
 
صعود بیت‌کوین، ثبوت طلا
از روز دوشنبه روند صعودی
بیت‌کوین برای اولین بار پس از ماه دسامبر ۲۰۲۱ از ۴۹ هزار دلار گذشت. این حرکت در بحبوحه پیش‌بینی جدیدترین گزارش در مورد تورم ایالات‌متحده و صحبت در مورد کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو انجام شد که ظاهرا الهام‌بخش علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است.
 
ضرورت بازگشت دولت به جایگاه نظارتی
رئیس اتاق بازرگانی تهران:
رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر لزوم بازگشت دولت به جایگاه نظارتی و عدم دخالت در امور اجرایی و اقتصادی، پیشنهاد داد که شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی حداقل از نظر مدیریت به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند.
 
نمایشگاه یعنی توسعه فرهنگ تولید، صنعت و خدمات
عزت‌الله اکبری تالارپشتی، نماینده مجلس؛
به‌طور کلی برگزاری نمایشگاه یعنی توسعه فرهنگ تولید، صنعت و خدمات. هر نمایشگاهی ویژگی‌های خاص خودش را دارد و این نمایشگاه هم از جمله نمایشگاه‌های خوبی است که برگزار شده است.
 
۲۵ بهمن| قیمت طلا امروز چهارشنبه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۱,۹۹۲ (یک هزار و نهصد و نود و دو) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۳۶ درصدی داشته است.
 
اهداف برندینگ: راهبردهای اساسی برای ساخت و تقویت شناخت برند
آژانس برندسازی
برندینگ به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی در زمینه بازاریابی و تبلیغات شناخته می‌شود که هدف آن ایجاد و تقویت شناخت، تصویر و هویت یک محصول، خدمات یا سازمان است. اهداف برندینگ نقش بسیار مهمی در تعیین موفقیت یا شکست یک برند در بازارهای رقابتی دارد. این مقاله به بررسی اهداف اصلی برندینگ و راهبردهای موردنیاز برای دستیابی به آنها می‌پردازیم.
 
ارزان‌ترین خانه‌های تهران مشخص شدند
مرکز آمار ایران
تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد در دی ماه ۱۴۰۲ متوسط وزنی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ۸۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسیده است.
 
طرح پیشنهادی برای متقاضیان دنا پلاس
معرفی 3 خودرو
طرح پیشنهادی برای متقاضیان دنا پلاس با گیربکس دستی از سوی ایران خودرو فعال شد.
 
۲۴ بهمن| قیمت طلا، سکه، دلار، درهم و لیر
در بازار امروز
قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۵۸,۷۰۰ (دو میلیون و هفتصد و پنجاه و هشت هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۳۸ درصدی داشته است.
 
جایگزینی دلار؛ پنجره‌ای برای آینده اقتصاد
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
گره خوردن اقتصاد ایران به دلار عامل مشکلات اقتصادی بسیاری از جمله تورم در کشور شده است.
 
کَک در یک‌لاقبای بازار ارز و طلا
یادداشت| مسعود خوشابی
پیرو سرمقاله کوتاه ۱۵/۱۱/۱۴۰۲ روزنامه اقتصادی ‌آسیا با عنوان «فروکشِ‌ تبِ ‌تندِ‌ بازار»، شاید اشاراتی به نکاتی دیگر دراین خصوص خالی از لطف نباشد.
 
هشدار اتحادیه فروشندگان خودرو به متقاضیان فروش کد ملی
همزمان با اجرای طرح فروش ١٣ خودروی وارداتی؛
شایعه شده است که همزمان با این ثبت‌نام خودروهای وارداتی، بازار فروش کد ملی در فضای مجازی داغ شده تا سوء استفاده‌کنندگان از این محل بتوانند کسب سود کنند.
 
چشم‌انتظارِ رسیدنِ خودروی برقی
وعده وزارت صمت
اواخر پاییز بود که مدیران و مسئولان از واردات و تخصیص خودروهای برقی به ناوگان حمل‌ونقل سخن گفتند و حال مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، بار دیگر وعده داده است تا قبل از عید ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی تحویل ناوگان حمل‌ونقل عمومی شود.
 
احتمال افزایش حقوق کارمندان گمرگ؟
درخواست معاون امور مجلس وزارت اقتصاد؛
معاون امور مجلس وزارت اقتصاد خواستار تعدادی از کارکنان گمرک برای افزایش حقوق شد.
 
۲۳ بهمن| قیمت طلا، سکه و دلار
امروز دوشنبه
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۲۳ (دو هزار و بیست و سه) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۵ درصدی داشته است.
 
متقاضیان خودروهای وارداتی بخوانند/ تمدید مهلت ثبت‌نام
براساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو
براساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو در روند ثبت نام خودروهای وارداتی، مهلت ثبت نام این خودروها در سامانه یکپارچه تا امروز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ تمدید شده است.
 
ضرورت آموزش سیستماتیک سواد اقتصادی در مدارس ایران
گفتگو با دکتر محسن صادقی نیه مدرس ‌و مشاور کسب و کار
سواد اقتصادی یعنی توانایی فهم گزینه‌ها و توانایی تصمیم‌گیری با توجه به منابع محدود که این تصمیمات در آنچه فرد تولید یا مصرف، پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری می‌کند، اثر خواهد گذاشت.
 
۲۳ بهمن| قیمت طلا امروز دوشنبه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۲۴ (دو هزار و بیست و چهار ) دلار رسید که نسبت به روز قبل تغییری نداشته است.
 
جزئیات مهم عرضه اولیه آردینه در فرابورس ایران
برای اولین بار
عرضه اولیه آردینه روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه در بازار دوم فرابورس ایران و در دو مرحله انجام می‌گیرد.
 
شرکت های ساختمانی چینی به ایران می آیند، هر کسی هم ناراحته می تونه جمع کنه از ایران بره
یادداشت| مصطفی نوروزکاظمی
نمونه ای از مدیریت فشل و عدم درک درست مسولیت را میتوان در شهرستان دماوند دید، در حالی که نارضایتی موجود شهروندان از عدم مدیریت شهری وهجوم اتباع و مهاجرین و پدیده زمین خواری و کوه خواری و... امان مردم را بریده است و نگرانی ازافزایش بیکاری و ناامنی واعتیاد در بین جوانان منطقه وجود دارد،از طرفی کمبود امکانات شهری و خشکیده شدن منابع آبی همچنان شهروندان را ترغیب به مهاجرت می کند ،شهردار و فرماندار با در دست گرفتن تریبون های منطقه سعی دارند که وضعیت منطقه را مطلوب و رو به رشد نشان دهند که این امر در ب...
 
«ناخ»؛ تبلور ایده‌هایی با استانداردهای جهانی
مخترع و مدیرعامل شرکت بازرگانی نماد ایده‌سازان خردمند «ناخ»؛
نخستین نمایشگاه بین‌المللی ظروف چینی، سرامیکی، بلور، کریستال و صنایع وابسته با مشارکت ۱۶۵ شرکت داخلی و خارجی از کشور آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین با معرفی چینی، بلور، پلاستیک، لوازم آشپزخانه، تفلون، طروف نچسب، دکوراتیو و سایر گروه‌های مرتبط از ۱۲ الی ۱۵ بهمن ماه برگزار شد.
 
منابع انسانی و حکمرانی هوشمند
کارشناس ارشد حوزه اقتصاد مدرن و فناوری‌های نوین
دکتر صادق خانی علی اکبری، کارشناس ارشد حوزه اقتصاد مدرن و فناوری‌های نوین در گفت‌وگو با آسیا: «راه نجات اقتصاد کشور توجه به دو مقوله منابع انسانی و حکمرانی هوشمند است.»
 
تاثیرات منفی گسترش جنگ خاورمیانه بر اقتصاد جهانی
هشدار صندوق بین المللی پول:
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که تاثیرات منفی گسترش نزاع در خاورمیانه می‌تواند گستره جهانی داشته باشد.
 
جزئیات جدید رقم حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
وزیر کار خبر داد؛
وزیر کار در اظهار نظری تاکید کرده است که میانگین افزایش حقوق‌ ها برای سال آینده بیشتر از ۲۰ درصد است.
 
پرداخت یارانه تا سال آینده ادامه خواهد داشت
وزیر کار:
سید صولت مرتضوی : میزان یارانه‌ ای که دهک یک تا هفت از طریق کالابرگ دریافت می‌کنند از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه: معافیت مالیاتی سود سپرده های بانکی برقرار شد
بدون هیچگونه تغییر
منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه: معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی اعم از سپرده‌های اشخاص حقوقی و حقیقی به موجب قانون مالیات‌های مستقیم مصوب و برقرار شده است و بدون هیچ‌گونه تغییری در سال آینده ادامه خواهد یافت.
 
۲۱ بهمن| قیمت طلا امروز شنبه
در معاملات بازار جهانی
در بازار قیمت طلا امروز روند کاهشی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به ۲,۰۲۴ (دو هزار و بیست و چهار ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۴۵ درصدی داشته است.
 
ناایمن ترین خودروی چینی در راه ایران
هشدار مهم؛
این شرکت با ارائه نسخه جدید ام‌جی GT تا حدود زیادی مشتریان و علاقه‌مندان این برند را ناامید کرد.
 
آخرین قیمت گوشت گوسفندی
۲۰ بهمن ۱۴۰۲؛
قیمت گوشت گوسفندی در بازار روز برای تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته گوشت گردن گوسفندی ۱ کیلوگرم ۳۴۴ هزار تومان است.
 
۲۰ بهمن| قیمت طلا امروز جمعه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۳۳ (دو هزار و سی و سه ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۴ درصدی داشته است.
 
چه نوع لوگویی برای شما مناسب است؟
طراحی لوگو
لوگو اولین نماد از هویت بصری برندهاست و طراحی لوگوی، شناخت حوزه کسب و کارها و انتقال ارزش­های برند را برای مخاطبان آسان­تر می­کند. مردم از طریق لوگو با برندها ارتباط برقرار می­کنند. اگر به لوگوی بزرگترین برندهای دنیا مانند مک دونالد، نایک، اپل یا سامسونگ دقت کنید، خواهید دید که با وجود طراحی ساده، چقدر در تبدیل شدن به برندهای شناخته شده جهانی موفق بوده ­اند.
 
۱۹ بهمن| قیمت طلا امروز پنجشنبه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۳۲ (دو هزار و سی و دو) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۵ درصدی داشته است.
 
زمان واریز عیدی بازنشستگان و کارگران
در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اعلام شد؛
صولت مرتوضی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت مبلغ و زمان واریز عیدی بازنشستگان را اعلام کرد.
 
تمدید مهلت افتتاح حساب وکالتی برای ثبت نام خودروی وارداتی
به خاطر اختلال بین سامانه یکپارچه و بانک‌ها؛
به خاطر اختلال بین سامانه یکپارچه و بانک‌ها تا پایان روز جمعه ۲۰ بهمن ماه برای وکالتی کردن حساب تمدید و امکان ثبت‌نام تا پایان روز شنبه ۲۱ بهمن ماه فراهم خواهد شد.
 
۱۸ بهمن| قیمت طلا، سکه و دلار
در جریان معاملات امروز
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۶۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۲,۰۵۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و پنجاه هزار) تومان معامله شد.
 
اولتیماتوم مرکز اطلاعات مالی به بانک مرکزی
مبارزه با پولشویی
ارائه خدمات کارت به کارت بیش از ۱۰ میلیارد ریال یا ۲۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به اشخاص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی در تمامی کارت‌های بانکی متصل به کد ملی اشخاص یاد شده ممنوع است.
 
۱۸ بهمن| قیمت طلا و سکه
در جریان معاملات امروز
قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۶۰,۶۰۰ (دو میلیون و هفتصد و شصت هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۹ درصدی داشته است.
 
آموزش، رکن افزایش بهره‌وری و ارتقاء رقابت‌پذیری است
معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو:
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از جمله شرکت‌های باسابقه‌ای است که همواره به مسئله مهم آموزش توجه ویژه‌ای داشته است.
 
با استعفای رییس بانک مرکزی ترکیه، اقتصاد این کشور به کدام سو می‌رود؟
مبارزه با تورم
در سال‌های اخیر، اقتصاد ترکیه تحولات و تلاطم‌های بسیاری را تجربه کرده است که به‌ویژه درخصوص سیاست‌های مالی و تعیین نرخ بهره روی داد.
 
روسیه و چین؛ ابرسرمایه‌گذاران خارجی در ایران
در بخش‌های گوناگون اقتصاد
جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های گوناگون اقتصاد ایران، اقدامی مثبت است، با این‌همه بایستی بر این واقعیت انگشت تأکید نهاد که ایجاد توازن بین سرمایه‌گذاران خارجی فرصت‌های بیشتر و بهتری را پیش پای اقتصاد ایران قرار خواهد داد.
 
فوری؛ سامانه خرید اعتباری ۲۰ میلیون تومانی باز شد
طرح عید تا عید؛
سامانه ثبت نام دریافت اعتبار ۲۰ میلیون تومانی برای خرید کالا در طرح «عید تا عید» باز شد.
 
برای خرید پلای وود به کجا مراجعه کنیم؟
تخته چند لا
در جهان امروز، پلای وود یا تخته چند لا به عنوان یکی از محصولات مرغوب و مورد تقاضا در صنعت ساخت و ساز شناخته می‌شود. این محصول از چوب طبیعی تولید و از طریق فشرده‌سازی ایجاد می‌شود. اما برای خرید و استفاده از تخته چند لا باکیفیت، بهتر است به مراکز و فروشگاه‌ها و محل‌های معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. اگر شما نیز به دنبال تهیه تخته‌های چند لایه باکیفیت و قیمت مناسب هستید، در ادامه بهترین مکانی که می‌توانید به آن برای خرید پلای وود مراجعه کنید را بررسی خواهیم کرد.
 
چاپ پوستر انتخاباتی سریع و ارزان در تیم گرافیک
تبلیغات انتخاباتی
انتخابات مجلس نزدیک است و افرادی که قصد دارند تا در این انتخابات نامزد شوند، برای تبلیغات خود به دنبال راهی سریع و ارزان برای چاپ پوسترهای تبلیغاتی خود هستند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، با ما در این مطلب همراه باشید؛ ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین گزینه را برای چاپ پوسترهای انتخاباتی خود برگزینید.
 
خرید فرش تشریفات و فرش سجاده ای مسجد با اقساط بلند مدت
فرش متری
فرش تشریفات یکی از انواع فرش متری یا فرش رولی است. این نوع فرش ها برای فضاهای خاص مناسب هستند. فضاهایی چون تالارهای تشریفات، راهروی هتل ها، رستوران ها، سالن های اجلاس و همایش، ورودی مجتمع ها و مراکز خرید از این سبک فرش استفاده می کنند. نوع طراحی و رنگ بندی فرش تشریفات به گونه ای است که با محیط مراسم هماهنگ است. معمولا برای فضاهای رسمی، از طرح های ساده استفاده می شود. گاهی نیز حسینیه ها و بقاع مذهبی نیز از فرش تشریفات استفاده می کنند اما با طرح های شلوغ تر و در اصطلاح طرح های افشان.
 
مشاغل اینترنتی پولساز؛ چک‌های تضمین آینده شما
رسیدن به درآمد بالا
مشاغل اینترنتی پولساز در ایران کدام اند؟ با یادگیری چه مهارت هایی می توانیم در زمانی کوتاه به درآمد بالا برسیم؟ در این مقاله پاسخ تمام این سوالات داده شده است.
 
فوری؛ آغاز فروش ۳ خودرو کرمان موتور (+جدول فروش و جزئیات)
بر اساس اعلام شرکت
فروش ۳ خودرو کرمان موتور با خودروهای شاسی بلند جدید x۵ ، جک j۴ و پیکاپ T۸ آغاز شد.
 
زمان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
به مدت ۳ ماه
در نهایت نیمه اول خردادماه امسال طرح کالابرگ الکترونیک در حالی آغاز شد که مطابق با نظر انستیتو تغذیه ایران، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند در سبد غذایی این طرح تعریف شد.
 
اثر نوسان ارز بر بازار موبایل
عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل توضیخ داد؛
عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه پای افراد غیرمتخصص به بازار موبایل باز شده، گفت: «افزایش و یا کاهش قیمت ارز در بازار آزاد اثری بر قیمت شرکت‌های واردکننده ندارد.
 
فرصتی ارزشمند برای هم‌اندیشی فعالان عرصه پتروشیمی
گفت‌وگو با رئیس بهره‌برداری واحد الفین شرکت پتروشیمی مارون؛
امروز، روز پایانی همایش تخصصی واحدهای الفینی با هدف بررسی مشکلات عملیاتی پتروشیمی‌های الفین‌ساز است، همایشی که به همت شرکت پتروشیمی‌ مارون برگزار شد.
 
چالشی با نامِ تأمینِ ارز
ثبات در بازار
بی‌هیچ شائبه‌ای، تأمین به‌موقع و تخصیص عادلانه ارز فارغ از رانت و انحصار، نیاز اصلی تولیدکنندگان، صنعتگران و تجار کشور است.
 
زمان واریز یارانه‌ها تغییر کرد
اطلاعیه‌ای مهم
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از تغییر زمان واریز یارانه‌ها خبر داد.
 
جدول قیمت قطعی خودروهای وارداتی
سامانه یکپارچه
سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قیمت قطعی خودروهای وارداتی را اعلام کرد.
 
یارانه ۶۱ میلیون نفر افزایش می‌یابد
معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون خبر داد
معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون گفت: همزمان با واریز یارانه‌ها میزان یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی برای هر عضو خانواده را در حساب مردم شارژ می‌کنیم.
 
استراتژی کسب و کار چیست ؟ + آشنایی با تفکر استراتژیک
پیش بینی و برنامه ریزی
احتمالاً با اصطلاح "تفکر استراتژیک" آشنا هستید. اما آیا اهمیت آن را در دنیای تجارت کاملا درک می کنید؟ چرا تفکر استراتژیک برای موفقیت در کسب و کار حیاتی است. تفکر استراتژیک به کسب و کارها اجازه می دهد تا آینده را پیش بینی و برنامه ریزی کنند. این شامل تجزیه و تحلیل نتایج بالقوه، توسعه برنامه های احتمالی و شناسایی فرصت های رشد است. بدون تفکر استراتژیک، کسب‌وکارها ممکن است در برابر چالش‌های غیرمنتظره غافلگیر شوند، فرصت‌های بالقوه را از دست بدهند یا نتوانند با شرایط متغیر بازار سازگار شوند.
 
دوشنبه ۱۶ بهمن| آخرین نرخ طلا، سکه و دلار
روند نزولی قیمت
قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۲۴,۱۰۰ (دو میلیون و هفتصد و بیست و چهار هزار و یکصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۰۵ درصدی داشته است.
 
افزایش بهره‌وری با کاهش ضایعات
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
یکی از مباحث بسیار مهمی که امروز در بحث افزایش بهره‌وری در تولید در سطح جهانی بسیار مطرح است، بحث کاهش ضایعات است. حلقه مفقوده‌ای که اغلب نادیده گرفته می‌شود.
 
خطر فشار مالی بر سلامت
نتیجه یک تحقیق:
افرادی که معمولاً با مشکل مالی همراه هستند، تقریباً ۶۰ درصد بیشتر احتمال دارد که چهار سال بعد یکی از تغییرات پرخطر را تجربه کنند.
 
بحث بنزین سه نرخی «فعلا» مطرح نیست
مدیرعامل شرکت پالایش:
در حالی‌که مدتی است زمزمه‌هایی درباره بنزین سه‌نرخی شنیده می‌شود، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: «فعلا در حوزه سه نرخی شدن بنزین مصوبه‌ و ابلاغیه‌ای داده نشده و قیمتی هم اعلام نشده است.»
 
اثر اژدهای زرد بر اقتصاد جهان
اقتصاد چین
بی‌تردید اقتصاد چین در نسبتی مستقیم با کلیت اقتصاد جهان قرار دارد و به نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران ارشد اقتصادی، هرگونه تغییر در این اقتصاد، اثرات انکارناپذیری بر سایر اقتصادهای جهان خواهد داشت.
 
ایستگاهِ پایانیِ انحلالِ «نور»
مؤسسات مالی ناتراز
مشکلی انکارناپذیر در ساختار مالی کشور به‌شمار می‌آید و از همین‌روست که گاه‌وبی‌گاه شاهد انحلال برخی از مؤسسات بوده و هستیم.
 
یک دهه مطالعات تحقیقاتی برای ریل گذاری تراموای بدون ریل؟
یادداشت| مصطفی نوروزکاظمی
حدود یک دهه از اعلام تحقیقات برای ریل گذاری خط تراموای تهران می گذرد، خط تراموای تهران داستان مربوط به خود را دارد.
 
درباره کتاب فلسفه‌ی نظریه‌ی ادبی مدرن
معرفی کتاب؛
دریافت حقیقت متن با گفتگوی دائمی میان نظریه‌های ادبی ممکن است.
 
۱۵ بهمن| قیمت طلا، سکه و دلار
قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۷۴,۰۰۰ (دو میلیون و هفتصد و هفتاد و چهار هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۹۵ درصدی داشته است.
 
خودرو خارجی، تازه دامادی در حجله
یادداشت| مسعودخوشابی
روزنامه اقتصادی آسیا ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ باانتخاب تیتراول " خودرو در انتظار ثبات قدم" باب پرسش وپاسخی را با "دبیرانجمن خودروسازان" نیمه‌بازمی‌کند که شاید پرداختن به آن خالی ازلطف نباشد.
 
جزئیات عرضه اولیه سهام شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی به روش ترکیبی
در بازار دوم فرابورس ایران
زمان و میزان نقدینگی مورد نیاز این عرضه اولیه شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران به روش ترکیبی در نماد معاملاتی بیوتیک در بازار دوم فرابورس ایران منتشر گردید.
 
سقف مبلغ کارت به کارت ماهانه کاهش یافت
با دستور رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور؛
حداکثر مبلغ کارت به کارت برای تمام افراد بدون پرونده مالیاتی، کاهش یافت.
 
۱۵ بهمن| قیمت طلا امروز یکشنبه
در معاملات امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۳۹ (دو هزار و سی و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل تغییری نداشته است.
 
افتخار می‌کنیم در دنیا حرفی برای گفتن داریم
گفت‌وگو با رئیس هیأت مدیره شرکت ماشین‌سازی خشکبار صنعت تبریزکار؛
همایون فدایی ـ در دومین نمایشگاه خشکبار و صنایع، در غرفه «تبریزکار» با محمود سبزی رئیس هیأت مدیره شرکت ماشین‌سازی خشکبار صنعت تبریزکار گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:
 
جف بزوس ۵۰ میلیون سهم خود را در آمازون می‌فروشد
مؤسس آمازون
مؤسس آمازون قصد دارد ۵۰ میلیون از سهام شرکت خود را طی یک سال به فروش برساند.
 
فروکشِ تبِ بازار
با کاهش نسبی تنش‌های سیاسی؛
هفته گذشته، با افزایش سطح تنش‌ها و بحرانی که در پی کشته شدن سه سرباز آمریکایی در پایگاهی در اردن اوج گرفت، شاید نخستین و شدیدترین واکنش‌ها را در بازار ارز شاهد بودیم و قیمت ارز از همان روزهای نخست هفته گذشته با افزایش‌های ناگهانی مواجه شد.
 
۱۴ بهمن| قیمت طلا، سکه و دلار
امروز شنبه
قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۸۸۹,۱۰۰ (دو میلیون و هشتصد و هشتاد و نه هزار و یکصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۱۳ درصدی داشته است.
 
۱۴ بهمن| قیمت طلا و سکه
در جریان معاملات امروز شنبه
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۳۹ (دو هزار و سی و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱ درصدی داشته است.
 
۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران ضبط شد
وزارت دادگستری آمریکا:
به گفته آسوشیتد پرس, ارزش ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام ضبط شده ۲۵ میلیون دلار است.
 
چه خواب بدی بود!
یادداشت| دکتر محمد رسولی
دل ما برای شما تنگ شده آقای جمشیدی، نمیشه برگردی؟
کاش این یه خواب باشد، خواب بد. ممکنه واقعا دارم خواب می‌بینم.
 
توسعه صادرات لوازم خانه و سفر
گفتگو با رئیس هیأت مدیره شرکت آیدین بنای تبریز با برند «گونش»؛
محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، این روزها میزبان نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی ظروف چینی، سرامیکی، بلور و کریستال و صنایع وابسته تهران است.
 
خودرو در انتظار ثبات قدم
دبیر انجمن خودروسازان توضیح داد؛
احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌و‌گو با آسیا: با تک‌نرخی شدن، جلوی دلالان و رانت‌خوارها گرفته می‌شود.
 
آخرین قیمت گوشت در بازار امروز جمعه
۱۳ بهمن ۱۴۰۲
رئیس شورای تامین کنندگان دام قیمت گوشت قرمز را اعلام کرد.
 
اقساط وام مسکن متناسب با حقوق کارگران می‌شود
معاون وزیرراه:
اقساط ۴برابری وام مسکن نسبت به حقوق کارگران باعث شده بوده که کارگران از دریافت وام منصرف شوند, این در حالی است که معاون مسکن و ساختمان وزیرراه در گفت‌وگویی اعلام کرده است که اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن متناسب با حقوق کارگران در نظر گرفته می‌شود.
 
۱۳ بهمن| قیمت طلا امروز جمعه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۴۱ (دو هزار و چهل و یک) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۲۴ درصدی داشته است
 
درآمد ترکیه در سال ۲۰۲۳ از گردشگری
در سه ماهه گذشته
تنها در سه ماهه گذشته، درآمد ترکیه از گردشگری با ۶.۸ درصد افزایش به ۱۲.۲۷ میلیارد دلار و تعداد بازدیدکنندگان به ۱۲.۴ میلیون نفر رسید که ۴.۱ درصد نسبت به فصل مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
 
۱۲ بهمن| قیمت طلا امروز پنجشنبه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۴۶ (دو هزار و چهل و شش) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۵۸ درصدی داشته است.
 
میزان ورود و خروج ارز از مرز
طبق اعلام گمرک
میزان ورود و خروج ارز و اسناد بانکی از مرزهای کشور اعلام شد.
 
رکوردشکنی صادرات نفت ایران پس از ۵ سال
در سال ۲۰۲۳
صادرات نفت ایران در سال ۲۰۲۳، حدود ۵۰ درصد رشد کرد و به حدود ۱.۲۹ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد پنج سال گذشته است.
 
قاچاق؛ مهم‌ترین عامل رکود بازار لوازم خانگی
تداوم ممنوعیت واردات
به گفته اعضای اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران بازار این لوازم امسال برخلاف سال‌های قبل در رکود است و در این شرایط فروش اقساطی در سراهای بزرگ و عرضه کالاهای قاچاق در فضای مجازی اندک تقاضای موجود را نیز به خود جذب می‌کند.
 
سمت‌وسوی خوشبینانۀ اقتصاد جهان
تنش‌های سیاسی و ژئوپلتیک
در حالی که تنش‌های سیاسی و ژئوپلتیک، اثرات غیرقابل انکاری بر اقتصاد جهان نهاده است، با این‌همه صاحبنظران و کارشناسان ارشد اقتصادی معتقدند چنان‌چه قطب‌های بزرگ اقتصادی بتوانند اقتصادی روبه‌رشد داشته باشند، می‌توان بر روندهای اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ خوشبین بود.
 
جدول قیمت خودروی داخلی و وارداتی
در بازار آزاد
قیمت خودرو در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ بر اساس معاملات انجام شده نسبت اعلام شد.
 
قیمت مسکن افزایش می‌یابد؟
دبیر اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد؛
دبیر اتحادیه مشاوران املاک درباره افزایش آنی قیمت‌ها در بازار مسکن پس از افزایش نرخ دلار در بازار اظهار داشت: بعید می‌دانم که مانند سال گذشته قیمت‌ها در بازار مسکن همپای قیمت دلار افزایش پیدا کند چراکه مردم قدرت خرید ندارند و معامله‌ای انجام نمی‌شود و بازار مسکن کشش افزایش قیمت را ندارد.
 
مهمترین لوازم و ابزار زنبورداری
تولید عسل
برای اینکه بتوانید در شغل زنبورداری حرفه‌ای باشید بهتر است در ابتدا مهمترین لوازم زنبورداری را بشناسید تا بتوانید در زمان مناسب از آن‌ها به‌درستی استفاده کنید.
 
۱۱ بهمن| قیمت طلا، سکه، دلار، درهم، لیر و یورو
در معاملات امروز
قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۹۴۲,۲۰۰ (دو میلیون و نهصد و چهل و دو هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۲۶ درصدی داشته است.
 
۱۱ بهمن| قیمت طلا امروز چهارشنبه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۳۴ (دو هزار و سی و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۹ درصدی داشته است.
 
۱۱ بهمن| پیش بینی بورس امروز چهارشنبه
در معاملات امروز
احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح ۲۳ میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۴ میلیون تومان قرار گیرد.
 
نگاهی گذرا به بازارهای هیجان‌زده
با افزایش تنش‌های سیاسی
بازارهای مالی از روز دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ با افزایش تنش‌های سیاسی از ساعت ۹ صبح با هیجان بالا کار خود را آغاز نمودند و در بازار ارز قیمت هر دلار به مرز ۵۷،۵۰۰ تومان رسید و معامله‌گران حرفه‌ای بازار ارز حتی دلار فردایی را با قیمت‌های بالاتر خریداری کردند.
 
مای‌بادام؛ بادامی منحصربه‌فرد با طعم ایرانی
گفت‌وگوی «آسیا» با مدیرعامل شرکت «بهمن بادام جهانبین»؛
دومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، گیاهان دارویی، زعفران و صنایع وابسته از ۲ الی ۵ بهمن‌ماه برگزار شد و ۸۰ شرکت با معرفی محصولات خود در این رویداد حضور یافتند.
 
جزئیات کامل آیین نامه واردات خودروی جانبازان
گمرک ایران اعلام کرد؛
وزارت صمت مکلف است نسبت به صدور مجوز یک دستگاه خودروی نو یا کارکرده تا سقف پنج سال به شرکت‌های خودروساز داخلی یا شرکت‌های مورد تأیید وزارت با رعایت قوانین و مقررات مربوط متناسب با وضعیت جانبازان ایثارگر (با معرفی بنیاد) به انضمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای مناسب سازی خودرو با شرایط زیر اقدام کند.
 
متقاضیان فروش ویژه سایپا بخوانند
به مناسبت دهه فجر
این طرح از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ فعال خواهد شد.
 
صعود دلار منجر به گرانی مسکن می‌شود؟
دبیر اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد؛
دبیر اتحادیه مشاوران املاک گفت: وقتی نرخ دلار بالا می‌رود، قیمت مسکن هم افزایش پیدا می‌کند چراکه گران شدن مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن اثرگذار است.
 
هشدار؛ مراقب باشید این پول‌ها به حسابتان نیاید
سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیح داد؛
سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: فعالان اقتصادی مطلع باشند که وجوه غیردرآمدی به حساب‌های تجاری واریز نشود؛ چراکه درآمد تلقی می‌شود.
 
۱۰ بهمن| آخرین نرخ طلا
امروز سه‌شنبه
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۳۲ (دو هزار و سی و دو) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.
 
زمان رونمایی شیائومی از قدرتمندترین گوشی جهان
یکی از افشاگران چینی
گفته می‌شود جانشین گوشی شیائومی ۱۴ از صفحه‌نمایش ۶٫۳۶ اینچی اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱.۵K بهره خواهد برد همچنین، اطلاعات قبلی نشان می‌دهند که تولید انبوه شیائومی ۱۵ ممکن است در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) آغاز شود.
 
اقتصاد سبز؛ امکان‌ها و واقعیت‌ها
وضعیت نابه‌سامان محیط زیست
تغییرات اقلیمی و وضعیت نابه‌سامان محیط زیست، بیش از همه اقتصاد جهانی را ناچار کرده است به سمت و سوی اقتصاد سبز حرکت کند.
 
جدول قیمت برنج، روغن و گوشت
کالاهای اساسی
در میادین و بازارهای میوه و تره بار مواد پروتئینی ۵۶ درصد، حبوبات ۲۴ درصد، غلات ۲۰ درصد، مرغ ۱۰ درصد، تخم مرغ ۸ درصد، قند ۱۴ درصد و شکر ۱۴ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.
 
اجرت یا کارمزد مصنوعات طلا چگونه محاسبه می‌شود؟
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد؛
مهدی آزادی، عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد نحوه ساخت مصنوعات طلا و همچنین، نحوه محاسبه اجرت ساخت و سود طلافروشان توضیح داده است.
 
۹ بهمن| قیمت طلا، سکه، دلار، یورو و درهم
در معاملات امروز
قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۸۷۶,۵۰۰ (دو میلیون و هشتصد و هفتاد و شش هزار و پانصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۲.۷۲ درصدی داشته است.
 
واریزی بیش از ۳۵ میلیون تومان مشمول مالیات می‌شود
در سال سال ۱۴۰۳
هم‌اکنون حساب‌هایی که در ماه ۱۰۰ تراکنش درآمدی داشته باشند و مجموع این واریزی‌ها بیش از ۳۵ میلیون تومان باشد، مشمول مالیات می‌شوند.
 
جزئیات فروش فوق العاده هایما ۷X اعلام شد
ویژه بهمن ۱۴۰۲
فراخوان فروش فوق‌العاده هایما ۷X ویژه متقاضیان عادی سامانه یکپارچه خودرو منتشر شد.
 
برنار آرنو؛ ثروتمندترین مرد جهان
بازرگان و کارآفرین فرانسوی
برنار آرنو با پیشی گرفتن از ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان شد.
 
دورنمای نهضت ملی مسکن
گره‌ای بغرنج
مسکن در ایران اگر نگوییم به گره‌ای بغرنج بدل شده، حداقل موضوعی پیچیده شده است که نیازمند عزم و اراده‌ای جدی برای حل و رفع آن است.
 
۸ بهمن| قیمت طلا، سکه و دلار
امروز یکشنبه
قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۹۸,۰۰۰ (دو میلیون و هفتصد و نود و هشت هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۹ درصدی داشته است.
 
تسنیم: عرضه سکه‌های جدید و بدون تاریخ بزودی آغاز می‌شود
در مرکز مبادله
تسنیم در خبری مدعی شد که بانک مرکزی در نظر دارد بزودی عرضه ی سکه های تمام بهار آزادی و بدون تاریخ را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز کند.
 
مقایسه ثروت ایران با عربستان سعودی, امارات و ترکیه
با نگاهی به آمار توزیع ثروت جهانی
با نگاهی به آمار توزیع ثروت جهانی می‌توان دریافت که کل ثروت ایران با ثروت کشور عربستان سعودی برابری می‌کند و این دو کشور ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه هستند همچنین ثروت کشور ایران دقیقا دو برابر ثروت کشورهای امارات و ترکیه است.
 
تعیین مبلغ وام مسکن در سال جدید+ جزییات
لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شد.
 
تکذیب سهمیه بندی نان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران:
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: هیچ محدودیتی در خرید نان برای شهروندان وجود ندارد و اعداد و ارقام موجود در سامانه هوشمندسازی آرد و نان ارتباطی به فروش نان ندارد.
 
۷ بهمن| قیمت طلا، سکه و دلار
امروز شنبه
قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۵۵,۰۰۰ (دو میلیون و هفتصد و پنجاه و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۰۴ درصدی داشته است.
 
هدف ما شناسایی فرار مالیاتی و حساب‌ های اجاره‌ای است
سخنگوی سازمان امور مالیاتی:
محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس در ویدئویی از خود در صحن مجلس که در فضای مجازی منتشر کرد، در واقع برداشت نادرست نماینده مجلس از مصوبه مقابله با فراریان مالیاتی بوده است.
 
ماجرای لغو ۲ پرواز در فرودگاه مهرآباد
پرواز شماره ۴۵۲۲ هواپیمایی ماهان به مقصد یاسوج و پرواز شماره ۳۳۸۵ هواپیمایی ایران ایر به مقصد سهند به‌دلیل شرایط نامساعد جوی در فرودگاه‌های مقصد از فرودگاه مهرآباد لغو شد.
 
۶ بهمن| قیمت طلا پایین آمد
امروز جمعه
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۱۶ (دو هزار و شانزده ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۴ درصدی داشته است.
 
۵ بهمن| آخرین نرخ یورو امروز پنجشنبه
در معاملات
معاملات روز پیش بازار ارز حکایت از روند نزولی قیمت یورو نسبت به روز گذشته دارد.
 
۵ بهمن| قیمت طلا کاهشی شد
امروز پنجشنبه
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۱۶ (دو هزار و شانزده) دلار رسید که نسبت به روز پیش کاهشی بوده است.
 
صعود بی سابقه قیمت پوند و یورو در بازار آزاد ایران
نسبت به روز سه‌شنبه
یورو و پوند نسبت به روز سه‌شنبه به ترتیب رشدی حدود ۱/۴۶ و ۱/۶۳ درصدی داشتند.
 
آخرین جزئیات معافیت مالیاتی مشاغل
در نشست علنی نوبت صبح امروز تصویب شد؛
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۴ بهمن ماه) مصوبه جدیدی درباره مالیات بر درآمد مشاغل را تصویب کردند.
 
آغاز فروش ۹ خودروی وارداتی از امروز + جزئیات
سامانه یکپارچه عرضه خودرو اعلام کرد؛
هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان قبلی می‌باشد.
 
افزایش ۲ درصدی حقوق ۱۴۰۳ از نرخ تورم عقب می‌افتد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز اظهار کرد: دولت به افزایش حقوق‌ها از حیث تامین منابع آن نگاه می‌کند، اما از سوی دیگر تورم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است و زمانی‌که حقوق‌ها را ۲۰ درصد اضافه می‌کنیم یعنی در عمل نسبت به میزان تورم موجود در جامعه عددی را اضافه نکرده‌ایم و قدرت خرید مردم کم می‌شود.
 
همه چیز درباره وام ودیعه مسکن
یک ضعف بزرگ تسهیلاتی
«ضعف اساسی» این وام همان «قدرت پوشش‌‌‌دهی» آن است که نه تنها پوشش مناسبی از هزینه اجاره‌‌‌نشینی را برای مستاجرها به‌خصوص دهک‌‌‌های کم‌‌‌درآمد و نیازمند به حمایت موثر را فراهم نمی‌‌‌کند بلکه این پوشش در مناطق و شهرهایی که با تورم و بحران بیشتر اجاره روبه‌رو هستند، نیز ضعیف‌‌‌تر است.
 
بانک مرکزی مکلف به بستن حساب بدهکاران مالیاتی شد
در جلسه نوبت صبح امروز
به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول به موقع درآمدهای مالیاتی بانک مرکزی مکلف به بستن حساب بدهکاران مالیاتی شد.
 
چادرملو؛ رتبۀ اول بهره‌وری عوامل تولید
در بیست و ششمین همایش شرکت های برتر ایران
در بیست و ششمین همایش ۵۰۰ شرکت های برتر ایران (100- IMI) شرکت معدنی و صنعتی چادرملو موفق شد رتبه اول از نظر بهره‌وری کل عوامل و رتبه اول از نظر شاخص بازده فروش در گروه فلزات آهنی کشور را کسب نماید.
 
اهمیت بهره‌وری در دنیای رقابتی امروز
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
تمام تلاش‌های بشر، اختراعات و اکتشافات همواره در این جهت بوده که با حداقل امکانات حداکثر نتیجه را به‌دست آورد.
 
آخرین نرخ طلا امروز چهارشنبه
۴بهمن ۱۴۰۲
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۲۴ (دو هزار و بیست و چهار) دلار رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۰۹ درصدی داشته است.
 
مجلس به واردات خودروهای کارکرده برقی رای داد
در راستای اجرای قانون هوای پاک و کاهش آلایندگی
بر این اساس پیش بینی می شود که آیین نامه کارکرده ها که از چهار ماه پیش وعده ابلاغ آن از سوی وزیر صمت و دیگر مسوولان صنعتی داده شده ، بیشتر حول کارکرده های برقی باشد.
 
فروش فوق العاده  ۲ محصول کرمان موتور از امروز
ویژه بهمن ماه
کرمان موتور فروش فوق العاده دو محصول کی ام سی جی۷ و کی ام سی ایکس۵ از امروز ۳ بهمن ماه آغاز کرد.
 
تایید واردات بنزین از بندر چابهار؟
در دی ماه امسال
در دی ماه امسال، ناصر جدگال، معاون مدیرکل و رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار در اظهاراتی اعلام کرد: "در روز جمعه مورخ ۸ دی ۱۴۰۲ کارشناس اداره استاندارد شهرستان چابهار با همراهی نماینده شرکت نفت، گمرک و اداره بندر اقدام به بازرسی و نمونه برداری مطابق استاندارد از محموله بنزین وارداتی بر روی عرشه کشتی کردند. "
 
تابلو سازی ستاره سازنده انواع مدل‌های جدید تابلو برای مغازه
ساخت تابلو
سوالات زیادی برای مشتریان، پیش از اقدام به سفارش ساخت تابلو فروشگاهی و سر درب مغازه ایجاد می‌گردد. بهترین جنس تابلو برای فروشگاه چیست؟ انواع مدل‌های جدید تابلو برای مغازه کدامند؟ کدام تابلو سازی می‌تواند هر نیازی را درباره انواع مدل‌های جدید تابلو برای مغازه رفع کند؟
 
۳ بهمن| قیمت طلا، سکه و دلار
امروز سه‌شنبه
قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۳۶,۸۰۰ (دو میلیون و هفتصد و سی و شش هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۷۶ درصدی داشته است.
 
نحوه محاسبه اقساط وام اجاره‌نشینی  +جزئیات
با تاخیر هشت‌ماهه اعلام شد
بخشنامه وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ با تاخیر هشت‌ماهه نسبت به دوره قبلی ابلاغ شد مستاجرانی که موفق به دریافت تسهیلات می‌شوند، باید بسته به محل سکونت آماده پرداخت اقساط ماهانه ۱.۱ تا ۵.۶ میلیونی باشند
وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن تقریبا از ابتدای سال برای مستاجران اهمیت پیدا کرد، اما ابلاغ و اجرای آن به آخرین روز‌های سال موکول شد.
 
۳ بهمن| قیمت طلا افزایشی شد
امروز سه‌شنبه
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۲۷ (دو هزار و بیست و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.
 
افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن
بانک مرکزی ابلاغ کرد؛
بانک مرکزی بخشنامه مربوط به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن را که در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرستان‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و برای مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است را به ۲۰ بانک عامل ابلاغ کرد و متقاضیان مشمول پس ثبت‌نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به بانک‌‌های عامل معرفی می‌شوند.
 
اثر شوک‌های سیاسی بر بازار ارز
عضو انجمن اقتصاددانان ایران توضیح داد؛
عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه عمده تمرکز و سیاست بانک مرکزی به سمت سیاست‌های تثبیت است، گفت: «شما می‌توانید رد پای ریسک‌های سیاسی، تحولات و تنش‌هایی که ایجاد می‌شود را در اقتصاد ببینید.
 
رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران
بیست و ششمین دوره همایش
مصطفی مؤمنی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران اظهار کرد: «۱۰۰ شرکت برتر انتخاب‌شده از صنایع مادر و ارزآور هستند و پنج شرکت دانش‌بنیان نیز در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر قرار دارند که اتفاق مبارکی است.»
 
بازار سرمایه در دورنمایی یک‌ساله
افت شدید
بازار سرمایه در روزهای اخیر تحت‌تاثیر سه عامل منفی شامل تعیین نرخ خوراک، ریسک‌های غیراقتصادی و قرمزپوش شدن گروه‌های خودرویی دچار افت شده، با این‌همه دولت سعی دارد با اقدامات هفت‌گانه خود برای کمک به بورس، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را در سال آینده پیش روی این بازار قرار دهد.
 
معیاری برای زندگی لاکچری
در لایحه بودجه ۱۴۰۳
به‌راستی در وضعیت اقتصادی کنونی، به چه خودرو و خانه‌ای لوکس می‌گویند؟ این مسئله شاید از این منظر مهم باشد که داشتن یک زندگی لوکس و داشتن خانه یا اتومبیلی لاکچری، بر اساس سنجه‌ای که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ معین شده، اساس اخذ مالیات خواهد بود.
 
مناسب‌ترین هدایای تبلیغاتی با بهترین قیمت
هدف تبلیغاتی‌
انتخاب هدایای تبلیغاتی که هم جذاب باشند و هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشند، یکی از چالش‌های اصلی برای برندها و شرکت‌ها است. در این مقاله، به بررسی گزینه‌های مناسب برای هدایای تبلیغاتی پرداخته‌ایم تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را با توجه به بودجه و هدف تبلیغاتی‌تان داشته باشید. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید با هزینه‌ای مناسب، اثربخشی تبلیغات خود را افزایش دهید و در عین حال، تصویری مثبت و به یاد ماندنی در ذهن مشتریان خود ایجاد کنید.
 
۲ بهمن| شیب تند قیمت دلار و سکه کاهشی شد
در جریان معاملات امروز
طلا نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۷۳ درصدی و دلار کاهش ۰.۹۴ درصدی تجربه کردند.
 
نه فقط ما، بلکه حتی، پدرومادربزرگانمان
یادداشت| مسعود خوشابی
سرنامه روزنامه اقتصادی آسیا ۱۴۰۲/۱۱/۰۱، اشاراتی به تأیید مصوبه افزایشِ سنِ بازنشستگی توسط شورای نگهبان دارد که توضیح و تشریح بیشتر برخی ازنکات برشمرده درآن ، خالی از لطف نخواهد بود .
 
سهمیه بنزین آزاد کاهش یافت
در کارت‌های سوخت شخصی
سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت.
 
واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر واردات خودرو به کشور گفت: «هم اکنون امکان واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی فراهم شده و این خودروها می‌توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.
 
۲ بهمن| قیمت طلا امروز دوشنبه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۲۹ (دو هزار و بیست و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، ثبات داشته است
 
حباب سکه می‌تواند موتور افزایش قیمت دلار باشد
رئیس کل اسبق بانک مرکزی اعتقاد دارد:
قیمت دلار به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای جهان، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل اقتصادی، سیاسی و جهانی هستند.
 
جعبۀ سیاه اتاق بازرگانی
پس از فراز و نشیب‌ انتخابات
به‌رغم مقاومت هفت ماهه اتاق بازرگانی و حسین سلاح‌ورزی، سرانجام انتخابات مجدد ریاست اتاق بازرگانی ایران در هشتمین جلسه هیأت نمایندگان دور دهم برگزار شد و صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران شد.
 
جزئیات طرح پیش فروش خودرو شاهین اتوماتیک
ویژه بهمن ماه
حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال و ملزم به ارائه گواهینامه خودرو حداقل پایه سوم می باشند.
 
صمد حسن زاده، رئیس جدید اتاق ایران کیست؟
در دور دهم انتخابات
صمد حسن زاده، با کسب ۲۰۸ رای، به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران در دور دهم انتخاب شد.
 
یکم بهمن | قیمت طلا، سکه و دلار
در بازار امروز
قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۲۷,۶۰۰ (دو میلیون و هفتصد و بیست و هفت هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۵ درصدی داشته است.
 
پیش‌بینی افزایش آنفلوآنزا در بهمن‌ماه
هشدار وزارت بهداشت:
معمولا در بهمن ماه نیز ممکن است پیک کوچکی از آنفلوآنزا را داشته باشیم. امسال نیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد بروز موارد آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ها چند هفته‌ای زودتر شروع شد و نیمه اول آذر ماه به حداکثر خود رسید و به تدریج هم از میزان بروز موارد کاسته شد.
 
یکم بهمن| قیمت دلار و یورو در معاملات امروز
امروز یکشنبه
قیمت خرید یورو ۴۶,۳۵۶ (چهل و شش هزار و سیصد و پنجاه و شش تومان) و قیمت فروش یورو ۴۶,۸۲۴ (چهل و شش هزار و هشتصد و بیست و چهار تومان) است.
 
یکم بهمن| آخرین نرخ طلا امروز یکشنبه
در معاملات بازار جهانی
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۲۹ (دو هزار و بیست و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، ثبات داشته است
 
تعادل بازار جهانی نفت در ۲۰۲۴
پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی؛
آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است که با وجود اختلال برای تردد کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در دریای سرخ، بازار نفت در سال ۲۰۲۴ میلادی متعادل خواهد بود.
 
رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی
در نشست خبری بیست و ششمین سال
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه نتایج رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران نشان می‌دهد که در سال گذشته ۹۱ درصد صادرات توسط ۱۰۰ شرکت برتر انجام شده، گفت که در بین ۵۰۰ شرکت برتر، شرکت‌های پتروشیمی‌ بیشترین ارزآوری، شرکت‌های نفتی بیشترین فروش و بانک‌ها بیشترین اشتغال را داشته‌اند.
 
آخرین جزئیات واردات خودروی جانبازان
در لایحه بودجه سال ١۴٠٢
با تصویب لایحه بودجه سال جاری، مرداد ماه امسال، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این سازمان (بنیاد شهید) ظرف یک ماه پس از ابلاغ آیین نامه طبق ماده ۳، اسامی جانبازان واجد شرایط دریافت خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند، این وزارتخانه را مکلف به تخصیص مجوز واردات خودرو به جانبازان کرد.
 
آخرین فرصت جایگزینی خودروها برای متقاضیان دارای نوبت سال آینده؛ تا پایان امشب
در سامانه یکپارچه
برای مشارکت‌کنندگان در مرحله دوم سامانه یکپارچه خودروها که نوبت تخصیص آن‌ها به فصول بعدی (سال ۱۴۰۳) افتاده است، از چهارشنبه هفته گذشته (۲۷ دی ماه) این امکان فراهم شد که بتوانند، خودروی خود را با دو محصول سایپا، جایگزین کنند؛ با توجه به فرصت در نظر گرفته شده، امشب این مهلت به پایان خواهد رسید.
 
سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران رفت
بعد از مدت هفت ماه
حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران با تشکر از هیات نمایندگان و هیات رئیسه اتاق ایران بابت همکاری‌ها در طول مدت هفت ماه دوره ریاست خود، گفت: فردا انتخابات اتاق ایران برگزار می‌شود و پیشنهاد من حضور پرشور و پررنگ در انتخابات است که حتماً خیر بخش خصوصی در آن است.
 
دوران صنایع خلاق و ضرورت حل مسئله کارخانه نوآوری آزادی
صنایع دانش بنیان
جوانان شاغل در کارخانه نوآوری آزادی، دل به هم افزایی بخش دولتی و خصولتی بسته اند تا پیش از پایان سال جاری، مسائل و ابهامات کارخانه نوآوری آزادی به طور کامل برطرف شده و آرامش به این زیست بوم بازگردد.
 
علت درگذشت مدیرعامل بانک ملت
چهره ماندگار نظام بانکی
رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت که سال گذشته به عنوان چهره ماندگار نظام بانکی معرفی شد و نقش مهمی در افزایش حمایت بانک ملت از صنعت نفت داشت بر اثر گازگرفتگی درگذشت.
 
۳۰ دی | شیب تند کاهش قیمت‌ طلا، سکه و دلار
امروز شنبه
قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۶۸۰,۲۰۰ (دو میلیون و ششصد و هشتاد هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۷۸ درصدی داشته است.
 
بازار طلا و روند تعدیل قیمت
نایب‌ رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد؛
نایب‌ رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به سیر صعودی که قیمت سکه و طلا از حدود ١٠ روز گذشته در پیش گرفته بود، از تغییر مسیر صورت گرفته با انتشار اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری شمش طلا به اصناف این حوزه و عرضه سکه‌های بدون تاریخ خبر داد که منجر به کاهش و تعدیل قیمت‌ها در بازار شد و حباب سکه را به طرز قابل توجهی تخلیه کرد؛ به طوری‌که سکه تمام جدید یک میلیون و ۴۵٠ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.
 
تبعات تنزل ارزش پول ملی
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
در اثر تنزل ارزش پول داخلی خالص صادرات افزایش می‌یابد، ولی بر شدت هزینه‌های تولید نیز افزوده می‌شود. از طرفی با بهبود ارزش پول داخلی از خالص صادرات کاسته شده و هزینه‌های تولید کاهش می‌یابند.
 
دورنمای بازار نفت به روایت آرامکو
مدیرعامل غول نفتی پیش‌بینی کرد
مدیرعامل غول نفتی آرامکو پیش‌بینی کرد که بازارهای نفت جهان در کوتاه مدت با اختلالات پیش‌آمده در مسیر دریای سرخ، کنار خواهند آمد، اما طولانی شدن این وضعیت، به کمبود نفتکش‌هایی منجر می‌شود که مجبورند سفرهای طولانی‌تری داشته باشند و با تاخیر به مقصد برسند.
 
طلا امروز شنبه بر مدار رشد حرکت کرد
۳۰ دی ۱۴۰۲
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۲۹ (دو هزار و بیست و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۳۹ درصدی داشته است.
 
تاثیر قیمت دلار بر مسکن
التهاب را در بازار
به نظر می‌رسد مردم دلار را شاخص تصمیم‌گیری خود برای خرید و فروش مسکن قرار داده‌اند و بر اساس نوسانات ارزی تصمیم خود را تغییر می‌دهند.
 
ادامه روند افزایشی  قیمت دلار
این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، چهارشنبه ۲۷ دی، شروع معاملات فردایی بازار ارز با قیمت ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان و ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان به ثبت رسید. آخرین معامله پشت خطی هم با قیمت ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان انجام شد.
 
یکم بهمن؛ برگزاری انتخاب رییس اتاق ایران
در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه
طبق تصمیم شورای عالی نظارت، انتخاب «حسین سلاح‌ورزی» برای ریاست اتاق بازرگانی ایران غیرقانونی بوده و وی از این سمت کنار گذاشته شده است و اول بهمن‌ماه، انتخابات جدید رئیس اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد.
 
مدیرعامل یک بانک کشور ممنوع الخروج شد
مبارزه با فرار مالیاتی و پول شویی
مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی با یادآوری اختیارات قانونی سازمان امور مالیاتی از جمله مفاد تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و سایر اختیارات قانونی در دسترسی به اطلاعات فعالین اقتصادی، گفت: به سایر بانک ها و موسسات اعتباری نیز هشدار داده شده که تا پایان بهمن ماه برای ارائه برخط اطلاعات به سازمان امور مالیاتی اقدام نمایند.
 
آخرین قیمت طلا امروز جمعه
۲۹ دی ۱۴۰۲
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۲۱ (دو هزار و بیست و یک) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۶۴ درصدی داشته است.
 
واردات خودروی برقی از چین قوت گرفت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد؛
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد که مذاکراتی با چین برای واردات خودروهای برقی شده و ظاهرا به توافقاتی هم رسیده‌اند.
 
افزایش سرمایه بانک‌های دولتی
وزیر امور اقتصادی و دارایی توضیح داد؛
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: «مجموع ۱۴۰ هزار میلیارد بهبود کفایت سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت تا پایان اسفند سال جاری خواهد بود.» احسان خاندوزی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: «با توجه به وضعیت بسیار نامناسبی که کفایت سرمایه بانک های کشور داشتند و دستور رئیس‌جمهور در مورد اینکه باید ناترازی‌های بانکی رفع و رجوع شود، در طول یکسال گذشته و ده ماهه اخیر تلاش بسیار جدی صورت گرفت که کفایت سرمایه این بانک‌ها اصلاح شود.»
 
بدهی‌های مالی در سطح جهان
هشدار مدیر عامل موسسه مالی بین‌المللی؛
مدیر عامل موسسه مالی بین‌المللی IIF، در گفت‌وگویی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، زنگ خطر بدهی‌های جهانی را به صدا درآورد.
 
حراج شمش طلا
معاون وزیر صمت اعلام کرد؛
روز گذشته معاون وزیر صمت ضمن اعلام این خبر که امسال بیش از یک میلیارد یورو طلا وارد کشور شده است، گفت: «این افزایش واردات طلا از محل تهاتر بوده است و امسال امکان واردات شمش طلا به‌عنوان یکی از ابزارهای رفع تعهد ارزی باز شد.» جالب‌توجه این‌که روز گذشته عرضه و حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا هم آغاز شد و سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا اظهار داشت: «طبق ضوابط تعیین‌شده حداقل میزان خرید، یک کیلوگرم و حداکثر خرید ٣ کیلوگرم است.»
 
خبر مهم وزیرکار درباره یارانه
در حاشیه هیأت دولت
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (چهارشنبه ۲۷ دی ماه) در حاشیه هیأت دولت گفت: یارانه نقدی تا آن میزانی که مصوب بود و اجرا شده است، حتما ادامه پیدا می‌کند و تحت هیچ شرایطی یارانه نقدی حذف نخواهد شد.
 
حمایت سناتور تدکروز از ترامپ در انتخابات آمریکا
جمهوری‌خواه تگزاس
کروز به حداقل ۲۳ سناتور دیگر آمریکایی پیوست که از ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری‌خواه حمایت کرده‌اند.
 
بار دیگر بلیت هواپیما نایاب شد
بار دیگر شاهد کمبود و در برخی مسیرها فقدان بلیت هواپیما و پروازهای داخلی به نرخ مصوب برای روزهای آینده هستیم.
 
آخرین نرخ طلا امروز چهارشنبه
۲۷ دی ۱۴۰۲
هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۲۵ (دو هزار و بیست و پنج ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۱۹ درصدی داشته است.
 
پایانی برای یک رویا
واردات ۱۰۰ هواپیمای ایرباس
به گفته مدیر کل روابط عمومی شرکت هما، قرارداد ایرباس با ایران‌ ایر که در زمان برجام منعقد شده بود و با خروج آمریکا از برجام، ایرباس این قرارداد را معلق کرد، حالا به‌صورت رسمی لغو شده است.
 
اهمیت خدمات‌محوری اتاق‌ها
در سومین گردهمایی مدیران خدمات فنی و بازرگانی
در سومین گردهمایی مدیران خدمات فنی و بازرگانی اتاق‌های سراسر کشور، حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق ایران بر اهمیت خدمات‌محوری اتاق‌ها تأکید کرد و گفت: «در دوره دهم هیأت نمایندگان، عضویت فراگیر را دنبال خواهیم کرد و تمرکز جدی خود را روی تنوع بخشیدن و گسترش سطح خدمات قرار داده‌ایم. باید اتکا به درآمدهای سه در هزار و چهار در هزار را از میان برداشته و به سمت عضویت فراگیر قدم برداریم.»
 
محصولاتی برآمده از هنر زیبای ایرانی
گفت‌وگوی آسیا با یزدان بنی‌مصطفوی، مدیرعامل شرکت تولیدی بورنووی؛
شرکت تولیدی بورنووی بزرگترین و اولین تولیدکننده‌‌های فضای باز، اکسسوری، آلاچیق، روشنایی‌های باغی و ویلایی، لوستر، آباژور، آب‌نما، میز و صندلی، آلاچیق‌‌های یک طبقه و دو طبقه و هر محصولی که مرتبط با فضای باز باشد، هستیم.
 
صفحه ۳ از ۲۶