صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
کد خبر: 10010
گزارشگر: 2
۸۰۸
۰
۰
۷
سعید پورصمیمی

بازیگری برای نسل ها

بازیگری برای نسل ها
به بهانه حضور فیلم «برادران لیلا» سعید روستایی در فستیوال کن

به بهانه حضور فیلم «برادران لیلا» سعید روستایی در فستیوال کن فرانسه و نمایش این فیلم با حضور عوامل و بازیگران فیلم برای مراسم فرش قرمز قبل فیلم در هیاهوی خبرنگاران و عکاسان همیشه منظم در دو سوی جایگاه این فستیوال، قامت و شمایل یک پیر بزرگ سینما در ردای تاکسیدو زیبا و شیک چشمهای من و قطعاً کلیه سینما دوستان این مرز و بوم را به خود دوخته کرد. جواهری نایاب، صیقل خورده و دُری گران بها روزگاران دور و حال تئاتر، سینما و تلویزیون این مملکت عالیجناب (استاد عالی قدر) سعید پورصمیمی نازنین کسی همیشه به دنبال اجرای درست و دقیق در متن گشته و بوده و هیچ گاه و هیچ بار در حاشیه، گفتگو، مصاحبه نبوده و نیست بازیگری سِتُرگ و مانا با کارنامه قوی از شخصیت ها و فیلم ها چه در تئاتر، چه در سینما و چه در تلویزیون و شاید خیلی دیر به حضور بین المللی گران سنگی همچون فستیوال کن می رسد.
بازیگری که شاید با فیلم ها و بازی های درخشان چون ملول (ناخدا خورشید)، توسل (تحفه ها)، جامی (پرده آخر)، درویش (آبادانی ها)، روشن (تک درختها)، شازده (نسل سوخته) و.... خیلی زودتر می توانست دنیا را با همچون بازیگری توانا، متین و بااخلاق آشنا کند.
شاید در خود مملکت ما هم کمتر کسی بداند ایشان هنوز که هنوزه رکورددار سیمرغ نقش مکمل چه در آقایان و چه در خانم ها هست ایشان خود را آلوده دنیای پر زرق و برق سینما نکرده است و حتی موبایل ندارند بنده که میخواستم با ایشان برای کتابم به گفتگو بنشینم از طریق تلفن منزل یک دوست باهاش آن ارتباط گرفتم و در متانت و ادب درس آموز و مثال انگیز از مصاحبه به دلایلی فروتنانه خودداری کردند. با دیدن ایشان در قبل نمایش و تشویقشان بعد نمایش فیلم و دیدن خوشحالی شان حس رَشک برانگیز و افتخار برتمامی ماه ها دست داد و امید بر اینکه داوران کن به خصوص اصغر فرهادی قدر این لحظه را بداند و بتواند دیگر داوران را مجاب به اهدای جایزه بازیگری کن به این پیر کارکشته بازیگری کند و دوباره بعد از شهاب حسینی، سینمای ایران توسط یک اَبر بازیگر تمام این جایزه را کسب کند که چه لذت و شکوهی می شود آن روز را دیدند..! در میان انبوهی از اخبار و حوادث تلخ و ناامیدکننده مملکتمان یک روزنه امید و یک لحظه ای درخشان شاید نصیب سینمای ایران و عالیجناب سعید پورصمیمی میشود.

به امید دیدن آن لحظه

بهزاد اسدی - فیلمساز و دانشجوی دکتری فلسفه هنر
https://www.asianews.ir/u/6sa
اخبار مرتبط
برگزارکنندگان جشنواره کن که مهم‌ترین جشنوارهٔ سینمایی جهان است، فیلم‌های منتخب امسال خود را اعلام کردند و علاوه بر آنکه «قهرمان»، تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی به بخش مسابقهٔ جشنوارهٔ امسال راه یافته است، فیلم کوتاهی از جعفر پناهی نیز در این جشنواره به نمایش در می آید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید