صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۲
کد خبر: 10026
گزارشگر: 213
۱۶۶۲
۰
۰
۴
ارایه سهام شرکت فرانسوز یزد

جزییات و نقدینگی برای عرضه اولیه‌ «کایزد۱» در خرداد+متن اطلاعیه

جزییات و نقدینگی برای عرضه اولیه‌ «کایزد۱» در خرداد+متن اطلاعیه
بر اساس آخرین اطلاعیه فرابورس قرار است روز چهارشنبه این هفته یعنی ۱۱ خرداد ماه سهام شرکت فرانسوز یزد با نماد کایزد۱ به روش حراج وارد فرابورس شود.

به گزارش آسیانیوز، قرار است چهارشنبه این هفته یعنی ۱۱ خرداد ماه سهام شرکت فرانسوز یزد با نماد کایزد۱ و به روش حراج عرضه اولیه شود.

با شروع سال ۱۴۰۱ بورس میزبان عرضه اولیه‌ های مختلف بود. اما در میان این عرضه‌ اولیه‌ها سه عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص یافت و این موضوع موجب اعتراض سهامداران شد.

بر اساس آخرین اطلاعیه فرابورس قرار است روز چهارشنبه این هفته یعنی ۱۱ خرداد ماه سهام شرکت فرانسوز یزد با نماد کایزد۱ به روش حراج وارد فرابورس می‌شود.روز چهارشنبه تعداد ۳۴۳ میلیون سهم که معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت است با کف قیمت ۵۷۰ تومان هر سهم عرضه اولیه خواهد شد.

جزییات و نقدینگی برای عرضه اولیه‌ «کایزد۱» در خرداد

ارسال سفارش صرفا از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود. همچنین ۵۰ درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه امکان عرضه نخواهد داشت.

اعتراض سهامداران نسبت به عرضه اولیه

به نوشته تجارت نیوز، سهامداران بسیاری نسبت به عرضه اولیه‌های بازار اعتراض دارند و می‌گویند که عرضه اولیه‌های سودآور به صندوق‌ها اختصاص می‌یابد و عرضه خرد و ناچیز به سهامداران می‌رسد.

از ابتدای سال این سومین عرضه است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص می‌یابد. به نظر می‌رسد با اختصاص عرضه اولیه‌ها به صندوق‌ها از میزان اعتماد مردم کاسته شود.

 کاربران و فعال بورسی نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و نوشتند: «قراربود فقط عرضه اولیه های کوچکی که به هرنفر ۱۰تومن بیشتر نمیرسه، بدن به صندوقها! نه بزرگترین شرکت‌های ایران رو!»

«هرسهمی که از نظر بورس با ارزشه فقط به سمت صندوقها هدایت میکنه وفقط صندوقها حق شرکت در عرضه اولیه رو دارن، نه مردم، این یعنی تبعیض»

«پول ما که بورس رفت حالا میخواییم سود کنیم خون صندوق‌ها رنگی‌ تر شده»

«هرچی باشه صندوق ها عزیزن ما که مهم نیستیم ضرر ما که نباید جبران شه»

«صندوق ها پولدار شدن بگید مام عرضه اولیه بخریم»

به هر ترتیب به نظر می‌رسد با اختصاص عرضه اولیه‌ها به صندوق‌ها از اعتماد مردم کاسته و به مرور نقدینگی حقیقی در بورس کمتر شود./

https://www.asianews.ir/u/6sp
اخبار مرتبط
زمان پنجمین عرضه اولیه بازار سرمایه مشخص شد و روز چهارشنبه ۲۸ ادریبهشت ماه سهام شرکت سیمان آبیک با نماد سابیک در بورس عرضه خواهد شد.
سهام شرکت داروسازی دانا به روش ثبت سفارش در فرابورس «عرضه اولیه» می شود.
نخستین عرضه اولیه سال ۱۴۰۱ روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت با نماد «آسیاتک» ارایه می شود.
نخستین عرضه اولیه های سال جدید در فرابورس عرضه می شود.
همچنانکه در هفته اخیر دو نماد جدید عالیس و امیران برای قرار گرفتن در لیست عرضه اولیه‌ها درج شدند؛ در سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۷ شرکت آماده عرضه اولیه هستند.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت:عرضه سهام پرسپولیس و استقلال موجب شفافیت مالی این دو باشگاه می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید