صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۷
کد خبر: 10031
گزارشگر: 2
۴۰۵
۰
۰
۳
به گفته مدیران عامل دو شرکت دانش‌بنیان

صادرات موفق تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان‌

صادرات موفق تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان‌
به گفته مدیران عامل دو شرکت دانش‌بنیان، ۲۲ قلم از تجهیزات پزشکی ساخت ایران، به رغم تحریم‌ها صادر شده است. صادرات این اقلام از تجهیزات پزشکی ایرانی دانش‌بنیان به بازار کشور‌های مختلف از جمله: اندونزی، کشورهای منطقه و آفریقایی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار آسیانیوز؛ حسین چمنی، مدیرعامل شرکتی دانش‌بنیان در نشست خبری که در بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌هلث برگزار شد، گفت: با وجود اینکه کشورمان گرفتار سخت‌ترین تحریم‌های بین‌المللی است اما شرکت‌های دانش‌بنیان این مشکلات را مرتفع کرده‌اند و علاوه بر اینکه نیاز خود کشور را با هزینه کمتری تامین کرده‌اند در بازارهای صادراتی حضور داشته‌ و برای کشور ارزآوری دارند.
وی تصریح کرد: شرکت ما نیز در زمینه تولید دستگاه‌های دیالیز در این شرایط علاوه بر تامین بازار کشور به بازارهای صادراتی کشورهای مختلف حتی کشورهایی که تحت تحریم‌های خارجی هستند کالا صادر می‌کند و حتی خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: در شرایط تحریمی که بسیاری از خریداران خارجی به سراغ شرکت‌های ایرانی نمی‌آیند اما اگر آن شرکت دانش‌بنیان و مبتکر باشد نه‌تنها بازار خوبی دارند بلکه حاضر هستند آن را پیش‌خرید کنند. ایران دارای رتبه ششم بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های دیالیز است و تمام وسایل اتاق عمل در داخل کشور تامین می‌شود.
چمنی گفت: در این شرایط متقاضیان خارجی برای اینکه تحت تحریم‌های آمریکا قرار نگیرند محصولات ایرانی دانش‌بنیان را برند‌های خارجی خریداری می‌کنند و حتی ایران خط تولید در سایر کشورها ایجاد کرده است.
همچنین مهدی سبک‌دست، مدیرعامل گروه خدمات‌محور سلام با اعلام اینکه در حال حاضر با اسپانیرینگ مجموعه سلام، تعداد ۱۵۰ تخت مجهز برای دیالیز بیماران کلیوی به صورت کاملا رایگان، در سطح کشور تاسیس و تجهیز شده است، تصریح کرد: هزینه مداوای این بیماران از بیمه‌های طرف قرارداد پرداخت می‌شود و بیماران هیچ هزینه‌ای بابت دریافت خدمات دیالیز پرداخت نمی‌کنند. به گفته سبک‌دست، هفت هزار تخت دیالیز در سراسر کشور وجود دارد. هزار دستگاه ساخت ایران است که از این میزان تخت ساخت ایران، ۱۵۰ تخت مجهز کاملا دیجیتال و مطابق با استاندارد CE اروپا، سهم این شرکت دانش‌بنیان است.

دانش‌بنیان
مجموعه دانش‌بنیان سلام یا مشارکت چندین مجموعه دیگر با هدف ارایه خدمات درمانی و سلامتی دیجیتال، بیش از پنج سال است که پا به عرصه وجود گذاشته و با پذیرفتن ریسک بالای سرمایه‌گذاری، موفق به تجهیز مراکز درمانی با تجهیزات دانش‌بنیان و استاندارد ساخت ایران شده است. تجهیزاتی که در مارکت رقابت، امتحان خود را به خوبی پس داده و اعتماد بیماران را هم به جلب کرده است.
این مجموعه‌های دانش‌بنیان با تشکیل کنسرسیومی تخصصی متشکل از هفت شرکت مادر تخصصی دیگر، علاوه بر تلاش برای تجهیز کشور به خصوص مناطق محروم، موفق شده‌اند در هرات (کشور افغانستان) و نجف اشرف (کشور عراق) نیز حضور موفقی داشته‌ باشند و مراکز همودیالیز را با پارتنر عراقی و افغانستانی راه اندازی کنند.
همراهی دولت در پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری مطالبه‌ای است که همه شرکت‌های دانش‌بنیان برای عبور کم‌خطر از تحریم، طرح می‌کنند و با توجه به عدم امکان دسترسی ایران به سیستم فاینانس جهانی، شراکت دولت و به خصوص بانک عامل برای جابه‌جایی پول، به این شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند تا ریسک سرمایه‌گذاری پرخطر را با آستانه تاب‌آوری بالاتر و فشار روانی و اقتصادی پایین‌تر، پشت سر بگذارند./

ستاره جاوید
https://www.asianews.ir/u/6su
اخبار مرتبط
صنایع غذایی در ایران نسبت به دیگر بخش‌ها، صنعتی جدیدتر به شمار می‌رود و به این دلیل نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد .اکنون ایران در سال ۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند و در صورتی که صنایع غذایی در کشور متناسب با تولیدات کشاورزی رشد نداشته باشد، ارزش افزوده‌ای که در این صنعت است به کلی از دست خواهد رفت. همچنین بر اساس افق ۱۴۰۴ ایران باید تا ۹ سال آینده میزان تولید محصولات کشاورزی را به ۳۰۰ هزار تن برساند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید