صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۱
کد خبر: 10041
گزارشگر: 213
۵۰۳
۰
۰
۲
اولتیماتوم وزیر کار به صاحبان مشاغل

کارفرمایان موظفند حقوق کارگران را ۵۷ درصد افزایش دهند

کارفرمایان موظفند حقوق کارگران را ۵۷ درصد افزایش دهند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگرانی که مشمول قانون کار می‌شوند می‌توانند از کارفرمایی که افزایش ۵۷ درصدی حقوق را اجرا نمی‌کند شکایت کنند.

به گزارش آسیانیوز،  حجت الله عبدالملکی در مورد افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران، گفت: افزایش ۵۷ درصدی حقوق برای تمام کسانی که مشمول قانون کار هستند باید اجرا شود و اگر کارفرمایی اجرا نکرده باشد تخلف است و ما به این تخلف در بازرسی‌های گسترده‌ای که انجام خواهیم داد رسیدگی خواهیم کرد.

------------------------

بیشتر بخوانید

حمایت از «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت»/حذف شرکت هاي واسطه

-------------------------------------------------------------

وی ادامه داد: آمار‌ها در تامین اجتماعی بیانگر این است که این مهم برای اغلب کارگران اجرا شده و به دلیل اینکه لیست‌های مربوطه به فروردین ماه را آخر اردیبهشت ماه دریافت کردیم افزایشی که انتظار داشتیم در اثر افزایش حداقل دستمزد اتفاق بیفتد در درآمد تامین اجتماعی خود را نشان داده بنابراین برآورد این است که به ندرت کسانی هستند که اجرا نکرده باشند.

به نقل از خانه ملت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگرانی که مشمول قانون کار می‌شوند می‌توانند از کارفرمایی که افزایش ۵۷ درصدی حقوق را اجرا نمی‌کند شکایت کنند./

https://www.asianews.ir/u/6t4
اخبار مرتبط
هم‌زمان با روز جهانی کارگر و روز معلم، معلمان و کارگران امروز در شهرهای مختلف ایران تجمعات سراسری اعتراضی برگزار کردند.
طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی و حذف پیمانکاران از دغدغه های اصلی کارگران پالایشگاهی است که به گفته کارشناسان در صورت عدم تحقق این موضوعات، نیروهای تخصصی به کشورهای همسایه مهاجرت می کنند.
دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: اغلب پیمانکاران بخش خصوصی در پرداخت حقوق به لحاظ ماهیت شکل‌گیری همواره و به انحاء مختلف حقوق کارگران را پایمال می‌کنند بنابراین چنین شرکت‌هایی باید برچیده شوند.
نماینده کارگران شرکتی و قراردادی کشور گفت: رئیس مجلس از طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت حمایت قاطع کردند؛ نمایندگان مجلس هم تاکید دارند که شرکت‌های واسطه باید به کلی حذف شوند.
در حالی که عضو کارگری شورایعالی کار تاکید کرد که به مرو خانواده‌ی کارگری کشورمان به دلیل نداشتن حداقل‌های زندگی دچار آسیب جدی شده‌اند و به اندازه نیاز استانداردشان نمی‌خورند و نمی‌پوشند و آموزش نمی‌بینند، از افزایش طبق مزد مصوب نوزدهم اسفند خبر داد.
عضو هیأت مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران خبر داد.
براساس مصوبه شورای عالی کار ایران، کارفرماها موظف‌اند مزد کارگر حداقل‌بگیر بدون سابقه و بدون اولاد را با در نظر گفتن بن و حق مسکن برابر با پنج میلیون و ۶۷۹ هزار تومان بپردازند.
براساس سومین نشست دستمزد شورای عالی کار، با توجه به این که نرخ تورم سالانه هم اینک در حدود ۴۱ درصد است، به نظر می‌رسد رقم نهایی مزد چیزی بین آخرین رقم پیشنهادی کارفرمایان و نرخ تورم باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ با افزایش قابل توجهی مواجه می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید