صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۳
کد خبر: 10046
گزارشگر: 213
۱۱۹۸
۰
۰
۱
واکنش هنرمندان به اعتراضات و حوادث اخیر آبادان

انتشار بیانیه اهالی سینما خطاب به نیروهای نظامی

انتشار بیانیه اهالی سینما خطاب به نیروهای نظامی
جمعی از سینماگران در واکنش به حوادث آبادان و اعتراضات مردم در یک بیانیه‌ از نیروهای نظامی خواستند مقابل مردم نایستند.

به گزارش آسیانیوز، جمعی از سینماگران در بیانیه‌ای با عنوان «تفنگت را زمین بگذار» با اشاره به اعتراضات آبادان و دیگر اعتراضات از نیروهای نظامی خواستند سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند.

نویسندگان این بیانیه اعلام کردند که «فوج خروشان مردم ستم دیده از جای جای ایران فریاد همراهی و همدلی با مردم دردمند سر داده‌اند.»

این سینماگران در این بیانیه تاکید کردند: «اکنون که خشم عمومی امواج هم بسته‌ای از اعتراضات مردمی را به دنبال داشته است از همه افرادی که در یگان‌های نظامی هستند می خواهیم سلاح های خود را بر زمین بگذارند.»

فرشته صدر عرفایی، سامان سالور، علی مصفا، مجتبی میرتهماسب، تهمینه میلانی، حسن برزیده جعفر پناهی، پوران درخشنده، مجید برزگر، رضا درمیشیان، محمد رسول اف و کتایون ریاحی از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند.

زر امیرابراهیمی بازیگر زن سینما هم پس از برنده شدن به عنوان بهترین بازیگر در جشنواره کن به دلیل بازی‌اش در فیلم «‌عنکبوت مقدس» در هنگام دریافت جایزه با مردم آبادان ابراز همدردی کرد.سعید روستایی کارگردان این فیلم هم همدردی و همراهی خود را با مردم آبادان ابراز کرد.

در چند شب اخیر و پس از فروریختن ساختمان متروپل هزاران نفر از مردم معترض در بوشهر، ماهشهر، شاهین‌شهر و امیدیه با برگزاری تظاهرات در خیابان‌ها، شعار سر دادند.
 
در همین حال کانون نویسندگان ایران روز شنبه با انتقاد از سرکوب اعتراضات خوزستان در بیانیه‌ای نوشته بود:‌ «حقایق را می‌توان از دهان مردم داغ‌دیده شنید. همچنین گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده حاکی است در شهرهای مختلف استان خوزستان، گروهی از مردم در اندیمشک شامگاه شنبه هفتم خرداد تجمع خیابانی برگزار کردند./

https://www.asianews.ir/u/6t8
اخبار مرتبط
در حالی که علی دایی و فرهاد مجیدی، ستاره های فوتبال از کاپیتان تیم استقلال حمایت کردند، وریا غفوری نظرش را درباره ماندن یا نماندن در دنیای فوتبال و حاشیه ها اعلام کرد.
در حالی که قیمت گوشت و مرغ در بعضی فروشگاه‌های تهران به کیلویی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان رسیده است؛ قیمت بسیار بالای میوه و صیفی برای بسیاری از خانواده‌ها سبب شده که مردم میو را دانه ای بخرند.
اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی هیات داوران جشنواره کن گفت: خوشحالی ام از داوری در جشنواره کن عمیق نیست و با توجه به تمام شدن طاقت مردم در اثر مشکلات اقتصادی، بسیاری از ایرانی‌ها اصلا نمی‌توانند واقعا خوشحال باشند.
براساس برخی اخبار و گزارش ها همراه با ویدیو های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، شامگاه دوشنبه، ناآرامی ها و اعتراضات در شهرکرد تشدید شده است.
رانندگان خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی‌ تهران امروز دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند و خواسته هایشان را مطرح کردند.
تجمع‌های اعتراضی در شامگاه امشب؛ یکشنبه هم ادامه یافت و برخی گزارش های تایید نشده حاکی از درگیری برخی ماموران با معترضان در شهرکرد، و قطع اینترنت در برخی شهرها است.
در حالی که برخی از تحلیل‌گران ارتقای ساختار نیروی انتظامی را با گسترش اعتراضات مرتبط دانستند، تغییراتی در ساختار نیروی انتظامی و تبدیل آن به فرماندهی انتظامی، سازمان اطلاعات انتظامی کل کشور ایجاد شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید