صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۹
کد خبر: 10052
گزارشگر: 213
۵۷۳
۰
۰
۲
واکنش قبایل خوزستان به برخورد با معترضان شهرهای جنوبی کشور

تعداد کشته های واقعه متروپل از ۳۱ نفر عبور کرد/قبیله های عشیره ای عرب به میدان اعتراضات آمدند

تعداد کشته های واقعه متروپل از ۳۱ نفر عبور کرد/قبیله های عشیره ای عرب به میدان اعتراضات آمدند
براساس برخی گزارش های تایید نشده گروهی از قبایل عرب خوزستان با در دست داشتن پرچم‌های خود وارد این شهر شده و نسبت به ادامه تیراندازی برخی نیروهای نظامی به سوی مردم هشدار دادند؛ این در حالی است که شمار اجساد پیدا شده از زیر آوار ساختمان متروپل نیز به ۳۱ نفر رسیده است.

به گزارش آسیانیوز، همزمان با ریزش ساختمان متروپل آبادان و ادامه تظاهرات در آبادان در شامگاه یکشنبه، گروهی از قبایل عرب خوزستان با در دست داشتن پرچم‌های خود وارد این شهر شده و درباره ادامه تیراندازی برخی نیروهای نظامی به سوی مردم هشدار دادند؛ این در حالی است که شمار اجساد به دست آمده از آوار متروپل نیز به ۳۱ نفر رسید.

خبرگزاری  ایرنا گزارش داد بامداد دوشنبه نهم خرداد دو جسد دیگر نیز از زیر آوارهای برج فروریخته متروپل آبادان پیدا شد و به این ترتیب شمار جان‌باختگان به ۳۱ نفر رسید.

به نوشته ایرنا، امدادگران جسد یک فرد دیگر را نیز شناسایی کرده‌اند اما پیکر او هنوز از زیر بتون خارج نشده است.

استاندار خوزستان روز یکشنبه در هفتمین روز فروریزی برج متروپل تعداد مفقودان را ۳۸ نفر اعلام کرد که در این صورت از سرنوشت ۳۵ نفر خبری در دست نیست. بر اساس تصاویر و ویدیوهای منتشر شده، آنها با مراسم یزله با خانواده قربانیان حادثه متروپل همدردی کردند و با سر دادن شعارهایی به زبان عربی، هشدار دادند در صورت ادامه تیراندازی به سوی مردم عزادار، مقابله خواهند کرد.

طبق ویدیوها و برخی گزارش‌های دریافت شده برخی نیروها به معترضان تیراندازی کرده و گاز اشک آور زده‌اند. بر اساس ویدیوهای منتشر شده، معترضان در شهر مسجد سلیمان، یکی دیگر از شهرهای خوزستان نیز برای ابراز همبستگی با مردم آبادان تجمع کردند.


کمی پیش از آغاز دوباره اعتراضات در آبادان و شهرهای دیگر ایران، جمعی از سینماگران در بیانیه‌ای با عنوان «تفنگت را زمین بگذار» از نیروهای نظامی خواستند در مقابل مردم سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند.

نویسندگان این بیانیه اعلام کردند که «فوج خروشان مردم ستم دیده از جای جای ایران فریاد همراهی و همدلی با مردم دردمند آبان سر داده‌اند.»

هم‌زمان گزارش‌های متعددی از استقرار ماموران در شهرهایی از جمله آبادان، خرمشهر، اهواز و خرمشهر منتشر شد و شهروندان خبر دادند که اینترنت تلفن همراه از عصر شنبه به طور کامل قطع بود.

چند روز پس از فرو ریختن ساختمان متروپل، بر اساس گزارش‌های محلی همچنان تعدادی از مردم آبادان زیر آوار مانده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/6tc
اخبار مرتبط
حرف های اخیر علی دایی، ستاره فوتبال، در خصوص جامعه امروز ایران، آن‌ قدر ضرب داشت که نمی توان به‌سادگی از کنارش عبور کرد؛ در حالی که گفت و گوی عادل فردوسی پور نیز با وی نکات قابل تاملی در دل خود دارد.
اگر با مروری کوتاه به ابعاد حقوقی واقعه متروپل نظر داشته باشیم، در بند (ب) ماده ۲۹۰ به روشنی آمده است که چنانچه فردی قصد ایراد جنایت بر فرد یا افراد معینی را ندارد؛ لکن عملی که از فرد مسوول سر می زند به گونه ای است که نوعا و طبعا منجر به وقوع جنایت و حادثه می شود، مشمول قتل دانسته شده است.
​ عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شهرداری و دادستانی با تخلفات ساختمانی یزد برخورد قاطع کنند، از قوه قضائیه خواست برخورد با عاملان حادثه متروپل بسیار سنگین باشد تا جلوی اقدامات مشابه گرفته شود
بر اثر انفجار در ساختمان ۱۰ طبقه متروپل که ظهر روز دوم خردادماه در آبادان، فرو ریخت؛ هنوز عملیات آواربرداری پایان نیافته و تاکنون جان باختن بیش از ۲۸ شهروند تایید شده است؛ این درحالی است که تاکنون وضعیت کاملی از مدفون شدگان نیز ارایه نشده است.
همچنانکه شمار کشته شدگان قربانیان متروپل در آبادان با ادامه آوار بداری به «۱۴ نفر»؛ رسیده است برخی اخبار ضد و نقیض از جان باختن مالک ساختمان در حادثه حکایت دارند.
یزد - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با ابراز تاسف از ریزش ساختمان متروپل در آبادان، این اتفاق ناگوار را زنگ خطری برای ساخت و سازهای غیر اصولی در یزد دانست
یک جوان کمک رسان در ساختمان متروپل ویدیویی تلخ در حین وداع با دیگران از خود منتشر کرده است.
همچنانکه گمانه زنی هایی درباره ریزش بخش‌هایی از یک ساختمان در حال احداث بزرگ به‌نام «متروپل» در آبادان گزارش شده است، اخبار از افزایش تلفات انسانی این حادثه حکایت دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید