صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
کد خبر: 10055
گزارشگر: 2
۱۳۳۲
۰
۰
۳
سفر با هواپیما

واقعیت های جالب درباره پرواز با هواپیما که هیچ جا نخوانده اید!

واقعیت های جالب درباره پرواز با هواپیما که هیچ جا نخوانده اید!
در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم به واقعیت های جالب در خصوص سفر با هواپیما بپردازیم که کمتر افرادی از آن‌ها خبر دارند، با ما همراه باشید.

سفر با هواپیما یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های حمل و نقل شناخته می‌شود که مسافران زیادی به آن تمایل دارند. علاوه‌بر این محبوبیت، پرواز بر فراز آسمان، یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های شما در سفر خواهد بود که مشابه آن را در زندگی روزمره خود نمی‌توانید پیدا کنید. پس تعجبی ندارد که جدیدبودن این تجربه باعث شود آگاهی کافی از آداب آن نداشته باشید و واقعیت های پرواز با هواپیما را ندانید. بنابراین ما در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم به واقعیت های جالب در خصوص سفر با هواپیما بپردازیم که کمتر افرادی از آن‌ها خبر دارند. با ما همراه باشید.

 

آفتاب سوختگی در هواپیما!

 

اگر فکر می‌کند که بستن کمربند ایمنی یا رعایت نکاتی در خصوص چگونه خوردن یا خوابیدن در هواپیما تنها مواردی هستند که باید رعایت کنید، سخت در اشتباه هستید. اگر هم فکر می‌کنید تنها در ساحل و زیر نور مستقیم آفتاب است که نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب است، باز هم اشتباه می‌کنید. بلکه یکی از واقعیت های پرواز با هواپیما را محققان در مجله دیلی میل به چاپ رسانده‌اند که نشان می‌دهد هر بار که سوار هواپیما می شویم، خود را در معرض آفتاب سوختگی قرار می‌دهیم؛ پس بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم.

دوریس دِی متخصص پوست می‌گوید: در حقیقت پرواز در ارتفاع ۶۰ هزار پایی برای حداقل ۱ ساعت می‌تواند به اندازه ۲۰ دقیقه خوابیدن در یک دستگاه سولاریوم خطرناک باشد. اگر این نکته را در نظر بگیرید که در حین پرواز در چنین ارتفاعی، نسبت به زمانی که کنار یک ساحل هستید، شش مایل به خورشید نزدیک‌تر هستید، خواهید فهمید که نور آفتابی که از پنجره هواپیما به درون می‌تابد، چقدر می‌تواند مخرب باشد.

عکس داخل هواپیما

اگرچه شیشه پنجره اشعه‌های استاندارد یو وی بی را مسدود می‌کند، بیشتر اشعه های مضر یو وی ای می‌توانند از پنجره عبور کرده و به پوست ما برسند. اکنون روشن شده است که تمام طول موج های اشعه ماوراء بنفش سرطان زا هستند. قرار گرفتن در معرض این اشعه‌ها می‌تواند منجر به سرطان پوست و پیری زودرس شود.
با این تفاسیر هیچ کس به اندازه خلبان‌ها در معرض خطر سرطان پوست نیست. در واقع کارشناسان این گمان را مطرح می‌کنند که میزان بالای سرطان پوست در آن‌ها می تواند ناشی از زمان منظم و زیاد پرواز در مقابل یک پنجره بزرگ باشد. حتی اگر در کنار یک پنجره کوچک هم نشسته باشید و کمتر از خلبان ها وقت خود را در آسمان ها بگذرانید، بهتر است در هنگام سفر اقدامات احتیاطی را رعایت کنید. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید از صندلی کنار پنجره صرف نظر کنید.
پس در سفرهای هوایی خود از اقصی نقاط ایران مانند فرودگاه مهرآباد، فرودگاه شیراز، امام خمینی، فرودگاه هاشمی نژاد مشهد و سایر فرودگاه‌های محبوب؛ تا جایی که می توانید پرده ها را پایین نگه دارید و از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که پوست شما را از اشعه یو وی ای محافظت کند. اگر از آن دسته مسافرانی هستید که مدام با هواپیما سفر می کنید، این توصیه ها برای شما به کار می آید.

فرودگاه های ایران

حذف ردیف ۱۳ در صندلی ها!

 

یکی دیگر از واقعیت های پرواز با هواپیما حذف ردیف‌های ۱۳ از هواپیماها هستند! ایرلاین‌های بسیاری در سراسر دنیا ردیف ۱۳ را از ناوگان پروازی خود حذف کرده‌اند که از جمله معروفترین آن‌ها می‌توانیم به ایرفرانس، ایبریا، ایرترن، هواپیمایی نیوزلند و ایرلاین لوفت هانزا اشاره کنیم. البته جالب است بدانید که ماجرا در لوفت هانزا حتی از دیگر هواپیمایی های جهان هم عجیب تر است. این شرکت که صدها هواپیما را در ناوگان پروازی خود به کار گرفته است علاوه بر ردیف ۱۳، هیچ ردیف ۱۷ ای را نیز در هواپیماهای خود ندارد.
مسئول این هواپیمایی دلیل این کار را نحس بودن عدد ۱۷ در کشورهایی همچون ایتالیا و برزیل می‌داند و معتقد است که برای احترام به همه مسافران این هواپیمایی می‌بایست اعدادی که تصور می‌شد موجب بد شانسی آن‌ها در پرواز خواهد شد را از هواپیماهای خود حذف می‌کرد که این کار را نیز با موفقیت به انجام رسانده است. شما برای خرید بلیط هواپیما از معروف‌ترین ایرلاین‌های داخلی مانند ماهان ایر، ایران ایرتور، قشم ایر، هواپیمایی تابان و غیره می‌توانید از آژانس مسافرتی آنلاین قاصدک۲۴ استفاده کنید.

 

تغییر طعم مواد غذایی به جز گوجه فرنگی!

 

شاید تاکنون به این موضوع دقت نکرده باشید که برخی غذاها در هواپیما مزه متفاوت تری از وقتی دارند که روی زمین آن‌ها را می چشید. خوب باید بگوییم که این موضوع هیچ ارتباطی به شما ندارد. در واقع یک دلیل علمی بسیار جالب پشت این موضوع وجود دارد که چرا برخی موادغذایی مانند آب گوجه در ارتفاع ۳۵ هزار پایی مزه متفاوت تر و حتی بهتری دارند. بر اساس مقاله ای که اخیرا در مجله لوس آنجلس تایمز منتشر شده، مطالعات اثبات کرده‌اند که آن‌هایی که معمولا علاقه ای به نوشیدن آب گوجه فرنگی ندارند، تمایل زیادی به نوشیدن آن در هواپیما نشان می دهند.

طعم غذا در هواپیما

عوامل چندی وجود دارند که باعث چنین اتفاقی می شوند و این موضوع را در لیست واقعیت های پرواز با هواپیما جای می‌دهند. در وافع به محض اینکه قدم به هواپیما می گذارید، حواسی مانند بویایی و چشایی به خاطر رطوبت پایین کند می شوند و از آنجایی که شما چندین کیلومتر از زمین فاصله دارید، این حواس به طور کامل تغییر پیدا می کنند. در حقیقت در این حالت، چشایی یا بویایی شبیه وقتی است که سرما خوردگی داشته و تلاش می کنید مزه ها و بوها را احساس کنید.

آب گوجه فرنگی

در آسمان تشخیص مزه‌های شیرین و شور بسیار دشوار می‌شود و برای احساس کردن مزه‎ها نیاز به چشایی فوق العاده قوی دارید. در هواپیما هوای خشک کابین گیرنده های بویایی ما را مختل کرده و باعث می شود تا غذاها را بی‌مزه‌تر از حد معمول احساس کنیم. مطالعه‎ای که در سال ۲۰۱۰ به انجام رسید، نشان داد که تشخیص طعم های شیرین و شور تا ۳۰ درصد مشکل تر می شود. به همین دلیل است که آب گوجه‎ای که ما روی زمین و در یک فشار نرمال می‎نوشیم در هواپیما شیرین‌تر می‎شود. علاوه‌بر این آب گوجه از مزه دیگری که با نام اومانی شناخته می‎شود، برخوردار است؛ مزه ای که بسیاری آن را دلچسب و لذت بخش می‎دانند. از آنجایی که مزه اومانی بر خلاف سایر مزه‎ها تحت تأثیر ارتفاع قرار نگرفته و حتی بهتر هم می‎شود، این مزه در آب گوجه برجسته‎تر شده و آن را برای خیلی ها در هواپیما خوشمزه می‎کند.
حال که با واقعیت های پرواز با هواپیما آشنا شدید زمان به نحوه‌ی خرید بلیط هواپیما می‌رسد که ما شیوه‌ی رزرو اینترنتی از آژانس‌های مسافرتی مانند قاصدک24 را پیشنهاد می‌کنیم. این شیوه نه تنها آسان و سریع‌تر از روش‌های حضوری است بلکه تخفیف‌های زیادی را شامل حال شما می‌کند. شما در این مجموعه می‌توانید محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بلیط های هواپیما را مانند بلیط هواپیما تهران مشهد، مشهد ساری، کیش شیراز، بلیط هواپیما مشهد اهواز قاصدک24 و... را خریداری کنید. همچنین می‌توانید برای مقصد خود انواع اقامتگاه مانند هتل های ۵ ستاره، ۳ ستاره، هتل آپارتمان و... را رزرو کنید. قاصدک24 افزون بر این موارد به شم امکان خرید بیمه مسافرتی و تورهای داخلی و خارجی را نیز می‌دهد که در ارزان‌ترین نرخ به فروش می‌رسند.

https://www.asianews.ir/u/6tf
اخبار مرتبط
در این مطلب قصد داریم راه‌های سفر از تهران به مشهد را بررسی کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید