صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۵
کد خبر: 10058
گزارشگر: 306
۳۳۹
۰
۰
۱
با حضوراستانداریزد

نشست شورای استاندارد استان یزد برگزارشد

نشست شورای استاندارد استان یزد برگزارشد
یزد - نشست شورای استاندارد استان ، به ریاست مهران فاطمی استانداریزد و دوایراستانی متناظر با دستگاه ها ووزارت خانه های مرتبط در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد
آسیانیوز / یزد ؛  شورای استاندارداستان، متناظر با شورای عالی استاندارد کشوربه ریاست رییس جمهور است، که در مقاطع زمانی مختلف به ریاست استانداراستان، دبیری مدیرکل اداره استاندارد استان و اعضاء مرتبط تشکیل می شود.
 مهران فاطمی در راستای ۹ موضوع مورد بحث وبررسی، گفت: استاندارد همانگونه که از نامش مشخص است، به طور مستقیم با کیفیت ، سلامت و ایمنی مردم سر و کار داشته ودر همه ی شئونات زندگی مردم وجود دارد.
رییس شورای استاندارد استان یزد افزود: درست است که استاندارد یک واژه انگلیسی است، ولی در معنویات مردم هم وجود دارد، مثلا وقتی از حضور قلب در نماز و دیگر عبادت های روزمره سخن به میان می آید اهمیت پرداختن به استاندارد را دوچندان می کند.
استانداریزد ادامه داد:رعایت استانداردهااعم از اجباری و تشویقی وبا نگاه اقتصادی ، باعث رونق تولید ورشد اقتصادی استان و درنهایت کشور می شود، که لازم است دست اندرکاران مرتبط، استانداردسازی محصولاتی که در استان از نظر تولید قطب و شاخص  هستند، به عنوان یک مزیت استانی در دستور کار قرار دهند.
وی تاکید کرد:از آنجایی که بر اساس جدیدترین آمارها، استان یزد از نظرذخایرمعدنی در کشوردوم، به لحاظ صنعتی دارای رتبه چهارم توسعه یافتگی کشور و جزء 10 استان برتر صادراتی کشور است، نقش استاندارد در این اقلیم که استانی با سرانه صنعتی نخست کشورمی باشد باید  خیلی پر رنگ تر  و مهم تر دیده شود.
فاطمی گفت:در استان یزد حدود 1340 نوع محصول تولید می شود، که این رقم ، عدد بالایی است که بر این اساس  همه ی دستگاه ها و مدیران باید در خصوص مسائل مرتبط با استاندارد حساس و نهایت همکاری را با اداره کل استاندارد استان یزد داشته باشند.
 رییس شورای استاندارد استان یزد درپایان سخنان خودافزود:  با توجه به اهمیت موضوع استاندارد، شورای استاندارداستان باید در سال 2 مرتبه با حضور مدیران ارشد عضو، تشکیل و به صورت مستمرمسائلی نظیراستاندارد سازی آسانسورها و تجهیزات شهربازی ها، کالیبراسیون وسایل توزین سبک، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارددر ساخت و سازها، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، استاندارد سازی محصولات شرکت های دانش بنیان، به جد در این حوزه پیگیری شود
شایان ذکر است، دراین نشست 2 ساعته،معاون اقتصادی استاندار، بازرس کل استان و دادستان استان نیزحضور داشتند که ابتدا گزارشی توسط دبیر شورا و مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در خصوص وظایف و نقش استاندارد، گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰، گزارش طرح نظارتی عیدانه مطرح و مسائل و مشکلات اداره کل بیان گردید .

سید محمد جواد عرفانفر

نشست شورای استاندارد استان یزد برگزارشد , مهران فاطمی استاندار یزد

 

https://www.asianews.ir/u/6ti
اخبار مرتبط
یزد - مدیرکل استاندارداستان گفت:رسانه از ابزارهای موثر توسعه ی اوزان و مقیاس ها ی استان است
یزد - مدیرکل اداره استاندارد استان گفت:بازرسی از واحدهای تولیدی استان یزددر سال1400 درمقایسه با سال99 چهل درصد رشد داشته است
یزد - مدیرکل استاندارد استان یزدگفت: در سال گذشته با وجودمحدودیت های کرونایی 465 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادرو تمدید شد
یزد - مدیر کل استاندارداستان گفت:اجرای طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا درمرکز استان یزد درحال اجرا می باشد
یزد- مدیرکل استاندارد استان گفت:با آغاز سال 1401 حرکت استاندارد یزد در جهت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری آغاز شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید