صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۱
کد خبر: 10062
گزارشگر: 213
۴۱۸
۰
۰
۲
حادثه مرگبار هوایی

کشف هواپیمای ناپدید شده و اجساد در کوه های هیمالیا/کشته شدن ۲۰ نفر با صعود از «خطرناک ترین» فرودگاه جهان

کشف هواپیمای ناپدید شده و اجساد در کوه های هیمالیا/کشته شدن ۲۰ نفر با صعود از «خطرناک ترین» فرودگاه  جهان
لاشه‌ هواپیمایی که پس از پرواز در نپال و به دنبال هوای نامساعد ناگهان از صفحه رادار محو شده بود در کوه های هیمالیا پیدا شد؛ این در حالی است که برخی از خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان در نپال واقع شده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، لاشه‌ هواپیمایی که پس از پرواز در نپال ناگهان از صفحه رادار محو شده بود، پیدا شد. هوای نامساعد جستجو به دنبال این هواپیما را با مشکل روبرو کرده بود. این در حالی است که برخی از خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان در نپال واقع شده‌اند.

---------------------

بیشتر بخوانید

علت های اصلی کشته شدن دو خلبان ارتش در جنگنده

----------------------------------------------------

ارتش نپال اعلام کرده است که موفق شده، محل سرنگونی هواپیمای ناپدیدشده با ۲۲ سرنشین را پیدا کنند. آنگونه که یکی از سخنگویان ارتش نپال در توییتی آورده است، لاشه هواپیما در ارتفاع ۴۰۰۰ متری در هیمالیا در منطقه موستانگ در شمال کشور پیدا شده است. بنا بر اطلاعات سخنگوی سازمان هواپیمایی نپال، نیروهای ارتش و امدادی تاکنون موفق به یافتن ۲۰ جسد شده‌اند.

این هواپیمای کوچک مدل "توئین اوتر" روز یکشنبه (۲۹ مه) دقایقی پس از برخاستن از صفحه رادار محو شد. این هواپیما از شهر پوکارا به سمت جومسوم در پرواز بود که یکی از مقاصد محبوب کوهنوردان در رشته کوه هیمالیا به شمار می‌رود.
 
بر پایه اطلاعات منتشر شده در مورد سرنشینان این هواپیما، ۱۳ تن از آنها اهل نپال، ۴ تن اهل هند و دو نفر شهروند آلمان بوده‌اند. با احتساب خلبان و خدمه این هواپیما با ۲۲ سرنشین در پرواز بود.
وزرات أمور خارجه آلمان هم تأیید کرده است که دو سرنشین هواپیما شهروند این کشور بوده‌اند. به گفته سخنگوی ارتش نپال، شب گذشته به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی و نیز تاریکی هوا جستجو به دنبال محل سقوط و لاشه هواپیما متوقف شده بود. بنا به گفته این مقام مسئول، در مأموریت جستجو علاوه بر هلی‌کوپترها، امدادگرانی هم با پای پیاده تلاش می‌کردند هواپیما را اطراف دهالاگیری (بخشی از رشته کوه‌های هیمالیا) پیدا کنند. این در حالی است که در بخش‌هایی از نپال از هفته گذشته بارش شدید باران در جریان است.

سفرهای هوایی در نپال چند سالی است که رونق چشمگیری داشته است. این در حالی است که سطح استانداردهای ایمنی به دلیل آموزش ناکافی کادر پرواز و کمبودها در حوزه نگهداری و تعمیرات هواپیماها در این کشور پایین است.

در کنار این معضل همچنین باید گفت که برخی از سخت‌ترین و دورافتاده‌ترین فرودگاه‌های جهان در این منطقه واقع شده‌اند. علاوه براین، شرایط جوی در نپال به گونه‌ای است که می‌تواند به سرعت تغییر کرده و موقعیت خطرناکی را برای پرواز به وجود بیاورد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.asianews.ir/u/6tn
اخبار مرتبط
همچنانکه که از یازدهم خرداد امسال که آخرین تلفات هواپیماهای نظامی اف ۵ در دزفول اعلام و شهادت دو خلبان جوان آن مخابره شد، زمان زیادی نگذشته است، دیروز هم خبر حادثه ناگوار جان باختن دو خلبان دیگر در جت های اف ۵ باز هم جامعه را تلخکام کرد؛ در حالی که پیشینه قابل تامل این جت های جنگی و وضعیت آنها را در سال های اخیر نباید از نظر دور داشت.
در حالی که جزییات بیشتری از سقوط هواپیمای ارتش در تبریز به دست آمده است، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی شده است و ظاهرا خلبانان جوان که هر دو جان باختند برای کاهش تلفات در منطقه مسکونی، هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید