صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۲
کد خبر: 10065
گزارشگر: 213
۴۹۴
۰
۰
۱
همزمان با نشست اتحادیه اروپا به‌ منظور بررسی تحریم‌ها علیه روسیه

اتفاق عجیب جهانی با نفت ۱۲۰ دلاری!

اتفاق عجیب جهانی با نفت ۱۲۰ دلاری!
در حالی که بامداد امروز همزمان با برگزاری نشست اتحادیه اروپا به‌ منظور بررسی تحریم‌ها علیه روسیه، بهای هر بشکه نفت برنت به ۱۲۰ دلار رسید؛ هفته گذشته و به دنبال تلاش کشورهای اروپایی برای جایگزین کردن نفت خام روسیه، امارات متحده عربی ارسال نفت به اروپا را آغاز کرد.

به گزارش آسیانیوز، نشست اتحادیه اروپا به‌منظور بررسی منع واردات نفت از روسیه در حال برگزاری است. نفت ۱۲۰ دلاری بالاترین بهای نفت در دو ماه اخیر به‌شمار می‌رود.

بامداد دوشنبه همزمان با برگزاری نشست اتحادیه اروپا به‌منظور بررسی تحریم‌ها علیه روسیه، بهای هر بشکه نفت برنت به ۱۲۰ دلار رسید. این نشست که روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت، موضوع منع واردات نفت از روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

ایالات‌متحده آمریکا پیش از این واردات انرژی از روسیه را ممنوع کرده بود. اقدامی که به افزایش شدید بهای بنزین در آمریکا منجر شد. اما اروپا باتوجه به میزان وابستگی به واردات نفت و گاز از روسیه، هنوز نتوانسته است درباره تحریم نفتی روسیه به اجماع برسد.

نفت ۱۲۰ دلاری بالاترین بهای نفت در دو ماه اخیر به‌شمار می‌رود.

این افزایش قیمت درحالی است که سفرهای تابستانی در غرب آغاز شده است و تقاضا برای بنزین بیشتر شده است. همزمان محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا در چین نیز در حال کاهش است که به افزایش تقاضا برای انرژی دامن می‌زند.

همزمان مقامات دولت بایدن در تلاش برای بهبود روابط با عربستان سعودی در این کشور به‌سر می‌برند. جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا پس از ورود به کاخ سفید بر خلاف دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا روابط گرمی با ریاض برقرار نکرد. این سردی روابط همچنان ادامه دارد، اما دولت بایدن پس از حمله روسیه به اوکراین و تنش‌ها در بازار انرژی در ناگزیر به بازبینی سیاست‌های خود در قبال عربستان سعودی، بزرگترین تولید‌کننده نفت در جهان شد.

عربستان سعودی تا کنون با درخواست آمریکا برای افزایش تولید به منظور کاهش قیمت‌ها موافقت نکرده است.

این در حالی است که هقته گذشته امارات متحده عربی ارسال محموله‌های نفت به سمت اروپا را آغاز کرد. این اتفاق پس از آن است که در بحبوحه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند برای نفت خام روسیه جایگزین پیدا کنند.

به گزارش بلومبرگ، نفتکش مسکو اسپیریت با محموله‌ای حدود یک میلیون بشکه نفت خام امارات به سمت روتردام هلند در حرکت است. همچنین بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، نفت امارات از طریق یک ابرنفتکش به سمت مصر راه افتاده است و این احتمال وجود دارد که به اروپا برسد.

پس از تحویل محموله نفت امارات به مصر، این محصول احتمالا به خط لوله‌ای خواهد رسید که با عبور از آفریقای شمالی، به بندر سیدی کریر در دریای مدیترانه می‌رسد. این در حالی است که آخرین ارسال محموله‌های نفتی از امارات متحده عربی به اروپا به ماه مه ۲۰۲۰ برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که کووید-۱۹ بازارهای نفت را متحول کرده بود.

پیش از این، روسیه بزرگ‌ترین تامین‌کننده خارجی نفت خام اروپا بود. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱، حدود ۱۵۵ میلیارد مترمکعب گاز یا به عبارتی ۴۵ درصد از واردات این نوع سوخت فسیلی موردنیاز خود را هم از روسیه وارد کرد؛ اما حالا بسیاری از محموله‌هایی که زمانی به قاره سبز تحویل داده می‌شدند، به آسیا منتقل می‌شوند./

https://www.asianews.ir/u/6tr
اخبار مرتبط
وزارت کشور کویت مدعی شد یک کشتی ایرانی با ۲۴۰ تن گازوئیل قاچاق توقیف شد.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در سفرش به واشینگن که با سفر مقام سعودی همراه شد، بر ایجاد یک «ائتلاف در خاورمیانه» تحت رهبری آمریکا تاکید کرد.
در حالی که واشینگتن دسترسی به توافق هسته‌ای با ایران را همچنان دور از قطعیت می‌داند، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین گفت کشورش به دلایلی دیگر نمی تواند برای نهایی کردن توافقی درباره برجام کمک‌هایی در اختیار دو طرف قرار دهد.
​از ابتدای سال میلادی جاری، ارزش سهام آرامکو تقریبا ۳۰ درصد بیشتر افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش سهام اپل، طی همین مدت، ۱۶ درصد کاهش داشته است.
اتحادیه اروپا درباره شدیدترین بسته جدید تحریم‌‌ها علیه روسیه تصمیم‌گیری کرده است.
در حالی که دیپلمات کره جنوبی گفت مذاکرات برجام در مرحله ثمربخش نهایی قرار ندارد، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد مذاکراتی دیگر باقی نمانده است؛ همچنانکه چند روز گذشته در برخی خبرها آمده بود آمریکا خود را برای اعلام شکست مذاکرات هسته ای آماده می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید