صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۱
کد خبر: 10068
گزارشگر: 306
۲۷۶
۰
۰
۱

ادارات یزد بالغ بر 1000 میلیارد تومان به شهرداری یزد بدهی دارند

ادارات یزد بالغ بر 1000 میلیارد تومان به شهرداری یزد بدهی دارند
یزد - نائب رئیس شورای اسلامی شهر از بدهی بیش از یک هزار میلیارد تومانی ادارات یزد به شهرداری یزد خبر داد گفت: در نشستی با حضور استاندار یزد راهکارها و زمینه پرداخت این بدهی‌ها بررسی شد
آسیانیوز / یزد ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدناصر حیدری با اشاره به سرود سلام فرمانده اظهار داشت: دشمن تلاش بسیار زیادی کرد که این سرود در کشور و استان یزد انجام نشود و تبلیغات بسیار سوء علیه آن انجام شد.
وی افزود: با این وجود به حمدالله این برنامه به بهترین شکل ممکن و با حضور جمعیتی بسیار عظیم از مردم یزد برگزار شد به گونه‌ای که می‌توان آن را در تمام کشور کم‌نظیر دانست.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد به روند کار شورای اسلامی شهر یزد اشاره کرد و گفت: در شورای پنجم با وجودی که در قانون تنها سه یا چهار کمیسیون پیش بینی شده، تعداد کمیسیون‌ها به دلیل باز بودن دست شوراها به هفت کمیسیون رسیده بود.
حیدری به اضافه شده کمیسیون خانواده دراین دوره شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه امروز همه دستگاه‌ها ملزم به فعالیت در  این حوزه هستند، شورای اسلامی شهر یزد بحث خانواده را از کمیته به کمیسیون تغییر داد تا بتوان به صورت تخصصی و با قوت بیشتر به این بحث بپردازد.
وی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال 1400، تصویب طرح جامعه ترافیک شهری، حذف شبکه‌های هوایی معابر، جمع‌آوری تیرهای فرسوده فهرست فعالیت‌های اولویت‌دار در کمیسیون عمران بوده است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کمیسیون فرهنگی مباحثی از جمله تشکیل کمیسیون خانواده، تشکیل کمیته‌های 5 گانه، تعیین تکلیف و حل مشکل بیش از 400 معبر از کوچه و خیابان در سطح شهر به لحاظ نام‌گذاری از جمله اقدامات صورت گرفته در کمیسیون فرهنگی است.
حیدری ادامه داد: شهر یزد بیش از 21 هزار معبر دارد که حداقل در این معابر بالغ بر 40 هزار تابلو راهنمایی داریم و وجود مشکلات در ارتباط با این تابلوها اعتراضات بسیاری از سوی شهروندان و دستگاه‌های امدادی و اورژانسی را به دنبال داشته و اینکه مشکلات 400 معبر در این مدت کم برطرف شده بسیار اثرگذار است.
وی افزود: برای رفع این مشکل باید 4 سازمان شهرداری وارد کار شوند و اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان برای پایش این امر نیاز بود تا بتوان به صورت کامل تمام سطح شهر را بررسی کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یز افزود: کمیسیون بودجه در طول دوره فعالیت خود در این شورا اقدامات گسترده‌ای از جمله بررسی لایحه بودجه، بررسی مشکلات ساختمان پزشکان یزد، مسائل حسابرسی و گزارش حسابرسان صورت گرفت.
حیدری بیان کرد: تشکیل کمیته سامانه سهیم، تصویب ساماندهی سامانه اموال و املاک شهرداری یزد، تصویب ساماندهی سامانه بهای خدمات و عوارض شهرداری و بررسی عملکرد سامانه شهربین و بهبود و رشد کمی و کیفی آن از جمله مهمترین اقداماتی است که در کمیسیون شهر هوشمند صورت گرفته است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: کمیسیون نظارت با حدود 30 جلسه بررسی هایی بر تخلفات عدیده‌ای که وجود داشت صورت گرفت و تصمیمات بسیار خوبی در این حوزه انجام شد.
وی ادامه داد: در کمیسیون گردشگری هم موضوع خواهرخواندگی با سایر شهرها، مباحث مختلف در حوزه‌های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی مطرح شده است.
حیدری خاطرنشان کرد: ساماندهی مبادی ورودی شهر، اجرای نقوش برجسته شهری و گالری شهری، خرید و نصب المان‌های مختلف در سطح شهر و توسعه شبکه انتقال آب از جمله مهمترین اقدامات کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر یزد در دوره ششم بوده است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: نزدیک به یک هزار میلیارد تومان مطالبه از دستگاه‌های دولتی داریم که هنوز پرداخت نشده و در نشستی که با حضور استاندار و دستگاه‌های مربوطه داشتیم بحث راه‌های پرداخت آن به شهرداری انجام بررسی و راهکارهای آن مطرح شد.
وی اظهار داشت: خط راه‌آهن علاوه بر مشکلات زیادی که برای شهر یزد و شهروندان به دنبال دارد به دلیل قرار گرفتن در کنار مخازن سوخت خطر بسیار زیادی دارد.
وی ادامه داد: بررسی جابجایی خط راه‌آهن و مخازن سوخت یزد در نشست شورای شهر با استاندار یزد برگزار و مقرر شد که مطالعات آن توسط کمیته مشخص انجام شود و به عنوان طرح‌های سفر دوم رئیس جمهور به یزد ارائه شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد افزود: با رفع این دو معضل در شهر و انتقال آن به خارج شهر علاوه بر اینکه مشکلات بسیاری از مردم برطرف می‌شود بلکه آسایش و آرامش بسیاری به شهر و شهروندان ارائه باز می‌گردد.
حیدری به خاموشی‌های معابر اشاره کرد و گفت: درخواست ما به صورت جدی این بود که خاموشی 50 درصدی در سطح شهر نداشته باشیم و اما به دو دلیل مشکلات زیاد در ارتباط با کمبود برق و همچنین بار روانی آن در صرفه‌جویی توزیع برق بر اجرای این خاموشی تاکید داشت.
وی از تلاش برای سفید شدن و استفاده از لامپ‌های کم مصرف در تمامی چراغ‌های شهر خبر داد و گفت: تلاش ما این است که تمامی این لامپ‌ها کم مصرف شوند و علاوه بر مصرف کمتر برق زمینه روشنایی بیشتر شهر هم فراهم شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در نام‌گذاری معابر سعی شده که تمامی سلایق در نظر گرفته شود بیان کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت اولویت در شورای شهر مطرح است برخورداری محلات مختلف از نام‌های گوناگون است.
وی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در ارتباط با مدیریت سیل یزد گفت: قطعا امکان رفع مشکلاتی که در طول 40 صورت گرفته از جمله ساخت و سازهای گسترده در مسیر رودخانه یزد در طول مدت کوتاه چند ماهه و یک ساله برطرف نمی‌شود به ویژه اینکه نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز به صورت استاندارد در شهرها 25 متر مربع است در حالی که سرانه یزد 13 متر مربع است گفت: در این راستا اعتبار قابل توجهی در نظر گرفته شده که انشاالله بتوانیم سرانه فضای سبز یزد را متناسب با شرایط جغرافیایی یزد به حد استاندارد نزدیک کنیم.

سید محمد جواد عرفانفر

ادارات یزد بالغ بر 1000 میلیارد تومان به شهرداری یزد بدهی دارند , حجت الاسلام و المسلمین سید محمدناصر حیدری نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد

 

https://www.asianews.ir/u/6tt
اخبار مرتبط
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اجرای مدیریت واحد شهری توسط شورای اسلامی شهر یزد، گفت: الگوی یزد به تمام شهرهای کشور پیشنهاد می‌شود
یزد - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه المان‌های شهری از وجوه مختلف فرهنگی و اجتماعی مورد توجه است، گفت: المان‌های شهری برای عموم مردم قابل فهم باشد
​ عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شهرداری و دادستانی با تخلفات ساختمانی یزد برخورد قاطع کنند، از قوه قضائیه خواست برخورد با عاملان حادثه متروپل بسیار سنگین باشد تا جلوی اقدامات مشابه گرفته شود
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه سرود سلام فرمانده انتظار فرج در میان دهه‌نودی‌ها را به دشمن نشان داد گفت: دشمن توان آرام نشستن در برابر سرود «سلام فرمانده» را ندارد
یزد - عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه متاسفانه در سالهای گذشته توجه به مباحث دینی کاهش یافته گفت: رفع مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقویت جنبه های دینی است
یزد - عضو شواری اسلامی شهر با اشاره به اینکه سیل ضد فرهنگی غرب به قلب زندگی جوانان وارد شده است؛ لزوم ایجاد و تقویت سیل بندهای فرهنگی و دینی برای مقابله با تهاجم دشمن تاکید کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید