صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
کد خبر: 10074
گزارشگر: 2
۸۵۹
۰
۰
۴
بهداشت مو

اگر نگران سلامت موهایتان هستید؛ حتما بخوانید

اگر نگران سلامت موهایتان هستید؛ حتما بخوانید
در این مطلب به معرفی یک روتین مراقبتی از موها می پردازیم که کمک می کند تا موهای شما سالم تر بوده و زیبایی و جلوه بیشتری نیز داشته باشند.

زیبایی موها تاثیر قابل توجهی در زیبایی چهره و به طور کلی سبک و استایل افراد دارد و این موضوع در خصوص هر دو گروه خانم ها و آقایان، صدق می کند. کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و حتی افراد کهنسال، نیاز به نگهداری و رسیدگی کامل به موهای خود دارند. با در نظر گرفتن این توصیفات، باید گفت که اگر نگران سلامت موهای خود هستید، باید پیش از هر چیزی به خرید بهترین شامپو برای شستشو و مراقبت از موها دقت داشته باشید.
فارغ از این که شامپوی مورد نظر شما از برندهای ایرانی یا خارجی باشد، حتما باید توجه داشته باشید که این شامپو سازگاری مناسب با جنس و شرایط موهای شما داشته و به اندازه کافی مواد مغذی برای موها را نیز در ترکیب آن جای داده باشند.
در این مطلب به معرفی یک روتین مراقبتی از موها می پردازیم که کمک می کند تا موهای شما سالم تر بوده و زیبایی و جلوه بیشتری نیز داشته باشند.

 

روتین مراقبتی از موها

 

با توجه به نقش پررنگ موها در زیبایی افراد، اهمیت زیادی دارد که برای انتخاب و خرید شامپو، به دنبال برندهای معتبر و محصولات حرفه ای باشید. انتخاب شامپو مناسب برای موهای معمولی، خشک یا چرب، کمک می کند تا ضمن شستشوی لازم، سلامت، شادابی و لطافت موها تامین شود.

برای آن که بتوانید سلامت موهای خود را حفظ کرده و همیشه شادابی و نشاط آن ها را داشته باشید، توجه به نکات زیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است:

 

شستشوی موها را به شکل صحیح انجام دهید

 

برخی از افراد برای شستشوی موها، برنامه اشتباهی دارند. زیاد از حد شستشو دادن موها یا برعکس شستشوی دیر به دیر، موجب آسیب رسیدن به سلامت موها خواهد شد. لازم است که در یک هفته، برای ۳ بار موها را با شامپو مناسب شستشو دهید. به طور مثال خرید شامپو آرگان، همیشه به عنوان یک گزینه عالی برای شستشو و مراقبت از موها در هر بار حمام کردن، مطرح است.
دقت داشته باشید که هرگز نباید حین شستشوی موها و به طور کلی وقتی موهایتان خیس است، از برس یا شانه استفاده کنید. همین طور موها را در حمام چنگ نزده و در عوض آن ها را به آرامی ماساژ دهید تا به خوبی تمیز شوند.

 

از نرم کننده به کف سر نزنید

 

یکی از اشتباهات رایجی که باعث ریزش موها شده و در پی آن کم پشتی مزمن شکل می گیرد، زدن نرم کننده به کف سر و محل رویش ریشه موها است. به جز آن باید حتما برای خرید نرم کننده مو نیز به برند و کیفیت آن دقت کافی داشته باشید. همان طور که برای خرید شامپو به طور مثال به دنبال شامپو لافارر اصل هستید، لازم است که برای خرید نرم کننده مو نیز به همین شکل برندهای معتبر و محصولات باکیفیت را استفاده کنید.
در فروشگاه اینترنتی مو تن رو، می توانید انواع بهترین نرم کننده را از برندهای مشهور و باکیفیت خریداری کنید. امکان خرید نرم کننده و شامپو با بهترین قیمت در وب سایت فروشگاه اینترنتی مو تن رو فراهم شده و به این شکل خریدی عالی را تجربه خواهید کرد.

شامپو لافارر اصل

از حرارت بالا برای خشک کردن موهای خود استفاده نکنید

 

ممکن است شما به سراغ بهترین شامپوها رفته و همیشه به خوبی از موهای خود مراقبت کنید، اما خشک کردن موها با حرارت بالا و داغ، تمام این زحمت ها و رسیدگی ها را برباد فنا خواهد داد. به علاوه استفاده زیاد از حد از اتو مو، سشوارهای چرخشی و دیگر وسایل شبیه به آن ها، باعث می شود که تار موهای شما آسیب دیده و حتی پوست کف سر، مستعد شوره زدن شود. به این شکل حتی اگر برای خرید و قیمت شامپو ضدشوره به سراغ بهترین برندها بروید، باز پس از یک دوره درمان، شاهد عود مجدد مشکل خواهید بود.
بهتر است برای خشک کردن موها از درجه ملایم سشوار استفاده کرده و فاصله 10 سانتی متری استاندارد دهانه سشوار از موها را نیز رعایت کنید.
نکته: اگر موهای شما گره خورده و هنوز در هم پیچیده است، به جای درگیر شدن با این گره ها، از اسپری های بازکننده گره مو استفاده کرده و به راحتی موهای خود را به حالت نرم و صاف دربیاورید. همین طور شما می توانید از روغن های گیاهی بدون بو، چون روغن بچه هم برای باز کردن گره موهای خود کمک بگیرید. البته زیاده روی در استفاده از این روغن ها، باعث چرب شدن موهایتان شده و خود مشکل دیگری ایجاد می کند.

 

به تغذیه خود اهمیت بدهید

 

اگر چه شاید در ظاهر به نظر می رسد که بیشتر مراقبت ها و رسیدگی ها به موها، به طور مستقیم به محصولات مراقبتی و شستشو بستگی دارد، اما در واقع نوع تغذیه شما نیز تاثیر مستقیمی بر این ماجرا می گذارد. لازم است که برای حفظ سلامت موهایتان، همیشه از حبوبات، آجیل و مغزها در رژیم غذایی استفاده کرده و حتما میوه ها و دیگر منابع ویتامین های گروه B را میل کنید. کمبود ویتامین های خانواده B، یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو بوده و معمولا پس از مراجعه به پزشک از ویتامین های خانواده B، به عنوان یک راه حل درمانی برای ریزش مو استفاده می شود.

خرید و قیمت شامپو ضد شوره

همین طور نوشیدن میزان کافی آب (حداقل 8 لیوان در روز)، به رشد موهای شما و حفظ رطوبت طبیعی آن ها کمک زیادی خواهد کرد. این در حالی است که کم آبی، می تواند موجب خشکی موها شده و مشکلات زیادی برای آن ها به وجود بیاورد.

 

نتیجه گیری

 

برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را از مراقبت و رسیدگی نسبت به موهای خود دریافت کنید، لازم است که حتما مراحل بالا را مد نظر داشته و آن ها را به درستی در برنامه روزانه بهداشت و موهای خود جای دهید. شما معمولا برای مراقبت از سلامت و زیبایی موهای خود به چه نکاتی توجه کرده و چطور این موضوع را برنامه ریزی می کنید؟

https://www.asianews.ir/u/6tz
اخبار مرتبط
بهتر است بدانید کاشت مو هم مانند تمام عمل‌های جراحی ممکن است عوارضی را برای فرد بیمار به همراه داشته باشد. این عوارض احتمالی بوده و در صورت عدم رعایت استانداردهای پزشکی ممکن است رخ دهد که در بسیاری از موارد قابل پیشگیری بوده و مشکلات جدی را برای بیمار ایجاد نمی‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید