صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۳
کد خبر: 10075
گزارشگر: 2
۷۶۶
۰
۰
۲
جاذبه‌های گردشگری در مشهد

رزرو هتل آپارتمان مشهد در نزدیکی اماکن تاریخی و مذهبی

رزرو هتل آپارتمان مشهد در نزدیکی اماکن تاریخی و مذهبی
جاذبه‌های گردشگری در مشهد به قدری متنوع است که پاسخگوی همه نوع سلیقه زائران و گردشگران هست. در این مقاله قصد معرفی اماکن تاریخی مشهد را، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد داریم.

به جز حرم مطهر رضوی، جاذبه‌های گردشگری مشهد بسیار متنوع بوده و هر ساله مسافران زیادی برای دیدن این جاذبه‌ها به این شهر سفر می‌کنند. مشهد پر است از جاذبه‌های تاریخی، موزه‌ها، آرامگاه‌ها و زیارتگاه‌ها. اگر مسافران عاشق طبیعت‌گردی باشند، جاذبه‌های طبیعی مشهد و ییلاقات اطراف پاسخگوی این نیاز گردشگران خواهد بود.
برای مسافرانی که عاشق تفریح‌ می‌باشند، پارک‌های تفریحی و شهربازی‌های متعددی وجود دارد. همچنین برای کسانی که دوست دارند در حین سفر، از رستوران‌ها و غذاهای خوشمزه هر شهر امتحان کنند باید گفت مشهد مهد رستوران‌ها و غذاهای متنوع است.
خلاصه این که جاذبه‌های گردشگری در مشهد به قدری متنوع است که پاسخگوی همه نوع سلیقه زائران و گردشگران هست. در این مقاله قصد معرفی اماکن تاریخی مشهد را، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد داریم.
نکته‌ای که هر مسافری برای سفر به مشهد دغدغه آن را دارد، پیدا کردن هتل آپارتمان در مشهد و اقامتگاه مناسب است. اسنپ روم این مشکل زائرین را تا حدود زیادی رفع نموده است. زائران و مسافران محترم، با مراجعه به سایت اسنپ روم،به آدرس هتل‌ آپارتمان‌های مشهد به راحتی دسترسی خواهند داشت.

 

جاذبه‌های گردشگری مشهد و اماکن تاریخی

 

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مشهد، اماکن تاریخی هستند که از گذشته‌های دور به جا مانده‌اند. به برکت وجود بارگاه منور رضوی، شهر مشهد از قدیم الایام شهری پر رونق و پر رفت و آمد بوده است. به سبب این قدمت مشهد از جایگاه تاریخی ویژه‌ای در بین گردشگران برخوردار است.

هتل مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد

بسیاری از افراد که به قصد زیارت امام رضا و بازدید از مکان‌های تاریخی به مشهد سفر می‌کنند، به دنبال هتل آپارتمان در مشهد هستند. چرا که بسیاری از این سفرها با تورهای جمعی صورت می‌گیرد.
اسنپ روم برای اجاره هتل آپارتمان ارزان در مشهد آماده همکاری با تورهای مسافرتی و ارگان‌های خصوصی و دولتی است. تورهای گردشگری برای اجاره هتل آپارتمان ارزان در مشهد لازم است به سایت اسنپ روم مراجعه و سفارش خود را ثبت و رزرو نمایند.
اگر نگاهی به آدرس هتل آپارتمان‌های مشهد که در اسنپ روم ثبت شده‌اند بیندازید مشاهده می‌کنید، اغلب این هتل آپارتمان‌ها در نزدیکی حرم مطهر واقع شده است. از این رو زائران جهت زیارت به حرم مطهر دسترسی سریع دارند.

 

آرامگاه فردوسی و بقعه هارونیه

 

آرامگاه فردوسی بزرگ، شاعر بلند آوازه ایران از مهمترین جاذبه‌های گردشگری مشهد و اماکن تاریخی به شمار می‌رود که در انتهای بلوار شاهنامه مشهد واقع شده است.
در محوطه این آرامگاه، موزه‌ای واقع شده است که آثار تاریخی مشهد در آن به نمایش گذاشته شده است. آرامگاه تنی چند از شاعران و هنرمندان همچون مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شجریان در نزدیکی آرامگاه فردوسی قرار دارد.
در نزدیکی آرامگاه فردوسی و در همان بلوار شاهنامه بقعه هارونیه قرار دارد که یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد محسوب می‌شود. در محوطه این مکان تاریخی، آرامگاه امام محمد غزالی واقع شده است. طی چند دهه اخیر یک سری اکتشافات باستانی نیز صورت گرفته است که مربوط به شهر توس قدیم می‌باشد و در انتهای بلوار شاهنامه مشهد واقع شده است.

فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی

باغ نادری یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد

 

باغ نادری که یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد محسوب می‌شود، روزانه میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران می‌باشد. این مکان تاریخی آرامگاه نادر شاه افشار یکی از پادشاهان قدرتمند ایران است.
در محوطه این باغ، موزه‌ای قرار دارد که در آن بسیاری از نسخ خطی مربوط به کشورگشایی‌هایی نادر شاه، و جنگ افزارهای دوران افشار به نمایش گذاشته شده است.
در محوطه این باغ آرامگاه محمد تقی پسیان واقع شده است که یکی از شخصیت‌های معروف سیاسی دوران قاجار محسوب می‌شود. یکی از نکات برجسته این مکان تاریخی موقعیت جغرافیایی این مکان است که در نزدیکی حرم مطهر و در چهارراه شهدای مشهد واقع شده است.
برای رزرو هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم و دسترسی راحت به این مکان‌ تاریخی، بسیاری از تورهای گردشگری و گردشگران به دنبال آدرس هتل آپارتمان‌های مشهد هستند. از سویی برای این افراد، رزرو هتل آپارتمان‌های ارزان مشهد کمک می‌کند که سفری اقتصادی و راحت داشته باشند. اسنپ روم این مشکل را تا حدود زیادی رفع نموده است. در لیست هتل آپارتمان‌های اسنپ روم اغلب، هتل آپارتمان اقتصادی و نزدیک به حرم مطهر لیست شده‌اند.

 

سایر اماکن تاریخی مشهد

 

از دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد می‌توان به مدرسه پریزاد و مسجد گوهرشاد اشاره کرد. معماری این بناها متعلق به دوره تیموری است که توسط بانوی نیکوکاری به نام گوهرشاد در نزدیکی حرم مطهر ساخته شده است.
پیر پالاندوز، آرامگاه یکی از عرفای قرن دوم هجری است که جزء جاذبه‌های گردشگری مشهد و در ابتدای خیابان نواب صفوی واقع شده است. از دیگر اماکن تاریخی مشهد می‌توان به خانه ملک، خانه داروغه، خانه توکلی، خانه اردکانی، خانه کوزه‌کنانی و خانه پیشه‌وران اشاره کرد.
بازار رضای مشهد نیز یکی از بازارهای تاریخی مشهد است که همه زائران و گردشگران با آن آشنا هستند. از دیگر اماکن تاریخی مشهد به میل اخنگان نیز می‌توان اشاره کرد که در ۲۰ کیلومتری مشهد و در روستای اخنگان واقع شده است.

هتل آپارتمان مشهد

هتل آپارتمان در مشهد

اجاره هتل آپارتمان در مشهد از طریق اسنپ روم

 

برای اجاره هتل آپارتمان در مشهد دسترسی به سایتی که آدرس هتل آپارتمان‌های مشهد را داشته باشد، بسیار مهم است. اگر شما هم قصد سفر به مشهد و زیارت امام رضا را دارید و در کنار زیارت می‌خواهید از اماکن تاریخی مشهد نیز دیدن کنید، کافی است سری به اسنپ روم بزنید.
اجاره هتل آپارتمان در مشهد به صورت حضوری کاری بس دشوار و وقت‌گیر است. اکثر مسافران و زائران دوست دارند قبل از ورود به مشهد، هتل آپارتمان در مشهد رزرو نمایند تا دیگر در مسیر سفر دغدغه نبود جا و مکان برای اقامت را نداشته باشند.
یکی از مزایای رزرو هتل آپارتمان در مشهد از اسنپ روم این است که شما قبل از ورود به مشهد اقامتگاه خود را تعیین و رزرو کرده‌اید. اسنپ روم در لیست اقامتگاه‌های خود لیست بسیاری از اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی را دارد و به صورت ۲۴ ساعته سفارشات زائران و مسافران عزیز را پشتیبانی می‌کند. ارائه تخفیفات اسنپ روم نیز یکی دیگر از مزایای رزرو هتل آپارتمان در مشهد از طریق اسنپ روم است.

https://www.asianews.ir/u/6u0
اخبار مرتبط
دومین روحانی که در صحن حرم رضوی چاقو خورده بود، امروز درگذشت؛ این در حالی است که سخنگوی طالبان گفت این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید