صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۲
کد خبر: 10102
گزارشگر: 306
۳۳۴
۰
۰
۱
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد؛

۱۴ کاروان سهمیه حج تمتع امسال استان یزد

۱۴ کاروان سهمیه حج تمتع امسال استان یزد
یزد- مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: با توجه به سهمیه استان در 14 کاروان است که 2 کاروان 160 نفره، 7 کاروان 135 نفره و مابقی نیز کاروان های 80 و 85 نفره هستند



آسیانیوز / یزد ؛ حجت الاسلام حبیبیان  با اشاره به اینکه  به واسطه کرونا دو سال حج تعطیل شده بود که امسال با تلاش ها این حج برگزار می شود افزود: علی رغم کارشکنی ها از سوی میزبان ولی به فضل الهی کار به خوبی پیش می رود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد ادامه داد: ما به کاروان های 160 و 135 نفره علاوه بر یک روحانی بر اساس تناسب، بانوان زائر معینه و معینه قرار داده ایم که از بین این 9 کاروان دو کاروان جمعیت خانم ها بالای 58 درصد بوده که یک روحانی و یک معینه به همراه آنها اعلام می شوند.

 حبیبیان گفت: این افراد معین و معینه در نوبت هستند و بر اساس آموزش ها و همچنین حضور در آزمون های مختلف در این کاروان ها حضور پیدا می کنند.

وی گفت: به مناسبت هفته حج برنامه هایی را خواهیم داشت که همایش بانوان حج گذار با حضور 500 نفر از بانوان، نشست مطبوعاتی، نصب ماکت کعبه در سطح شهر، انتشار کد پیشواز تلفن همراه، تجدید میثاق با شهدا، برپایی نمایشگاه هفته حج، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه از جمله این برنامه ها است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد ادامه داد: بیش از 9 میلیارد ودویست میلیون زائران در سال 98 در شهر یزد حجاج سوغات خریدند که اقدام بسیار موثری در حمایت از کالای داخلی و عدم خروج ارز از کشور بود.

حجت الاسلام حبیبیان گفت: ویزیت رایگان در هلال احمر، همایش استانی و متمرکز حجاج در یزد، دیدار با استاندار و امام جمعه یزد و همایش طرح مودت با حضور فرهیختگان کاروان ها نیز به عنوان برنامه های دیگر ما است.

وی با اشاره به قیمت حج گفت: در سال 99 میزان حج بین 30 تا 40 میلیون تومان بوده است ولی متاسفانه با اعلام عربستان شاهد افزایش قیمت حج بوده ایم که حدود 7 تا 9 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است که این افزایش قیمت به تمامی کشورها ابلاغ شده است.

حجت الاسلام حبیبیان بیان کرد: اربعین امسال در صورت بازشدن مرز زمینی یزد بیش از 100 هزار نفر زائر درخواست داشته باشند و اگر کشور عراق مانعی ایجاد نکند و مرزها را باز کند استان آمادگی دارد که این میزان اعزام را داشته باشد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

۱۴ کاروان سهمیه حج تمتع امسال استان یزد,  حجت الاسلام حبیبیان مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد

https://www.asianews.ir/u/6us
اخبار مرتبط
یزد - مدیر حج و زیارت استان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت : 1680 نفر ظرفیت استان در حج امسال است که تمامی کارهای ما به روز است و در این چند روز نیز ارسال اطلاعات زائران برای اخذ ویزا داشتیم که تاکنون 389 نفر دریافت شده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید