صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۱
کد خبر: 10113
گزارشگر: 213
۱۵۱۵
۰
۱
۴
از سوی یک گروه هکری

جزییات هک شدن هزاران دوربین شهرداری تهران

جزییات هک شدن هزاران دوربین شهرداری تهران
از ظهر پنجشنبه، سایت شهرداری تهران و سامانه "تهران من" از دسترس خارج شدند؛ این در حالی است که یک گروه هکری مسئولیت هک کردن بیش از ۵ هزار دوربین نظارتی شهرداری از جمله در بهشت زهرا را بر عهده گرفته‌اند.

به گزارش آسیانیوز، از ظهر پنجشنبه، سایت شهرداری تهران و سامانه "تهران من" از دسترس خارج شدند. یک گروه هکری مسئولیت هک کردن بیش از ۵ هزار دوربین نظارتی شهرداری از جمله در بهشت زهرا را بر عهده گرفته‌اند.

------------------------------

بیشتر بخوانید

حمله هکری به صدا و سیما

---------------------------------------------------

سایت، سامانه "تهران من" و دوربین‌های نظارتی شهرداری و سازمان بهشت زهرا مورد حمله سایبری قرار گرفتند. این گروه هکری مدعی است  بیش از ۵هزار و ۱۳۸ هزار دوربین نظارتی شهرداری در پایتخت را از دسترس خارج کرده است.

 

روزنامه شرق نیز به نقل از برخی منابع، از هک شدن سایت‌شهرداری و دوربین‌های نظارتی بهشت‌زهرا خبر داده است. براساس ادعای گروه های هکری نهاد ریاست جمهوری، مناطق اطراف دفتر رهبرانقلاب ، مجلس، مقر شورای نگهبان و مقر قوه قضاییه هک شده است.

در سامانه "تهران من" اطلاعات مربوط به خودرو، شماره پلاک، کارت ، برگ سبز و اطلاعات ملکی و آدرس مالکان ذخیره شده است. بسیاری از شبکه‌ها پرسیده‌اند شهرداری چرا در این زمینه سکوت کرده و اگر سامانه هک شده است، تکلیف شهروندان چیست.

 

دبیر اجتماعی سایت رکنا از جمله در توییتی نوشته است: «الان یعنی اطلاعات تمام مردم تهران در اختیار هکرهاست، یکی در کل روابط عمومی و شهرداری تهران نباید الان پاسخگو باشه که آیا حمله سایبری بوده و اگر بوده ابعاد آن چقدر است...»

 

روزنامه همشهری که زیر نظر شهرداری تهران اداره می‌شود، در این زمینه سکوت کرده اما روابط عمومی شهرداری دو ساعت پس از ماجرا، با تایید امر، در اطلاعیه‌ای نوشت: «به استحضار شهروندان محترم تهرانی می‌رساند، ظهر امروز ۱۲ خرداد ماه، اختلال عمدی در صفحه داخلی سامانه‌ی اینترانتی (داخلی) شهرداری تهران، برای دقایقی این سامانه را با انتشار تصویری موهن از دسترس همکاران خارج کرد. فرآیند رفع این اختلال محدود، به سرعت به‌انجام رسید و در حال حاضر سامانه‌های خدمت‌رسانی شهرداری تهران برای بررسی‌های بیشتر فنی توسط سازمان فاوا، موقتاً از دسترس خارج شده است.»

در این اطلاعیه نامی از هکر‌ها و انگیزه‌ هک کنندگان نیامده و تنها گفته شده که "ماهیت اخلالگران و شیوه‌ی فعالیت آن‌ها، پس از بررسی نهایی توسط نهادهای مسئول اطلاع‌رسانی خواهد شد."

 

تابستان سال گذشته، گروه سایبری "عدالت علی" دوربین‌های امنیتی زندان اوین را هک کرد. درز تصاویری که سوءرفتار و رویکردهای سرکوبگرانه ماموران با زندانیان را نشان می‌داد، افکار عمومی را با واقعیات جاری در بازداشتگاه‌ها آشناتر کرد و به استعفای رئیس سازمان زندان‌ها منجر شد./

https://www.asianews.ir/u/6v6
اخبار مرتبط
شماری از سایت‌های اینترنتی و وب‌سایت وزارت فرهنگ و ارشاد با حمله سایبری مواجه و تصاویر رهبران مجاهین خلق از آنها پخش شد.
گروه سایبری «عدالت علی» به برخی رسانه ها گفته است که بخشی از سامانه‌های زندان قزل‌حصار کرج را هک کرده و مدعی شده که مدارکی را نیز ارائه کرده است.
صدا و سیما بار دیگر هدف حمله سایبری قرار گرفت و امروز، سه شنبه در حالی که برنامه‌های عادی شبکه‌های رادیو و تلویزیون در حال پخش بود، برنامه‌ شبکه یک سیما قطع و سپس صحنه‌هایی از برخی تجمع ها همراه با شعار پخش شد.
عصر امروز پنجشنبه چند شبکه رادیویی و تلویزیونی، از جمله شبکه اول تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، رادیو پیام، رادیو جوان و رادیو قرآن، هک و تصاویری از رهبران سازمان مجاهدین خلق و چند شعار پخش شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید