صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۸
کد خبر: 10128
گزارشگر: 306
۴۶۳
۰
۰
۱
با محوریت ارایه گزارش اقدامات برنامه‌های تحولی حوزه گردشگری

نهمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان برگزار شد

نهمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان برگزار شد
یزد - نهمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان با محوریت ارایه گزارش اقدامات برنامه‌های تحولی حوزه گردشگری صبح امروز در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد
آسیانیوز / یزد ؛ دکتر مهران فاطمی استاندار یزد با اشاره به رسالت مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، بیان داشت: برنامه‌های تحولی یزد نوین با هدف انجام کارهای بزرگ و جدید در استان شکل گرفته که ساماندهی و توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد یکی از این پروژه‌هاست.
دکتر فاطمی احداث و راه‌‌اندازی باند دوم فرودگاه یزد را برای استان مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: نگاه مسئولان به فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد باید برای صد سال آینده باشد و با این دید ساماندهی آن را دنبال کنند.
استاندار یزد توسعه حمل و نقل ریلی استان را برای رفاه هرچه بیشتر مردم دارالعباده مهم خواند و تاکید کرد: دستگاه متولی باید با جدیت مساله صدور مجوز شرکت مسافربری را پیگیری کند.
دکتر فاطمی با بیان اینکه باید سهمیه استان در قطارهای عبوری را افزایش داد، گفت: دستگاه‌های ذیربط باید جوابگوی مردم باشند و اقدامات خود را در راستای حل مشکلات حمل و نقل ریلی برای مردم شرح دهند.
وی رمز موفقیت یک استان را اتکاء و استفاده از ظرفیت، اختیارات و منابع داخلی دانست و گفت: هراستانی که بتواند هماهنگی بین‌بخشی را مطلوب‌تر انجام دهد در به نتیجه رساندن امور موفق‌تر است.
رییس مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست تا برنامه‌های تحولی یزد نوین را برای نخبگان و مردم استان تبیین کند.
دکتر فاطمی در این خصوص گفت: مردم، نخبگان و جامعه دانشگاهی استان باید از برنامه‌های تحولی یزد نوین باخبر باشند تا نظرات و پیشنهادات خود را در راستای هرچه بهتر شدن این برنامه‌ها ارایه دهند.
وی در پایان خواستار جمع‌بندی و ارایه فاز دوم برنامه‌های تحولی یزد نوین شد و گفت: برنامه‌های تحولی شهرستان نیز پیگیری و اجرا شود.
دکتر مجید دهقانی‌زاده نیز در این نشست به ارایه گزارشی از برگزاری جلسات پیشین مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان پرداخت و اظهار داشت: تاکنون در محورهای تامین آب، اقتصاد دانش‌بنیان، انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی، پوشاک، طرح سامان خانواده و کشاورزی با حضور دستگاه‌های متولی و مسئولان پیگیری‌های ویژه این مرکز هشت نشست برگزار شده است.
دکتر دهقانی‎‌‌زاده با اشاره اقدامات صورت گرفته در رابطه با فاز دوم برنامه‌های تحولی یزد نوین، گفت: 21 نشست علاوه بر جلسات مرکز در ساعات غیر اداری و با محوریت‌های بازرگانی خارجی و داخلی، بهداشت و درمان، ریل و صنایع جوار ریلی، قطعه‌‌سازی و ماشین‌سازی و معدن برگزار شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: تا چند روز آینده فاز دوم برنامه‌های تحولی یزد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارایه خواهد شد.
در ادامه دکتر احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، به تشریح برنامه‌ها، پروژه‌ها و اقدامات صورت گرفته ذیل محور توسعه گردشگری استان پرداخت.
 دکتر آخوندی جذب 200 هزار گردشگر ورودی خارجی به استان در افق برنامه و جذب 4 میلیون گردشگر داخلی به استان را از اهداف کلان محور توسعه گردشگری در برنامه‌های تحولی یزد نوین برشمرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، تنوع‌بخشی گردشگری استان‎، ایجاد منطقه آزاد یا ویژه گردشگری و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در گردشگری از برنامه‌های عملیاتی اولویت‌دار محور توسعه گردشگری استان یزد است.
وی در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی استان که یکی از پروژه‌های تعریف شده در توسعه زیرساخت‌های گردشگری است، گفت: تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی استان و خرید واگن و لوکوموتیو، راه اندازی قطار سریع السیر در مسیرهای پر تردد و تکمیل مسیر ریلی مثلث طلایی گردشگری ایران با همکاری اداره‌کل راه‌آهن استان به عنوان دستگاه متولی در حال پیگیری است.

سید محمد جواد عرفانفر

نهمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان برگزار شد  دکتر مهران فاطمی استاندار یزد , دکتر مجید دهقانی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان , دکتر احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان

 

https://www.asianews.ir/u/6vi
اخبار مرتبط
یزد - رییس امور آموزش و بهسازی نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گواهی صلاحیت ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای دستگاه های اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد را به مدت دوسال دیگر تمدید کرد
یزد - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشست کارگروه آموزش، فناوری و نوآوری که روز گذشته در تالار کوثر استانداری یزد برگزارشد، از امکان بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره 16 و 18 قانون بودجه 1401 خبرداد
یزد -دبیر شورای فنی استان در دومین نشست این شورا که روز گذشته در تالار اندیشه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، بر جذب اعتبارات عمرانی بودجه سال 1400 دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان تیرماه‌ سال جاری تاکید کرد
یزد - در دومین نشست شورای هماهنگی روابط‌ عمومی‌های استان از سوی هیات رییسه این شورا به پاس خدمات و زحمات چندساله دکتر مسعود طوفان رییس سابق حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان درعرصه روابط عمومی و ارتباطات با اهداء لوح سپاسی تقدیر شد
یزد - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشست بررسی مسایل و مشکلات اجرای پروژه کمک به آب رسانی شهرک صنعتی نساجی مریم آباد یزد که ظهر روز گذشته در تالار اندیشه این سازمان برگزار شد، بر فوریت و اهمیت آب رسانی به این ناحیه تاکید کرد و خواستار مطالعه نحوه اجرا و تامین آب شرب آن محل از سوی مشاور شرکت آب و فاضلاب استان شد
یزد - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جمع خبرنگاران با بیان این که این مصوبات مربوط به ۳۶ دستگاه اجرایی است، اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این مصوبات را قریب به ۸۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این اعتبار طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به استان تخصیص خواهد یافت که خوشبختانه اولین مرحله آن به فاصله بسیار اندکی از سفر رئیس جمهوری به استان ابلاغ شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید