صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۲:۵۸
کد خبر: 10133
گزارشگر: 213
۶۴۵
۰
۰
۳
اظهارات یائیر لاپید درباره حمله نظامی

اسرائیل گفت «جنگ» را به ایران می آورد

اسرائیل گفت «جنگ» را به ایران می آورد
یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در گفت و گو با یک رسانه مدعی شد: ما به دنیا گفته‌ایم که دیگر تحمل‌مان درباره ایران به‌سر رسیده است.

به گزارش آسیانیوز، روزنامه جروزالم پست در مصاحبه اختصاصی تازه‌ای با یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در مورد رویکرد دولت او به جمهوری اسلامی ایران پرسیده و او در پاسخ گفته است که ایران جنگ را به همسایگی خاک اسرائیل می‌کشاند و سپس در این باره تهدید به مقابله به مثل کرد.

--------------------

بیشتر بخوانید

انتشار «اسناد محرمانه مسروقه» فعالیت هسته ای ایران از سوی اسرائیل

----------------------------------------------------
جروزالم پست در گزارش خود به وقایعی که در چند ماه اخیر به اسرائیل نسبت داده شده اشاره می‌کند، ازجمله هدف گرفتن یک کارخانه پهپاد در غرب ایران، سوءقصد به یک سرهنگ سپاه پاسداران در تهران در هفته گذشته «و حمله چند روز بعد به تأسیسات مخفی نظامی-اتمی ایران با هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری.»

این روزنامه اسرائیلی سپس می‌نویسد که یائیر لاپید «طبیعتاً، در مورد هیچ‌یک از موارد فوق اظهار نظر نمی‌کند» اما از او این سؤال را می‌کند که «آیا تغییری در سیاست اسرائیل در رابطه با اقداماتی که اسرائیل علیه ایران انجام می‌دهد، صورت گرفته است؟»

وزیر خارجه اسرائیل نیز در پاسخ ادعا کرده است: «ما به دنیا گفته‌ایم که دیگر تحمل‌مان به‌سر رسیده است. ایران می‌گوید می‌تواند جنگ را به جلوی در خانه ما بیاورد چون‌که ما هرگز آن را به جلوی خانه آنها نخواهیم برد. قرار نیست چنین باشد. این روند کار نخواهد بود.»

یائیر لاپید در ادامه گفت: «می‌دانم چرا احساس می‌کردند که در سال‌های گذشته قضیه این‌گونه بود، اما این روش آنها با این دولت کارساز نیست. اگر ایرانی‌ها جنگ را به جلوی در خانه ما می‌آورند، جنگ را در آستانه در خانه خود هم خواهند دید. اگر بخواهند از این کار اجتناب کنند، ما نیز از آن اجتناب خواهیم کرد.»

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، هم روز یکشنبه هشتم خرداد هشدار داد که اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای تحریک حملات از طریق نیروهای نیابتی خود بدون عقوبت نخواهد ماند و گفت که «دوران مصونیت رژیم ایران به‌سر آمده است.»

در همین حال، ارتش اسرائیل روز پنج‌شنبه ۱۲ خرداد اعلام کرد که با هدف آمادگی برای «سناریوهای» مختلف در مقابله با تهدیدهای ایران، طی هفته جاری جنگنده‌های هوایی اسرائیلی بر فراز دریای مدیترانه و ناوهای جنگی این کشور در دریای سرخ رزمایش برگزار کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام ارتش اسرائیل، «ده‌ها جنگنده نیروی هوایی اسرائیل طی یک رزمایش هوایی بر فراز دریای مدیترانه، انجام پروازهای دوربرد و حمله به اهداف دوردست را تمرین کردند».

این بیانیه افزوده است که در جریان این رزمایش که شامگاه سه‌شنبه ۱۰ خرداد برگزار شد، جنگنده‌های اسرائیلی تمرینات شبیه‌سازی «پرواز دوربرد، سوخت‌گیری هوایی و حمله به اهداف دوردست» را انجام دادند.

همچنین به گفته ارتش اسرائیل، خدمه «ناوهای موشکی و زیردریایی» این کشور در روز پنج‌شنبه نیز یک «مانور آموزشی پیچیده و طولانی را در دریای سرخ» به پایان رساندند.

این مرحله بخش نهایی از رزمایش بزرگی است به نام «ارابه‌های آتش»که یک ماه طول کشیده و گسترده‌ترین رزمایش ارتش اسرائیل در چند دهه گذشته به‌شمار می‌رود.

 ابتدا قرار بود این رزمایش بر پایه شبیه‌سازی سناریوی درگیری با فلسطینی‌ها در ماه مه ۲۰۲۱ انجام شود اما در پی جنگ ۱۱ روزه با گروه حماس در نوار غزه، این تمرینات به حالت تعلیق درآمد.

این در حالی است که برنامه جامع اقدام مشترک یا همان توافق برجام که در سال۱۳۹۴ میان ایران و شش قدرت جهانی به امضا رسید، بنا بود که با اعمال محدودیت و تشدید نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، در ازای لغو تحریم‌های مالی و اقتصادی، مانع از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح اتمی شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارش جدید خود به شورای حکام این سازمان اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌‌شده ایران به بیش از ۱۸ برابر حد مجازِ مشخص‌شده در توافق اتمی موسوم به برجام رسیده است.

در واکنش به این گزارش آژانس، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه آن را گزارشی «غیرمنصفانه» خواند و اسرائیل را به مداخله در امور آژانس متهم کرد./


https://www.asianews.ir/u/6vn
اخبار مرتبط
نفتالی بنت روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد در واکنش به سخنان وزیر خارجه ایران ، اسناد محرمانه مربوط به فعالیت اتمی ایران را در گوگل درایو منتشر کرد.
یک دهکده دیجیتال در شهری در آذربایجان با استفاده از فناوری اسرائیل در دست احداث است که پروژه بین دریای خزر و قفقاز در منطقه زنگلان قره‌باغ اجرا می‌شود.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در سفرش به واشینگن که با سفر مقام سعودی همراه شد، بر ایجاد یک «ائتلاف در خاورمیانه» تحت رهبری آمریکا تاکید کرد.
براساس برخی منابع خارجی ادعا شده که برای اولین بار، ارتش اسرائیل با مانور موسوم به «ارابه های آتش» برای یک حمله گسترده به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌‌شود.
مقام نظامی سابق ایالات متحده روایتی از کشمکش‌ها برای جنگ با ایران بعد از سرنگونی پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری گلوبال‌هاوک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه کرده است.
برخورد شش موشک به یک پالایشگاه در شهر اربیل در جنوب عراق به آتش گرفتن یکی از مخازن اصلی این پالایشگاه منجر شد؛ این در حالی است که مصطفی الکاظمی این حمله را محکوم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید